ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2014 р. Справа № 804/7910/14
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Рищенко А. Ю., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» про стягнення податкового боргу у загальному розмірі 322090,54грн., -
ВСТАНОВИВ:
03.06.2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» про стягнення податкового боргу у загальному розмірі 322090,54грн.
Ухвалою суду від 05.06.2014 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Свої позовні вимоги податкова інспекція обґрунтовує тим, що станом на момент звернення до суду із даним позовом за Товариством з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» (далі - ТОВ «Національні кабельні мережі») рахується податковий борг у загальному розмірі - 322090,54грн., що виник у зв'язку із несплатою ПДВ, авансового внеску з податку на прибуток та пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності за невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства на загальну суму - 322090,54грн.
Просить суд:
- стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» (код ЄДРПОУ - 36053277) на користь Державного бюджету України податковий борг зі сплати авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі - 132544,54грн. (сто тридцять дві тисячі п'ятсот сорок чотири гривні п'ятдесят чотири копійки) на р/р - №31113165700004 в ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО - 805012, код бюджетної класифікації - 11024000;
- стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» (код ЄДРПОУ - 36053277) на користь Державного бюджету України податковий борг зі сплати пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, за невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства у загальній сумі - 29496,03грн. (двадцять дев'ять тисяч чотириста дев'яносто шість гривень три копійки) на р/р - №31117105700004 в ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО - 805012, код бюджетної класифікації - 21081000;
- стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» (код ЄДРПОУ - 36053277) на користь Державного бюджету України податковий борг з податку на додану вартість в сумі - 160049,54грн. (сто шістдесят тисяч сорок дев'ять гривень п'ятдесят чотири копійки) на р/р - №31118029700004 в ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО - 805012, код бюджетної класифікації - 14010100.
У судове засідання сторони не з'явились, належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.
Від представника позивача надійшла письмова заява про розгляд справи без його участі.
З адреси відповідача повернулись конверти із поштовим вкладенням, у такому разі згідно положень ч.8 ст.35 КАС України поштове відправлення вважається врученим належним чином.
У відповідності до положень ч.6 ст.128 КАС України суд ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити даний адміністративний позов повністю з наступних підстав.
Згідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно положень ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
За ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Згідно ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Пунктом 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно Наказу «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо особливостей подання декларацій з податку на прибуток та сплати податку у 2013 році згідно з п.2 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України» платники податку на прибуток підприємств, які починаючи з 2013 року подають річну податкову декларацію відповідно до п.57.1 ст.57 цього Кодексу, сплачують у січні - лютому 2014 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 1/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за дев'ять місяців 2013 року, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За положеннями п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України пеня нараховується:
після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.
Відповідно до підпункту 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було подано до податкової інспекції податкові декларації з податку на прибуток, а саме: декларація з податку на прибуток від 12.02.2013 року №9087483272, декларація з податку на прибуток від 16.11.2012 року №9072095622. Однак, за поясненнями податкового органу сплата відповідачем податкового зобов'язання з авансового внеску з податку на прибуток була частковою, внаслідок цього податковий борг ТОВ «Національні кабельні мережі» зі сплати авансового внеску з податку на прибуток станом на 10.04.2014 року складає суму у розмірі - 132476,00грн. та залишок несплаченої пені становить - 68,54грн. Це підтверджується наявними в матеріалах справи витягами зі зворотного боку облікової картки платника податків.
Що стосується сум податкового боргу зі сплати податку на додану вартість, то суд зазначає наступне.
До Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відповідачем були подані такі податкові декларації з ПДВ за самостійно нарахованими сумами податкового зобов'язання, а саме: податкова декларація з ПДВ від 19.03.2013 року №9014507649, відповідно до якої сума грошового зобов'язання з ПДВ складає - 14003,00грн., податкова декларація з ПДВ №9022367059 від 19.04.2013 року, відповідно до якої сума грошового зобов'язання становить - 16230,00грн.; податкова декларація з ПДВ №9029357117 від 20.05.2013 року, за якою сума грошового зобов'язання становить 5522,00грн., податкова декларація з ПДВ №9036812515 від 20.06.2013 року, відповідно до якої сума грошового зобов'язання складає - 3505,00грн., податкова декларація з ПДВ №9043140488 від 18.07.2013 року, за якій сума грошового зобов'язання становить - 1962,00грн., податкова декларація з ПДВ №9050349039 від 15.08.2013 року, за якою сума грошового зобов'язання становить - 1587,00грн., податкова декларація з ПДВ №9058821198 від 19.09.2013 року, за якою сума грошового зобов'язання складає - 61167,00грн.
Згідно пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою (далі - електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до пункту 77.2 статті 77 цього Кодексу, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Положеннями ст.ст.58, 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
За нормою п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони були надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Також 29.11.2013 року податковою інспекцією було проведено позапланову невиїзну перевірку відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення експортних операцій за січень 2013 року. За результатами проведення перевірки ТОВ Національні кабельні мережі» було встановлено порушення пп.14.1.201 п.14.1 ст.14, п.185.1 ст.185, п.198.3 ст.198, п.201.1, п.201.4, п.201.6, п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України, у зв'язку із чим підприємством було занижено ПДВ всього на суму - 52362,00грн., в тому числі за жовтень 2012 року в сумі - 39362,00грн. та за листопад 2012 року в сумі - 13000,00грн. Сплата відповідачем податкового зобов'язання з ПДВ станом на 10.04.2014 року складає - 154797,00грн. та залишок несплаченої пені становить - 5252,54грн.
Тому, загальна сума податкового боргу відповідача за самостійно визначеними та своєчасно не сплаченими сумами податкового зобов'язання з ПДВ становить - 29496,03грн. Це також підтверджується витягами зі зворотного боку облікової картки платника податків.
Що стосується сум податкового боргу зі сплати пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, за невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства, то суд вказує таке.
04.12.2013 року податковою інспекцією було проведено позапланову документальну невиїзну перевірку платника податків з питань повноти та своєчасності розрахунків за експортним контрактом від 26.10.2012 року №151, укладеним з Marien Ventures Ltd (Грузія) за період з 26.10.2012 року по 12.08.2013 року, та з питань своєчасності надання декларацій про валютні цінності, що належать резиденту України та знаходяться за її межами до ДПІ. Хід та результати проведеної перевірки було зафіксовано в акті перевірки від 04.12.2013 року за №102/226/36053277.
За висновками перевірки податковим органом було встановлено порушення: ст.1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» в частині недоотримання валютної виручки в сумі - 10543,00дол.США відповідно до контракту №151 від 26.10.2012 року, укладеного з нерезидентом - Marien Ventures Ltd (Грузія); ст.9, ст.10 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання та валютного контролю», ст.1 Указу Президента України від 18.06.1994 року №319/94 «Про невідкладні заходи щодо повернення на Україну валютних цінностей, які незаконно знаходяться за її межами», у зв'язку із чим ТОВ «Національні кабельні мережі» не подало до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належить нерезиденту України та знаходиться за її межами станом на 01.07.2013 року.
За поясненнями позивача, сплата ТОВ «Національні кабельні мережі» податкового зобов'язання зі сплати авансового внеску з податку на прибуток була частковою, внаслідок чого за відповідачем рахується податковий боргу у розмірі - 132476,00грн., залишок несплаченої пені складає - 68,54грн. Це підтверджується даними витягів зі зворотного боку облікової картки платника податків.
Згідно п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
За нормою пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право в тому числі звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Отже, враховуючи, що податковий борг у загальному розмірі - 322090,54грн. за вищевказаними видами податків залишається несплаченим, суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» про стягнення податкового боргу у загальному розмірі 322090,54грн. - задовольнити повністю.
Cтягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» (код ЄДРПОУ - 36053277) на користь Державного бюджету України податковий борг зі сплати авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі - 132544,54грн. (сто тридцять дві тисячі п'ятсот сорок чотири гривні п'ятдесят чотири копійки) на р/р - №31113165700004 в ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО - 805012, код бюджетної класифікації - 11024000.
Cтягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» (код ЄДРПОУ - 36053277) на користь Державного бюджету України податковий борг зі сплати пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, за невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства у загальній сумі - 29496,03грн. (двадцять дев'ять тисяч чотириста дев'яносто шість гривень три копійки) на р/р - №31117105700004 в ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО - 805012, код бюджетної класифікації - 21081000.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Національні кабельні мережі» (код ЄДРПОУ - 36053277) на користь Державного бюджету України податковий борг з податку на додану вартість в сумі - 160049,54грн. (сто шістдесят тисяч сорок дев'ять гривень п'ятдесят чотири копійки) на р/р - №31118029700004 в ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО - 805012, код бюджетної класифікації - 14010100.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.
Суддя А.Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2014 |
Оприлюднено | 14.11.2014 |
Номер документу | 41326482 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні