Постанова
від 10.11.2014 по справі 802/3661/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

10 листопада 2014 р. Справа № 802/3661/14-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

розглянувши в письмовому провадженні в м. Вінниці адміністративну справу за позовом заступника прокурора міста Вінниці в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до відкритого акціонерного товариства Сільськогосподарське відкрите акціонерне товариство "Вінниця-сортнасіннєовоч"

про стягнення штрафу в сумі 1700 гривень,-

В С Т А Н О В И В:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся заступник прокурора міста Вінниці в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства Сільськогосподарське відкрите акціонерне товариство "Вінниця-сортнасіннєовоч" про стягнення штрафу в сумі 1700 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем за порушення законодавства на ринку з цінних паперів та фондового ринку рахується штраф в розмірі 1700 грн., що слугувало підставою для звернення до суду з позовом. Прокурор та представник позивача надали заяву про розгляд справи у письмовому провадженні.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, адже на адресу суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до ч.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Згідно з ч.4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

З врахуванням зазначеного, суд керуючись ч.6 ст. 128 КАС України вважає за можливе провести розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

З наданих до суду доказів слідує, що 25.06.2014р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, за ознаками порушення відповідачем вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", а саме по факту не розміщення регулярної річної інформації за 2013р. на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази про ринок цінних паперів, винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено з'явитись 09.07.2014р. о 10 год. 05 хв. в приміщення Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с.9).

09.07.2014р. позивачем стосовно ВАТ СВАТ "Вінниця-сортнасіннєовоч" винесено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за №1075-ЦД-2-Е, яким встановлено порушення відповідачем вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", а саме, по факту не розміщення регулярної річної інформації за 2013р. на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази про ринок цінних паперів, зі строком розміщення не пізніше 30.04.2014р. (а.с. 8).

У зв'язку з чим, 10.07.2014р. уповноваженою особою Комісії було винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою повідомлено відповідача, що розгляд даної справи відбудеться 23.07.2014р. о 09 год. 56 хв. (а.с.7).

Враховуючи факт неявки відповідача на розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, 23.07.2014р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №1116-ЦД-2-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано штраф у сумі 1700 грн. Згідно до супровідного листа за вих. №03/02/3606/14 від 28.07.2014р. копію вказаної постанови направлено на адресу відповідача (а.с.4-5) .

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив з того, що ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачає, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Положення п.15 ч.2 ст. 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачають, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.

Частиною 1 статті 3 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено поняття "цінний папір", зокрема, це документ установленої форми з відповідними реквізитами, що посвідчує грошове або інше майнове право, визначає взаємовідносини емітента цінного папера і особи, що має права на цінний папір, та передбачає виконання зобов'язань за таким цінним папером, а також можливість передачі прав на цінний папір та прав за цінним папером іншим особам.

Відповідно до ч.1 ст. 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Регулярна інформація про емітента, згідно з ч.1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності до ч.4 зазначеної норми Закону.

З наданих до суду доказів слідує, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, по факту порушення відповідачем вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондового ринку", а саме: не подання регулярної річної інформації за 2013 рік, зі строком подання не пізніше ніж 30.04.2014р., сформовано акт про правопорушення на ринку цінних паперів за №1075-ЦД-2-Е, постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.06.2014р. та постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Положеннями п.7 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п.5 "Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій" затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012р. № 1470, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції. Рішення у справі повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи. Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

З урахуванням чого, 23.07.2014р. уповноваженою особою Комісії було винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 грн.

Згідно з п.14 вказаних Правил доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Судом встановлено, що згідно з реєстром рекомендованих відправлень №460 від 28.07.2014р. копію зазначеної постанови направлено відповідачу, однак станом на момент звернення до суду з вказаним позовом штрафні санкції не сплачені.

Таким чином, підсумовуючи вище наведене, враховуючи виявлене порушення та факт не сплати штрафних санкцій, позовні вимоги щодо стягнення штрафу визнаються судом такими, що підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства Сільськогосподарське відкрите акціонерне товариство "Вінниця-сортнасіннєовоч" (код ЄДРПОУ 00492055, м. Вінниця, вул. Максимовича,4) штраф в розмірі 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень) на користь держави (код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, банк одержувач: УДКСУ у Вінницькій області, р/р 31111106700002, МФО 802015, код ЄДРПОУ 38054707, державний бюджет - м. Вінниця).

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Вінницький окружний адміністративний суд, шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова суду набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.

Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2014
Оприлюднено19.11.2014
Номер документу41367634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/3661/14-а

Постанова від 10.11.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні