Постанова
від 22.10.2014 по справі 808/6391/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 22 жовтня 2014 року о 16 год. 15 хв. Справа №  808/6391/14ДО/808/267/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого  судді           Шари І.В. за участю секретаря судового засідання  Пелеха С.І. представників сторін:                        позивача – не з'явився                        відповідача  – не з'явився розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Приватного підприємства “Добропільська ремонтно-експлуатаційна служба “Довіра-2” про стягнення коштів за податковим боргом ВСТАНОВИВ: 01 жовтня 2014 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі – суд) надійшов адміністративний позов від Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі – Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області, позивач) до Приватного підприємства “Добропільська ремонтно-експлуатаційна служба “Довіра-2” (далі – ПП «Добропільська РЕС «Довіра-2», відповідач), в якому позивач, з наступними уточненнями, просить стягнути кошти за податковим боргом з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника у загальній сумі 1492,22 грн., у тому числі: з податку на додану вартість у сумі 35,93 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1351,06 грн.; з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 35,93 грн. Позовні вимоги обґрунтовані Податковим кодексом від 02.12.2010  №2755-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі – ПК України) та зазначено, що відповідач має податковий боргу перед бюджетом у загальній сумі               1492,22 грн., який складається з боргу по податку на додану вартість у сумі 35,93 грн., по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1351,06 грн., по єдиному податку з юридичних осіб у сумі 35,93 грн. Податковий борг податку на додану вартість та з єдиного податку з юридичних осіб виник в результаті несплати відповідачем суми штрафних санкцій, нарахованих податковим органом у податковому повідомленні-рішенні.  Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник в результаті несплати відповідачем суми штрафних санкцій, нарахованих податковим органом у податковому повідомленні-рішенні та суми пені, нарахованої податковим органом за несвоєчасну сплату узгоджених сум податкових зобов'язань. Представник позивача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів. Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини. Приватне підприємство “Добропільська ремонтно-експлуатаційна служба “Довіра-2” (ідентифікаційний код 36700046) 21.01.2010 зареєстроване як юридична особа за адресою: 85000, Донецька область, м. Добропілля, вул. Первомайська, буд. 40, - що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серія ААБ №655612 (а.с.20). Станом на час розгляду адміністративної справи у суді  за відповідачем обліковується податковий борг у загальній сумі 1492,22 грн., у тому числі: з податку на додану вартість у сумі 35,93 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1351,06 грн.; з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 35,93 грн. 1. Борг з податку на додану вартість виник на підставі наступного. Судом встановлено, що на підставі Акту перевірки № 53/15-1/36700046 від 18.02.2014 позивачем 26.03.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003081501/3670, яким відповідачу нараховано штрафну санкцію з податку на додану вартість у розмірі 35,93 грн. Оскільки вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному та судовому порядку не оскаржено, воно вважається узгодженим. Вказана сума, відповідачем у встановлені законодавством строки сплачена не була, у зв'язку з чим набула статусу податкового боргу. Отже, сума боргу ПП «Добропільська РЕС «Довіра-2» з податку на додану вартість складає 35,93 грн. 2. Крім того судом встановлено, що ПП «Добропільська РЕС «Довіра-2» має узгоджений податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств, який виник на підставі наступного. Судом встановлено, що на підставі Акту перевірки № 53/15-1/36700046 від 18.02.2014 позивачем 26.03.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003091502, яким відповідачу нараховано штрафну санкцію з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 288,66 грн. Оскільки вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному та судовому порядку не оскаржено, воно вважається узгодженим. Вказана сума, відповідачем у встановлені законодавством строки сплачена не була, у зв'язку з чим набула статусу податкового боргу. Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань з податку на прибуток приватних підприємств відповідачу була нарахована пеня у розмірі 1062,40 грн. Отже з урахуванням вищевикладеного,  загальна сума податкового боргу відповідача з податку на прибуток приватних підприємств складає 1351,06 грн. (288,66+1062,40). 3. Також, судом встановлено, що ПП «Добропільська РЕС «Довіра-2» має податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб, який виник на підставі наступного. Судом встановлено, що на підставі Акту перевірки № 53/15-1/36700046 від 18.02.2014 позивачем 26.03.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003101502, яким відповідачу нараховано штрафну санкцію з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 35,93 грн. Оскільки вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному та судовому порядку не оскаржено, воно вважається узгодженим. Вказана сума, відповідачем у встановлені законодавством строки сплачена не була, у зв'язку з чим набула статусу податкового боргу. Отже, сума боргу ПП «Добропільська РЕС «Довіра-2» з єдиного податку з юридичних осіб складає 35,93 грн. Із матеріалів справи судом встановлено, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно з положеннями ст. 59 ПК України Добропільською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області 07.06.2012 була сформована податкова вимога №9 на суму 173643,42 грн., яка отримана уповноваженою особою відповідача 07.06.2012, про що свідчить відповідна відмітка з підписом цієї особи на корінці такої вимоги, копія якого міститься в матеріалах адміністративної справи (а.с.11). Отже, станом на 22.10.2014 ПП «Добропільська РЕС «Довіра-2» має заборгованість перед бюджетом у загальній сумі  1492,22 грн., у тому числі: з податку на додану вартість у сумі 35,93 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1351,06 грн.; з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 35,93 грн., - яка до теперішнього часу не погашена. Оцінивши надані документи та матеріали, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне. Згідно зі ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. У п.57.3. ст. 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. В пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. За правилами пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом; Згідно з п.п. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань; Пунктом 129.4 ст. 129 ПК України передбачено, що пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Пунктом 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 ПК України податкова вимога – це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Відповідно до приписів п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Відповідно до п. 59.3. ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Відповідно до п. 59.4. ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Вищенаведеним нормативним актом не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках. Механізм ведення територіальними органами Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів) оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів визначається пунктом 2  Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів (далі – Порядок № 765 від 05.12.2013). Облік податків, зборів та єдиного внеску ведеться підрозділами Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Міжрегіональне ГУ), спеціалізованих державних податкових інспекцій з обслуговування великих платників (далі - СДПІ), державних податкових інспекцій в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаних державних податкових інспекцій (далі - ДПІ) відповідно до функціональних повноважень (п.4 Розділу I Порядку № 765 від 05.12.2013). Відповідно до п. 7 Розділу I Порядку № 765 від 05.12.2013 контроль за достовірністю відображення в інформаційній системі показників стану розрахунків платників, механізму виявлення, усунення та упередження випадків неповного, неправильного або несвоєчасного відображення облікових показників та некоректного формування зведених і звітних показників центральної бази даних забезпечується структурними підрозділами за закріпленими напрямами роботи. Згідно з п.1 Розділу ІІ Порядку № 765 від 05.12.2013 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску територіальними органами Міндоходів відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником. Відповідно до п.1 Розділу ІІІ Порядку № 765 від 05.12.2013 нарахуванню в інтегрованій картці платника підлягають: зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, самостійно визначені платником; суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником; зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, визначені територіальним органом Міндоходів та узгоджені відповідно до чинного законодавства; пеня за порушення встановлених строків погашення узгоджених сум зобов'язань за податками, зборами, митними платежами, єдиним внеском; пеня на суму заниження податкового зобов'язання, нарахованого територіальним органом Міндоходів або платником; проценти за користування розстроченням (відстроченням). Зобов'язання, штрафні санкції, пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником у звітності, відображаються територіальним органом Міндоходів в інтегрованій картці платника (п.2 Розділу ІІІ Порядку № 765 від 05.12.2013). Пункт чотири Розділу ІІІ Порядку № 765 від 05.12.2013 визначає, що  нарахування податків, зборів та сум єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюються відповідно до звітності, що подається платником до територіального органу Міндоходів, а також митних та інших платежів - на підставі оформленої митної декларації. Добропільською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області на підтвердження податкового боргу відповідача загальній сумі  1492,22 грн., у тому числі: з податку на додану вартість у сумі 35,93 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1351,06 грн.; з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 35,93 грн. - надано інтегровані картки платника із вказаних податків ПП «Добропільська РЕС «Довіра-2» (а.с.5-10). На момент розгляду справи в суді, вказані сумі податкових зобов'язань відповідачем не сплачені, заборгованість перед бюджетом не погашена. Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Зважаючи на несплату у добровільному порядку відповідачем податкової заборгованості Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області звернулась до суду із позовом  про стягнення з відповідача зазначеного податкового боргу. Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував. На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позов Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області є доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню. Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст.ст. 11,71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -  ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області – задовольнити. Стягнути кошти за податковим боргом з рахунків Приватного підприємства “Добропільська ремонтно-експлуатаційна служба “Довіра-2” (ідентифікаційний код 36700046) у банках, обслуговуючих такого платника у загальній сумі 1492,22 грн. (одна тисяча чотириста дев'яносто дві гривні 22 копійки), у тому числі: - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 35,93 грн. (тридцять п'ять гривень 93 копійки) на р/р 31114029700035, м. Добропілля, ОКПО 37755456, ККД 14010100; -  з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1351,06 грн. (одна тисяча триста п'ятдесят одна гривня 06 копійок) на р/р 31112009700035,  м. Добропілля, ОКПО 37755456,  ККД 11021000; - з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 35,93 грн. (тридцять п'ять гривень 93 копійки) на р/р 31519969700035, ОКПО 37755456, ККД 18050300. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.               Суддя                                                                                                     І.В. Шара

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2014
Оприлюднено14.11.2014
Номер документу41326865
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/6391/14

Постанова від 22.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні