КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2009 року м.
Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Горбань
Т.І.
Суддів: Зайцева
М.П.
Малиніна
В.В.
при секретарі Рибалка Г.М.
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Шевченківської
районної у місті Києві державної адміністрації на постанову Дарницького
районного суду міста Києва від 24 квітня 2007 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до
Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації, треті
особи:ОСОБА_2 ОСОБА_3про оскарження дій та рішення щодо реєстрації припинення
приватного підприємства «Меркатор-плюс»,
В С Т А Н О В
И В :
Позивач звернувся до Дарницького районного суду м. Києва
з адміністративним позовом до відповідача, який в наступному уточнив, та просив
суд визнати недостовірною інформацію, що була надана Шевченківською районною у
м. Києві державною адміністрацією до 20.06.2006р. стосовно внесення до Єдиного
державного реєстру запису про припинення юридичної особи- приватного
підприємства "Меркатор-плюс", ід. код 32855537, (дата внесення запису
13.07.2005р., номер запису 10741100008552); визнати недостовірною інформацію,
що була надана Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією до
20.06.2006р. стосовно внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення
засновників щодо припинення юридичної особи - приватного підприємства
«Меркатор-плюс», ід. код 32855537, (дата внесення запису 13.07.2005р., номер
запису 10741 100008552); визнати нечинними дії та рішення Шевченківської
районної у м. Києві державної адміністрації щодо ліквідації юридичної особи -
приватного підприємства "Меркатор-плюс", ід. код 32855537, (запис №
10741110002008552, дата внесення запису 20.06.2006р.); відмінити державну
реєстрацію припинення в результаті ліквідації юридичної особи - приватного
підприємства "Меркатор-плюс", ід. код 32855537, (запис № 10741
110002008552, дата внесення запису 20.06.2006р.).
Постановою Дарницького районного суду міста
Києва від 24 квітня 2007 року позов задоволено частково.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідач Шевченківська районна у місті Києві державна адміністрація подала
апеляційну скаргу, в якій просить постанову скасувати і прийняти нове рішення,
яким повністю відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи,
на невідповідність висновків суду обставинам справи, на
порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача, його представників,
представника 3-х осіб, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної
скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню,
виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної
інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду
- без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини
справи та ухвалив судове рішення
з додержанням норм матеріального і
процесуального права.
Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної
влади та
органи місцевого самоврядування, їх
посадові особи зобов'язані діяти лише на
підставі і в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
В силу ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності
суб'єктів владних повноважень
адміністративні суди перевіряють, чи
прийняті (вчинені) вони :1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;2) з використанням повноваження з метою, з якою
це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що
мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо
(неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу
рівності перед законом, запобігаючи
несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу
між будь-якими несприятливими
наслідками для прав, свобод та інтересів
особи і цілями, на досягнення яких
спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного
строку.
Відповідно до положень п.2 ст.71 КАС
України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності
суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності
свого рішення, дій чи бездіяльності покладається
на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову
Так, суд першої інстанції встановив, що
власник юридичної особи - приватного підприємства
"Меркатор-плюс", ідентифікаційний код 32855537, ОСОБА_4.
прийняла рішення про ліквідацію вказаного підприємства 01.03.2005р., а
відповідну заяву від 01.03.2005р. подала до відповідача лише 13.07.2005р.;
20.06.2006р. до Єдиного
державного реєстру було внесено запис № 1 074 1 1 1 0002 008552 про проведення державної реєстрації припинення вказаної
юридичної особи - приватного підприємства "Меркатор-плюс";
у Головному управлінні статистики
м. Києва були відсутні дані про рішення засновників щодо припинення юридичної особи-приватного
підприємства "Меркатор-плюс",
ідентифікаційний код 32855537, - про те,
що вказана юридична особа перебуває в
процесі припинення, а відповідно
до положень п.2 ст.16 Закону України
"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців"
- Єдиний державний реєстр ведеться на електронних носіях;
всупереч
фактичним даним до 20.06.2006р. відповідачем систематично надавалась інформація про внесення до Єдиного
державного реєстру запису про припинення вказаної юридичної особи - приватного
підприємства "Меркатор-плюс",
зокрема в листах від 30.08.2005р. та 22.09.2005р. на ім'я судді
Святошинського районного суду м. КиєваОСОБА_5 та в листі №10/36-1980 від
14.07.205р., а також відповідачем надавалась інформація про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення
засновників щодо припинення юридичної
особи-приватного підприємства "Меркатор-плюс",
ідентифікаційний код 32855537, зокрема в листі
від 25.07.2006р. на ім»я позивача;
ліквідаційна
комісія з припинення вказаної юридичної особи не була створена за погодженням з
відповідачем, відповідач фактично був поставлений перед фактом, що комісія
створена, головою комісії
призначено ОСОБА_4., при цьому не було визначено, хто ще, крім ОСОБА_4., входить до цього
колегіального органу;
відповідач не
надав суду ліквідаційний баланс
або його копію.
Задовольняючи
позовні вимоги частково, суд першої інстанції
виходив з наступного.
Під
час проведення державної реєстрації
припинення юридичної особи - приватного підприємства "Меркатор-плюс"
відповідачем були порушені права позивача, зокрема на отримання достовірної інформації, а саме
були порушені та проігноровані:
пункти 1 та 2
статті 105 ЦК України, якими передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган,
що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов»язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює
державну реєстрацію, який вносить до Єдиного
державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. Учасники
юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення
юридичної особи , призначають за
погодженням з органом, який здійснює державну реєстрацію, комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну
комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють
порядок і строки припинення
юридичної особи;
положення
п.1, п.3 та п.5 ст. 111 ЦК України, в
якій зазначено, що ліквідаційна комісія
після закінчення строку для пред»явлення вимог кредиторами складає проміжний
ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік
пред»явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний
ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом,
який прийняв рішення про ліквідацію
юридичної особи. Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс, який
затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про
ліквідацію юридичної особи. Юридична
особа є ліквідованою з дня внесення до Єдиного
державного реєстру запису про її
припинення;
положення п.1 та п.2
статті 104 ЦК України, де
зазначено, що юридична особа
припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов»язків
іншим
юридичним особам - правонаступникам (злиття,
приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа
є такою, що припинилася, з дня внесення
до Єдиного державного реєстру запису про її припинення;
ч.2 п.6
ст.34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб
та
фізичних осіб - підприємців", відповідно до якої дата надходження
документів
для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення
щодо припинення юридичної особи вноситься до журналу
обліку реєстраційних дій,
який
відповідачем не наданий;
п. 1 ст.35 Закону
України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб та підприємців", відповідно до якого Державний
реєстратор за відсутності підстав для
залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного
реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або
уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду
повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру
запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого
ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи
статистики про внесення такого запису;
п. 1 та п.6 ст.36
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", відповідно до
яких для проведення державної реєстрації
припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної
комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не
раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому
друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим
листом з описом вкладення) державному реєстратору, зокрема акт ліквідаційної
комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників
(учасників) або уповноваженого ними органу. Державний реєстратор має право
залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації
припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо документи подані не
у повному обсязі; і заперечення відповідача цих висновків не спростовує.
Суд першої інстанції вказав, що
вимоги позивача у п.1 та п.2 позову
щодо зазначення дати внесення запису 13.07.2005р. та номеру запису 10741100008552, є необгрунтованими, а тому
задоволенню не підлягають.
Колегія суддів
погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
В порушення вимог ч.2 ст. 105 ЦК України комісія
з припинення юридичної особи була призначена
без погодження з відповідачем.
Відповідач відповідно до вимог ч.2 ст. 71 КАС України не довів, що ним своєчасно
були передані дані про
рішення засновників щодо
припинення юридичної особи - приватного підприємства
«Меркатор-плюс» до Головного
управління статистики м. Києва згідно
ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб та підприємців", де зазначено,
що державний
реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для
внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників
(учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення
юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести
до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників)
юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи
та направити відповідне повідомлення органам статистики, державної податкової
служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відомості про
внесення такого запису.
Проведення державної
реєстрації припинення юридичної особи - приватного підприємства «Меркатор-плюс»
в порушення вимог ст. 36
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних
осіб та підприємців" відбулося за
відсутності ліквідаційного балансу, що
підтверджується ненаданням його оригіналу чи копії
суду, тобто відповідач не довів зворотного відповідно до вимог ч.2 ст. 71 КАС України. При цьому державний
реєстратор мав право залишити без
розгляду документи, які подані
для проведення державної
реєстрації припинення юридичної особи в
результаті її ліквідації, якщо документи подані не в повному обсязі, відповідно
до ч.7 ст. 34 Закону України «про
державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
До
20.06.2006р. відповідачем надавалась недостовірна інформація про внесення до
єдиного державного реєстру запису про припинення вказаної юридичної особи -
приватного підприємства "Меркатор-плюс".
Так, така інформація містилася в листах
від 30.08.2005р. та 22.09.2005р. на ім'я судді Святошинського районного
суду м. КиєваОСОБА_5 та в листі №10/36-1980 від 14.07.2005р., а також відповідачем надавалась інформація про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення
засновників щодо припинення юридичної
особи-приватного підприємства "Меркатор-плюс",
ідентифікаційний код 32855537, зокрема в листі
від 25.07.2006р. на ім»я позивача.
Таким
чином, дії відповідача не відповідають вимогам ч.2
ст. 19 Конституції України та ч.3
ст. 2 КАС України.
Враховуючи викладене, постанова суду ґрунтується на всебічному, повному та
об'єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення
спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права, доводи
апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених
у зазначеній ухвалі, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160, 198,
200, 205, 206 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
У задоволенні апеляційної скарги Шевченківської
районної у місті Києві державної адміністрації відмовити, а постанову Дарницького районного суду міста Києва від 24
квітня 2007 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але
може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в
порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.
Головуючий суддя
судді:
Повний текст виготовлено 30.06.2009р.
КИЇВСЬКИЙ
АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна
та резолютивна частина)
25
червня 2009 року м.
Київ
Київський
апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого
судді Горбань Т.І.
Суддів: Зайцева
М.П. Малиніна В.В.
при
секретарі Рибалка Г.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в
м. Києві апеляційну скаргу Шевченківської районної у місті Києві державної
адміністрації на постанову Дарницького районного суду міста Києва від 24 квітня
2007 року у справі за адміністративним
позовом ОСОБА_1 до Шевченківської районної у місті Києві державної
адміністрації, треті особи:ОСОБА_2 ОСОБА_3про оскарження дій та рішення щодо
реєстрації припинення приватного підприємства «Меркатор-плюс»,
Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
У задоволенні апеляційної скарги Шевченківської
районної у місті Києві державної адміністрації відмовити, а постанову Дарницького районного суду міста Києва від 24
квітня 2007 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але
може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в
порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.
Головуючий суддя
судді:
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
О К Р Е М
А У Х В А Л А
25 червня 2009 року м.
Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі
колегії суддів:
Головуючого судді Горбань
Т.І.
Суддів: Зайцева
М.П. Малиніна
В.В.
при секретарі Рибалка Г.М.
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Шевченківської
районної у місті Києві державної адміністрації на постанову Дарницького
районного суду міста Києва від 24 квітня 2007 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до
Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації, треті
особи:ОСОБА_2 ОСОБА_3про оскарження дій та рішення щодо реєстрації припинення
приватного підприємства «Меркатор-плюс»,
В С Т А Н О
В И В :
Позивач звернувся до Дарницького районного суду м. Києва
з адміністративним позовом до відповідача, який в наступному уточнив, та просив
суд визнати недостовірною інформацію, що була надана Шевченківською районною у
м. Києві державною адміністрацією до 20.06.2006р. стосовно внесення до Єдиного
державного реєстру запису про припинення юридичної особи- приватного підприємства
"Меркатор-плюс", ід. код 32855537, (дата внесення запису
13.07.2005р., номер запису 10741100008552); визнати недостовірною інформацію,
що була надана Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією до
20.06.2006р. стосовно внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення
засновників щодо припинення юридичної особи - приватного підприємства
«Меркатор-плюс», ід. код 32855537, (дата внесення запису 13.07.2005р., номер
запису 10741 100008552); визнати нечинними дії та рішення Шевченківської
районної у м. Києві державної адміністрації щодо ліквідації юридичної особи -
приватного підприємства "Меркатор-плюс", ід. код 32855537, (запис №
10741 1 10002008552, дата внесення запису 20.06.2006р.); відмінити державну
реєстрацію припинення в результаті ліквідації юридичної особи - приватного
підприємства "Меркатор-плюс", ід. код 32855537, (запис № 10741
110002008552, дата внесення запису 20.06.2006р.).
Постановою Дарницького районного суду міста
Києва від 24 квітня 2007 року позов задоволено частково.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду
від 25.06.2009 року апеляційну скаргу Шевченківської
районної у місті Києві державної адміністрації залишено без задоволення,
а постанову Дарницького районного суду міста Києва
від 24 квітня 2007 року залишено без змін.
Під час апеляційного
перегляду судового рішення судом апеляційної інстанції були виявлені порушення Шевченківською
районною у м. Києві державною адміністрацією під час проведення державної реєстрації припинення
юридичної особи - приватного підприємства "Меркатор-плюс", які призвели до порушення прав позивача ОСОБА_1, на користь якого з приватного
підприємства "Меркатор-плюс" рішенням Дарницького районного суду м.
Києва від 19.04.06р. в справі №2-429/06
була стягнута моральна шкода.
Так, в порушення вимог ч.2 ст. 105 ЦК
України комісія з припинення юридичної особи була
призначена без погодження з відповідачем. Відповідач відповідно до вимог ч.2 ст. 71 КАС України не довів, що ним своєчасно
були передані дані про
рішення засновників щодо
припинення юридичної особи - приватного підприємства
«Меркатор-плюс» до Головного
управління статистики м. Києва згідно
ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб та підприємців", де зазначено,
що державний
реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для
внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників
(учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення
юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести
до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників)
юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи
та направити відповідне повідомлення органам статистики, державної податкової
служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відомості про
внесення такого запису.
Проведення державної
реєстрації припинення юридичної особи - приватного підприємства «Меркатор-плюс»
в порушення вимог ст. 36
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних
осіб та підприємців" відбулося за
відсутності ліквідаційного балансу, що
підтверджується ненаданням його оригіналу чи копії
суду.
При цьому державний
реєстратор мав право залишити без
розгляду документи, які подані
для проведення державної
реєстрації припинення юридичної особи в
результаті її ліквідації, якщо документи подані не в повному обсязі, відповідно
до ч.7 ст. 34 Закону України «про державну
реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
До
20.06.2006р. відповідачем надавалась недостовірна інформація про внесення до
єдиного державного реєстру запису про припинення вказаної юридичної особи -
приватного підприємства "Меркатор-плюс".
Так, така інформація містилася в листах
від 30.08.2005р. та 22.09.2005р. на ім'я судді Святошинського районного
суду м. КиєваОСОБА_5 та в листі №10/36-1980 від 14.07.2005р., а також відповідачем надавалась інформація про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення
засновників щодо припинення юридичної
особи-приватного підприємства "Меркатор-плюс",
ідентифікаційний код 32855537, зокрема в листі
від 25.07.2006р. на ім»я позивача.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.160, 165,166,208 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Про наведене довести до відома голови
Шевченківської районної у м.
Києві державної адміністрації.
Про вжиті заходи повідомити Київський апеляційний адміністративний суд не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Окрема ухвала може бути оскаржена в порядку і строки,
визначені ст.212 КАС України.
Головуючий суддя
судді:
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2009 |
Оприлюднено | 28.07.2009 |
Номер документу | 4138664 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Горбань Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні