Постанова
від 29.10.2014 по справі 804/16314/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2014 р. Справа № 804/16314/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЖукової Є.О. при секретаріРиженко О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Солонянському районі Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Солонянська шляхова пересувна механізована колона» про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 в сумі 3670,76 грн., -

ВСТАНОВИВ:

06 жовтня 2014 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Солонянському районі Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 в сумі 3670,76 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним. В порушення вимог п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", п.1 р.6 Інструкції обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" не здійснило відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій УПФУ Солонянському районі Дніпропетровської області за колишнього працівника ОСОБА_3 з 25.02.2014 року та по 25.09.2014 року решту коштів у сумі 3670,76 грн., так як, сума заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відшкодуванню відповідно до п. "б" ст. 13 Закону України про пенсійне забезпечення" складає - 43440,84 грн. із них відпрацьовано в судовому порядку 39770,08 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2014 р. по справі було відкрито провадження та справа призначена до розгляду.

Представником позивача шляхом електронного зв`язку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду була надіслана заява за від 14.10.2014 р. за вих. №3346/08/15, якщо позивач поросить розглядати дану справу без участі представника УПФУ в Солонянському районі Дніпропетровської області, із зазначенням про підтримання позовних вимог в повному обсязі. Відповідач до судового засідання, яке було призначено на 15.10.2014 р. не з`явився. Відомості про вручення судової повістки в матеріалах справи відсутні, причини неявки невідомі, у зв`язку з чим розгляд справи у судовому засіданні було відкладено на 29.10.2014р.

22.10.2014 р. за вх.№69560/14 до канцелярії Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивача за допомогою поштового зв'язку надійшла заява, ідентична по змісту заяві від 14.10.2014 р. за вих. №3346/08/15 про розгляд справи без участі представника ПФУ, із зазначенням про підтримання позовних вимог в повному обсязі.

Відповідач до судового засідання, яке було призначено на 29.10.2014 р. не з`явився. До суду від відповідача за допомогою електронного зв'язку надійшла заява про відкладення розгляду справи у зв`язку з неможливістю забезпечити явку до суду повноважного представника, вимоги ухвали суду не виконав, витребувані судом документи та заперечення на позов на виконання вимог ухвали суду від 07.10.2014р. не надав.

Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, на підставі чого, у клопотанні відповідача про відкладення розгляду справи - відмовив, визнано причину неявки до суду неповажною, що є зловживанням з боку відповідача своїми процесуальними правами.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін відповідно до положень ст.128 КАС України.

Враховуючи термін розгляду адміністративної справи, передбачений ст.122 КАС України, а саме: адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за доказами, наявними в матеріалах справи.

Аналогічної думки дотримується і Вищий адміністративний суд України, виклавши її в листі від 01.02.2012 року за №279/11/13-12, згідно з яким визначається необхідність дотримання строків розгляду адміністративних справ, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, та зазначається, що потрібно вживати заходів щодо регулярного призначення судових засідань та, у разі потреби, дисциплінування сторін, інших осіб, які беруть участь у справі.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Зважаючи на викладене, та, відповідно до ст. 41 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписуваного технічного засобу судом не здійснювалось.

З метою прийняття законного і обґрунтованого рішення у справі, судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: копія картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2; розрахунок заборгованості по пільгових пенсіях по ТОВ "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" з серпня 2014 р. по списку №2, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з лютого 2014 р.; копія свідоцтва відповідача про державну реєстрацію юридичної особи від 21.11.2001р. №429588; копії рекомендованих повідомлень; копія статуту відповідача; копія довідки з ЄДРПОУ позивача №445402 від 22.02.2012р.; копія довідки з ЄДРПОУ №11327 від11.01.2005р. відповідача; витяг з ЄДР; копія розрахунку№1 заробітної плати ОСОБА_3; копія листа УПФУ від 04.09.2014р. №2858/16 про відшкодування пільгових пенсій; копія протоколу від 23.12.2013 №474 за заявою ОСОБА_3; копія довідки від 29. травня 2014р. №1068 щодо ОСОБА_3 про знаходження на обліку в УПФУ в Солнянському районі; довідка про підтвердження наявного трудовог7о стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній від 21.08.2012р. №21/12; копія заяви ОСОБА_3 від 23.12.13р. про перерахування пенсій з 23.12.13р. на поточний рахунок; копія заяви про призначення/перерахунок пенсії від 24.12.2013 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" є платником страхових внесків,що підтверджується відомостями, які містяться в матеріалах справи.

З розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з лютого 2014 р., копія якого міститься в матеріалах справи, вбачається що особою, якій призначена пенсія на пільгових умовах, є ОСОБА_3, а розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, невідшкодованих відповідачем 3670 грн. 76 коп.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" зобов`язано вносити з коштів, призначених на оплату праці, плату, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пенсій застрахованій особі, яка працювала або працює на роботі із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років.

Як вбачається з тексту позовної заяви, позивач просить суд стягнути з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" відшкодування витрат ПФУ, понесених останнім з 25.02.2014 року по 25.09.2014 року на конкретного пенсіонера - ОСОБА_3.

Відповідно до розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України ""Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 25.02.2014 року по 25.09.2014 рік решта суми, що підлягає сплаті відповідачем складає 3670 грн. 76 коп.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" в порушення ч.1 п.6.8 р. 6 Інструкції підприємства до 25 числа не внесло до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах, внаслідок чого у відповідача 25.02.2014 року по 25.09.2014рік виникла решта коштів заборгованості у сумі 3670 грн. 76 коп., що підтверджується розрахунком заборгованості по пільгових пенсіях з серпня 2014р., який міститься в матеріалах справи. Підприємство не звітує з 25.02.2014 р.

Будь-яких доказів оскарження зазначеного вище розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначений відповідно до ч.2 ст. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначений відповідно до пунктів "б" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 25.02.2014 року по 25.09.2014 рік, відповідачем до суду надано не було, відтак він вважається дійсним та таким, що підлягає виконанню з боку Товариства з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона".

Правовідносини сторін щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п. "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" регулюються нормами Закону України "По загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058 від 09.07.2003р., Закону України "Про пенсійне забезпечення"№1788 від 05.11.1991р. та положеннями Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління ПФУ від 19.12.2003р. №21-1.

Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003р. №1058 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день па підземних роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1, №2 виробництві, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочих день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників) за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 % з наступним збільшенням її щороку на 10% до 100% розміру відшкодування фактичних витри і на виплату і доставку цих пенсій до набуття прав на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Стаття 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення"№1788-XII від 05.11.1991р. зазначає, що Особам, які працювали до введення в дію цього Закону на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, передбачених раніше діючим законодавством, пенсії за віком призначаються на таких умовах:

а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством;

б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.

Відповідно до п.8 Порядку застосування списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005р. №383 при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення" застосовуються "Список №1 производств, цехов, профессий и должностей на подземных работах, на работах с вредными условиями труда и в горячих цехах, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерах"і "Список №2 производств, цехов, профессий и должностей, работа в которых дает право на государственную пенсию на льготных условиях и в льготных размерах", затверджені постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956р. №1173.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійному фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на на пільгових умовах, визначаються Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. №21-1 з відповідними змінами і доповненнями.

Зокрема ,відповідно до п.6.1 вказаної Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у визначених у цьому пункті Інструкції розмірах.

Відповідно до п.6.3 зазначеної вище Інструкції у разі ліквідації або зміни власника підприємства суми зазначених витрат Пенсійному фонду вносять правонаступники.

Відповідно до п.п.6.4, 6.5 вказаної Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 "Прикінцевих положень" Закону, надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. При цьому розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються гідно з додатку 8 та додатком 8 а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.

Відповідно до п.6.8 зазначеної Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 "Прикінцевих положень" Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

З огляду на всі вищенаведені норми, відшкодуванню підлягають фактичні витрати Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначені на пільгових умовах особі, яка працювала або працює на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці.

Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а ч.2 ст.71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене вище, позивачем - суб'єктом владних повноважень була доведена правомірність та обґрунтованість підстав стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій застрахованій особі, яка працювала або працює на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 в розмірі 3670 грн. 76 грн., натомість відповідачем не було надано жодного доказу щодо спростування позиції позивача, викладеної в заявленому адміністративному позові.

Аналогічної правової позиції дотримується і Верховний суд України щодо розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п.п. "б"- "з"ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" у справі за позовом ВП "Рембудмонтаж" до УПФУ в м.Рубіжному, Львівської області про скасування розрахунку та зобов'язання вчинити певні дії, в якій зазначив наступне.

Підприємство зобов'язано відшкодовувати управлінню Пенсійного фонду України плату, яка покриває витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту "б" ст.13 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"№1058. Цей висновок є правильним, оскільки порядок компенсації зазначених витрат управлінню Пенсійного фонду України не змінився у зв'язку з набранням Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"№1058 чинності з 1 січня 2004 року.

За змістом п.2 прикінцевих положень Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію па пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Закону України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

На момент набрання чинності Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" питання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту "б" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" було врегульовано Законом України від 26 червня 1997 року №400/97 "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", відповідно до пунктів 1 та 2 статті 1 якого відповідач є платником збору на обов'язкове державне пенсійне забезпечення.

Згідно ж з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування"для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"- "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єктів оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Солонянському районі Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 в сумі 3670,76 грн., підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Солонянському районі Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 в сумі 3670,76 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Солонянська шляхова пересувна механізована колона" (52400, Дніпропетровська область, смт. Солоне, в. Радянська, буд.1, код ЄДРПОУ 31523687) на користь Управління Пенсійного фонду України в Солонянському районі Дніпропетровської області (52400, Дніпропетровська область, смт. Солоне, в. Строменко, 5а, код ЗКПО 25005754) заборгованість по відшкодуванню пільгових пенсій в розмірі 3670 грн. (три тисячі шістсот сімдесят грн.) 76 коп.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 29.10.2014р. Суддя З оригіналом згідно Помічник судді Є.О. Жукова Є. О. Жукова Ю. А Варушка

Дата ухвалення рішення29.10.2014
Оприлюднено17.11.2014
Номер документу41333885
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/16314/14

Постанова від 29.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні