Постанова
від 11.11.2014 по справі 927/1676/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел.676-311, факс 7-44-62

ПОСТАНОВА

Іменем України

"11" листопада 2014 р. Справа № 927/1676/14

За заявою голови ліквідаційної комісії боржника: Приватного підприємства "ФРЕШЕР", код ЄДРПОУ 38380004, 14000, м. Чернігів, вул. Мстиславська, 15

про порушення справи про банкрутство

Суддя Івченко С.М.

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:

боржника: Рідзель А.П. - голова ліквідкомісії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Головою ліквідаційної комісії боржника подана заява про порушення справи про банкрутство на підставі ст. ст. 11, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в обґрунтуванні якої зазначається, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства, встановлено неможливість задовольнити вимоги кредитора на загальну суму 367 920,36 грн..

Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 27.10.2014р. вказана вище заява прийнята до розгляду з призначенням підготовчого судового засідання на 04.11.2014р., за результатами якого ухвалою від 04.11.14р. порушено провадження у цій справі про банкрутство з призначенням на 11.11.14р. судового засідання по розгляду питання щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури .

Оголошення про порушення цієї справи про банкрутство оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 05.11.14р., номер публікації 10864.

10.11.14р. на адресу господарського суду від Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві надійшло клопотання про зупинення провадження у справі про банкрутство з посиланням на упередження зняття боржника з обліку у зв"язку з припиненням за принципом мовчазної згоди(без довідки органу Міндоходів про відсутність заборгованості зі сплати податків,зборів) та також на запобігання фіктивного банкрутства.

Дослідивши в судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення голови ліквідкомісії , господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Фрешер" зареєстроване в якості суб'єкта підприємницької діяльності 23.10.2012р. про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено реєстраційний запис за № 1 339 102 0000 008213.

Як свідчить надана до матеріалів справи виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців боржник взятий на облік 24.10.2012р. Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (як платник податків ) та Державною податковою інспекцією у місті Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (як платник єдиного внеску).

15.08.2014р. власником Приватного підприємства "Фрешер" було прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи шляхом ліквідації, головою ліквідкомісії призначено Рідзеля Анатолія Петровича.

Згідно доданої до матеріалів справи Виписки серії АД № 375280 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.08.2014р., до ЄДР внесено запис щодо припинення діяльності товариства шляхом ліквідації, призначення головою ліквідкомісії ( ліквідатором) Рідзеля А.П..

Оголошення про рішення власника щодо припинення юридичної особи - Приватного підприємства "ФРЕШЕР" опубліковано в "Бюлетені державної реєстрації" № 292 (22) 2014р..

Внесення запису про рішення власника про припинення юридичної особи у відповідності до п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України є підставою для проведення документальної позапланової перевірки, яка здійснюється за наявності хоча б однієї з зазначених у цій статті обставин, зокрема, коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи , припинення юридичної особи , порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків. Зазначена норма кореспондуються з п. 11.5 розділу ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.11р. №1588 , де передбачено, що у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей), в тому числі : відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи. Пункт 11.1 згаданого Порядку вказує , що дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи , відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.

Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві подано клопотання про зупинення провадження у справі про банкрутство з вказанням про отримання ухвали про прийняття заяви про порушення провадження у справі про банкрутство з метою упередження зняття боржника з обліку у зв"язку з припиненням за принципом мовчазної згоди (без довідки органу Міндоходів про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів) а також для запобігання фіктивного банкрутства боржника.

Пункт 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України визначає, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Пункт 78.6. ст.78 Податкового кодексу України передбачає, що строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу. У відповідності до п. 82.2.ст. 82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу , не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

У поданому заявником суду клопотанні не зазначено даних про фактичне призначення такої перевірки ( номеру та дати наказу з зазначенням строку перевірки, про продовження строку перевірки, тощо), докази про призначення перевірки не додані до поданого клопотання, натомість заявник посилається на неможливість проведення позапланової перевірки та направлення 06.11.2014р. Реєстраційній службі Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області повідомлення про це за формою №25-ОПП. Додана до клопотання копія повідомлення ф.№25-ОПП від 06.11.14р. № 12578/10/26-51-22-01 свідчить, що станом на 06.11.14р. провести перевірку боржника, стосовно якого 15.08.14р. засновником прийнято рішення про припинення ( повідомлення про що опубліковано 18.08.2014р. , номер 10641100014011426) неможливо у зв"язку з "несвоєчасним наданням або ненаданням у повному обсязі документів та (або) відомостей, а також неведенням податкового та бухгалтерського обліку або відсутністю первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, податкової звітності та інших документі , що пов"язані з обчисленням і сплатою платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи" . При цьому з клопотання і копії повідомлення не вбачається яка конкретна перешкода існує для перевірки чи наявні усі з перелічених у бланку повідомлення та які заходи вживались щодо проведення такої перевірки з дотриманням зазначених вище термінів перевірочної роботи, встановлених Податковим кодексом України від дати внесення запису до ЄДР про припинення юридичної особи ( з 18.08.14р.) , а не у зв"язку з одержанням від суду копії ухвали від 27.10.14р. про прийняття заяви про порушення провадження у справі (як вказав заявник клопотання) .

Ст. 79 Господарського процесуального кодексу України не передбачає можливості зупинення господарським судом провадження у справі про банкрутство з причини проведення органом доходів і зборів як кредитором боржника позапланової документальної перевірки . Нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" також не передбачено зупинення провадження у справі про банкрутство у зв"язку з проведенням чи необхідністю перевірки боржника органом доходів та зборів, натомість строки подання кредиторами ( у чому числі і ДПІ за наявності заборгованостей боржника щодо податків і зборів) заяв про грошові вимоги до боржника узгоджуються зі строками проведення перевірок та є достатніми , навіть з врахуванням продовження строків перевірки.

Враховуючи зазначене вище, клопотання про зупинення провадження у цій справі є безпідставним та необґрунтованим, а тому не підлягає задоволенню.

Ліквідаційною комісією боржника у ході ліквідації за рішенням власника розглянуто вимоги, подані кредитором - Приватним підприємством "Торгівельна компанія "Тікса" на суму 367920,36 грн.. Зазначені вимоги визнано у заявленій сумі.

Згідно наказу №1 від 26.09.2014р. проведено інвентаризацію активів боржника , про що складено інвентаризаційний опис майна ПП "ФРЕШЕР" №1 від 30.09.14р., який засвідчує відсутність у боржника будь-яких активів.

По завершенні строку на заявлення кредиторами претензій ліквідатором складено проміжний ліквідбаланс, до якого внесено вимоги згаданого вище кредитора. Проміжний ліквідбаланс засвідчує відсутність у боржника активів. Проміжний ліквідаційний баланс станом на 21.10.2014р. затверджено рішенням власника від 22.10.2014р.

Зважаючи на неможливість із-за відсутності активів задовольнити кредиторські вимоги в повному обсязі, власником 22.10.2014р. прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство .

Враховуючи наведені вище обставини, господарський суд вважає, що надані боржником докази свідчать про недостатність вартості майна останнього для задоволення вимог кредиторів, що є підставою для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури за спрощеною процедурою, передбаченою ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.

Згідно до ч.2 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та п. 36.7 Інформаційного листа Вищого господарського суду від 28.03.2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011)",оскільки за даними проміжного ліквідаційного балансу у боржника відсутні активи, що не дозволяє задовольнити вимоги кредиторів, однак боржником надано гарантійний лист щодо покриття витрат, пов"язаних з проведенням ліквідаційної процедури , господарський суд вважає , що з огляду на конкретні обставини справи боржника має бути визнано банкрутом, а обов'язки ліквідатора мають бути покладені на голову ліквідкомісії боржника згідно до поданої заяви, оскільки призначення ліквідатора з числа арбітражних керуючих викличе додаткові витрати на оплату його послуг, що необґрунтовано збільшить витрати ліквідпроцедури.

У відповідності до ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та затвердженого Постановою пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 № 16 Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство має бути здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет зі встановленням граничного строку заявлення кредиторами своїх вимог до боржника - протягом місяця від оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідпроцедури.

Керуючись ст. ст. 37, 38, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 79 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати банкрутом Приватне підприємство ФРЕШЕР" ( код ЄДРПОУ 38380004, 14000, м. Чернігів, вул. Мстиславська, 15)з наслідками, передбаченими ст. ст. 38,95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

2. Відкрити ліквідаційну процедуру строком на шість місяців.

3. Покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії Приватного підприємства "ФРЕШЕР" Рідзеля Анатолія Петровича .

4. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

5. Встановити строк для подання заяв з вимогами до боржника, який ліквідується, протягом місяця від оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідпроцедури . Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.

6. Ліквідатору протягом тижня по завершенні граничного строку для подання заяв кредиторами надати суду реєстр вимог кредиторів, а також виконати дії, передбачені розділом ІІІ «Ліквідаційна процедура» вказаного Закону, по завершенні заходів з ліквідації банкрута , але не пізніше ніж за 2 тижні до закінчення строку ліквідаційної процедури надати господарському суду ліквідаційний баланс та звіт про проведену роботу.

7 . Копії цієї постанови надіслати: голові ліквідаційної комісії боржника Рідзелю А.П., Деснянському відділу ДВС Чернігівського міського управління юстиції (14030, м. Чернігів, вул. Шевченка, 118), державному реєстратору (Реєстраційна служба Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області, 14032, м. Чернігів, вул. Рокосовського, 20-а), Державній податковій інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м.Києві( 02068, м. Київ, вул. Кошиця , 3), Державній податковій інспекції у місті Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. Кирпоноса, 28), зазначеному головою ліквідкомісії кредитору: Приватному підприємству "Торгівельна компанія " ТІКСА" (02099, м. Київ, вул. Бориспільська , 12-б ), Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Чернігівській області .

Суддя С.М. Iвченко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення11.11.2014
Оприлюднено14.11.2014
Номер документу41331736
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/1676/14

Ухвала від 17.03.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Iвченко С.М.

Ухвала від 05.03.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Iвченко С.М.

Ухвала від 26.02.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Iвченко С.М.

Ухвала від 18.02.2015

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Iвченко С.М.

Ухвала від 27.01.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Копитова О.С.

Ухвала від 14.01.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Копитова О.С.

Ухвала від 15.12.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Копитова О.С.

Ухвала від 10.12.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Iвченко С.М.

Ухвала від 01.12.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Iвченко С.М.

Постанова від 11.11.2014

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Iвченко С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні