ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2014 року Справа № 803/2207/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мачульського В.В.,
при секретарі судового засідання Гуцалюк І.О.,
за участю прокурора Лікунова Т.Ю.,
представника позивача Кметя О.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Прокурора міста Луцька в інтересах держави в особі Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТзОВ «Луцькміськбуд» про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор міста Луцька (далі - Прокурор) в інтересах держави в особі Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ, позивач) звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Луцькміськбуд» (далі - ТзОВ «Луцькміськбуд», відповідач, товариство) про стягнення податкового боргу в сумі 33226,08 грн. з рахунків платника у банках.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є юридичною особою та зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни. Однак, за ТзОВ «Луцькміськбуд» рахується податковий борг з земельного податку в сумі 33226,08 грн. Позивач вживав заходи з метою погашення податкового боргу, а саме товариству було надіслано податкову вимогу форми «Ю» №59-15 від 18 січня 2014 року. Проте вказані заходи не спричинили погашення податкового боргу відповідачем. У зв'язку з чим, позивач просить стягнути з ТзОВ «Луцькміськбуд» податковий борг в розмірі 33226,08 грн. в дохід Державного бюджету України.
10 листопада 2014 року від прокурора міста Луцька та представника позивача надійшли письмові клопотання про уточнення позовних вимоги в яких просять суд стягнути податковий борг з орендної плати за землю в сумі 33226,08 грн. з рахунків платника у банках в доход місцевого бюджету міста Луцька (а.с.41-43).
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні уточненні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання не прибув, свого представника не направив, заперечення на позовну заяву не подав, не повідомив про причини неявки та не подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи повісткою, яка надіслана за його місцезнаходженням, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та отримана уповноваженим представником ТзОВ «Луцькміськбуд» 03 листопада 2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.40).
Згідно із частиною четвертою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд проводить розгляд справи у відсутності відповідача по справі, на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до повного задоволення, з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТзОВ ТзОВ «Луцькміськбуд» 21 квітня 2006 року зареєстроване як суб'єкт господарської діяльності виконавчим комітетом Луцької міської ради Волинської області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та 21 квітня 2014 року товариство взяте на облік в Луцькій ОДПІ як платник податків (а.с.24-26).
Відповідно до пункту 288.1. статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Пунктом 288.2. статті 288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Згідно з договором оренди земельної ділянки від 21.04.2011 року, укладеним між орендодавцем Луцькою міською радою та орендарем ТзОВ «Луцькміськбуд», орендар прийняв у строкове платне користування на умовах оренди земельну ділянку несільськогосподарського призначення строком на 5 років площею 191 кв. м. яка знаходиться на вул. кафедральній, 13, що у м. Луцьку, кадастровий номер 111160010 (а.с.44-46).
Тому, в силу статті 288 ПК України відповідач є платником орендної плати за землю.
З матеріалів справи вбачається, що станом на 16.10.2014 року за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати за землю в сумі 33226,08 грн.
Податковий борг по орендній платі за землю виник через несплату відповідачем узгоджених сум податкових зобов'язань, визначених самостійно платником податків у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) у 2013 та 2014 роках в сумі 1613,02 грн. щомісяця, який у загальному за рік становить 19356,30 грн., що підтверджується деклараціями плати за землю від 20.02.2013 року та 18.03.2014 року (а.с.20-23,53-62).
Крім того, через своєчасну несплату самостійно нарахованого грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб товариству нараховано штрафну санкцію в сумі 170, 00 грн., згідно податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 18.06.2014 року № 0010251503 (а.с.19). Дане податкове повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядку не оскаржувалось, а отже є чинним.
Також, наявність у відповідача податкового боргу в розмірі 33226,08 грн. підтверджується розрахунком та довідкою про наявність податкового боргу ТзОВ «Луцькміськбуд». (а.с.5-8)
Згідно з пунктом 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу. Так пунктом 286.2. статті 286 ПК України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. А відповідно до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Таким чином, відповідач зобов'язаний сплачувати податкове зобов'язання з орендної плати, визначене в податковій декларації, за місцезнаходженням земельної ділянки рівними частками щомісяця не пізніше 30 числа, наступного за звітним.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно із пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
З урахуванням наведеного, несплачені у строки суми податкового зобов'язання, набули статусу податкового боргу.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктами 59.1, 59.5 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
З матеріалів справи вбачається, що у відповідності до вимог статті 59 ПК України Луцькою ОДПІ відповідачу надсилалась податкова вимога від 18 січня 2014 року №59-15, яка залишились без належного реагування (а.с.27,28).
Згідно статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
За правилами частини другої статті 60 КАС України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням)... Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Повноваження на звернення до суду з позовом з метою представництва інтересів держави визначені статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру».
Несплата відповідачем податкового боргу порушує інтереси держави в частині формування доходів Державного бюджету України.
Згідно із частиною першою статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу (частина перша статті 71 КАС України).
Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати за землю, відповідач не спростував належними і допустимими доказами його розміру, вжиті податковим органом заходи не призвели до погашення боргу, тому позовні вимоги про стягнення із ТзОВ «Луцькміськбуд» коштів у сумі 33226,08 грн. з рахунків платника у банках, що його обслуговують, на погашення податкового боргу підлягають задоволенню.
Крім того, згідно із пунктом 290.1 статті 290 ПК України плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю. Пунктом 287.3 статті 287 ПК України встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю. Із податкових декларацій з плати за землю, поданих відповідачем 20.02.2013 року та 18.03.2014 року до Луцької ОДПІ, а також із Державного класифікатора об'єктів адміністративно-територіального устрою України вбачається, що код 0710100000 присвоєно місту Луцьк Волинської області.
Таким чином, податковий борг із орендної плати за землю ТзОВ «Луцькміськбуд» підлягає зарахуванню до місцевого бюджету міста Луцька.
Керуючись статтями 3,11,17,71,128, частиною третьою статті 160, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю ТзОВ «Луцькміськбуд» (43023, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Конякіна, будинок 30, ідентифікаційний код 34310216) у банках, що його обслуговують, в доход місцевого бюджету міста Луцька кошти у сумі 33226,08 грн. (тридцять три тисячі двісті двадцять шість гривень вісім копійок) для погашення податкового боргу з орендної плати за землю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 14 листопада 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий
Суддя В.В. Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2014 |
Оприлюднено | 18.11.2014 |
Номер документу | 41369246 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні