Ухвала
від 12.09.2014 по справі 686/19419/14-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/19419/14-а

УХВАЛА

про повернення позовної заяви

12 вересня 2014 року м. Хмельницький

Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Заворотна О.Л. розглянувши матеріали цивільної справи за позовом ОСОБА_1 до Управління Держземагенства у Хмельницькому районі Хмельницької області, третя особа Товариства з обмеженою відповідальністю «Нові аграрні технології» про зобов'язання вчинити дії -

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся із позовом до Управління Держземагенства у Хмельницькому районі Хмельницької області, третя особа товариство з обмеженою відповідальністю «Нові аграрні технології» про зобов'язання вчинити дії, а саме зобов'язати Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Хмельницькому районі виправити помилку у відомостях про земельну ділянку з кадастровим номером 6825085100:05:005:1323, що належить відповідачу (так зазначено в прохальній частині заяви) ТОВ «Нові аграрні технології», в частині визначення суміжних меж з успадкованою позивачем земельною ділянкою, право власності на яку посвідчено Державним актом на право власності на земельну ділянку серія Р2 № 81445 від 29.11.2002р.

Відповідно до ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним та неупередженим судом. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в адміністративному суді, до підсудності якого вона віднесена КАС України.

Згідно із статтею 107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи підсудна позовна заява даному адміністративному суду.

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження у справі.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з частиною 3 статті 18 КАС України визначено право позивача на вибір адміністративного суду, в якому буде розглядатися адміністративна справа у разі оскарження дій або бездіяльності посадових чи службових осіб місцевих органів виконавчої влади, а не органу чи посадової особи місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам; усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

Відповідно до частини 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України, окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, їх посадова чи службова особа, крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки.

Згідно п. 4 Постанови КМУ №1051 від 17.10.2012 року «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» ведення Державного земельного кадастру здійснює Держземагенство та його територіальні органи. До складу Держземагенства та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про державний земельний кадастр» та цим Порядком. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього , надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей. Втручання будь-яких органів, посадових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов'язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок забороняється (п. 5 Постанови).

До повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Дердземаганства у районах належать внесення або надання відмови у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про землі та земельні ділянки (пп.. 1 п. 9 Порядку), присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам (пп. 4 п . 9 Порядку). Виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту (пп. 9 п. 9 Порядку).

Відповідно до п. 156 Порядку виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.

Відповідно п. 157 Порядку у разі виявлення органом , що здійснює ведення Державного земельного кадастру, помилки у присвоєнні кадастрового номера земельній ділянці ( в тому числі після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру , що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 01 січня 2013 року до Державного фонду документації із землеустрою) зазначений орган в п'ятиденний строк з моменту виявлення помилки:

1) складає в електронній формі протокол виправлення помилки за формою згідно додатком ЗО.

2) безоплатно виправляє помилку в кадастровому номері шляхом присвоєння земельній ділянці за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру нового кадастрового номера, наступного за останнім у відповідному кадастровому кварталі;

3) письмово повідомляє про це власникам, користувачам відповідної земельної ділянки за формою згідно додатком 31.

Оскільки основним предметом спору є правовий акт індивідуальної дії: Рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 18.06.2014 року, тому у відповідності до положень п.1 ч.2.ст.17 та ч.2 ст.18 КАС України, позов за предметною підсудністю підлягає до розгляду Хмельницьким окружним адміністративним судом.

Крім того, згідно положень п. 8 постанови Пленуму Вищого Адміністративного Суду України від 20.05.2013 року № 8 «Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів», відповідно до абзацу другого частини першої статті 2 Закону України від 1 липня 2004 року № 1952-ІУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952-ІУ) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. За змістом статті 9 цього Закону державний реєстратор є державним службовцем, крім випадку, коли державним реєстратором є нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються (делегуються) функції державного реєстратора прав на нерухоме майно. Відповідно до частини довгої статті цього Закону дії або бездіяльність державного реєстратора, державного кадастрового реєстратора, нотаріуса, державного виконавця можуть бути оскаржені до суду. Суди повинні мати на увазі, що під діями також слід розуміти рішення, прийняті зазначеними суб'єктами владних повноважень з питань реєстрації.

Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше.

Отже, за наявності декількох законів, норми яких по різному регулюють конкретну сферу суспільних відносин, під час вирішення спорів у цих відносинах повинні застосовуватися положення закону з урахуванням закону в часі за принципом пріоритету тієї норми, яка прийнята пізніше.

Виходячи з наведених положень, пріоритетними в даному випадку слід вважати положення ч. 2 ст. 18 КАС України.

З огляду на вищезазначене наявний спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, і, відповідно до визначеної положеннями ст. 18 КАС України предметної підсудності адміністративних справ - підсудний окружному адміністративному суду, - а саме, Хмельницькому окружному адміністративному суду, що, в свою чергу, виключає можливість вирішення його Хмельницьким міськрайонним судом Хмельницької області.

Крім того, необхідне зазначити, що виходячи з норм Кодексу адміністративного судочинства України та п.6 Постанови пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» №2 від 06.03.2008 року, порушення правил предметної підсудності є безумовною підставою для скасування рішення суду.

Відповідно до п. 6 ч.3 ст. 108 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

Керуючись ст.ст. 17, 18, 106 КАС України, суддя -

у х в а л и в :

Повернути позовну заяву ОСОБА_1 до Управління Держземагенства у Хмельницькому районі Хмельницької області, третя особа Товариства з обмеженою відповідальністю «Нові аграрні технології» про зобов'язання вчинити дії, для подання до за підсудністю до Хмельницького окружного адміністративного суду (м. Хмельницький, вул. Козача, 42).

Повернути ОСОБА_1 з державного бюджету судовий збір в сумі 74,00грн., сплачений згідно квитанції № 151 від 10.09.2014р. через Філію ХОУ АТ «Ощадбанк».

Ухвала може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області протягом п'яти днів з дня отримання копії такої ухвали.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.09.2014
Оприлюднено20.11.2014
Номер документу41388049
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —686/19419/14-а

Ухвала від 12.09.2014

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні