Постанова
від 13.11.2014 по справі 926/1142/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" листопада 2014 р. Справа № 926/1142/14

Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:

головуючого-судді Мельник Г.І.

суддів Михалюк О.В.

Новосад Д.Ф.

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продовольчих товарів" б/н та б/д

на рішення Господарського суду Чернівецької області від 23.09.2014р.

у справі № 926/1142/14

за позовом Прокурора Сторожинецького району Чернівецької області в інтересах держави в особі Сторожинецької міської ради Чернівецької області, м. Сторожинець Чернівецької області

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продтоварів" м.Сторожинець Чернівецької області

про внесення змін до договору оренди землі

за участю представників сторін:

прокурор: Макогон Ю.І. (посвідчення № 020325 від 06.09.2013р.)

від позивача: не з'явився

від відповідача: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 23.09.2014 року у справі № 926/1142/14 (суддя Паскарь А.Д.), з врахуванням ухвали про виправлення описки від 03.11.2014р., позов задоволено; внесено зміни до укладеного між Сторожинецькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продтоварів" Договору оренди землі від 29 листопада 2006 року, який зареєстрований у Сторожинецькому районному секторі Чернівецької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України" 31.01.2007р. за № 040781900004, виклавши пункт 4 Договору в наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 989 від 26.06.2014р. становить 3 823 819,00 грн." та пункту 8 Договору в наступній редакції: "Сума орендної плати по договору складає 125 803,65 грн. в рік"; cтягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продтоварів" в доход державного бюджету України судовий збір в сумі 1218,00 грн.

Рішення суду мотивоване тим, що у зв'язку із зміною нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, якою користується відповідач та на підставі положень Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі" розмір орендної плати підлягає перегляду. Крім цього, судом першої інстанції встановлено, що сторонами в Договорі оренди передбачено перегляд розміру орендної плати щороку, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Таким чином, суд вважав обґрунтованими вимоги позивача щодо внесення змін до договору оренди з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.

Не погоджуючись з вказаним рішенням місцевого господарського суду Товариство з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продовольчих товарів" оскаржило його в апеляційному порядку, звернувшись до Львівського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою б/н та б/д, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Чернівецької області від 23.09.2014 року у справі № 926/1142/14 та припинити провадження у справі, оскільки вважає рішення місцевого господарського суду прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Свої доводи скаржник аргументує, зокрема тим, що матеріали справи не містять належних і допустимих доказів надання Орендодавцем будь-якої пропозиції щодо зміни умов Договору оренди землі. Відтак, скаржник вважає, що місцевим господарським судом порушено норми процесуального права, а саме ст. 80 ГПК України, оскільки провадження у справі слід було припинити через недотриманням позивачем вимог статті 188 ГПК України.

Крім цього, апелянт покликається на положення ст. 652 ЦК України та зазначає, що місцевий господарський суд не встановив наявності підстав для зміни умов договору оренди землі, у зв'язку з чим порушив норми матеріального права.

В дане судове засідання прибув прокурор, однак, позивач та відповідач участі уповноважених представників не забезпечили, хоча своєчасно та належним чином були повідомлені про час та місце розгляду апеляційної скарги ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 04.11.2014р.

Враховуючи ту обставину, що сторони належним чином були повідомлені про час, місце розгляду апеляційної скарги та наслідки неявки в судове засідання, а в матеріалах справи достатньо доказів для прийняття законного та обґрунтованого рішення, судова колегія дійшла до висновку про можливість розгляду апеляційної скарги за відсутності представників позивача та відповідача.

Перевіривши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення прокурора, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні в ній докази, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення місцевим господарським судом, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду вважає, що рішення господарського суду Чернівецької області від 23.09.2014р. у справі № 926/1142/14 слід залишити без змін, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продовольчих товарів" без задоволення, виходячи з наступного.

Аналізом матеріалів справи встановлено, що 29 листопада 2006 року між Сторожинецькою міською радою (Орендодавець) та ТзОВ "Сторожинецький завод продтоварів" (Орендар) укладено Договір оренди землі (надалі - Договір) (а.с. 12-13), відповідно до умов якого Орендодавець надає на підставі рішення V сесії Сторожинецької міської ради від 03.10.2006 року № 178/05-2006, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться в м. Сторожинець, вул. Б.Хмельницького, 54 (п. 1. Договору).

Відповідно до п. 2. Договору в оренду передається земельна ділянка площею 1,5916га.

Пунктом 4. Договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 547 136,64 грн.

У відповідності до п. 7. Договору, цей договір оренди укладено на десять років.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції (п.9. Договору). Орендна плата вноситься щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати не пізніше 10 числа наступного за звітним місяця (п. 10. Договору).

Водночас, п. 11. Договору встановлено, що розмір орендної плати переглядається щороку у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з п. 32. Договору сторони погодили, що зміна умов цього договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.

Відповідно до Прикінцевих положень Договору, цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

Даний Договір зареєстровано у Сторожинецькому районному секторі Чернівецької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 31.01.2007р. за № 040781900004.

Зазначений Договір відповідає приписам ст.ст. 207, 208 ЦК України, відтак є правомірним правочином в силу ст. 204 ЦК України, з моменту його державної реєстрації (ст. 210 ЦК України).

За своїми основними та другорядними ознаками зазначений Договір відповідно до ст. 792 ЦК України є договором найму (оренди) земельної ділянки.

На виконання умов Договору між сторонами було складено Акт встановлення і погодження меж земельної ділянки та передача і прийом її в натурі (на місцевості) від 03.10.2006 року (а.с. 14), за яким Орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, що знаходиться за адресою м. Сторожинець, вул. Б.Хмельницького, 54.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено місцевим господарським судом, розмір орендної плати для вказаного Договору оренди землі визначено на підставі рішень Сторожинецької міської ради Чернівецької області щодо затвердження нормативної грошової оцінки земель населеного пункту м. Сторожинець та встановлення (справляння) розмірів орендної плати за земельні ділянки несільськогосподарського призначення.

З'ясуванням доказів у справі встановлено, що відповідно до рішення ХVІІ сесії VІ скликання Сторожинецької міської ради Чернівецької області № 225-17/2012 від 15.11.2012 року "Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Сторожинець" (а.с. 19) затверджено технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земель в межах населеного пункту міста Сторожинець, якою передбачено:

- Базова вартість 1 кв.м. земель міста Сторожинець - 86,02 грн.;

- Локальні коефіцієнти на місце розташування земельних ділянок в межах економіко-планувальних зон

- Грошову оцінку 1 га сільськогосподарських угідь.

Згідно із ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

У відповідності до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ст. 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Поряд з цим встановлено, що згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.06.2014 року, що був наданий відділом Держземагенства у Сторожинецькому районі Чернівецької області (а.с. 17), нормативно грошова оцінка земельної ділянки площею 15916 кв.м., що розташована за адресою м. Сторожинець, вул. Б.Хмельницького, 54 та знаходиться на праві користування в ТзОВ "Сторожинецький завод продовольчих товарів", становить 3 823 819,00 грн.

З урахуванням наведеного, позивач вказує, що річний розмір орендної плати за земельну ділянку, орендовану відповідачем, згідно із новою грошовою оцінкою землі встановлюється в розмірі - 125 803,65 грн. в рік.

Згідно ч. 2 ст.11 ЦК України підставами виникнення прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Статтею 627 ЦК України визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з врахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

У відповідності із ст. 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 792 ЦК України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Згідно з ст. 1 Закону України "Про оренду землі" орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст.13 Закону України "Про оренду землі").

Відповідно до ч.ч.1-2 ст. 21 зазначеного Закону встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно з ст.15 Закону України „Про оренду землі" умови щодо орендної плати із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату, а також щодо використання та цільового призначення земельної ділянки є істотними умовами договору. Відповідно до ст. 24 цього ж Закону орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати.

Обов'язок землекористувача щодо своєчасної оплати земельного податку або орендної плати встановлений також статтею 96 Земельного кодексу України.

Як визначено пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Статтею 632 ЦК України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Відповідно до ст. 288.5 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі) - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно із ст. 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Пунктом 14.1.125 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

У відповідності з п. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Частиною 1 статті 13 цього Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема: визначення розміру земельного податку, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Щодо земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності, а відтак прийняте рішення Сторожинецькою міською радою Чернівецької області № 225-17/2012 від 15.11.2012 року "Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Сторожинець" є підставою для внесення змін у договір оренди земельної ділянки від 19.07.2002р.

Відповідно до частини першої статті 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.

Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Відповідно до ст. 188 ГК України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Також, ч. 4 вказаної статті ГК України передбачено, що у разі коли сторони не досягли згоди щодо зміни договору, зацікавлена сторона має право передати спір на вирішення суду.

Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору як в добровільному порядку, так і в разі незгоди однієї із сторін - за рішенням суду на вимогу іншої сторони, у випадках встановлених законом або договором.

Так у пункті 32. Договору сторони дійшли згоди про те, що у разі недосягнення згоди щодо зміни умов цього договору спір розв'язується у судовому порядку.

Позивач, з метою приведення положень договору (в частині зміни вартості нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки та розміру орендної плати) до вимог законодавства неодноразово повідомляв відповідача про необхідність перерахунку суми орендної плати у відповідності до нормативної грошової оцінки.

Так, документальними доказами у справі встановлено, що позивач звертався до відповідача з повідомленнями № 242 від 06.03.2013 року, № 1010 від 30.10.2013 року (а.с. 20) № 366 від 17.03.2014 року, № 585 від 16.05.2014 року (а.с. 21), у яких повідомляв відповідача про зміну нормативної грошової оцінки земельної ділянки та відповідно зміну розміру орендної плати, а також повідомляв відповідача про необхідність підписання Додаткових угод до договору та зміну зазначеного у договорі розміру орендної плати.

Проте, відповіді на вищевказані повідомлення Сторожинецька міська рада не отримала, при цьому, в матеріалах справи відсутні і суду не надані докази досягнення сторонами згоди щодо зміни та погодження орендної плати, а отже у позасудовому порядку сторони не досягли згоди щодо зміни умов договору.

Водночас, судова колегія звертає увагу на те, що в розумінні ст. 188 ГК України та ст. 651 ЦК України, передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Відтак з огляду на викладене, покликання скаржника на те, що місцевий господарський суд не встановив наявності підстав для зміни умов договору оренди землі, у зв'язку з чим порушив норми матеріального права колегія суддів вважає безпідставними.

Крім цього, колегія суддів враховує роз'яснення п. 2.19. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011 року "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (з наступними змінами і доповненнями) відповідно до якого встановлено, що статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Якщо зі зміною граничного розміру орендної плати таку ж зміну до договору оренди в установленому законом порядку не внесено, то застосуванню підлягає відповідна умова договору.

В апеляційній скарзі скаржник покликається на те, що матеріали справи не містять належних і допустимих доказів надання Орендодавцем будь-якої пропозиції щодо зміни умов Договору оренди землі. Перевіривши ці доводи апеляційної скарги, колегія вважає їх безпідставними та спростованими документальними доказами у справі, оскільки судом встановлено, що Сторожинецька міська рада 16.05.2014 року скеровувала на адресу ТзОВ «Сторожинецький завод промтоварів» Додаткову угоду від 15 травня 2014 року до договору оренди землі від 29 листопада 2006 року, що підтверджується реєстром простої та заказної кореспонденції по Сторожинецькій міській раді від 16.05.2014р. (а.с. 45) та записами із журналу вхідної-вихідної кореспонденції (а.с. 29).

Крім цього, відповідно до п. 1 резолютивної частини Рішення Конституційного суду України від 09.07.2002р. №15-рп-2002 (справа №1-2/2002 про досудове врегулювання спорів) право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.

Таким чином, надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди землі є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому у випадку недотримання позивачем вимог ч. 2 ст. 188 ГК України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки, не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору.

Відтак, виходячи з аналізу вищевказаних норм чинного законодавства України, рішення Сторожинецької міської ради Чернівецької області № 225-17/2012 від 15.11.2012 року "Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Сторожинець", а також враховуючи умови укладеного між сторонами Договору, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок місцевого господарського суду про наявність правових підстав для внесення змін до спірних пунктів Договору оренди землі від 29.11.2006 року, укладеного між Сторожинецькою міською радою та ТзОВ "Сторожинецький завод продтоварів" щодо розміру нормативно грошової оцінки та розміру орендної плати, зміненої в установленому законом порядку, з метою приведення цього договору у відповідність до вимог законодавства та усунення порушення вимог законодавства сторонами договору, обов'язкового для позивача і відповідача.

Разом з тим, перевіряючи доводи апеляційної скарги в частині покликання скаржника на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, а саме ст. 80 ГПК України, оскільки вважає, що провадження у справі слід було припинити через недотриманням позивачем вимог статті 188 ГПК України, колегія суддів розцінює такі, що не базуються на вимогах закону, оскільки передбачені ст. 80 ГПК України підстави для припинення провадження у даній справі відсутні.

Враховуючи наведене та беручи до уваги те, що рішення Сторожинецької міської ради Чернівецької області № 225-17/2012 від 15.11.2012 року "Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Сторожинець" станом на час прийняття місцевим господарським судом оскаржуваного рішення, є чинними та не скасованим, відтак, місцевим судом правомірно задоволено позовні вимоги прокурора Сторожинецького району Чернівецької області в інтересах держави в особі Сторожинецької міської ради Чернівецької області та внесено зміни до договору оренди землі.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що скаржником у справі не доведено обставини на які він покликається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у встановленому законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст.ст. 33 та 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи; обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Отже, з огляду на викладене вище, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Чернівецької області від 23.09.2014р. відповідає матеріалам справи, ґрунтується на чинному законодавстві і підстав для його скасування немає, а інші зазначені в апеляційній скарзі доводи скаржника не відповідають матеріалам справи, документально не обґрунтовані, не базуються на законодавстві, що регулює спірні правовідносини, а тому не визнаються такими, що можуть бути підставою згідно ст. 104 ГПК України для скасування чи зміни оскаржуваного рішення.

Ухвалами Львівського апеляційного господарського суду від 13.10.2014р. та від 04.11.2014р. скаржника зобов'язано надати суду докази зарахування судового збору за подання апеляційної скарги до спеціального фонду Державного бюджету України. Проте, скаржник вимог ухвал Львівського апеляційного господарського суду не виконав. Тому, колегія суддів вважає за необхідне у відповідності до ст. 49 ГПК України, стягнути зі скаржника судовий збір за перегляд рішення господарського суду Львівської області в апеляційному порядку, оскільки скаржником не подано суду належних та допустимих доказів сплати судового збору щодо зарахування останнього до спеціального фонду Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 49, 99, 101, 103, 105 ГПК України, - Львівський апеляційний господарський суд,

П О С Т А Н О В И В :

1. Рішення Господарського суду Чернівецької області від 23.09.2014р. у справі № 926/1142/14 залишити без змін, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продовольчих товарів" б/н та б/д - без задоволення.

2. Судовий збір за перегляд рішення Господарського суду Чернівецької області в апеляційному порядку покласти на скаржника та стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Сторожинецький завод продовольчих товарів" (59000, Чернівецька область, м.Сторожинець, вул. Б.Хмельницького, 54, код ЄДРПОУ 00380942) у спеціальний фонд Державного бюджету України - 609,00 грн. (шістсот дев'ять гривень 00 коп.) судового збору за розгляд справи в суді апеляційної інстанції.

3. Господарському суду Чернівецької області видати накази.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.

Матеріали справи скеровуються в Господарський суд Чернівецької області.

Повний текст постанови складений 14.11.2014р.

Головуючий-суддя Мельник Г.І.

Суддя Михалюк О.В.

Суддя Новосад Д.Ф.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення13.11.2014
Оприлюднено19.11.2014
Номер документу41392659
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/1142/14

Постанова від 13.11.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Ухвала від 04.11.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Рішення від 23.09.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Паскарь Авель Дмитрович

Ухвала від 13.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Ухвала від 04.09.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Паскарь Авель Дмитрович

Ухвала від 30.07.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Паскарь Авель Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні