Постанова
від 07.11.2014 по справі 802/3678/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

07 листопада 2014 р. Справа № 802/3678/14-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Вінницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер Фарм Плюс" про накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться у банківських установах,

ВСТАНОВИВ:

16.10.2014 року Вінницька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Вінницькій області (далі - Вінницька ОДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом, у якому просить накласти арешт на кошти та інші цінності товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер Фарм Плюс" (далі - ТОВ "Лідер Фарм Плюс"), що знаходяться у банківських установах, на суму податкового боргу у розмірі 2049,04 грн.

Представник позивача 07.11.2014 року подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Заявлений адміністративний позов повністю підтримує.

Відповідач у судове засідання на виклик суду не з'явився, а надіслане йому повідомлення повернуте поштовим відділенням без виконання з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Частиною 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене та враховуючи достатність наявних у справі доказів суд вважає можливим провести розгляд справи у відсутності сторін в письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені позивачем доводи, суд доходить висновку, що заявлений адміністративний позов належить задовольнити частково.

Встановлено, що ТОВ "Лідер Фарм Плюс" (ідентифікаційний код 37424333) як юридична особа зареєстроване 16.11.2010 року та перебуває на податковому обліку у Вінницькій ОДПІ.

Станом на час звернення позивача до суду з цим адміністративним позовом, тобто станом на 16.10.2014 року, за відповідачем рахувався податковий борг в сумі 2049,04 грн. (а.с. 5), який залишається незмінним станом на час прийняття судом рішення.

Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість ТОВ "Лідер Фарм Плюс" виникла у зв'язку з неповною сплатою податку на додану вартість, зокрема штрафних (фінансових) санкцій відповідно до податкових повідомлень-рішень № 0003981502 від 30.07.2013 року в сумі 1020 грн., № 0005152204 від 13.09.2013 року в сумі 1020 грн. та № 0009511501 від 29.10.2013 року в сумі 29,23 грн.

Згідно з інформаційною довідкою з Реєстру прав власності на нерухоме майно у Реєстрі відсутні відомості про реєстрацію прав власності на нерухоме майно за ТОВ "Лідер Фарм Плюс" (а.с. 27).

Крім того, відсутні відомості і про реєстрацію речових прав на нерухоме майно за ТОВ "Лідер Фарм Плюс" у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (а.с. 28).

Відповідно до довідки Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області № 10-02/3496/14 від 09.09.2014 року сільськогосподарська техніка за ТОВ "Лідер Фарм Плюс" не зареєстрована (а.с. 29).

Також за відповідачем не зареєстровано земельних ділянок, що підтверджується довідкою Головного управління Держземагенства у Вінницькій області № 11-2-0.21-8051/2-14 від 16.09.2014 року (а.с. 30).

Як вбачається з довідки центру з надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів при УДАІ УМВС України у Вінницькій області № 13053 від 16.09.2014 року транспортні засоби за ТОВ "Лідер Фарм Плюс" не зареєстровані (а.с. 31).

25.11.2014 року податковим керуючим Вінницької ОДПІ Ковальчук В.М. проведено опис майна ТОВ "Лідер Фарм Плюс", яким підтверджено відсутність майна платника податків, що може бути описане у податкову заставу (а.с. 22).

Враховуючи наведене позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про накладення арешту на кошти та інші цінності відповідача, що знаходяться в банківських установах, з метою забезпечення виконання ним своїх обов'язків та погашення існуючого податкового боргу в сумі 2049,04 грн.

Перевіряючи законність таких вимог податкового органу як суб'єкта владних повноважень, суд керується наступними мотивами.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп. 20.1.33 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Загальна процедура і підстави застосування адміністративного арешту органами державної податкової служби визначені статтею 94 ПК України. При цьому за своїм змістом норми даної статті охоплюють як арешт коштів, так і арешт іншого майна.

Пунктом 94.1 статті 94 ПК України передбачено, що адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

В силу вимог абз. 2 пп. 94.6.2 п. 94.6 ст. 94 ПК України застосування адміністративного арешту коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.

Отже, зі змісту вищевказаних норм чинного законодавства вбачається, що безумовною підставою для звернення податкового органу до суду із вимогою про накладення арешту на кошти платника податків є відсутність майна, за рахунок якого може бути погашений податковий борг, в тому числі недостатність такого майна для погашення суми податкового боргу через те, що балансова вартість цього майна менша за відповідну суму податкового боргу, або ж майно не може бути джерелом погашення податкового боргу у відповідній сумі.

Під час судового розгляду справи встановлено, що за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 2049,04 грн.

Водночас майна, за рахунок якого цей податковий борг може бути погашено, у ТОВ "Лідер Фарм Плюс" немає.

Відтак, наявні підстави для накладення арешту на кошти та інші цінності ТОВ "Лідер Фарм Плюс", що знаходяться в банку.

Відповідно до п. 94.6.2 ст. 94 ПК України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 71 КАС України), а суд відповідно до ст. 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши зібрані та досліджені під час розгляду справи докази, суд приходить до переконання, що заявлений Вінницькою ОДПІ адміністративний позов належить задовольнити, а саме накласти арешт на кошти та інші цінності ТОВ "Лідер Фарм Плюс", що знаходяться в банку, на суму існуючого у платника податків податкового боргу в розмірі 2049,04 грн.

Оскільки спір вирішено на користь позивача, звільненого від сплати судового збору, а також беручи до уваги відсутність його витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 160, 162, 163, 167, 254 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Накласти арешт на кошти та інші цінності товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер Фарм Плюс" (ідентифікаційний код 37424333, адреса місця знаходження: 21027, м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 61-а, офіс 13), що знаходяться в банку, на суму податкового боргу у розмірі 2049 (дві тисячі сорок дев'ять) грн. 04 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2014
Оприлюднено14.11.2014
Номер документу41296501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/3678/14-а

Постанова від 07.11.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 20.10.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні