Справа № 815/5627/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2014 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М. розглянувши в письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Жуковського" про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) до Приватного підприємства "Жуковського" (далі - ПП «Жуковського» або відповідач) про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 10611,11 грн та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 720,80 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконав нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2013 рік, тому в силу приписів Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" повинно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 10611,11грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 720,80 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув. 28.10.2014р. через канцелярію суду від представника позивача за вхід. №26438/14 надійшло клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.
Представник відповідача до суду не з'явився. Судова повістка, відправлена рекомендованим листом відповідачеві, повернута до суду з відміткою пошти про невручення. Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, згідно вимог ч.6 ст. 128 КАС України суд ухвалив про розгляд справи в порядку письмового провадження 06.11.2014р.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.
Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875-XII (надалі за текстом - "Закон № 875-XII").
Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 18 цього Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Частиною 1 статті 19 Закону № 875-XII передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до ч. 2 цієї статті підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Згідно наданого відповідачем для відділення Фонду звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік (форма №10-ПІ) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у звітному періоді склала 9 осіб.
Разом з тим, суд зазначає, що обчислення чисельності працюючих, яка виступає базою для розрахунку такого нормативу на підприємствах, має здійснюватися відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 286 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30 листопада 2005 року за № 1442/11722.
Так, п. 3.2.5 зазначеної Інструкції передбачено, що середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.
Пунктом 3.4 Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за № 117/13384 передбачено, що дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).
Як вбачається зі Списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві у 2013 році (а.с.7), на ПП «Жуковського» у 2013 році працювала інвалід ОСОБА_1 протягом 2 повних місяців, та була звільнена на підставі наказу №18-12/о від 01.03.2013р.
Отже, відповідно до п. 3.2.5 Інструкції, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, повинна бути розрахована таким чином: 2/12=0 ( з урахуванням правил округлення).
Однак, ПП «Жуковського» у звіті за формою №10-ПІ (річна) замість належних « 0» у графі 02 вказало « 1».
Отже, судом встановлено, що ПП «Жуковського» не виконало нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2013 рік.
Суд також звертає увагу на те, що ПП «Жуковського» на подавало звітність за формою №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії), на яких може використовуватися праця інвалідів» до Одеського міського центру зайнятості
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону N 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Згідно частини 1 статті 20 Закону України № 875-XII, відповідач зобов'язаний сплатити відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за 2013 рік.
Згідно даних, що містяться у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік (форма №10-ПІ) середньорічна заробітна плата штатного працівника ПП «Жуковського» за 2013 рік склала 21 222 грн., а середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 9 осіб (а.с.6).
Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 70 від 31.01.2007 р. "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", строк сплати адміністративно-господарських санкцій визначений до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відтак, сума адміністративно-господарських санкцій, яку ПП «Жуковського» повинно було сплатити позивачеві до 15 квітня 2014 року, складає: 21 222/2 = 10611,11 грн.
За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій частиною 2 статті 20 Закону України № 875-XII передбачено нарахування пені в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Враховуючи, що відповідач не сплатив зазначені адміністративно-господарські санкції, розмір пені, нарахованої на суму недоїмки складає 720 грн. 80 коп.
Вирішуючи даний спір, суд виходить з того, що одним із аспектів соціальної захищеності інвалідів, відповідно до частини першої статті 17 Закону № 875-XII, є право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.
Це положення узгоджується зі статтею 43 Конституції України, відповідно до якої кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
З огляду на викладене, суд вважає, що відповідач, ігноруючи вищезазначені вимоги чинного законодавства щодо створення робочих місць для забезпечення зайнятості людей з фізичними чи психічними вадами, перешкоджає досягненню ними матеріальної незалежності, їх соціальної реабілітації та забезпеченню рівних можливостей з усіма іншими громадянами.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими що підлягають повному задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875-XII, ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 128, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Жуковського" про стягнення адміністративно-господарських санкцій, - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства "Жуковського" (вул. Жуковського, 13, м. Одеса, код ЄДРПОУ 38109551, р/р 26006312288001, АБ «Південний», м. Одеса, МФО 328209) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області/ Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УДКСУ в Приморському районі. МФО 828011, р/р 31214230700008, код ЄДРПОУ 37607526 суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 10611,11 грн. (десять тисяч шістсот одинадцять гривень 11 коп.) та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 720,80 грн. (сімсот двадцять гривень 80 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Л.М.Токмілова
Адміністративний позов Одеського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Жуковського" про стягнення адміністративно-господарських санкцій, - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства "Жуковського" (вул. Жуковського, 13, м. Одеса, код ЄДРПОУ 38109551, р/р 26006312288001, АБ «Південний», м. Одеса, МФО 328209) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області/ Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УДКСУ в Приморському районі. МФО 828011, р/р 31214230700008, код ЄДРПОУ 37607526 суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 10611,11 грн. (десять тисяч шістсот одинадцять гривень 11 коп.) та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 720,80 грн. (сімсот двадцять гривень 80 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2014 |
Оприлюднено | 12.11.2014 |
Номер документу | 41297174 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні