Постанова
від 03.11.2014 по справі 810/5941/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 03 листопада 2014 року           810/5941/14 Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді –            Головенко О.Д., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції у Київській області до Акціонерного товариства «Агросервіс», третя особа Управління Державної казначейської служби у Кагарлицькому районі Київської області про стягнення заборгованості за бюджетними позичками - в с т а н о в и в: Миронівська об'єднана державна податкова інспекція у Київській області звернулось з адміністративним позовом до Акціонерного товариства «Агросервіс», третя особа Управління Державної казначейської служби у Кагарлицькому районі Київської області про стягнення заборгованості за бюджетними позичками в розмірі 16  697,33 грн. Позовні вимоги ґрунтуються на здійсненні податковим органом визначеної законом компетенції щодо здійснення контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами. Вказує, що за відповідачем рахується заборгованість по неповернутій фінансовій допомозі у розмірі 16  697,33 грн. Сторони в судове засідання не з'явилися. Від представника позивача надійшло клопотання розглядати справу у його відсутності в порядку письмового провадження. Представник відповідача про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, явку свого представника до суду не забезпечив. Від відповідача на адресу суду було направлено заяву з запереченнями проти позову. Від представника третьої особи надійшли письмові пояснення, в яких просить позов задовольнити та розгляд справи здійснювати у його відсутності. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідків чи експертів. Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного. Судом встановлено, що відповідач має статус юридичної особи та з 20.03.1992 знаходиться на обліку в Миронівській ОДПІ як платник податків. Станом на час розгляду вказаної справи відповідач - Акціонерне товариство «Агросервіс» має борг по неповернутій фінансовій допомозі у розмірі 16  697,33 грн. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998 № 1953 «Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально – технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році» та розпорядження Кагарлицької районної державної адміністрації № 47 від 23.02.1998 «Про надання коштів сільськогосподарським товаровиробникам та агросервісним підприємствам, виділених для фінансової допомоги у підготовці техніки до проведення весняно – польових робіт у 1999 році» між відділенням Державного казначейства в Кагарлицькому районі та Акціонерним товариством «Агросервіс» було укладено угоду про надання фінансової допомоги у підготовці техніки до проведення весняно – польових робіт в 1999 році від 19.02.1999 зі строком повернення її до 01.10.1999. Згідно умов угоди відповідачеві було надано фінансову допомогу для забезпечення підготовки техніки до проведення весняно – польових робіт у 1999 році, шляхом сплати рахунків на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств на загальну суму 10 000,00 грн., що підтверджено платіжним дорученням № 1 від 24.02.1999, рахунком - фактури за № 1 від 22.02.1999 та накладною за № 1/53 від 19.02.1999. Рішенням господарського суду Київської області від 05.09.2006 у справі № 211/4-06 за позовом Кагарлицького міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Кагарлицької об'єднаної державної податкової інспекції до Акціонерного товариства «Агросервіс» про стягнення 10 000,00 грн. позов задоволено та стягнуто із відповідача 10 000,00 грн. АТ «Агросервіс» було сплачено борг в сумі 10 000,00 грн., а саме: 27.02.2009 сплачено - 3 000,00 грн., 01.04.2011 сплачено - 3 000,00 грн., 26.12.2011 сплачено - 4 000,00 грн. Управління Державної казначейської служби у Кагарлицькому районі Київської області звернулося до позивача із поданням № 42 для здійснення до Акціонерного товариства «Агросервіс» заходів щодо стягнення простроченої заборгованості (пені за несвоєчасне повернення фінансової допомоги) станом на 01.10.2014 у сумі 16  697,33 грн.                 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1953 від 10.12.1998. У добровільному порядку відповідач борг в сумі 16 697,33 грн. не сплачує, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду щодо примусового стягнення даної суми боргу. Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого. Відповідно до п. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) га пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України (надалі – ПК України) або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється. Облік заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 – 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості здійснюється відповідно до Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 174 (надалі - Порядок). Відповідно до п.п. 4 п. 2 Порядку бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів надана Мінфіном у 1993 - 1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги. Пеня - сума коштів, яку боржник зобов'язаний сплатити у разі порушення ним зобов'язань за кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги (підпункт 8 пункту 2 Порядку). Згідно з п.п. 9 п. 2 Порядку прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги. На виконання п. 10 Порядку з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені, а також нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені. Управління Державної казначейської служби у Кагарлицькому районі Київської області звернулося до Миронівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області із відповідним поданням. Пунктом 15 Порядку передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку контролюючими органами за місцем реєстрації, боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені п. 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою. З метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують територіальні органи Міндоходів за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують територіальні органи Міндоходів за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені. Підпунктом 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України. Пунктом 1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України встановлено, що погашення простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) здійснюється у порядку, визначеному главою 9 розділу II цього Кодексу. Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого зобов'язання Згідно з п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Станом на день розгляду спору заборгованість по неповернутій фінансовій допомозі у розмірі 16  697,33 грн. відповідачем не сплачена. Згідно із ч. 1 ст. 69 КАС України  доказами в адміністративному  судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Відповідно до ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав. Статтею 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Враховуючи, що у добровільному порядку відповідач кошти не сплатив, зобов'язання перед бюджетом не виконав, тому на думку суду заборгованість підлягає стягненню, а позов задоволенню. Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94, 122, 159-163, 167, 185, 186, 254  Кодексу адміністративного судочинства України суд - п о с т а н о в и в: Позов задовольнити. Стягнути з Акціонерного товариства «Агросервіс» (09200, Київська область,                        м. Кагарлик, вул. Комунарська, 50, код ЄДРПОУ 03744250) на користь бюджету заборгованість за бюджетними позичка в сумі 16 697 (шістнадцять тисяч шістсот дев'яносто сім) грн. 33 коп. на р 31117115700324, УДКСУ в Кагарлицькому районі, код 37341907, банк ГУДКСУ в Київській області, МФО 821018. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо не скасовано, набирає законної сили  після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання  апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                 Головенко О.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2014
Оприлюднено17.11.2014
Номер документу41339327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5941/14

Постанова від 03.11.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні