cpg1251
Справа № 815/6025/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2014 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Публічного акціонерного товариства «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» про стягнення заборгованості у загальному розмірі 15553,18грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Саратська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом у якому просить суд стягнути з Публічного акціонерного товариства «саратське ремонтно-транспортне підприємство» заборгованість у загальному розмірі 15553,18грн., з яких 3621,17грн. - єдиний податок, 11932,01грн. - орендна плата за землю.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Публічного акціонерного товариства «саратське ремонтно-транспортне підприємство» узгодженої сими податкової заборгованості у загальному розмірі 15553,18грн., з яких 3621,17грн. - єдиний податок, 11932,01грн. - орендна плата за землю.
Відповідач у судове засідання 11.11.2014р. не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить наявний у матеріалах справи звіт про надіслання тексту повістки з викликом до суду, факсимільним зв'язком, котрий було отримано Публічним акціонерним товариством «Саратське ремонтно-транспортне підприємство», зокрема, 05.11.2014р., заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до суду надійшло клопотання (вхід.№ЕП/1375/14 від 10.11.2014р.) про розгляд справи за відсутності представника Інспекції, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Публічне акціонерне товариство «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» зареєстроване Саратською районною державною адміністрацією 30.08.1995р., про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис №15471200000000124, що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АБ №126884, Довідки серії АБ №718746 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» перебуває на обліку як платник податків у Саратській МДПІ Одеської області ДПС з 25.09.1991р. за №11, що підтверджується наявною у матеріалах справи Довідкою про взяття на облік платника податків №1315271400002 від 19.04.2013р.
Судом встановлено та підтверджується наявними у справі документами, що згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), наданої Публічним акціонерним товариством «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» до Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області, зокрема, №9004234191 від 04.02.2014р. за 2014рік, сума земельного податку, що підлягає сплаті, відповідачем самостійно визначено у загальному розмірі 25363,96грн. (помісячно у період з січня по листопад у сумі 2113,66грн., та у грудні у сумі 2113,70грн.).
Відповідно до наданої ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» до Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області уточнюючої декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9023352999 від 25.04.2014р. за 2014р., сума земельного податку, що підлягає сплаті, відповідачем самостійно визначено у загальному розмірі 19024,56грн. (помісячно у період з березня по листопад у сумі 1902,46грн., та у грудні у сумі 1902,42грн.).
Також, судом з'ясовано та підтверджується наявними у справі документами, що згідно податкової декларації платника єдиного податку - юридичної особи, наданої ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» до Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області, зокрема, від 29.07.2014р. за ІІ квартал 2014р., сума єдиного податку до сплати за податковий (звітний) квартал складає 3885,68грн.
До того ж, судом встановлено, що 02.07.2014р. на підставі п.п.1,3 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.ст.75, 76, 86 Податкового кодексу України, головним державним інспектором відділу оподаткування та контролю об'єктів і операцій Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області Влаєвою Л.П. проведено камеральну перевірку податкової звітності ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» з питань своєчасної сплати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), за результатами якої складено Акт №712/1500 «Про результати камеральної перевірки податкової звітності» у якому встановлено, що ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» порушено терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по орендній платі за землю (граничний строк сплати - 30.03.2014р., фактична сплата - 25.04.2014р.).
Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
У зв'язку з чим, на підставі зазначеного Акта №712/1500 від 02.07.2014р. Саратською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 02.07.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0002271500 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій у загальному розмірі 171,67грн., котре 08.08.2014р. було отримано ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство», про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
02.07.2014р. на підставі п.п.1,3 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.ст.75, 76, 86 Податкового кодексу України, головним державним інспектором відділу оподаткування та контролю об'єктів і операцій Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області Влаєвою Л.П. проведено камеральну перевірку податкової звітності ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» з питань своєчасної сплати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), за результатами якої складено Акт №713/1500 «Про результати камеральної перевірки податкової звітності» у якому встановлено, що ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» порушено терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по орендній платі за землю.
У зв'язку з чим, на підставі означеного Акта №713/1500 від 02.07.2014р. Саратською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 02.07.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0002281500 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій у загальному розмірі 537,80грн., котре 08.08.2014р. було отримано ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство», про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
Проте, означені суми заборгованості у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» сплачено не було, у зв'язку з чим, виникла податкова заборгованість 15553,18грн., з яких 3621,17грн. - єдиний податок, 11932,01грн. - орендна плата за землю.
Відповідно до п.286.2. ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Відповідно до п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п.п.291.2, 291.4 ст.291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150000 гривень; друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1000000 гривень; третя група - фізичні особи - підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб; обсяг доходу не перевищує 3000000 гривень.
Пунктом 295.3 статті 295 Податкового кодексу України встановлено, що платники єдиного податку третьої - шостої груп сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Відповідно до п.300.1 ст.300 Податкового кодексу України платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.
Відповідно до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з пунктами 16.1.3 та 16.1.4 ст.16 означеного Кодексу платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно платити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.
Згідно з пунктом 54.5 статті 54 вказаного Кодексу України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно п.п.14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Також, згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Так, Саратською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області було винесено податкову вимогу №7-25 від 03.03.2014р. на суму 2109,70грн., котра 03.03.2014р. була отримана головним бухгалтером ПАТ «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» Стояновою Н.П., про що свідчать її особистий підпис на корінці означеної податкової вимоги.
Разом з тим, відповідних належних доказів на підтвердження сплати відповідачем, визначеної означеною податковою вимогою суми податкового боргу, чи її оскарження, суду не надано.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, та як вбачається з наявних у матеріалах справи облікових карток платника податків, які ведуться в органах державної податкової служби згідно з Порядком ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженим Наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013р. №765, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2014р. за №217/24994, за Публічним акціонерним товариством «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» рахується заборгованість у загальному розмірі 15553,18грн., з яких 3621,17грн. - єдиний податок, 11932,01грн. - орендна плата за землю.
Відповідно до п.п.95.1, 95.2 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному податковому законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Публічного акціонерного товариства «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» податкової заборгованості у загальному розмірі 15553,18грн., з яких 3621,17грн. - єдиний податок, 11932,01грн. - орендна плата за землю
Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Публічного акціонерного товариства «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» про стягнення заборгованості у загальному розмірі 15553,18грн., задовольнити.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Саратське ремонтно-транспортне підприємство» (68200, Одеська обл., смт.Сарата, вул.Карла Маркса,50, код ЄДРПОУ 03755443, р/р №26044060098414, №26104466559002, №26007466559011, №26006466559001, №26052054406576, №26007054403160, відкриті в ЮЖНЕ ГРУ ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», М.ОДЕСА, МФО 328704) в доход Державного бюджету України на користь Саратської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області (68200, Одеська обл., смт.Сарата, вул.Чкалова,23, код ЄДРПОУ 38540866) заборгованість у загальному розмірі 15553(п'ятнадцять тисяч п'ятсот п'ятдесят три)грн. 18коп.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2014 |
Оприлюднено | 14.11.2014 |
Номер документу | 41318858 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні