П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
10 листопада 2014 р. Справа № 802/3801/14-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницька Н.Л.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом: прокурора Ямпільського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної з цінних паперів та фондового ринку
до ПрАТ "Ямпільське племпідприємство"
про стягнення штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся прокурор Ямпільського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до ПрАТ "Ямпільське племпідприємство" про стягнення штрафних санкцій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем за порушення законодавства на ринку з цінних паперів та фондового ринку рахується штраф в розмірі 1700 грн., що слугувало підставою для звернення до суду з позовом.
Прокурор в судове засідання не з'явився, однак надав заяви в яких просив провести розгляд справи в порядку письмового провадження та задовольнити позовні вимоги з урахуванням уточнень до них.
Представник Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в судове засідання не з'явився, надавши заяву про розгляд справи у його відсутності.
Відповідач в судове засідання також не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце судового розгляду справи належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи.
Згідно з ч.4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, що передбачає ч.6 ст. 128 КАС України.
З врахуванням зазначеного, суд вважає за можливе провести розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні закріплено Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Водночас, відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку врегульовано Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок".
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Положення п.15 ч.2 ст. 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачають, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
Частиною 1 статті 3 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено поняття "цінний папір", зокрема, це документ установленої форми з відповідними реквізитами, що посвідчує грошове або інше майнове право, визначає взаємовідносини емітента цінного папера (особи, яка видала цінний папір) і особи, що має права на цінний папір, та передбачає виконання зобов'язань за таким цінним папером, а також можливість передачі прав на цінний папір та прав за цінним папером іншим особам.
Відповідно до ч.1 ст. 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Регулярна інформація про емітента, згідно з ч.1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з ч.4 зазначеної норми річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З наданих до суду доказів слідує, що 02.07.2014р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, по факту порушення відповідачем вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондового ринку", а саме: не подання регулярної річної інформації за 2013 рік до територіального органу Комісії в електронній та паперових формах, зі строком подання не пізніше ніж 02.06.2014р., сформовано акт про правопорушення на ринку цінних паперів за №1045-ЦД-2-Е (а.с. 10).
Положеннями п.7 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п.5 "Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій" затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012р. №1470, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції. Рішення у справі повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи. Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З урахуванням чого, 16.07.2014р. уповноваженою особою Комісії було винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 грн.(а.с.8-9).
Згідно з п.14 вказаних Правил доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Судом встановлено, що згідно з реєстром рекомендованих відправлень копію зазначеної постанови направлено відповідачу 18.07.2014р., однак станом на момент звернення до суду з вказаним позовом штрафні санкції не сплачені.
Таким чином, підсумовуючи вище наведене, враховуючи виявлене порушення та факт не сплати штрафних санкцій, позовні вимоги щодо стягнення штрафу визнаються судом такими, що підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з приватного акціонерного товариства "Ямпільське племпідприємство" (код ЄДРПОУ 20106491, м. Ямпіль, Вінницька область, вул. Жукова,3 ) штраф в сумі 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень) на користь держави (код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, банк одержувач: УДКСУ у Ямпільському районі, р/р 31114106700720, МФО 802015, код ЄДРПОУ 37840876).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом
Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2014 |
Оприлюднено | 17.11.2014 |
Номер документу | 41366918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні