Постанова
від 04.11.2014 по справі 2а-1371/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2014 року Справа № СК-57559/11/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Заверухи О.Б.,

суддів Курильця А.Р., Ніколіна В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Портфельні інвестиції» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2011 року у справі за позовом Львівського міського центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Портфельні інвестиції», третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Відкрите акціонерне товариство «Селянський комерційний банк «Дністер» про стягнення суми заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

У лютому 2011 року Львівський міський центр зайнятості (надалі - Львівський МЦЗ) звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Портфельні інвестиції» (надалі - ТзОВ «Портфельні інвестиції») в якому просив стягнути з відповідача суму несплачених страхових внесків на випадок безробіття в сумі 324,67 грн.

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що у відповідача відповідно Розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків за 9 місяців 2010 року, недоїмка зі сплати страхових внесків становить324,67 грн., яка в добровільному порядку не сплачена відтак підлягає стягненню в судовому порядку

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2011 року позов задоволено. Стягнено з Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Портфельні інвестиції» на користь Львівського міського центру зайнятості заборгованість по сплаті страхових внесків на випадок безробіття в сумі 324 грн. 67 коп.

Зазначена постанова мотивована тим, що дія мораторію призвела до зупинення виконання банком майнових зобов'язань, внаслідок чого банк не зміг здійснити перерахунок коштів на рахунок Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, тому кошти ТзОВ «Компанія з управління активами «Портфельні інвестиції» сплачені до ВАТ СКБ «Дністер» в розмірі 324,67 грн. було повернено на рахунки підприємства, а відтак у підприємства наявна недоїмка зі сплати страхових внесків в сумі 324,67 грн., що є несплаченою.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, ТзОВ «Портфельні інвестиції» подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржувану постанову і прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

За відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС України із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 року N 2453-VI), що є достатнім для розгляду даної справи.

Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи слідує, що ТзОВ «Портфельні інвестиції» зареєстроване у Львівському міському центрі зайнятості як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на випадок безробіття .

Відповідно до поданої ТзОВ «Портфельні інвестиції» до Львівського міського центру зайнятості розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 9 місяців 2010 року сума недоїмки відповідача із сплати страхових внесків становить 324,67 грн (а.с.7-8).

На підтвердження сплати в повному обсязі зазначеної недоїмки відповідач надав позивачу копії платіжних доручень від 10.02.2009 року № № 437, 444 поданих до обслуговуючого банку ВАТ СКБ «Дністер» (а.с.23-24).

Як встановив суд, банк не виконав зазначених платіжних доручень і не перерахував коштів на рахунок Львівського міського центру зайнятості в зв'язку з недостатністю коштів на кореспондентському рахунку банку, про що повідомив позивача листом від 13.11.2009 року № 302-6532/9а.

Згідно постанови ПНБУ від 16.04.2009р. №229 ВАТ «СКБ «Дністер» уведено мораторій на шість місяців з 17.04.2009 р. до 16.10.2009 р. на задоволення вимог кредиторів та продовжено на шість місяців з 17.10.2009 р. до 16.04.2010 р. відповідно до п.1 Постанови ПНБУ №617 від 15.10.2009 р.

Листом ВАТ «СКБ «Дністер» від 06.09.2010 р. №309-3131 Львівському МЦЗ відмовлено у включенні заборгованості відповідача на суму 324,67 грн. та повернено кошти на рахунки підприємства (а.с.12).

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» виконавчі дирекції відділень Фонду вирішують покладені на них завдання у тісній взаємодії з профспілковими органами, роботодавцями та місцевими органами виконавчої влади.

Робочими органами виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі.

Відповідно до «Положення про державну службу зайнятості», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 року № 47, діяльність державної служби зайнятості провадиться під керівництвом Мінпраці, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застрахованою є фізична особа, на користь якої здійснюється страхування (тобто, працівник), страхувальниками є роботодавці, а в окремих випадках - застраховані особи, а страховиком - Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Об'єктом страхування на випадок безробіття є страховий випадок, із настанням якого у застрахованої особи (члена її сім'ї, іншої особи) виникає право на отримання матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, передбачених статтею 7 цього Закону.

Відповідності до пп. 2 п. 2 ст. 35 цього Закону роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Відповідно до п. 3 ст. 17 Закону роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.

Порядок обчислення та сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року № 339, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.01.2001 року за № 30/5221.

Відповідно до п. 7.1 даної Інструкції контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості.

Як зазначено вище і не заперечується сторонами, для сплати недоїмки в розмірі 324,67 грн. ТзОВ «Портфельні інвестиції» подало до ВАТ СКБ «Дністер» платіжні доручення від 10.02.2009 року № № 437, 444.

Однак листом ВАТ «СКБ «Дністер» від 06.09.2010 р. №309-3131 Львівському МЦЗ відмовлено у включенні заборгованості відповідача на суму 324,67 грн. та повернено кошти на рахунки підприємства.

Відповідно до пп. «а» п. 9.4 зазначеної вище Інструкції при перерахуванні платежу з рахунку платника днем сплати страхових внесків вважається день списання установою банку суми платежу.

У розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні» переказ грошей - це рух певної суми грошей з метою її зарахування на рахунок отримувача або видачі йому в готівковій формі. Ініціатором переказу вважається особа, яка на законних підставах ініціює переказ грошей шляхом формування та подання відповідного документа на переказ або використання спеціального платіжного засобу.

Відповідно до п. 22.4 ст. 22 зазначеного Закону ініціювання переказу вважається завершеним з моменту прийняття банком платника розрахункового документа на виконання. При цьому банк має забезпечити фіксування дати прийняття розрахункового документа на виконання. Що ж до проведення самого переказу грошей, то це є обов'язковою функцією, яку має виконувати платіжна система (п. 1.29 ст. 1 Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні»).

Відповідальність банків при здійсненні переказу визначається положеннями ст. 32 зазначеного Закону, якою, зокрема, передбачено право отримувача на відшкодування банком, що обслуговує платника, шкоди, заподіяної йому внаслідок порушення цим банком строків виконання документа на переказ.

Із змісту положень п. 22.4 ст. 22 Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні» випливає, що саме з моментом подання розрахункового документа, а не з датою фактичного зарахування суми до бюджету, пов'язується погашення (сплата) страхувальником сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Враховуючи, що ТзОВ «Портфельні інвестиції» надало банку необхідні платіжні документи для перерахування сум страхових внесків, що підтверджується відмітками банку на платіжних дорученнях, суми, вказані в таких платіжних документах і не сплачені не з вини підприємства, не можуть вважатися його недоїмкою і позивач не мав правових підстав вжиття заходів щодо стягнення їх з відповідача.

Наведене узгоджується також з положенням ст. 218 Господарського кодексу України, відповідно до якої учасник господарських відносин не відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Викладене свідчить про відсутність факту порушення відповідачем порядку і строків перерахування спірних страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

Такий висновок відповідає правовій позиції, викладеній в судовому рішенні Вищого адміністративного суду України від 02.10.2013 року у справі № К/9991/51904/11.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувана постанова підлягає скасуванню, оскільки вона прийнята з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, суд неповно з'ясував обставини, що мають значення для справи, а висновки суду не відповідають обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 202, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Портфельні інвестиції» задовольнити повністю.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2011 року у справі № 2а-1371/11/1370 скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову Львівського міського центру зайнятості відмовити повністю.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, що беруть участь у справі, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.

Головуючий: О.Б. Заверуха

Судді: А.Р. Курилець

В.В. Ніколін

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2014
Оприлюднено13.11.2014
Номер документу41300382
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1371/11/1370

Ухвала від 16.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Білуга С.В.

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Білуга С.В.

Постанова від 04.11.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Постанова від 28.04.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 08.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні