Постанова
від 06.11.2014 по справі 348/1815/14-а
НАДВІРНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа № 348/1815/14-а

06 листопада 2014 року м. Надвірна

Надвірнянський районний суд Івано-Франківскої області

в складі: головуючої-судді: Міськевич О.Я.

секретаря: Боєчко О.Р.,

з участю представника позивача: ОСОБА_2

представника відповідача: Завальнюка В.Я.

третьої особи: ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Надвірна справу за адміністративним позовом ОСОБА_5 до Краснянської сільської ради Надвірнянського району про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради,-

ВСТАНОВИВ:

25.07.2014 р. ОСОБА_5 звернулася до суду з адміністративним позовом до Краснянської сільської ради Надвірнянського району про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради.

В обгрутування позовних вимог посилається на те, ІНФОРМАЦІЯ_3 померла її бабуся ОСОБА_7. Після смерті останньої вона успадкувала житловий будинок АДРЕСА_1, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №8172299 від 19.08.2013р. та також користуюся земельною ділянкою біля житлових будинків АДРЕСА_1. ЇЇ бабуся ОСОБА_7, була спадкоємцем майна після смерті чоловіка ОСОБА_8., який помер ІНФОРМАЦІЯ_4, в тому числі успадкувала житловий будинок АДРЕСА_1 та користувалася земельною ділянкою біля житлових будинків №46 та №48 в тому числі і земельною ділянкою 0,30га.

У відповідності до архівного витягу архівного відділу Надвірнянської райдержадміністрації вд 19.06.2014р. рішенням №13 Краснянської сільської ради від 24.12.1996р. ОСОБА_8 було надано земельну ділянку його матері ОСОБА_10, яка померла в кількості 0,30га. Дане рішення не відмінене.

Таким чином ОСОБА_8 являвся користувачем земельної ділянки площею 0,30га. яка відносилась до належних йому житлових будинків АДРЕСА_1.

13.05.2014р. рішенням Краснянської сільської ради №469-21/2014р. надано дозвіл ОСОБА_4 жит. АДРЕСА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Шевченка для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,25га. за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту, яка була в користуванні.

Вважає дане рішення незаконним. Так як на зельній ділянці, вказаній в рішенні Краснянської сільської ради знаходяться житлові будинки №48 та №46, які не належить ОСОБА_4. Фактично вона користуюся даними житловими будинками та земельною ділянкою біля них після смерті дідуся та бабусі.

Житловий будинок №46 знаходиться на земельній ділянці площею 0,4760 га, яка перебувала в користуванні попереднього власника житлового будинку ОСОБА_7, яка в порядку спадкування за законом набула право власності після смерті свого чоловіка ОСОБА_8, який помер ІНФОРМАЦІЯ_4

Таким чином в передбаченому законом порядку право користування земельною ділянкою площею 0,25га. у попередніх землекористувачів припинено не було.

Однак, незважаючи на такі обставини, рішенням №469-21/2014р. від 13.05.2014р. року Краснянська сільська рада на підставі заяви гр. ОСОБА_4 виносить оскаржуване рішення.

На час прийняття оскаржуваного рішення належним землекористувачем земельної ділянки, на частину якої претендує ОСОБА_4, є вона ОСОБА_5. Згоди на вилучення частини земельної ділянки я не давала.

Таким чином, відповідач - Краснянська сільська рада Надвірнянського району Івано-Франківської області, не отримавши її згоди на вилучення у неї частини земельної ділянки та вилучивши своїм рішенням земельну ділянку, допустила порушення вимог закону, оскільки в даному випадку таке вилучення повинно було здійснюватись в судовому порядку.

А також вважає, що рішення не відповідає вимогам ст. 123 ЗК України не надано графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача,

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав зазначених в позовній заяві та просить визнати незаконним та скасувати рішення 21-ї сесії шостого демократичного скликання Краснянської сільської ради від 13.05.2014 р. за № 469-21/2014 про надання дозволу ОСОБА_4, жит. АДРЕСА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Шевченка для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 0,25 га. за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту, яка була в користуванні., а також стягнути судові витрати.

Представник відповідача Краснянської сільської ради в судовому засіданні позовні вимоги визнав, однак заперечив обставини на які посилається позивач, вважаючи що рішення прийняте згідно норм діючого законодавства, так як спірна земельна ділянка надана за рахунок земельних сільського господарського призначення комунальної власності в межах населеного пунку, яка була в користуванні. Просить в позові відмовити.

Третья особа ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечила проти позовних вимоги, пояснивши суду, що 13.05.2014р. рішенням Краснянської сільської ради №469-21/2014р. їй надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Шевченка для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,25га. за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту, яка була в користуванні, вона претендує на земельну ділянку яка належала її матері ОСОБА_10. Вважає спірне рішення законним.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази, представлені сторонами на виконання вимог ст. 71КАС України і які сторони вважають достатніми для обґрунтування і заперечення позовних вимог та з"ясувавши фактичні обставини справи, прийшов до наступного висновку.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та у межах повноважень та засобами, передбаченими Конституцією та законами України. Зазначені положення Конституції України кореспондуються зі статтею 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Згідно змісту ст.ст. 11, 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; тощо.

Зі змісту ст.71 КАС України випливає, що кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності його рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно із статтею 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Судом встановлено, що позивач є спадкоємцем майна ОСОБА_7, яка померла ІНФОРМАЦІЯ_3, яке складається з домоволодіння АДРЕСА_1 , що підтверджується свідоцтвом про право на спадщину за законом від 23.08.2013 р. та витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №8172299 від 19.08.2013р. (а.с11-12)

Вказане майно належало спадкодавцю ОСОБА_7 на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом від 21.02.2007р. після смерті чоловіка ОСОБА_8, яка користувалася земельною ділянкою біля житлових будинків № 46 та № 48 в тому числі і земельною ділянкою 0,30га..( а.с 10).

Відповідно до архівного витягу Архівного відділу Надвірнянської райдержадміністрації від 19.06ю.2014р. рішенням №13 Краснянської сільської ради від 24.12.1996р. ОСОБА_8 було надано земельну ділянку його матері ОСОБА_10, яка померла в кількості 0,30га. Дане рішення не відмінене.(а.с.7)

Згідно акту обстеження земельної ділянки по вул. Шевченка комісією сілької ради встановлено, що загальна площа земельної ділянки становить 0,4760га . На ній розташовані два житлові будинки по АДРЕСА_1, та АДРЕСА_3. Згідно записів по господарської книги №2 1996р. № 161 за адресою АДРЕСА_3 числилась земельна ділянка загальною площею 0, 30 га , житловий будинок по вул. АДРЕСА_3. Житловий будинок по АДРЕСА_1 належав ОСОБА_7.(а.с8)

Таким чином ОСОБА_8 являвся користувачем земельної ділянки площею 0,30га., яка відносилась до належних йому житлових будинків АДРЕСА_1.

13.05.2014р. рішенням Краснянської сільської ради №469-21/2014р. надано дозвіл ОСОБА_4 жит. АДРЕСА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Шевченка для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,25га. за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту, яка була в користуванні.

Однак в передбаченому законом порядку право користування земельною ділянкою площею 0,25га., яку надано відповідачу у попередніх землекористувачів, зокрема позивача яка фактично користується даною земельною ділянкою припинено не було.

Згідно із частиною 5 статті 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

З урахуванням вищенаведеного,суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення органу місцевого самоврядування, яке порушує права позивача є необґрунтованим та прийнято з порушенням чинного законодавства так як порушує право позивача на користування та обслуговування належного йому майна.

Крім того зі змісту оскаржуваного вбачається. що в ньому всупереч положенням ст.. 123 ЗК України на зазначено точного місця розташування спірної земельної ділянки та не надано графічних матеріалів, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки)

Відповідачем, який є суб'єктом владних повноважень, при розгляді і вирішенні судом справи не доведено, а судом не здобуто доказів правомірності рішення.

Таким чином враховуючи вищенаведені обставини суд прийшов до висновку, що оскаржуване рішення прийняте всупереч норм діючого законодавства, та підлягає скасуванню, а вимоги позивача є підставними і підлягають задоволенню.

На підставі ст. 19 Конституції України, ст. ст.. 12,19,20, 116,118,120, 123 ЗК України, ЗУ "Про місцеве самоврядування" керуючись ст.ст. 160-163,167 Кодексу Адміністративного судочинства суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_5 задовільнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення 21-ї сесії шостого демократичного скликання Краснянської сільської ради від 13.05.2014 р. за № 469-21/2014 про надання дозволу ОСОБА_4, жит. АДРЕСА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Шевченка для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 0,25 га. за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності в межах населеного пункту, яка була в користуванні.

Стягнути з Краснянської сільської ради, Надвірнянського району, Івано-Франківської області (код ЄДРПО 04354634) в користь ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1) 73 грн. 80 коп. (сімдесят три гривні вісімдесят копійок) сплаченого судового збору.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному ст. 186 КАС України через Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області.

Суддя Міськевич О.Я.

Повний текст постанови виготовлено 11.11.2014р.

СудНадвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення06.11.2014
Оприлюднено18.11.2014
Номер документу41355916
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —348/1815/14-а

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області

Міськевич О.Я. О. Я.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області

Міськевич О.Я. О. Я.

Постанова від 06.11.2014

Адміністративне

Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області

Міськевич О.Я. О. Я.

Ухвала від 28.07.2014

Адміністративне

Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області

Міськевич О.Я. О. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні