Постанова
від 03.11.2014 по справі 817/2670/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/2670/14

03 листопада 2014 року 16год. 15хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. за участю секретаря судового засідання Школяр О.І. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Оніщук В.П.,

відповідача: представник Коритнюк В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 24.07.2012 №0003152342, №0003162342, №0003172342. ВСТАНОВИВ:

Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради (далі по тексту - Управління КБ ВК Рівненської міської ради) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкова інспекція у місті Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області (далі по тексту - ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області), як правонаступника Державної податкової інспекції у місті Рівному Рівненської області Державної податкової служби (далі по тексту - ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень: форми «Р» від 24.07.2012р. №0003152342, яким Управлінню КБ ВК Рівненської міської ради збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток у розмірі 244010,75 грн. (в т.ч. за основним платежем у сумі 236010,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у сумі 8000,75 грн.); форми «Р» від 24.07.2012р. №0003162342, яким Управлінню КБ ВК Рівненської міської ради збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість по вітчизняних товарах у розмірі 476147,75 грн. (в т.ч. за основним платежем у сумі 359482,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у сумі 116665,75 грн.); форми «В4» від 24.07.2012р. №0003172342, яким Управлінню КБ ВК Рівненської міської ради зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 46235,00 грн. (в т.ч. за грудень 2011р. на суму 15760,00 грн., січень 2012р. на суму 9533,00 грн., лютий 2012р. на суму 9618,00 грн., березень 2012р. на суму 11324,00 грн.).

Адміністративний позов в повній мірі підтримано представником позивача в судовому засіданні, який пояснив, що ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС було проведено документальну виїзну планову перевірку Управління КБ ВК Рівненської міської ради з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р.. За наслідками проведення такої перевірки ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС складено акт «Про результати планової виїзної документальної перевірки Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради код ЄДРПОУ 05517742 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р.» від 16.07.2012р. №269/23-100/05517742 та прийнято податкові повідомлення-рішення: форми «Р» від 24.07.2012р. №0003152342; форми «Р» від 24.07.2012р. №0003162342; форми «В4» від 24.07.2012р. №0003172342, які на думку представника позивача прийняті без дотримання вимог чинного податкового законодавства України та не відповідають дійсності та фактичному характеру правовідносин, оскільки Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради було дотримано всіх вимог встановлених Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997р. №283/97-ВР (із змінами та доповненнями), Законом України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР (із змінами та доповненнями), Податковим кодексом України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями). За наведеного, просив позов задовольнити, визнати протиправними та скасувати оспорювані податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив. На обґрунтування своїх заперечень надав суду пояснення аналогічні викладеним у письмових запереченнях наданих ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши всі докази у справі в їх сукупності, судом встановлено наступне.

Управління КБ ВК Рівненської міської ради утворене відповідно до рішення Виконавчого комітету обласної ради депутатів трудящих від 25.09.1975р. №454. У своїй діяльності керується положенням про Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради, затвердженим рішенням Рівненської міської ради від 03.06.1999 року №148, форма власності - комунальна, свідоцтво про державну реєстрацію від 03.06.1999р. серії А00 №813761, реєстраційний №16081200000003739. Код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ: 05517742. Перебуває на обліку як платник податків у податковому органі з 24.10.1996р. за №088/0037. Зареєстрований платником податку на додану вартість, свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №24864201, виданого ДПІ у м. Рівне, індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість 055177417168.

ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС проведено документальну виїзну планову перевірку Управління КБ ВК Рівненської міської ради з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р.

За наслідками проведення такої перевірки ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС складено акт «Про результати планової виїзної документальної перевірки Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради код ЄДРПОУ 05517742 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р.» від 16.07.2012р. №269/23-100/05517742 (далі по тексту - акт перевірки).

У відповідності до висновків акту перевірки податковим органом встановлено порушення: п.4.1 ст.4, пп.7.9.6 п.7.9 ст.7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. №334/94-ВР (із змінами та доповненнями), п.135.1 ст.135, пп.135.5.11 п.135.5 ст.135, п.153.7 ст.153 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) внаслідок чого занижено валові доходи на суму 1018693,00 грн., що призвело до заниження податку на прибуток на суму 236010,00 грн. (в т.ч. за: I кв. 2011р. на суму 59456,00 грн., II кв. 2011р. на суму 55273,00 грн., III кв. 2011р. на суму 53781,00 грн., IV кв. 2011р. на суму 35501,00 грн., I кв. 2012р. на суму 31999,00 грн.); п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.198.3 ст.198, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) внаслідок чого занижено суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету (рядок 25 Декларації) на загальну суму 359482,00 грн. (в т.ч. за: січень 2011р. на суму 15912,00 грн., лютий 2011р. на суму 15827,00 грн., березень 2011р. на суму 15827,00 грн., квітень 2011р. на суму 16218,00 грн., травень 2011р. на суму 15922,00 грн., червень 2011р. на суму 15922,00 грн., липень 2011р. на суму 15119,00 грн., серпень 2011р. на суму 15823,00 грн., вересень 2011р. на суму 15823,00 грн., жовтень 2011р. на суму 14284,00 грн., листопад 2011р. на суму 202805,00 грн.) та завищено значення рядка 24 «Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» декларації з податку на додану вартість на загальну суму 46235,00 грн. (в т.ч. за: грудень 2011р. на суму 15760,00 грн., січень 2012р. на суму 9533,00 грн., лютий 2012р. на суму 9618,00 грн., березень 2012р. на суму 11324,00 грн.); пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, пп.163.1.2 п.163.1 ст.163, пп.164.2.1 п.164.2 ст.164, п.167.1 ст.167, пп.168.1.1 п.168.1 ст.168, пп.168.1.2 п.168.1 ст.168, п.171.1 ст.171 розділу IV абз. 7 п.1 розділу XIX Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), в порушення яких не утриманий і не перерахований до бюджету податок на доходи фізичних осіб на загальну суму 52,45 грн. (в т.ч. за І півріччя 2011р. на суму 21,83 грн., за І кв. 2012р. на суму 30,62 грн.); пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, п.54.2 ст.54, п.168.1 ст.168, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI від 02.12.2010 року (із змінами та доповненнями), а саме: не подання платіжних доручень належного до сплати податку на доходи фізичних осіб по терміну 30.11.2011р.; пп.«б» п.176.2 ст.176 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) та розділу III Наказу Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010р. №1020 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2011р. за №46/18784), по яких встановлено подання податкових розрахунків за формою 1-ДФ з недостовірними відомостями та з помилками, а саме: за І кв. 2011р. не включено доходи, отримані фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_1) в сумі 3600,00 грн., за І кв. 2012р. не включено доходи отримані фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_2) в сумі 2,60 грн. та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_3) в сумі 14,39 грн..

На підставі акта перевірки ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС винесено:

- податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 24.07.2012р. №0003152342;

- податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 24.07.2012р. №0003162342;

- податкове повідомлення-рішення форми «В4» від 24.07.2012р. №0003172342.

Так, перевіркою податкового органу встановлено, що за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано скоригований валовий дохід у сумі 38256792,00 грн.

Перевіркою повноти визначення скоригованого валового доходу за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р. встановлено його заниження на суму 1018693,00 грн. (в т.ч. за І кв. 2011р. на суму 237823,00 грн., ІІ кв. 2011р. на суму 240316,00 грн., ІІІ кв. 2011р. на суму 233829,00 грн., IV кв. 2011р. на суму 154350,00 грн., І кв. 2012р. на суму 152375,00 грн.). Проведеною вибірковою перевіркою відображеного показника рядка 01.1 Декларацій «Доходи від продажу товарів (робіт, послуг)» за період з 01.01.2011р. по 31.03.2011р. в сумі 269539,00 грн. на підставі таких документів: аналіз рахунків 311, 36, 703, банківських виписок, видаткових накладних, актів виконаних робіт податковим органом встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників на суму 237823,00 грн.. Проведеною перевіркою відображеного показника рядка 02 Декларацій «Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг)» за період з 01.04.2011р. по 31.03.2012р. на підставі таких документів: узагальнений перелік документів (додаток №4 до акта перевірки) податковим органом встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників на суму 780870,00 грн. (в т.ч. за ІІ кв. 2011р. на суму 240316,00 грн., ІІІ кв. 2011р. на суму 233829,00 грн., IV кв. 2011р. на суму 154350,00 грн., І кв. 2012р. на суму 152375,00 грн.).

В ході проведення перевірки встановлено, що протягом перевіряємого періоду Управління КБ ВК Рівненської міської ради надавало послуги технагляду за будівництвом об'єктів та виступало замовником будівництва, яке здійснюється на земельних ділянках, переданих йому в оренду Рівненською міською радою.

Договорами (угодами) на виконання будівельно-монтажних робіт, укладених між Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради («Замовник») та Інвесторами передбачено, що об'єкти будівництва розміщуються на земельних ділянках, які рішеннями Рівненської міської ради надані Управлінню КБ ВК Рівненської міської ради в оренду для будівництва житлових будинків та обслуговування кварталів житлових забудов з приміщеннями громадського призначення, де Замовник делегує Інвесторам функції замовників та передає статус забудовників, а Інвестори зобов'язуються виконати ці функції щодо власних Об'єктів інвестування, в т.ч. здійснювати фінансування будівельно-монтажних робіт та фінансування інших витрат, пов'язаних з будівництвом Об'єкта інвестування за рахунок власних та залучених коштів. Зокрема, фінансування будівництва Об'єкта інвестування здійснюється Інвестором шляхом компенсації Замовнику плати за землю пропорційно частці Інвестора в загальній площі всіх Об'єктів інвестування.

На думку податкового органу Управління КБ ВК Рівненської міської ради занижено валові доходи від надання послуг оренди (суборенди) на суму 1018693,00 грн., що призвело до заниження податку на прибуток на суму 236010,00 грн..

Однак, такі доводи податкового органу є хибними з наступних підстав.

У відповідності до ч.1 ст.792 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-IV (із змінами та доповненнями), за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватись у найм разом з насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, які знаходяться на ній, або без них.

Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом (ч.2 ст.792 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-IV (із змінами та доповненнями).

Спеціальним законом, що регулює відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки є Закон України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. №161-ХIV (із змінами та доповненнями).

Згідно ст.1 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. №161-ХIV (із змінами та доповненнями), оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності (ст.3 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. №161-ХIV (із змінами та доповненнями).

Статтею 93 Земельного кодексу України від 25.10.2001р. №2768-ІІІ (із змінами та доповненнями) встановлено, що орендована земельна ділянка або її частина може за згодою орендодавця передаватися орендарем у володіння та користування іншій особі (суборенда).

Статтею 8 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. №161-ХIV (із змінами та доповненнями) регламентовано суборенду земельних ділянок.

Орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового повідомлення щодо своєї згоди чи заперечення, орендована земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду (ч.1 ст.8 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. №161-ХIV (із змінами та доповненнями).

Дослідженими у судовому засідання договорами оренди землі, а саме: договір оренди землі від 16.03.2005р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.31 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 07.11.2005р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 08.11.2005р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 08.11.2005р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 06.02.2006р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 22.02.2006р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 10.04.2006р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 10.05.2006р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 16.08.2006р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 24.11.2006р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 08.12.2006р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 28.09.2007р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 28.09.2007р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 18.10.2007р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.28 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 01.12.2007р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 21.12.2007р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.29 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 25.12.2007р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 04.03.2008р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 20.03.2008р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 30.03.2008р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 17.12.2008р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 29.07.2009р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 14.12.2009р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 11.08.2010р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 11.08.2010р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 11.08.2010р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 19.08.2010р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі); договір оренди землі від 15.11.2010р. («Орендодавець» - Рівненська міська рада, «Орендар» - Управління КБ ВК Рівненської міської ради, п.30 Договору - за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі), хоч і передбачено право Управління КБ ВК Рівненської міської ради передавати іншій особі в суборенду земельні ділянки, однак податковий орган не надав належних доказів, що такі договори суборенди укладалися. Також, такі договори оренди підтверджують факт відсутності у позивача у власності земельних ділянок, що у свою чергу спростовує доводи податкового органу про надання таких земельних ділянок в оренду.

Представником позивача в судовому засіданні надано пояснення, що жодного правочину щодо володіння у приватній власності земельних ділянок за Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради не існує, жодного правочину щодо передачі у суборенду земельних ділянок Управління КБ ВК Рівненської міської ради не вчиняло, відповідних договорів суборенди не укладало.

На запитання суду, чи встановлювалися такі факти під час проведення перевірки, представник відповідача пояснив, що в дійсності під час проведення перевірки жодного правочину щодо володіння у приватній власності земельних ділянок за Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради не встановлено, жодного правочину щодо передачі у суборенду земельних ділянок Управління КБ ВК Рівненської міської ради не вчиняло, відповідних договорів суборенди не укладало, що і підтверджується актом перевірки.

Враховуючи вищевикладене, податковим органом невірно витлумачено пп.14.1.97 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) - лізингова (оренда) операція - це господарська операція (крім операцій з фрахтування (чартеру) морських суден та інших транспортних засобів) фізичної чи юридичної особи (орендодавця), що передбачає надання основних фондів у користування іншим фізичним чи юридичним особам (орендарям) за плату та на визначений строк - оскільки такі основні фонди у позивача відсутні.

Також, суд критично ставиться до розрахунку нарахованої орендної плати за землю, що наведений на ст.6-7 акту перевірки з наступних підстав.

Як встановлено судом, у відповідності до поданої 27.01.2011р. основної звітної декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 949816,53 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 79541,19 грн., лютий у розмірі 79115,94 грн., березень у розмірі 79115,94 грн., квітень у розмірі 79115,94 грн., травень у розмірі 79115,94 грн., червень у розмірі 79115,94 грн., липень у розмірі 79115,94 грн., серпень у розмірі 79115,94 грн., вересень у розмірі 79115,94 грн., жовтень у розмірі 79115,94 грн., листопад у розмірі 79115,94 грн., грудень у розмірі 79115,94 грн.).

У відповідності до поданої 18.04.2011 уточнюючої декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 933832,20 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 78209,16 грн., лютий у розмірі 77783,91 грн., березень у розмірі 77783,91 грн., квітень у розмірі 77783,91 грн., травень у розмірі 77783,91 грн., червень у розмірі 77783,91 грн., липень у розмірі 77783,91 грн., серпень у розмірі 77783,91 грн., вересень у розмірі 77783,91 грн., жовтень у розмірі 77783,91 грн., листопад у розмірі 77783,91 грн., грудень у розмірі 77783,94 грн.).

У відповідності до поданої 19.04.2011р. звітної декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 24029,79 грн. (в т.ч. за: березень у розмірі 9643,88 грн., квітень у розмірі 1598,43 грн., травень у розмірі 1598,43 грн., червень у розмірі 1598,43 грн., липень у розмірі 1598,43 грн., серпень у розмірі 1598,43 грн., вересень у розмірі 1598,43 грн., жовтень у розмірі 1598,43 грн., листопад у розмірі 1598,43 грн., грудень у розмірі 1598,47 грн.).

У відповідності до поданої 17.05.2011р. звітної декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 1791,19 грн. (в т.ч. за: квітень у розмірі 85,35 грн., травень у розмірі 213,23 грн., червень у розмірі 213,23 грн., липень у розмірі 213,23 грн., серпень у розмірі 213,23 грн., вересень у розмірі 213,23 грн., жовтень у розмірі 213,23 грн., листопад у розмірі 213,23 грн., грудень у розмірі 213,23 грн.).

У відповідності до поданої 16.06.2011р. звітної декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 46750,26 грн. (в т.ч. за: травень у розмірі 154,37 грн., червень у розмірі 26295,37 грн., липень у розмірі 3383,42 грн., серпень у розмірі 3383,42 грн., вересень у розмірі 3383,42 грн., жовтень у розмірі 3383,42 грн., листопад у розмірі 3383,42 грн., грудень у розмірі 3383,42 грн.).

У відповідності до поданої 17.06.2011р. уточнюючої декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 890111,89 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 74929,23 грн., лютий у розмірі 74503,98 грн., березень у розмірі 74503,98 грн., квітень у розмірі 74503,98 грн., травень у розмірі 74330,36 грн., червень у розмірі 73905,76 грн., липень у розмірі 73905,76 грн., серпень у розмірі 73905,76 грн., вересень у розмірі 73905,76 грн., жовтень у розмірі 73905,76 грн., листопад у розмірі 73905,76 грн., грудень у розмірі 73905,80 грн.).

У відповідності до поданої 03.10.2011р. уточнюючої декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 820126,03 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 71513,36 грн., лютий у розмірі 70582,13 грн., березень у розмірі 70582,13 грн., квітень у розмірі 70582,13 грн., травень у розмірі 70408,51 грн., червень у розмірі 69983,91 грн., липень у розмірі 69983,91 грн., серпень у розмірі 67606,99 грн., вересень у розмірі 64720,73 грн., жовтень у розмірі 64720,73 грн., листопад у розмірі 64720,73 грн., грудень у розмірі 64720,77 грн.).

У відповідності до поданої 15.11.2011р. звітної декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 37596,28 грн. (в т.ч. за: жовтень у розмірі 20164,90 грн., листопад у розмірі 8715,69 грн., грудень у розмірі 8715,69 грн.).

У відповідності до поданої 14.12.2011р. уточнюючої декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 819911,23 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 71298,56 грн., лютий у розмірі 70582,13 грн., березень у розмірі 70582,13 грн., квітень у розмірі 70582,13 грн., травень у розмірі 70408,51 грн., червень у розмірі 69983,91 грн., липень у розмірі 69983,91 грн., серпень у розмірі 67606,99 грн., вересень у розмірі 64720,73 грн., жовтень у розмірі 64720,73 грн., листопад у розмірі 64720,73 грн., грудень у розмірі 64720,77 грн.).

У відповідності до поданої 21.12.2011р. уточнюючої декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 791045,36 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 70668,03 грн., лютий у розмірі 69858,05 грн., березень у розмірі 68314,29 грн., квітень у розмірі 67777,31 грн., травень у розмірі 67603,69 грн., червень у розмірі 67179,09 грн., липень у розмірі 67179,09 грн., серпень у розмірі 64802,17 грн., вересень у розмірі 61915,91 грн., жовтень у розмірі 61915,91 грн., листопад у розмірі 61915,91 грн., грудень у розмірі 61915,91 грн.).

У відповідності до поданої 24.04.2012р. уточнюючої декларації за 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011р. у розмірі 567089,45 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 52005,04 грн., лютий у розмірі 51195,06 грн., березень у розмірі 49651,30 грн., квітень у розмірі 49114,32 грн., травень у розмірі 48940,70 грн., червень у розмірі 48516,10 грн., липень у розмірі 48516,10 грн., серпень у розмірі 46139,18 грн., вересень у розмірі 43252,92 грн., жовтень у розмірі 43252,92 грн., листопад у розмірі 43252,92 грн., грудень у розмірі 43252,89 грн.).

Отже, Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради з врахуванням всіх уточнюючих та звітних декларацій за 2011р. задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 677256,97 грн., а не 866318,28 грн. як зазначено у акті перевірки відповідачем.

Сплачено за 2011р. у розмірі 591907,95 грн. (в т.ч.: за січень 2011р. у розмірі 48000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 21.02.2011р. №79 на суму 15000,00 грн., від 22.02.2011р. №82 на суму 14300,00 грн., від 28.02.2011р. №93 на суму 10700,00 грн., від 28.02.2011р. №97 на суму 8000,00 грн.; за лютий 2011р. у розмірі 69000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 16.03.2011р. №137 на суму 20000,00 грн., від 29.03.2011р. №156 на суму 27000,00 грн., від 30.03.2011р. №169 на суму 7000,00 грн., від 31.03.2011р. №176 на суму 15000,00 грн.; за березень 2011р. у розмірі 40000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 21.04.2011р. №234 на суму 15000,00 грн., від 27.04.2011р. №244 на суму 13000,00 грн., від 28.04.2011р. №256 на суму 8800,00 грн., від 29.04.2011р. №257 на суму 3200,00 грн.; за квітень 2011р. у розмірі 30000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 26.05.2011р. №366 на суму 15000,00 грн., від 30.05.2011р. №370 на суму 15000,00 грн.; за травень 2011р. у розмірі 50000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 29.06.2011р. №13 на суму 40000,00 грн., від 30.06.2011р. №422 на суму 10000,00 грн.; за червень 2011р. у розмірі 57907,95 грн. у відповідності до платіжного доручення від 14.07.2011р. №17 на суму 31407,95 грн., від 20.07.2011р. №491 на суму 12500,00 грн., від 28.07.2011р. №503 на суму 14000,00 грн.; за липень 2011р. у розмірі 45000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 23.08.2011р. №558 на суму 20000,00 грн., від 29.08.2011р. №567 на суму 10000,00 грн., від 30.08.2011р. №571 на суму 10000,00 грн.. від 30.08.2011р. №575 на суму 5000,00 грн.; за серпень 2011р. у розмірі 38000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 26.09.2011р. №628 на суму 10000,00 грн., від 27.09.2011р. №630 на суму 20000,00 грн., від 30.09.2011р. №644 на суму 4700,00 грн., від 30.09.2011р. №646 на суму 3300,00 грн.; за вересень 2011р. у розмірі 40000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 26.10.2011р. №703 на суму 15000,00 грн., від 27.10.2011р. №709 на суму 18000,00 грн., від 31.10.2011р. №713 на суму 7000,00 грн.; за жовтень 2011р. у розмірі 67000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 18.11.2011р. №767 на суму 13000,00 грн., від 24.11.2011р. №772 на суму 21000,00 грн., від 29.11.2011р. №783 на суму 21500,00 грн., від 30.11.2011р. №792 на суму 11500,00 грн.; за листопад 2011р. у розмірі 49000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 21.12.2011р. №840 на суму 15000,00 грн., від 26.12.2011р. №855 на суму 3000,00 грн., від 29.12.2011р. №862 на суму 18000,00 грн., від 29.12.2011р. №867 на суму 5000,00 грн., від 30.12.2011р. №868 на суму 8000,00 грн.; за грудень 2011р. у розмірі 58000,00 грн. у відповідності до платіжного доручення від 24.01.2012р. №23 на суму 30000,00 грн., від 26.01.2012р. №43 на суму 20000,00 грн., від 30.01.2012р. №47 на суму 5000,00 грн., від 31.01.2012р. №49 на суму 3000,00 грн.).

Як встановлено судом, у відповідності до поданої 20.02.2012р. основної звітної декларації за 2012р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за І кв. 2012р. у розмірі 142945,65 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 47648,55 грн., лютий у розмірі 47648,55 грн., березень у розмірі 47648,55 грн.).

У відповідності до поданої 20.03.2012р. звітної декларації за 2012р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за І кв. 2012р. у розмірі 10650,96 грн. (в т.ч. за: лютий у розмірі 423,50 грн., березень у розмірі 10227,46 грн.).

У відповідності до поданої 17.05.2012р. уточнюючої декларації за 2012р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за І кв. 2012р. у розмірі 138311,77 грн. (в т.ч. за: січень у розмірі 47648,55 грн., лютий у розмірі 46747,53 грн., березень у розмірі 43915,69 грн.).

Отже, Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради з врахуванням всіх уточнюючих та звітних декларацій за І кв. 2012р. задекларовано до сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 148962,73 грн., а не 152375,15 грн. як зазначено у акті перевірки відповідачем.

Сплачено за І кв. 2012р. у розмірі 110539,09 грн. (в т.ч.: за січень у розмірі 47648,55 грн. у відповідності до платіжного доручення від 20.02.2012р. №76 на суму 23000,00 грн., від 27.02.2012р. №87 на суму 6500,00 грн., від 29.02.2012р. №92 на суму 16148,55 грн., від 01.03.2012р. №94 на суму 2000,00 грн.; за лютий у розмірі 36001,98 грн. у відповідності до платіжного доручення від 12.03.2012р. №3 на суму 17851,98 грн., від 23.03.2012р. №140 на суму 12150,00 грн., від 30.03.2012р. №159 на суму 6000,00 грн.; за березень у розмірі 26888,56 грн. у відповідності до платіжного доручення від 23.04.2012р. №194 на суму 4053,00 грн., від 25.04.2012р. №24 на суму 8687,56 грн., від 26.04.2012р. №210 на суму 8047,00 грн., від 27.04.2012р. №213 на суму 6100,00 грн.).

Проте, в ході розгляду справи судом встановлено, що це не єдине порушення вчинене податковим органом під час проведення перевірки та прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Так, зворотній бік облікової картки платника податку по орендній платі за 2011р., І кв. 2012р. свідчить, що уточнюючі декларації з плати за землю від 18.04.2011р., 17.06.2011р., 03.10.2011р., 14.12.2011р., 21.12.2011р., 24.04.2012р. (за 2011р.), 17.05.2012р. (за 2012р.) розцінювалася податковим органом як сплата податного боргу з орендної плати, а дата прийняття таких уточнюючих декларацій розцінювалася відповідачем як дата фактичної сплати податкових зобов'язань.

З такими діями податкового органу суд не погоджується з огляду на наступне.

Відповідно до п.1 та п.2 ст.50 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

В силу вимог пп.14.1.152 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.

Згідно ст.87 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

З системного аналізу наведених норм випливає, що податковий борг, про який йде мова в ст.126 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) може бути погашено коштами та іншим майном (майновими правами) платника податків.

Отже, податковий борг не може бути погашений шляхом подання уточнюючих розрахунків із зазначенням в них меншої суми податкових зобов'язань, а ніж ті суми, які були задекларовані раніше.

За наведених обставин, судом встановлено, що подання Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради у відповідності до вимог ст.50 Податкового кодексу України уточнюючих розрахунків, якими зменшено суми самостійно визначених грошових зобов'язань, не є тотожним поняттю «погашення податкового боргу», тобто сплатою боргу з плати за землю за рахунок майна платників податків. Подання уточнюючих розрахунків тягне за собою зміну раніше задекларованих податкових зобов'язань, в даному випадку шляхом їх зменшення у зв'язку із виявленою помилкою, і ніяким чином не може бути прирівнено до поняття «погашення податкового боргу».

Також, суд наголошує на тому, що встановлюючи факт порушення формування Управлінням КБ ВК РМР валових доходів за 2011р. та І кв. 2012р. податковим органом в акті перевірки не встановлено об'єктивних обставин, що позивачем не формувалися валові витрати щодо сплати орендної плати за землі до бюджету у розмірі 591907,95 грн. за 2011р., у розмірі 110539,09 грн. за І кв. 2012р., що безпосередньо впливає на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємства. Такі обставини підтверджуються бухгалтерською довідкою Управління КБ ВК Рівненської міської ради від 23.10.2014р. №01-19/621.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність порушень Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради п.4.1 ст.4, пп.7.9.6 п.7.9 ст.7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. №334/94-ВР (із змінами та доповненнями), п.135.1 ст.135, пп.135.5.11 п.135.5 ст.135, п.153.7 ст.153 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), внаслідок чого занижено валові доходи на суму 1018693,00 грн., що призвело до заниження податку на прибуток на суму 236010,00 грн. (в т.ч. за: I кв. 2011р. на суму 59456,00 грн., II кв. 2011р. на суму 55273,00 грн., III кв. 2011р. на суму 53781,00 грн., IV кв. 2011р. на суму 35501,00 грн., I кв. 2012р. на суму 31999,00 грн.).

Також, перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р. податковим органом встановлено їх заниження всього на суму 203738,00 грн. (в т.ч. за: січень 2011р. на суму 15912,00 грн., лютий 2011р. на суму 15827,00 грн., березень 2011р. на суму 15827,00 грн., квітень 2011р. на суму 16218,00 грн., травень 2011р. на суму 15922,00 грн., червень 2011р. на суму 15922,00 грн., липень 2011р. на суму 15119,00 грн., серпень 2011р. на суму 15823,00 грн., вересень 2011р. на суму 15823,00 грн., жовтень 2011р. на суму 14284,00 грн., листопад 2011р. на суму 826,00 грн., грудень 2011р. на суму 15 760,00 грн., січень 2012р. на суму 9533,00 грн., лютий 2012р. на суму 9618,00 грн., березень 2012р. на суму 11324,00 грн.), оскільки Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради не нараховувався та не сплачувався до бюджету податок на додану вартість з операцій по наданню послуг здавання в оренду (суборенду) земельних ділянок.

З такими доводами податкового органу суд не погоджується враховуючи наступне.

Згідно п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), об'єктом оподаткування податку на додану вартість є операції платників податку є: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пп.197.1.21 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у власності держави або територіальної громади, якщо така орендна плата повністю зараховується до відповідних бюджетів.

В той же час, відповідно до ст.8 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. №161-XIV (із змінами та доповненнями), орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця.

Згідно ч.1 ст.638 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-VI (із змінами та доповненнями), договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Відповідно ст.901 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-VI (із змінами та доповненнями), за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Частиною 1 ст.792 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-VI (із змінами та доповненнями), за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

Договорами про будівництво об'єктів (інвестиційними договорами), а саме: Договором доручення на будівництво від 17.10.2005р.; Договором №7/94 на інвестування реконструкції Театральної площі з влаштуванням підземних переходів та торгового центру у м. Рівному від 27.12.2006р.; Договором №23/2/01 про спільну відповідальність та дольову участь у будівництві житлового будинку по вул. Корольова, 23 (2 черга) у м. Рівне від 01.02.2007р.; Угодою №10 про інвестування будівництва житлових будинків та адміністративно-торгівельного комплексу на вул. Черняка у м. Рівному від 23.03.2007р.; Угодою №12 про інвестування будівництва житлового будинку на вул. Млинівській у м. Рівному від 14.05.2007р.; Договором №3-РнБ про організацію будівництва житлового будинку на розі вул. Соборної та вул. Корольова у м. Рівне від 31.08.2007р.; Договором №10/10 про будівництво житлового будинку №4 по вул. Шопена у м. Рівному (будівельна адреса) від 10.10.2007р.; Угодою №24 про інвестування будівництва житлового будинку на вул. Жуковського у м. Рівному від 16.10.2007р.; Угодою №27 про інвестування будівництва житлового будинку на вул. Корольова, 13 у м. Рівному від 17.03.2008р.; Договором на участь у завершенні будівництва житлового будинку по вул. Соборній, 416 від 02.12.2008р.; укладеними між Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради («Замовник») та Інвесторами передбачено, що об'єкти будівництва розміщуються на земельних ділянках, які рішеннями Рівненської міської ради надані Управлінню КБ ВК Рівненської міської ради в оренду для будівництва житлових будинків та обслуговування кварталів житлових забудов з приміщеннями громадського призначення, де Замовник делегує Інвесторам функції замовників та передає статус забудовників, а Інвестори зобов'язуються виконувати ці функції щодо власних Об'єктів інвестування, в т.ч. здійснювати фінансування будівельно-монтажних робіт та фінансування інших витрат, пов'язаних з будівництвом Об'єкта інвестування за рахунок власних та залучених коштів. Зокрема, фінансування будівництва Об'єкта інвестування здійснюється Інвестором шляхом компенсації Замовнику плати за землю пропорційно частці Інвестора в загальній площі всіх Об'єктів інвестування.

Окрім того, відповідно до ч.1, 2 ст.213 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-VI (із змінами та доповненнями), зміст правочину може бути витлумачений стороною (сторонами). На вимогу однієї або обох сторін суд може постановити рішення про тлумачення змісту правочину.

Таким чином, умови договорів про будівництво об'єктів нерухомості (інвестиційних договорів), укладених між Управлінням КБ ВК рівненської міської ради («Замовника») та Інвесторами не підпадають під визначення ні договору оренди, ні договору про надання послуг.

Податковим органом не досліджувався факт відсутності обов'язку Інвестора компенсувати Управлінню КБ ВК Рівненської міської ради плату за землю по наступних договорах: Інвестиційний договір №4 з будівництва 53 житлових будинків мікрорайону малоповерхової забудови на вулиці Скляренка-Холмська в м. Рівне від 21.01.2005р.; Договір №19/7/05 про будівництво 54-х квартирного житлового будинку в м. Рівне, Відінська, 29 (будівельна адреса) від 19.07.2005р.; Договір №66 про будівництво дев'ятиповерхового житлового будинку (ІІІ під'їзди) в м. Рівне, вул. А.Мельника (будівельна адреса) від 17.10.2005р.; Договір №24/11 дольової участі на будівництво квартир від 26.10.2005р.; Договір №1-РнБ про організацію будівництва житлового будинку на розі вул. Соборної та вул. Корольова у м. Рівне від 13.07.2006р.; Договір дольової участі у будівництва житла від 24.07.2006р.; Інвестиційний договір про будівництво житлового будинку за адресою вул. Буковинська, 12 від 23.08.2006р.; Інвестиційний договір №25 від 08.02.2008р.; Угода про будівництво кварталу житлової забудови на вулицях Буковинській та Гетьмана Виговського в місті Рівне №118-2010-РЄ від 13.09.2010р..

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до логічного висновку, що податковий орган дійшов хибного поняття, що компенсація Замовнику орендної плати Інвесторами за користування частиною земельної ділянки має оподатковуватися податком на додану вартість, оскільки Договори про будівництво об'єктів нерухомості (інвестиційні договори) за своєю правовою природою не є договором оренди у буквальному розумінні, а договори суборенди земельної ділянки Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради із Інвесторами не укладалися, про що свідчать висновки акта перевірки. А тому, суд вважає за необхідне застосувати положення пп.197.1.21 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у власності держави або територіальної громади, якщо така орендна плата повністю зараховується до відповідних бюджетів.

Також, проведеною перевіркою за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р. податковим органом встановлено, що Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 8291485,00 грн.. Перевіркою повноти визначення податкового кредиту встановлено завищення в сумі 201979,00 грн. (в т.ч. за листопад 2011р. на суму 201979,00 грн.). Так, перевіркою відображених показників у рядку 10.1 Декларації «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження) з податком на додану вартість на митній території України товарів (послуг) та основних фондів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нульовою ставкою» за період з 01.01.2011р. по 31.03.2012р. на порушення п.198.3 ст.198, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), Управлінням КБ ВК Рівненської міської ради в реєстрі отриманих податкових накладних за листопад 2011р. відображено суму податку на додану вартість 201978,93 грн. від постачальника ППФ «Асканіт» (код за ЄДРПОУ 33082111) по податковій накладній від 31.10.2010р. №113001 на загальну суму 1211873,60 грн.. Даної податкової накладної на вказану суму до перевірки не представлено.

Як встановлено судом, 20.12.2011р. Управлінням КБ ВК Рівненської міської було подано до податкового органу за місцем обліку податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2011р. У додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» у Розділі ІІ. Податковий кредит серед операцій з придбання з податком на додану вартість, які надають право формування податкового кредиту зазначено: постачальник (індивідуальний податковий номер) - 330821117160; період виписки податкових накладних, інших документів, що дають право на податкових кредит - 11.2010р.; обсяг постачання (без податку на додану вартість) - 1009894,67 грн.; сума податку на додану вартість - 201978,93 грн.. В реєстрі отриманих податкових накладних за листопад 2011р. відображено суму податку на додану вартість 201978,93 грн. від постачальника ППФ «Асканіт» (код за ЄДРПОУ 33082111) по податковій накладній від 31.10.2010р. №113001 на загальну суму 1211873,60 грн..

На момент виписування податкової накладної від 31.11.2010р. №113001 був чинний Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР (із змінами та доповненнями).

У відповідності до пп.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР (із змінами та доповненнями), платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податкової накладної; б) дату виписування податкової накладної; в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача; ж) ціну поставки без врахування податку; з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Пред'явлена суду податкова накладна від 31.11.2010р. №113001 відповідає всім вимогам пп.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР (із змінами та доповненнями).

Також, на ній міститься відмітка про реєстрацію вхідної кореспонденції від 24.11.2011р. №01-4/807. Судом досліджено Журнал реєстрації вхідної документації за січень-грудень 2011р. Управління КБ ВК Рівненської міської ради.

Згідно п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Контролюючі органи за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу.

Як встановлено судом, податковим органом не було виявлено розбіжностей за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді. Відповідачем не повідомлявся платник податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагента - ППФ «Асканіт».

Допитана в якості свідка - головний бухгалтер Управління КБ ВК Рівненської міської ради ОСОБА_7 надала пояснення, що під час проведення перевірки податковому органу були надані всі бухгалтерські та податкові документи, в т.ч. і податкова накладна від 31.11.2010р. №113001. Стверджує про відсутність підстав для неврахування такої податкової накладної до складу податкового кредиту листопада 2011р..

Як встановлено судом і не спростовано стороною відповідача - у податкового органу відсутні докази письмового звернення до Управління КБ ВК Рівненської міської ради щодо надання під час проведення перевірки податкової накладної від 31.11.2010р. №113001.

У відповідності до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу (п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями).

Отже, суд приходить до висновку про відсутність порушень п.198.3 ст.198, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами і доповненнями) зі сторони Управління КБ ВК Рівненської міської ради щодо завищення податкового кредиту за листопад 2011р. на суму 201979,00 грн..

Відповідно до ст.19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оскільки у даній справі оспорюються прийняті відповідачем - суб'єктом владних повноважень, за результатами проведеної перевірки податкові повідомлення-рішення, суд відповідно до вимог ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005р. №2747-IV (із змінами та доповненнями) перевіряє, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, безсторонньо, добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, пропорційно та своєчасно.

Матеріали справи свідчать, що податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області від 24.07.2012р. №0003152342, від 24.07.2012р. №0003162342, від 24.07.2012р. №0003172342 не відповідають вказаним критеріям правомірності.

Враховуючи викладене, вимоги позивача правомірні, обґрунтовані і підлягають до задоволення в повному обсязі, а заперечення відповідача суд відхиляє як безпідставні і такі, що суперечать чинному законодавству та фактичним обставинам справи.

Відповідно до ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області від 24.07.2012 №0003152342, №0003162342, №0003172342.

Присудити на користь позивача Управління капітального будівництва виконавчого комітету Рівненської міської ради із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 182,70 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало А.Б.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2014
Оприлюднено17.11.2014
Номер документу41338282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2670/14

Постанова від 03.11.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 03.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Постанова від 03.11.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні