ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 серпня 2014 р. Справа № 804/10730/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Рищенко А. Ю., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» про стягнення податкового боргу у сумі 75937,74грн., -
ВСТАНОВИВ :
24.07.2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовом до Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» про стягнення податкового боргу у сумі 75937,74грн.
Ухвалою суду від 28.07.2014 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Свої позовні вимоги Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області обґрунтовує тим, що станом на момент звернення до адміністративного суду із даним позовом за відповідачем рахується податковий борг з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 75937,74грн. Дана сума податкового боргу утворилась в результаті узгодження суми, визначеної податковим органом за результатами проведеної перевірки, в судовому порядку.
Просить суд: стягнути кошти з розрахункових рахунків Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» (код ЄДРПОУ - 21904622), відкритих у банківських установах, на користь Державного бюджету України у розмірі податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб в розмірі - 75937,74грн. (сімдесят п'ять тисяч дев'ятсот тридцять сім гривень сімдесят чотири копійки).
У судове засідання з'явились представники відповідача: Коряков А.І., Лавриненко О.М. та заперечували проти задоволення даного адміністративного позову в повному обсязі.
Від представника позивача надійшла письмова заява про розгляд справи без його участі.
На підставі положень ч.6 ст.128 КАС України суд ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити даний адміністративний позов повністю з наступних підстав.
Згідно до ч.1 ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У відповідності до положень ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
За ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Згідно ст.36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
З матеріалів справи вбачається, що у період з 21.08.2009 року по 11.09.2009 року Нікопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Державної податкової адміністрації України (правонаступник - Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області) була проведена планова виїзна перевірка Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» (код ЄДРПОУ - 21904622) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2005 року по 30.06.2009 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2005 року по 30.06.2009 року.
На момент виникнення спірних правовідносин між сторонами чинними були норми Закону України «Про державну податкову службу в Україні», Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
Згідно ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (в редакції чинній на момент проведення перевірки відповідача) плановою виїзною перевіркою вважається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'язкових платежів), яка передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місцезнаходженням такого платника податків чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна перевірка.
Планова виїзна перевірка проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності платника податків за письмовим рішенням керівника відповідного органу державної податкової служби не частіше одного разу на календарний рік.
Забороняється проведення планових виїзних перевірок за окремими видами зобов'язань перед бюджетами, крім зобов'язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.
Право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.
Проведення планових виїзних перевірок здійснюється органами державної податкової служби одночасно з іншими органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням та сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів). Порядок координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням та сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів), визначається Кабінетом Міністрів України.
За результатами проведеної перевірки податковою інспекцією було визначено порушення:
- пп.4.1.6 п.4.1 ст.4, пп.5.2.4 п.5.2, пп.5.3.2 п.5.3 ст.5, пп.11.3.6 п.11.3 ст.11, пп.12.2.2, пп.12.2.4 п.12.2 ст.12 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого було занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму - 9192,47грн. З урахуванням положень пп.15.1.1 п.15.1 ст.15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» в частині граничних термінів визначення податкового зобов'язання платника податків, Повне товариство «Ломбард «Нємцева і К» вважається вільним від визначеного податковим органом податкового зобов'язання з податку на прибуток за період з 01.04.2005 року по 31.03.2006 року на загальну суму - 3248,08грн.;
- пп.8.1.1 п.8.1 ст.8, п.12.1 ст.12, п.12.3 ст.12 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», в результаті чого відповідачем було допущено порушення вимог податкового законодавства під час перевірки питань щодо правильності утримання та своєчасності перерахування податку з доходів фізичних осіб до бюджету в періоді, що перевірявся, на загальну суму - 25312,58грн.;
- п.3 Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженого Наказом ДПА України від 29.03.2003 року №143, в результаті чого занижено скориговані валові витрати в 2008 році у сумі - 146078,00грн. (допущена помилка не вплинула на розрахунок податкових зобов'язань в декларації з податку на прибуток підприємств за 2008 рік), при наданні декларації з податку на прибуток за І-ше півріччя 2009року не надано Додаток К1/1 до рядків 01.2, 01.5, 04.2, 04.12 та 07 декларації;
- пп.4.1.9 п.4.1 ст.4 Правил обліку податку на додану вартість для вдосконалення обчислення вартісної величини впливу пільг з цього податку на формування дохідної частини Державного бюджету України, затверджених Наказом ДПА України та Держкомстату України 23.07.2004 року №419/453, Повне товариство «Ломбард «Нємцева і К» невірно розрахував суми пільг за податком на додану вартість за період з 01.01.2009 року по 31.03.2009 року та за період з 01.01.2009 року по 30.06.2009 року.
Так, у відповідності до положень пп.8.1.1 п.8.1 ст.8, п.12.1, п.12.3 ст.12 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 року №889 (у редакції чинній на момент проведення перевірки) оподаткування доходів, нарахованих (виплачених) платнику податку податковим агентом.
Податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону.
Дохід платника податку від продажу об'єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, встановленою пунктом 7.1 статті 7 цього Закону.
Якщо об'єкт рухомого майна продається за посередництвом юридичної особи (її філії, відділення, іншого відокремленого підрозділу) або представництва нерезидента, то така особа вважається податковим агентом платника податку стосовно оподаткування доходів, отриманих таким платником податку від такого продажу.
На підставі вказаних висновків податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення від 25.06.2009 року №0001261720/0/40985, відповідно до якого позивачем була визначена загальна сума податкового зобов'язання на загальну суму - 75937,74грн. за платежем: податок на доходи фізичних осіб: за основним платежем - 25312,58грн., нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі - 50625,16грн. Дане податкове повідомлення-рішення було вручено відповідачу - 28.09.2009 року, що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення.
Слід зазначити, що вищезазначене податкове повідомлення-рішення було оскаржено відповідачем у судовому порядку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду. Так, за результатами судового розгляду позову Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення, справа №2а-231/10/0470, судом першої інстанції було винесено постанову від 10.02.2011 року, якою адміністративний позов товариства було задоволено повністю, а постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.10.2013 року, апеляційну скаргу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції було задоволено повністю та скасовано постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.02.2011 року, у задоволенні позову Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення було відмовлено повністю.
Відповідно до положень ч.5 ст.254 КАС України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Отже, враховуючи, що представники сторін були присутніми під час проведення судового засідання, то постанова апеляційного суду набрала законної сили станом на 01.10.2013 року. Тобто, вказане податкове повідомлення-рішення є узгодженим.
Відповідно до положень ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Положеннями ст.ст.58, 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
За нормою п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони були надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
На виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України податковою інспекцією була сформована та направлена на адресу відповідача податкова вимога від 12.05.2014 року №1080-25 на суму - 75937,74грн., вказана вимога була отримана товариством - 20.05.2014 року.
Згідно п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
У відповідності до положень пп.20.1.18, пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України Контролюючі органи мають право, в тому числі визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до положень пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право в тому числі звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Таким чином, враховуючи, що загальна сума податкового боргу у розмірі - 75937,74грн. залишається несплаченою, суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов необхідно задовольнити повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» про стягнення податкового боргу у сумі 75937,74грн. - задовольнити повністю.
Стягнути кошти з розрахункових рахунків Повного товариства «Ломбард «Нємцева і К» (код ЄДРПОУ - 21904622), відкритих у банківських установах, на користь Державного бюджету України у розмірі податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб - 75937,74грн. (сімдесят п'ять тисяч дев'ятсот тридцять сім гривень сімдесят чотири копійки).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.
Суддя А.Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2014 |
Оприлюднено | 14.11.2014 |
Номер документу | 41326490 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні