Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
05 листопада 2014 р. № 820/16831/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Рубан. В.В.,
за участі
секретаря судового засідання -Гайворонського В.С.,
представника позивача -Матофій Л.Я.,
представника відповідача -ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості до ОСОБА_3 про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_3 , в якому просив суд стягнути з ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код № НОМЕР_1, що мешкає за адресою АДРЕСА_1 на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості, незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 5317 грн. 69 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ОСОБА_3 наданий статус безробітного відповідно Закону України «Про зайнятість населення» та призначена допомога по безробіттю. Відповідно інформації, отриманої від Міністерства доходів і зборів України 26.05.2014 року за 4 квартал 2013 року в частині достовірності даних, які є підставою для надання статусу безробітного та виплати допомоги по безробіттю, виявлений факт отримання доходу ОСОБА_3 на ПП «Класікжилбуд» де він, під час перебування на обліку в центрі зайнятості, був директором. Таким чином, відповідач, отримуючи допомогу по безробіттю, відносився до категорії зайнятого населення, в зв'язку з чим вказана допомога отримана неправомірно та повинна бути повернута у розмірі 5317,69 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити його у повному обсязі.
Відповідач в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, оскільки вважає, що доход від праці на умовах трудового договору (контракту) з ПП «Класікжилбуд» відповідачем не отримувався, що підтверджується звітом про суму нарахованої заробітної плати доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів. Після звільнення відповідача з посади директора підприємства з 06.12.13 р., на нього, як на одноособового власника підприємства, було покладено обов'язки керівника підприємства, в тому числі подання та затвердження звітності на безоплатній основі, що підтверджується Рішенням № б/н власника підприємства від 06.12.2013 р. Відповідач вважає, що в зв'язку з неотриманням доходів від діяльності на посаді керівника підприємства або як особи, що виконує обов'язки керівника підприємства, неможливо віднести відповідача до категорії зайнятої особи. Тому просив відмовити у позовній заяві Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 27.08.2013 року звернувся за сприянням працевлаштуванні до Харківського міського центру зайнятості, де був зареєстрований з відкриттям персональної картки № НОМЕР_2.
27.08.2013 року ОСОБА_3 подана заява про надання статусу безробітного. Згідно поданої заяви відповідачу наданий статус безробітного відповідно Закону України «Про зайнятість населення» та відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», «Порядку надання допомоги по безробіттю у тому числі, одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності» призначена допомога по безробіттю з 03.09.2013 року по 28.08.2014 року.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Згідно зі статтею 43 Закону України «Про зайнятість населення» статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку та інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
У ч. 3 ст. 3 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що зайнятість населення забезпечується шляхом встановлення відносин, що регламентуються трудовими договорами (контрактами), провадження підприємницької та інших видів діяльності, не заборонених законом.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову альтернативну службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої діяльності, а також особи, що навчаються за денною формою.
Згідно з п. 7 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім'ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб'єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.
Частиною 2 ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету, виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах.
Відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та виплати матеріальне забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики № 60/62 від 13.02.2009р., Постановою правління Пенсійного Фонду України 13.02.2009 №7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 р. за № 232/162 розслідування здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення. Перевірка проводиться районними, міськрайонними та районними у містах центра зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за місцем реєстрації роботодавця як платника у разі, коли: під час перебування особи на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умовах виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації. Рішення щодо проведення перевірки приймається керівником центру зайнятості. Для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією і отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні. Обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України як центральним органами виконавчої влади.
26.05.2014 позивачем була отримана інформація від Міністерства доходів і зборів України за 4 квартал 2013 року в частині достовірності даних, які є підставою для надання статусу безробітного та виплати допомоги по безробіттю та виявлений факт перебування ОСОБА_3 на посаді директора ПП «Класікжилбуд».
22.07.2014 року Харківським міським центром зайнятості складений акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення №1264 МД, яким встановлено, що ОСОБА_3 перебував на обліку в центрі зайнятості з 27.08.2013 року по 02.06.2014 року з призначенням допомоги по безробіттю. Перевіркою встановлено, що відповідно даних з ЄДРПОУ ПП «Класікжилбуд» (ідентифікаційний код 33413050), місцезнаходження: 61002 м. Харків вул. Артема, буд. 43, керівником підприємства є ОСОБА_3, дата реєстрації 22.03.2005 року, дата реєстраційних дій 28.04.2014 року, № 14801060020007903.
Згідно наказу № 5 від 05.12.2013 року ОСОБА_3 прийнятий в ПП «Класікжилбуд» на посаду директора з 05.12.2013 року. Відповідно до наказу від 06.12.2013 року ОСОБА_3 звільнений з посади директора за власним бажанням ст.38 КЗпП України, та покладено виконання обов'язків директора на власника(учасника) товариства ОСОБА_3.
Отже, відповідач під час перебування на обліку в центрі зайнятості та отримання статусу безробітного відносився до категорії зайнятого населення.
20.08.2014 року Харківським міським центром зайнятості прийнятий наказ від №1278 про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю ОСОБА_3 за період з 10.12.2013 року по 30.05.2014 року в сумі 5317,69 грн. Вказаний наказ, згідно до п.7 Порядку був направлений позивачем разом з листом-претензією від 21.08.2014 року № ХМЦЗ-02-22999-22/14 з вимогою в добровільному порядку сплатити суму боргу в розмірі 5317,69 грн.
Відповідно до п. 4) ч. 2 ст. 44 Закону України "Про зайнятість населення" зареєстровані безробітні зобов'язані: інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.
Згідно до ч. 3 ст. 44 Закону України "Про зайнятість населення" Відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного. Пунктом 1 ст. 45 вказаного закону передбачено, що Реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі: зайнятості особи;
Відповідно до п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 року № 219 виплата допомоги по безробіттю припиняється, зокрема, у разі виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної, або неповідомлення державної служби зайнятості про виїзд за межі України з метою працевлаштування чи провадження іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку.
Як вбачається з заяви про надання статусу безробітного, відповідач був ознайомлений з правами та обов'язками зареєстрованого безробітного, що визначені Законом України "Про зайнятість населення" та "Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття" 27.08.2013р. про що свідчить його особистий підпис. (а.с.17)
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг. У разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.
На час розгляду справи по суті сума боргу на рахунки Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття гр. ОСОБА_3 в розмірі 5317,69 грн. не перераховано. Наказ від 20.08.2014 року № 1278 про повернення коштів відповідачем не оскаржений.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідача під час перебування зареєстрованим безробітним, відносився до категорії зайнятого населення, обов'язку щодо повідомлення позивача про вказаний факт не виконав, в зв'язку з чим безпідставно отримав допомогу по безробіттю в сумі 5317 грн. 69 коп., що підтверджується матеріалами справи, тому суд вважає, що вимоги Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості про стягнення з відповідача зазначеної суми є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості до ОСОБА_3 про стягнення заборгованості задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код № НОМЕР_1, що мешкає за адресою АДРЕСА_1 на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості, незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 5317 грн. 69 коп. (п'ять тисяч триста сімнадцять гривень 69 коп.).
3. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. 4. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
У повному обсязі постанова виготовлена 10.11.2014 року.
Суддя Рубан В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2014 |
Оприлюднено | 14.11.2014 |
Номер документу | 41302341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Рубан В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні