Постанова
від 09.10.2012 по справі 2-а/1970/3226/12
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

Справа № 2-а/1970/3226/12

09 жовтня 2012 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючого судді Осташа А.В. при секретарі Твердохліб Н.В.

за участю:

представника позивача - Креховця В.І.;

представника відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Тернополі адміністративну справу

за позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області

до державного закладу «Тернопільська обласна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України

про стягнення коштів в сумі 73484,40 грн. та зобов'язання виконати вимоги, -

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекції в Тернопільській області (надалі по тексту - позивач, або ДФІ в Тернопільській області) звернулася до суду з адміністративним позовом до державного закладу «Тернопільська обласна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України (надалі по тексту - відповідач) про стягнення коштів в сумі 73484,40 грн. та зобов'язання виконати вимоги від 11.07.2012 року №19-04-13-14/4319, а саме: віднести на поновлення касових видатків кошти в сумі 2 699 грн. 84 коп. (видатки за поточний рік) КЕКВ 1111 «Заробітна плата»; віднести на поновлення касових видатків поточного року кошти в сумі 980грн. 04 коп. за КЕКВ 1 120 «Нарахування на заробітну плату»; віднести поновлення касових видатків загального фонду поточного року кошти в сумі 8603 грн. 51 коп.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів, що викладені в адміністративному позові. Він зокрема пояснив, що на запит Державної фінансової інспекції в Тернопільській області від 11 липня 2012 року №19-04-13-14/4319 про усунення порушень виявлених ревізією не віднесено на поновлення касових видатків кошти в сумі 2 699 грн. 84 коп. (видатки за поточний рік) КЕКВ 1111 «Заробітна плата», не віднесено на поновлення касових видатків поточного року кошти в сумі 980 грн. 04 коп. за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» та не віднесено поновлення касових видатків загального фонду поточного року кошти в сумі 8603 грн. 51 коп.

Просить зобов'язати виконати вимоги Державної фінансової інспекції від 11 липня 2012 року №19-04-13-14/4319 (надалі по тексту - вимоги) та стягнути кошти в сумі 73484,40 грн.

Відповідач в судові засідання призначенні на 28 вересня та 09 жовтня 2012 року не з'явився, надіслав суду клопотання про перенесення розгляду справи, проте суд не задовольнив дане клопотання і зв'язку з тим, що не вважає причини поважними.

Отже, суд вважає що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, тому можливо розглянути справу без участі відповідача, представника відповідача, відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Крім пояснень представника позивача судом досліджені письмові докази, наявні у матеріалах справи.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника позивача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних міркувань.

Судом встановлено, що відповідно до п.2.7 плану роботи Державної фінансової інспекції України на II квартал 2012 року, Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області проведено планову ревізію використання бюджетних коштів, виділених Міністерством охорони здоров'я для проведення державного санітарно-епідеміологічного нагляду та дезінфекційних заходів Державному закладу «Тернопільська обласна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України за період з 01.09.2009 р. по 01.04.2012 р.

За наслідками проведення ревізії складено акт від 20.06.2012 р. № 04-22/73.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно п.3.1.17. Колективного договору укладеного між адміністрацією та профспілковим комітетом відповідача, зареєстрованого від 03.02.2002 р. № 7, передбачено надання працівникам 3 (три) дні відпочинку, при умові, що протягом року працівник не хворів.

Перевіркою нарахування та виплати заробітної плати за період з 01.01.2011 р. по 01.04.2012р. встановлено, що згідно наказів відповідача в 40 випадках працівникам надано по 3 дні відпочинку згідно п.3.1.17. Колективного договору.

Судом встановлено, що в Колективному договорі та наказах, збереження заробітної плати за дні відпочинку не обумовлено.

Крім цього, ст.94 Кодексу законів про працю України та ст.1 Закону України «Про оплату праці» передбачено, що оплата праці проводиться за виконану роботу.

Суд приходить до переконання, що в порушення вищезазначених нормативних актів, за дні відпочинку працівникам відповідача безпідставно нараховано і виплачено заробітної плата на загальну суму 10965,28 грн., в тому числі в 2011 р.- в сумі 8265,44 грн., січні-березні 2012 р.- в сумі 2699,84 грн. та зайво нараховано і сплачено внесків до державних цільових фондів - в сумі 3924,96 грн.

Судом встановлено, що внаслідок вказаного порушення відповідачу завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 14890,24 грн., а в звіті Ф. № 2д завищено касові і фактичні видатки на суму 14890,24 грн., в тому числі:

- за 2011 рік за КЕКВ 1111 - на суму 8265,44 грн., за КЕКВ 1120 - на суму 2928,20 грн.;

- за 2012 рік за КЕКВ 1111 - на суму 2699,84 грн. за КЕКВ 1120 - на суму 980,04 грн., що є порушенням п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Також ревізією встановлено, що станом на 01.01.2010 р. по розрахунках відповідача з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (надалі по тексту - Фонд) рахувалася дебіторська заборгованість по загальному фонду за КЕКВ 1120 (КПКВ 2301250 «Державний санітарно-епідеміологічний нагляд та дезинфекційні заходи») в сумі 16608,57 грн. Дана заборгованість виникла внаслідок проведення касових видатків на виплату допомог по тимчасовій непрацездатності працівникам відповідача в сумі, що перевищила нараховані внески до Фонду в жовтні-грудні 2009 року за рахунок коштів, передбачених в кошторисі Тернопільської обласної СЕС за КЕКВ 1120.

Судом встановлено, що заборгованість відображена у звіті Тернопільської обласної СЕС про заборгованість за бюджетними коштами (Ф № 7д), та зареєстрована в Управлінні державного казначейства в Тернопільській області, а також у звіті Ф4 - ФСС за 2009 рік.

В бухгалтерському обліку Тернопільської обласної СЕС по субрахунку 661 «Розрахунки по заробітній платі» кредиторська заборгованість на вказану суму не рахувалася, в зв'язку з тим, що нараховані допомоги по лікарняних листках були повністю виплачені в грудні 2009 року.

Як вбачається з матеріалів справи, дебіторська заборгованість погашена Фондом згідно виписки ГУДК в Тернопільській області від 10.03.2010 р. шляхом перерахування на рахунок Тернопільської обласної СЕС коштів в сумі 26000,0 грн. (з врахуванням оборотів та перехідних залишків по розрахунках з Фондом за січень-лютий 2010 р.).

Згідно виписки ГДКУ в Тернопільській області від 30.12.2010 р., відповідачем повернуто до Державного бюджету України 5964,35 грн. - невикористані кошти по КЕКВ 1120.

Однак, в порушення п. 3 ст. 56 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р. № 2542-ІІІ, 22, п.29 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. №228, п. 3.2 Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України № 242 від 26.12.2003 р., різниця, в коштах на суму 10644,22 грн. (що надійшли в рахунок погашення заборгованості - 26000,0 грн. та повернутих до державного бюджету - 5964,35 грн.) в дохід державного бюджету не перерахована, а проведена на відновлення касових видатків.

Суд приходить до переконання, що дане порушення призвело до недоотримання державним бюджетом 10644,22 грн. та збитків на вказану суму, а також завищення касових видатків у формі «Звіт про надходження і використання коштів загального фонду» (Ф № 2д) за 2010 рік по КЕКВ 1120 (КПКВ 2301250) на суму 10644,22 грн.,чим порушено п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-ІУ.

Як вбачається з матеріалів справи, ревізією використання коштів на придбання медикаментів (препаратів) на проведення госпрозрахункових досліджень встановлено, що відповідно до Звіту про надходження та використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами (форма 4-1д ), в 2010 році за КЕКВ 1132 «Медикаменти та перев'язувальні матеріали» видатки затверджено в сумі 7605,3 грн, які використані на закупівлю медикаментів для проведення госпрозрахункових досліджень, а в 2009 р., 2011р. та 2012 р. асигнування за спеціальним фондом КЕКВ 1132 не затверджувалися та, відповідно, видатки не проводились.

Однак, судом встановлено, що за даними Звіту про виконання загального фонду кошторису установи (форма 2д), в вересні-грудні 2009 р., 2011 р. та січні-березні 2012 року затверджено асигнування та проведено фактичних видатків за КЕКВ 1132 на суму 598675,0 грн., з яких частина медпрепаратів використана на проведення госпрозрахункових досліджень.

Статтею 13 Бюджетного кодексу України визначено, що спеціальний фонд включає бюджетні призначення на видатки за рахунок конкретно визначених джерел надходжень.

Проте, при затвердженні та виконанні кошторисів в частині спеціального фонду видатки на придбання медичних препаратів не здійснювалися, або проводились в занижених розмірах.

Таким чином, в порушення п.23, п.46 та п.49 Порядку складання, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. № 228 (зі змінами), медикаменти (препарати), використані в вересні-грудні 2009 р., 2011 р. та січні-березні 2012 р. на проведення госпрозрахункових досліджень згідно укладених договорів, були придбані за рахунок коштів загального фонду кошторису Тернопільської обласної СЕС.

Судом встановлено, що всього за ревізійний період, згідно розрахунків, проведених на підставі даних про кількість проведених досліджень, вартості медикаментів відповідно до калькуляцій до діючих тарифів на платні послуги, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2003 р. №1351 «Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби», видатки загального фонду на оплату медикаментів, які використані на проведення госпрозрахункових досліджень, склали 71443,33 грн. (62839,82 грн. - видатки за 2009-2011 роки, кошти в сумі 8603,51 грн. - видатки поточного року).

На підставі пункту 7 статті 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ відповідачу бую пред'явлено вимоги від 11 липня 2012 року №19-04-13-14/4319, якими відповідача зобов'язано, зокрема:

- пункт 2 вимог віднести на поновлення касових видатків кошти в сумі 2699,84 грн. (видатки за поточний рік) за КЕКВ 1111 «Заробітна плата»;

- пункт 6 вимог віднести на поновлення касових видатків поточного року кошти в сумі 980,04 грн. на за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату»;

- пункт 7 вимог перерахувати в дохід Державного бюджету України кошти в сумі 10644,22 грн.;

- пункт 8 вимог перерахувати в дохід Державного бюджету України кошти в сумі 62839,82 грн. (видатки за 2009-2011 роки), а кошти в сумі 8603,51 грн. віднести за поновлення касових видатків загального фонду поточного року.

Як вбачається з матеріалів справи, у встановлений термін відповідачем не забезпечено виконання в повному обсязі пред'явлених вимог.

З врахуванням викладеного, суд приходить до переконання, що відповідачем не виконано в повному обсязі вимоги Державної фінансової інспекції від 11 липня 2012 року №19-04-13-14/4319, оскільки ним не проведено відповідну роботу щодо віднесення на поновлення касових видатків кошти в сумі 2 699 грн. 84 коп. (видатки за поточний рік) КЕКВ 1111 «Заробітна плата», віднесення на поновлення касових видатків поточного року кошти в сумі 980 грн. 04 коп. за КЕКВ 1 120 «Нарахування на заробітну плату» та щодо віднесення поновлення касових видатків загального фонду поточного року кошти в сумі 8603 грн. 51 коп.

Відповідно до п.10 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» органи ДКРС уповноважені звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 № 765 «Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції», контрольно-ревізійні управління в областях шляхом реорганізації перетворено в державні фінансові інспекції в областях.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З врахуванням вищенаведеного, суд приходить до переконання, що відповідачем не виконано в повному обсязі вимоги Державної фінансової інспекції від 11 липня 2012 року №19-04-13-14/4319.

За таких обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», ст. ст. 69, 70, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Державного закладу «Тернопільська обласна санітарно-епідеміологічна станція» МОЗ України (м. Тернопіль, вул. Ю.Федьковича, 13, код ЄДРПОУ 02001251) кошти в сумі 73 484 грн. 40 коп. в дохід державного бюджету України за реквізитами: номер рахунку - 31116090700002, код класифікації доходів бюджету - 21080500, МФО - 838012, призначення платежу - інші надходження.

3.Зобов'язати Державний заклад «Тернопільська обласна санітарно-епідеміологічна станція» МОЗ України:

- віднести на поновлення касових видатків кошти в сумі 2 699 грн. 84 коп. (видатки за поточний рік) КЕКВ 1111 «Заробітна плата»;

- віднести на поновлення касових видатків поточного року кошти в сумі 980грн. 04 коп. за КЕКВ 1 120 «Нарахування на заробітну плату»;

- віднести на поновлення касових видатків загального фонду поточного року кошти в сумі 8603 грн. 51 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив постанову. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу (оголошення вступної та резолютивної частини постанови), а також: прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 12 жовтня 2012 року.

Головуючий суддя Осташ А. В.

копія вірна:

Суддя Осташ А. В.

Дата ухвалення рішення09.10.2012
Оприлюднено14.11.2014
Номер документу41319005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/3226/12

Постанова від 09.10.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні