Ухвала
від 25.06.2009 по справі 5/284/08-08
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

 

 

 

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

Ухвала

Іменем України

 

 

25

червня 2009 року                                               

справа № 5/284/08-АП

Колегія

суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого  судді    

- Кожана М.П. (доповідач) ,

суддів             - Юхименко О.В.

            - Мірошниченко М.В.

при

секретарі            - Красота А.О.

за

участю представників сторін:

прокурор

: Цяцька О.В.        

позивача :

ОСОБА_1., довіреність від 09.01.09р.        

відповідача-1     : 

ОСОБА_2., довіреність №19999/10/10-010 від 09.02.09р., ОСОБА_3.,

довіреність №5657/10/10-010 від 05.05.2009р.

відповідача-2:

представник не з'явився

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну

скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя

на постанову Господарського суду Запорізької

області від 28.07.2008 року у справі № 5/284/08-АП (категорія ста обліку -

2.11.15)

за позовом 

Товариства з обмеженою відповідальністю «Сантехніка ЗАЗ», м.Запоріжжя

до 1-Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.

Запоріжжя

    

2-Головного управління державного казначейства України у Запорізькій

області

за участю Прокурора Запорізької області

про визнання

дій протиправними та стягнення заборгованості з бюджетного відшкодування ПДВ за

грудень 2007 р. у суммі 644 479,00 грн.,-

 

встановила:

03.04.2008р. Позивач звернувся до Господарського суду

Запорізької області з адміністративним позовом, у якому просить визнати

протиправними дії Державної податкової інспекції у Ленінському районі

м.Запоріжжя по ненаданню висновку Управлінню Державного казначейства у

Ленінському районі м.Запоріжжя щодо відшкодування Товариству з обмеженою

відповідальністю «Сантехніка ЗАЗ» бюджетної заборгованості за грудень 2007р. на

суму 644479грн.  

Постановою Господарського суду Запорізької області від

28.07.2008 року у справі № 5/284/08-АП 

адміністративний позов задоволено частково:

•   визнано

протиправними дії Державної податкової інспекції у Ленінському районі

м.Запоріжжя в частині ненадання до Головного управління державного казначейства

України в Запорізькій області висновку щодо відшкодування бюджетної

заборгованості з ПДВ ТОВ «Сантехніка ЗАЗ» за грудень 2007року на суму

482714грн.

•   стягнуто з Державного

бюджету України (рахунок №31119030700006, платник; ГУДКУ у Запорізькій області,

МФО813015 код бюджетної класифікації 14010200 «Бюджетне відшкодування податку

на додану вартість грошовими коштами» на користь Товариства з обмеженою

відповідальністю «Сантехніка ЗАЗ» (69093, м.Запоріжжя, вул. Зачиняєва, 158-а,

код ЄДРПОУ 33431965, МФО313623, п/р №26009976712680 в філії Закритого

акціонерного товариства ПУМБ в м.Запоріжжі) заборгованість з бюджетного

відшкодування податку на додану вартість за грудень 2007року на суму 482714грн.

(чотириста вісімдесят дві тисячі сімсот чотирнадцять) грн. 00 коп.

•   стягнуто з

Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю

«Сантехніка ЗАЗ» (69093, м.Запоріжжя, вул. Зачиняєва, 158-а, код ЄДРПОУ

33431965, МФО313623, п/р №26009976712680 в філії Закритого акціонерного

товариства ПУМБ в м.Запоріжжі) судовий збір у сумі 1273,30 (одна тисяча двісті

сімдесят три) грн. 30коп.

•   в іншій

частині позову відмовлено.

Не погодившись з постановою суду, відповідач подав

апеляційну скаргу, у якій зазначає, що постанова Господарського суду

Запорізької області від 28.07.2008 року у справі № 5/284/08-АП  прийнята з порушенням норм матеріального

права, а тому просить скасувати постанову Господарського суду Запорізької

області від 28.07.2008 року у справі № 5/284/08-АП в частині задоволення

позовних ТОВ «Сантехніка ЗАЗ»; у позові ТОВ «Сантехніка ЗАЗ» відмовлено

повністю .

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що при

винесенні рішення судом першої інстанції не було враховано, що на момент

розгляду справи перевіркою тимчасово не можливо підтвердити заявлену TOB

"Сантехніка ЗАЗ" суму бюджетного відшкодування податку на додану

вартість за грудень 2007 року у сумі 482714,00 грн., у зв'язку з ненадходженням

відповідей на зустрічні перевірки по ланцюгам постачання.

Позивач  проти

задоволення апеляційної скарги заперечує, зазначає, що постанова суду першої

інстанції прийнята без порушення норм матеріального та процесуального права та

просить залишити постанову без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Головне управління державного казначейства України у

Запорізькій області просить суд розглянути справу за відсутності його

представника та зазначає, задоволена сума податку на додану вартість була

відшкодована управлінням Державного казначейства у Ленінському районі м.

Запоріжжя на підставі висновків Державної податкової інспекції у Ленінському

районі м. Запоріжжя від 08.10.08 № 225, від 10.12.08 №270.

Прокурор підтримав вимоги апеляційної скарги.

Відповідно до розпорядження в.о.голови

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду  від 25.06.2009р. №405 справу передано на

розгляд колегії  суддів у складі  Кожана М.П, Мірошніченко М.В., Юхименка

О.В.  

Відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства

України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини

постанови.

Заслухавши у судовому засіданні суддю-доповідача,

представників позивача та відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги та

матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає

задоволенню за наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції і підтверджується

матеріалами справи TOB «Сантехніка ЗАЗ» є платником податку на додану вартість

відповідно до вимог Закону України "Про податок на додану вартість"

та згідно свідоцтва від 20.04.2005р. №11718937, взяте на облік державною

податковою інспекцією у Ленінському районі м. Запоріжжя, ІПН платника ПДВ -

334319608285.

21.01.2008р. до ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя

позивачем була подана декларація з податку на додану вартість за грудень 2007

року. Відповідно до вказаної декларації сума зобов'язань з податку на додану

вартість за поточний звітний період має від'ємне значення (рядок 18.2) 761903

грн., сума ПДВ, яка підлягає відшкодуванню з бюджету за підсумками поточного

звітного періоду (рядок 21) складає 761903 грн.

Згідно рядка 25 та 25.1 цієї податкової декларації

залишок суми ПДВ, що підлягає відшкодуванню після погашення податкових

зобов'язань платника протягом трьох наступних звітних періодів на рахунок

платника у банку становить 644479 грн.

Також 21 січня 2008 р. позивач, керуючись п. 7.7.4.

Закону про ПДВ звернувся до Відповідача-1 з заявою про відшкодування з

державного бюджету бюджетної заборгованості по податку на додану вартість за

грудень 2007 р. в сумі 644 479 грн.

Крім цього, 22 січня 2008 р. позивач надав в Управління

Державного казначейства у Ленінському районі міста Запоріжжя декларацію по

відшкодуванню ПДВ за грудень 2007 р. в сумі 644 479 грн.

ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя була проведена

невиїзна (камеральна) перевірка заявленого позивачем бюджетного відшкодування

ПДВ про що складено акт № 375 від 19.02.2008р., за результатами якого було

зменшено суму бюджетного відшкодування у розмірі 161 765,00 грн.

На підставі акта було винесене податкове повідомлення -

рішення № 0001201502/0 від 28.02.2008р., яким позивачу було зменшено суму

бюджетного відшкодування на 161765 грн. , яке було отримане підприємством

28.02.2008р. та не оскаржувалось в апеляційному або судовому порядку.

На підставі розпорядження від 25.03.2008р. № 18-Р та

направлення № 0286 від 03.04.2008р., відповідно до ст. 11-1 Закону України «Про

державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 № 509-Х-ІІ (далі Закон №

509), проводиться планова документальна перевірка фінансово-господарської

діяльності TOB «Сантехніка ЗАЗ», в тому числі з питань достовірності

нарахування суми бюджетного відшкодування за грудень 2007р. Письмове

повідомлення про проведення такої перевірки, як це передбачено ст. 11-1 Закону

№ 509, отримано платником 05.03.2008р., про що свідчить розписка №

3106/10/23-212. Термін проведення перевірки з 03 квітня 2008р. по 07 травня

2008р. Згідно ст. 11-1 Закону № 509, перевірку подовжено на 10 робочих днів - з

08.05.2008р. по 22.05.2008р, відповідно наказу № 339 від 07.05.2008р. та

направлення № 0286/1 від 08.05.2008р. (отримане платником 08.05.2008р., про що

свідчить підпис на розписці № 0286/1).

За результати перевірки ДПІ у Ленінському районі була

складена довідка № 1260/23/03-33431965 від 29.05.2008р., згідно з якою

перевіркою тимчасово не можливо підтвердити заявлену TOB "Сантехніка

ЗАЗ" суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за грудень

2007 року у сумі 482 714,00 грн, у зв'язку з ненадходженням відповідей на

зустрічні перевірки по ланцюгам постачання.

При цьому податковим органом підтверджено фактичне

проведення позивачем розрахунків за придбані товари та послуги шляхом

безготівкових розрахунків через банківські установи. Випадків відстрочення

розрахунків шляхом видачі простих або індосованих векселів не встановлено.

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої

інстанції, що норми Закону України «Про податок на додану вартість» не містять

такого поняття як "тимчасово не можливо підтвердити" заявлені

платниками податків суми бюджетного відшкодування ПДВ, а усі зустрічні

перевірки мають бути проведені і закінчені протягом часу встановленого для

проведення позапланової виїзної перевірки - тобто протягом 30 діб.

За відсутності належним чином підтверджених даних неправомірності

визначення платниками податку заявлених у податкових деклараціях сум бюджетного

відшкодування ПДВ податковий орган протягом 5 днів після закінчення перевірки

зобов'язаний надати органу державного казначейства висновок із зазначенням

суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п. п. 7.7.6 п. 7.7 ст. 7 Закону України

"Про податок на додану вартість", на підставі отриманого висновку

відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику

податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування

коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в

обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку

податкового органу.

Відповідно до п.п. 5, 7 Порядку взаємодії між органами

державної податкової служби України, Міністерства фінансів України та

Державного казначейства України в процесі відшкодування податку на додану

вартість за висновками органів державної податкової служби України та погашення

простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість шляхом

видачі облігацій внутрішньої державної позики, затвердженого наказом ДПА

України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України

03.08.2004р №451/501/132, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 серпня

2004р. за №971/9570:

п.5. Державна податкова адміністрація України надає

Державному казначейств) України реєстр суб'єктів підприємницької діяльності з

визначенням розміру відшкодування податку на додану вартість з бюджету.

На дату вирішення спору в Дніпропетровському

апеляційному адміністративному суді задоволена судом першої інстанції сума

податку на додану вартість була відшкодована управлінням Державного

казначейства у Ленінському районі м. Запоріжжя на підставі висновків Державної

податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя від 08.10.08 №225, від

10.12.08 №270.

Зазначені обставини свідчать про обґрунтованість

позовних вимог та безпідставність апеляційної скарги.

Враховуючи вищезазначені обставини та норми чинного

законодавства, колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої

інстанції об'єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве

значення для вирішення справи, застосував до правовідносин, які виникли між

сторонами по справі, норми права які регулюють саме ці правовідносини, зроблені

судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та

підтверджуються зібраними по справі доказами, рішення суду прийнято без

порушення норм процесуального та матеріального права.

Доводи апеляційної скарги спростовуються дослідженими по

справі доказами і не можуть бути підставою для скасування постанови суду, а

тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.

На підставі викладеного, керуючись  ч. 3 ст. 160, ст.ст.195, 196, п.1.ч.1 ст.198,

200, п.1.ч.1.ст.205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія

суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної

податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя на постанову   Господарського суду Запорізької області від

28.07.2008 року у справі № 5/284/08-АП  -

залишити без задоволення.

Постанову Господарського суду Запорізької області від

28.07.2008 року у справі № 5/284/08-АП  -

залишити без змін.

Ухвала суду набирає чинності з моменту її проголошення

та може бути оскаржена у місячний строк до Вищого адміністративного суду

України шляхом подання касаційної скарги з моменту складення у повному обсязі.

Ухвалу складено в повному обсязі  13.07.2009р.

 

Головуючий суддя:                         М.П. Кожан

 

Судді:

                                О.В.

Юхименко

 

                                   

М.В.Мірошниченко

 

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2009
Оприлюднено28.07.2009
Номер документу4133929
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5/284/08-08

Ухвала від 25.06.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Кожан М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні