Постанова
від 11.11.2014 по справі 821/4238/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/4238/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтович І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області до Червонополянського сільського комунального підприємства "Джерело" про стягнення податкової заборгованості,

встановив:

Скадовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - позивач) звернулася до Червонополянського сільського комунального підприємства «Джерело» (далі - відповідач, Червонополянське СКП "Джерело"), в якому просить стягнути податкову заборгованість по сплаті податку за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення в сумі 5694,83 грн.; збір за спеціальне використання води в сумі 2904,20 грн. та податку на прибуток підприємств в сумі 170,00 грн.

Відповідно до змісту адміністративного позову позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами здійснення фінансово - господарської діяльності позивач станом на 22.09.2014 рік має податковий борг по податку за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, який виник за рахунок несплати узгоджених податкових зобов'язань, нарахованих згідно: податкових декларацій з плати за користування надрами для видобування корисних копалин №9091433622 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 1727,35 грн.; №9045839766 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 1109,80 грн., №9045839947 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 2857,68 грн.; по збору за спеціальне водокористування в частині використання води, який виник за рахунок несплати узгоджених податкових зобов'язань, нарахованих згідно: податкових декларацій № 1300004608 від 07.11.2013 р. - 1618,25 грн., № 9045839652 від 08.08.2014 р., № 90913433624 від 08.08.2014 р. - 387,02 грн., №9045839662 від 08.08.2014 р. - 64,16 грн.; по податку на прибуток, який виник за рахунок несплати узгоджених податкових зобов'язань, нарахованих згідно податкового повідомлення - рішення №0001021500 від 03.07.2014 р. На даний час відповідачем не сплачено податковий борг в сумі 8769,09 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте подав суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження без його участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце розгляду справи належним чином повідомлений, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши адміністративний позов та дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Червонополянське сільське комунальне підприємство «Джерело», зареєстроване розпорядженням Чаплинської райдержадміністрації 19.06.2003 року та взято на облік до Чаплинської МДПІ 02.07.2003 р.

Судом встановлено, що на підставі поточних нарахувань виникла заборгованість відповідно до податкових декларацій з плати за користування надрами для видобування корисних копалин №9091433622 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 1727,35 грн.; №9045839766 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 1109,80 грн., №9045839947 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 2857,68 грн., всього 5694,83 грн.

Також, за відповідачем рахується заборгованість по збору за спеціальне водокористування в частині використання води, яка виникла за рахунок несплати узгоджених податкових зобов'язань, нарахованих згідно: податкових декларацій № 1300004608 від 07.11.2013 р. - 1618,25 грн., № 9045839652 від 08.08.2014 р., № 90913433624 від 08.08.2014 р. - 387,02 грн., №9045839662 від 08.08.2014 р. - 64,16 грн., всього 2904,20 грн.

Також, судом встановлено, що 13.06.2012 р. Чаплинською МДПІ складено акт № 155/15-32500828 «Про результати камеральної перевірки податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік та податкових декларацій збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод за 2013 р. та І квартал 2014 р. Червонопалянського сільського комунального підприємства «Джерело». Відповідно до висновків даного акту встановлено порушення в частині несвоєчасного подання податкової декларації з податку на прибуток приватного підприємства за 2013 р., та неподання податкових декларацій збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод 30 2013 р. та І квартал 2014 р.

На підставі акту перевірки прийнято податкові повідомлення - рішення від 03.07.2014 року № 0001021500 відповідно до якого застосовано штрафну санкцію в сумі -170,00 грн. та № 0001031500 відповідно до якого застосовано штрафну санкцію в сумі 340,00 грн.

Статтею 120 Податкового кодексу України передбачено, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. (пункт 86.1 ст. 86 ПКУ).

Пунктом 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України передбачено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.(п. 86.8 ст.86 ПКУ).

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, відповідачем заперечень стосовно сум заборгованості, які нараховані відповідно до податкових повідомлень - рішень не подавалися.

Відповідно до п.59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У зв'язку з чим, відповідачу була направлена податкова вимога № 446-21 від 27.08.2013 року, яка залишена без відповіді та задоволення.

Суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів сплати боргу в сумі 8769,09 грн.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.4.1 ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.

Платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі - платники), відповідно до п.п. 263.1.1 п. 263.1 ст. 263 Податкового кодексу України, є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр.

Підпунктом 263.1.4 п. 263.1 ст. 263 Податкового кодексу України, передбачено, що платником плати за користування надрами для видобування корисних копалин під час виконання договорів про спільну діяльність без утворення юридичної особи є уповноважена особа - один з учасників такого договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи, на якого згідно з умовами договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи покладено обов'язок нарахування, утримання та внесення податків і зборів до бюджету з єдиного поточного рахунку спільної діяльності (далі - уповноважена особа), та за умови, що один з учасників договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи має відповідний спеціальний дозвіл.

Відповідно до п.п. 263.12.1 п. 263.12 ст. 263 Податкового кодексу України, платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, визначена відповідно до підпункту 263.1.4 пункту 263.1 статті 263 цього Кодексу, протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачують податкові зобов'язання у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ними контролюючому органу.

Пунктом 263.13 ст. 263 Податкового кодексу України передбачено, що платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання контролюючим органам відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України.

Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин до бюджету здійснюють контролюючі органи.

За таких обставин, суд вважає, що відповідач не виконав обов'язку платника податку, передбаченого податковим законодавством, а саме, не сплатив у добровільному порядку податковий борг у сумі 8769,09 грн.

Таким чином, заборгованість відповідача в сумі 8769,09 грн.. підтверджується наступними документами, а саме: розрахунком виникнення податкового боргу; податкових декларацій з плати за користування надрами для видобування корисних копалин №9091433622 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 1727,35 грн.; №9045839766 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 1109,80 грн., №9045839947 від 08.08.2014 року із визначенням податковим зобов'язанням в сумі 2857,68 грн., всього 5694,83 грн.; податковими деклараціями № 1300004608 від 07.11.2013 р. - 1618,25 грн., № 9045839652 від 08.08.2014 р., № 90913433624 від 08.08.2014 р. - 387,02 грн., №9045839662 від 08.08.2014 р. - 64,16 грн., всього 2904,20 грн.; актом № 155/15-32500828 «Про результати камеральної перевірки податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік та податкових декларацій збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод за 2013 р. та І квартал 2014 р. Червонопалянського сільського комунального підприємства «Джерело»; податковими повідомленнями - рішеннями від 03.07.2014 року № 0001021500, № 0001031500; податковою вимогою № 446-21 від 27.08.2013 року.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача, слід задовольнити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 128, 159-163, 167, 254 Кодексом адміністративного судочинства України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути з Червонополянського сільського комунального підприємства «Джерело» (код ЄДРПОУ 32500828) в доход Державного бюджету України податковий борг у сумі 8769,09 грн. (Вісім тисяч сімсот шістдесят дев'ять гривень 09 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Войтович І.І.

кат. 8.2.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2014
Оприлюднено14.11.2014
Номер документу41318725
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4238/14

Постанова від 11.11.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні