ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" листопада 2014 р. Справа № 809/3457/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Григорука О.Б.
при секретарі Мельничуку Є.С.,
за участю: представника позивача - Василів М.П., представник відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:
Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську
до відповідача: Івано-Франківської другої міської юридичної консультації обласної колегії адвокатів
про стягнення заборгованості в сумі 5835,16 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську звернулося до суду з адміністративним позовом до Івано-Франківської другої міської юридичної консультації обласної колегії адвокатів про стягнення заборгованості в сумі 5835,16 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує, тим що у зв'язку з порушенням вимог законодавства, відповідачем неналежно сплачувалися єдиний внесок та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, крім того до відповідача застосовано фінансові санкції та пеню за несвоєчасну сплату внесків. Загальна сума заборгованості до Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську по сплаті страхових внесків, фінансових санкцій та пені становить 5835,16 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав наведених у позовній заяві, позов просила задоволити, стягнути заявлену суму заборгованості у розмірі 5835,16 грн.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи. Причини неявки відповідач суду не повідомив, правом на подання заперечення не скористався. На підставі ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, яка передбачає, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів - судом продовжено розгляд справи за відсутності відповідача.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши подані докази, заслухавши пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.
Івано-Франківська друга міська юридична консультація обласної колегії адвокатів, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців, зареєстрована, як юридична особа та є платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Виключно Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначаються: принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що здійснює його збір та ведення обліку, коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; перелік платників страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків; стягнення заборгованості за цими внесками, правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу.
Статтею 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особам.
Пунктом 6 ст. 7 вказаного Закону України передбачено, що нарахування єдиного внеску за платників, зазначених у пунктах 2,3,6,7,8,9 та 11 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється платниками, зазначеними у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, за рахунок сум, на які єдиний внесок нарахований.
Частиною 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Статтею 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що страхові внески це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 даного Закону страхувальниками відповідно є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Відповідно до положень п.п. 5.1.4. п. 5.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1кожен суб'єкт господарювання повинен своєчасно та в повному обсязі нараховувати, утримувати та сплачувати до Пенсійного фонду страхові внески на обов'язкове державне пенсійне страхування.
В силу п. 6 ст. 20 вказаного Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є: для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць.
Отже, відповідно до вимог законодавства на відповідача покладено обов'язок нараховувати та сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську.
Судом встановлено, що в порушення вимог вищезазначених законодавчих актів, відповідачем не сплачено в повному обсязі єдиний внесок та страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у зв'язку з чим, в Івано-Франківській другій міській юридичній консультації обласної колегії адвокатів виникла заборгованість.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач самостійно розрахував суму єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування, у поданих до органів пенсійного фонду звітах про нарахування єдиного внеску (а.с.28-72). Однак, вказані зобов'язання у повному обсязі відповідач перед Управлінням Пенсійного фонду України м. Івано- Франківську не виконав, допустивши заборгованість в сумі 2987,38 грн.
За несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відповідно до ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську винесено рішення за № 1024 від 11.04.2013, якими до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 26,38 грн. та нараховано пеню у розмірі 7,18 грн.
У відповідності до приписів п.2 ч. 11 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що територіальний орган Пенсійного фонду за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Частиною 14 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення.
Зазначене рішення відповідачем, отримане, будь - яких доказів його оскарження суду не надано.
Також судом встановлено, що відповідно до облікових даних, за відповідачем рахується заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування, а саме зі сплати застосованих штрафних санкцій за несвоєчасну сплату страхових внесків та пені. Нараховані та не сплачені відповідачем фінансові санкції по страхових внесків та пені становить 3392,80 грн.
Отже, судом встановлено та підтверджується долученими до матеріалів справи відповідними доказами, що відповідачем допущено заборгованість зі сплати єдиного внеску, нарахованих фінансових санкцій та пені та нарахованих фінансових санкцій по страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та пені у розмірі 6413,74 грн. Згідно змісту заявлених позовних вимог, сума заборгованості Івано-Франківської другої міської юридичної консультації обласної колегії адвокатів, яку просить стягнути управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську становить 5835,16 грн.
Враховуючи наведене, а також те, що вищевказана заборгованість відповідачем на момент розгляду справи не сплачена, відповідних доказів, які б спростовували наявність заборгованості чи доводи позивача, - відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Управління ПФУ в. м. Івано-Франківську про стягнення з Івано-Франківської другої міської юридичної консультації обласної колегії адвокатів про стягнення заборгованість у розмірі 5835,16 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Івано-Франківської другої міської юридичної консультації обласної колегії адвокатів, код 31525218, на користь управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську, код 20550895, заборгованість у сумі 5835 (п'ять тисяч вісімсот тридцять п'ять) грн. 16 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 12.11.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2014 |
Оприлюднено | 18.11.2014 |
Номер документу | 41368195 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні