Постанова
від 10.11.2014 по справі 817/3056/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/3056/14

10 листопада 2014 року 11год. 45хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В. В. за участю секретаря судового засідання Таргоній А.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув,

відповідача: представник не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Управління Пенсійного фонду України у м.Рівне доДочірнього підприємства "Ремонтно - будівельне управління" відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз" про стягнення фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, ВСТАНОВИВ :

Управління Пенсійного фонду України в м. Рівне звернувся до суду з позовом до Дочірнього підприємства «Ремонтно - будівельне управління» відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз» про стягнення фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на загальну суму 20550,85 грн.

Представник позивача у судове засідання не прибув, в прохальній частині позовної заяви просив розгляд справи провести без участі представника Управління Пенсійного фонду України в м. Рівне. В обґрунтування позову зазначив, що за відповідачем існує заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на загальну суму 20550,85 грн. за період квітень-вересень 2014 року.

Відповідач участі повноважного представника в судові засідання не забезпечив. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. 06.11.2014 року на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату у зв'язку з початком ліквідаційної процедури (а.с.27-28). Суд розцінює неприбуття представника відповідача в судові засідання як такі, що відбулися без поважних причин, оскільки жодних доказів на підтвердження поважності причин неявки представника відповідача в судові засідання, до клопотань не долучено і суду не надано. Саме по собі повідомлення про причини неприбуття в судове засідання (без долучення належних доказів) не є достатньою та беззаперечною умовою для підтвердження поважності причин неявки представника відповідача в судове засідання і безумовною підставою для чергового відкладення розгляду справи.

27.10.2014 року на адресу суду відповідачем подано письмові заперечення на позовну заяву (а.с.19-20). В обґрунтування заперечень зазначив, що у разі припинення діяльності підприємства повідомлення для відшкодування фактичних витрат на випалу та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, не направляються. Пояснив, що Дочірнє підприємство "Ремонтно - будівельне управління" відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз" припинило свою діяльність зі звільненням працівників та припиненням господарської діяльності, немає в розпорядженні коштів та не сплачує внески з 2011 року до Пенсійного фонду. З таких підстав просив в задоволенні позову відмовити.

Судом не визнавалася обов'язковою участь сторін в судовому засіданні. Отже, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, у відповідності до вимог ч.1 ст. 41 КАС України повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу судом не здійснювалося.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що Дочірнє підприємство "Ремонтно - будівельне управління" відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз" перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Рівному.

В силу вимог пп. 1 п. 8 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року, страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом, та в розмірах, передбачених Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" №400/97-ВР від 26.06.1997 року для відповідних платників збору.

Відповідно до п.2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 36 від 16.01.2003 року, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, вказаним особам, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII від 05.11.1991 року. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року, набрав чинності з 01.01.2004 року. До цього, діяв порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, передбачений нормами Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97-ВР від 26.06.1997 року.

Так, згідно з абз. 4 п. 1 ст. 2 даного Закону, фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII від 05.11.1991 року до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення" № 1788-XII від 05.11.1991 року, визначені в якості об'єкта оподаткування для усіх суб'єктів, які використовують працю найманих працівників. А згідно з абз. 3 п. 1 ст. 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97-ВР від 26.06.1997 року, ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлена на рівні 100 відсотків від об'єкта оподаткування.

Передбачений п.2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07. 2003 року порядок відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно, конкретизований в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 року.

Так, згідно з п. 6.1 Інструкції, з роботодавців (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), у яких працювали або працюють пенсіонери на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 36 від 16.01.2003 року, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, відшкодуванню підлягають 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абз. 1 п. 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07. 2003 року. А для роботодавців, де працівники були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 36 від 16.01. 2003 року, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 202 від 31.03.1994 року, розміри відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій встановлені диференційовано, в залежності від того, в якому календарному році призначено та/або виплачено пенсію.

Відшкодування роботодавцями витрат на виплату пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 202 від 31.03.1994 року, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-XII від 05.11.1991 року, в силу положень абз. 4 п. 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року, не здійснюється.

Відповідно до п. 6.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12. 2003 року, витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Розмір сум до відшкодування, відповідно до п.6.4 Інструкції, визначається на поточний рік відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 року, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Судом встановлено, що громадяни ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 працювали у відповідача на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, що віднесені до списку №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №36 від 16.01.2003 року та на посадах, які дають право на вихід на пенсію на пільгових умовах. Відповідно до вимог п.6.4 Інструкції позивачем було направлено для відповідача розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б"-"з" ст.13 "Про пенсійне забезпечення" №5416/02 від 18.08.2014 року, №4469/02 від 03.04.2014 року, №411/02 від 20.01.2014 року та №9593/02 від 21.07.2014 року (а.с.4-7). Дані розрахунки рекомендованою поштовою кореспонденцією було направлено позивачем на адресу відповідача, що підтверджується копіями реєстрів поштових відправлень УПФ в м. Рівне (а.с.8-11).

Згідно з даними обліку позивача за відповідачем рахується заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за квітень-вересень 2014 року на загальну суму 20550,85 грн. (а.с.3).

Відповідно до вимог п.6.8 Інструкції №21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Всупереч цьому, відповідачем не сплачено УПФ в м. Рівне фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій за квітень-вересень 2014 року на загальну суму 20550,85 грн.

Твердження відповідача про відсутність обов'язку Дочірнього підприємства «Ремонтно - будівельне управління» відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз» відшкодовувати фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій особам, що працювали в останнього, у зв'язку з його припиненням суд оцінює критично з огляду на таке.

В силу вимог п.6.8 Інструкції №21-1 у разі ліквідації підприємства без правонаступників або визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури розрахунки для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, органу Пенсійного фонду України за місцезнаходженням такого підприємства не направляється.

Згідно з ч.2 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема, дані про перебування юридичної особи в процесі припинення, зокрема дата реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо).

Пунктом 18 даного Закону встановлено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Як вбачається зі Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 10.11.2014 року (а.с.32-34) відомості щодо перебування Дочірнього підприємства «Ремонтно - будівельне управління» відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз» у процесі припинення відсутні.

Таким чином, правових підстав для висновку про перебування Дочірнього підприємства «Ремонтно - будівельне управління» відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз» у процесі припинення як підстави для несплати відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, про що стверджувалося представником відповідача, у суду немає.

За наведених обставин, позов обґрунтований, підтверджений належними та допустимими доказами і підлягає до задоволення повністю.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути із Дочірнього підприємства «Ремонтно - будівельне управління» відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Рівнегаз» (м.Рівне, Білякова, 4, код ЄДРПОУ 30946831) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Рівному заборгованість по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за квітень-вересень 2014 року на загальну суму 20550 (двадцять тисяч п'ятсот п'ятдесят) грн. 85 коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Щербаков В. В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2014
Оприлюднено17.11.2014
Номер документу41333584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/3056/14

Постанова від 10.11.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні