Постанова
від 14.11.2014 по справі 908/2849/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

« 10» листопада 2014 р. Справа №908/2849/14

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Черленяк М.І., суддя Ільїн О.В., суддя Хачатрян В.С.,

при секретарі Деппа-Крівіч А.О.,

за участю представників:

позивача - Бережна Г.Ю., за довіреність №01/02-17/02163 від 23.07.2014 року;

відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт», м.Запоріжжя (вх.№3044(З)/1-40) на рішення господарського суду Запорізької області від 12.09.2014 року по справі №908/2849/14,

за позовом Запорізької міської ради, м.Запоріжжя,

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт», м.Запоріжжя

про внесення змін до договору,-

ВСТАНОВИЛА:

Рішенням господарського суду Запорізької області від 12.09.2014 року по справі №908/2849/14 (суддя Серкіз В.Г.) позовні вимоги задоволено.

Вирішено змінити п. 5 договору оренди землі від 20.02.2012 року за №231010004000578, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» щодо земельної ділянки загальною площею 0,2150 га., яка знаходиться за адресою: м.Запоріжжя, вул. Задніпровська, 1, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1513621,50 грн. (один мільйон п'ятсот тринадцять тисяч шістсот двадцять одна грн. 50 коп.) в цінах 2014 року».

Змінено п. 11 договору оренди землі від 20.02.2012 року за №231010004000578, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» щодо земельної ділянки загальною площею 0,2150 га., яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Задніпровська, 1, виклавши його в такій редакції: « 11. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 90817,32 грн. (дев'яносто тисяч вісімсот сімнадцять грн. 32 коп.), що складає 6% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2014 року».

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» на користь Запорізької міської ради 1218,00 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору.

Відповідач з вказаним рішенням господарського суду першої інстанції не погодився та звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення місцевим господарським судом при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, просить рішення господарського суду Запорізької області від 12.09.2014 року по справі №908/2849/14 скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволені позову Запорізької міської ради - відмовити. Крім того апелянт просить суд сплату судового збору покласти на позивача.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт зазначає, що 26.06.2012 року Запорізька міська рада прийняла рішення №37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 року №16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м.Запоріжжі», якими встановила нові коефіцієнти для розрахунку розміру орендної плати за користування земельними ділянками різного функціонального призначення. Однак, як вказує скаржник вказане рішення станом на момент розгляду справи по суті перебуває в стані оскарження, та його правомірність піддано сумніву, а отже воно не підлягає застосуванню судами і не може бути підставою для задоволення позовних вимог.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 03.10.2014 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» прийнято до провадження та призначено до розгляду.

Зазначена ухвала суду була направлена позивачу та відповідачу рекомендованими листами 03.10.2014 року за адресами, зазначеними в апеляційній скарзі і отримана ними 09.10.2014 року, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення, які долучені до матеріалів справи. Однак, відповідач у судове засідання не з'явився, про причини не з'явлення суд не повідомив.

Ухвалою суду від 03.10.2014 року суд попереджав сторони, що у разі не з'явлення їх представників у судове засідання та не надання витребуваних судом документів, справа може бути розглянута за наявними в ній матеріалами та за відсутністю представників сторін. Таким чином, враховуючи належне повідомлення відповідача про час та місце судового засідання, а також те, що його явка не була визнана обов'язковою, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за його відсутністю.

У судовому засіданні 10.11.2012 року представник позивача пояснив, що заперечує проти позиції апелянта та вважає, що оскаржуване рішення суду першої інстанції прийнято при повному, всебічному та об'єктивному дослідженні всіх обставин справи з дотриманням норм чинного законодавства, у зв'язку з чим просить залишити його без змін.

Розглянувши матеріали справи, а також викладені в апеляційній скарзі доводи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлених обставин справи та відповідність їх наданим доказам, заслухавши пояснення представника позивача та повторно розглянувши справу в порядку ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.

Як вбачається із матеріалів справи, 20.02.2012 року між Запорізькою міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» було укладено договір оренди землі, зареєстрований в Управлінні Держкомзему у місті Запоріжжя, Запорізької області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 21.05.2012 року за номером 231010004000578.

Відповідно до п. 1 договору, орендодавець відповідно до рішення десятої сесії шостого скликання №86/3 від 22.06.2011 року Запорізької міської ради надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування автозаправної станції №9, яка знаходиться: м.Запоріжжя, вул. Задніпровська, буд. 1.

Згідно із п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2150 га., кадастровий номер земельної ділянки: 2310100000:06:008:0115.

Пунктом 5 договору передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1684976,50 грн. в цінах 2011 року.

За змістом п. 11 договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 67399,08 грн., що складає чотирьохкратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2011 року.

Згідно із п. 13 договору, орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Хортицького району 33214812700008 в управлінні Держказначейства у Хортицькому районі міста Запоріжжя Головного управління Держказначейства України в Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 34676906, код 13050200.

Відповідно до п. 46 договір оренди набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

27.07.2011 року на позачерговій сесії Запорізької міської ради шостого скликання прийнято рішення №16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя».

Рішенням Запорізької міської ради №37 від 26.06.2012 року внесено зміни до рішення Запорізької міської ради №16 від 27.07.2011 року «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м.Запоріжжя». Зокрема, вказаним рішенням встановлено коефіцієнт « 6» для визначення розміру орендної плати для земельних ділянок, наданих для розташування автозаправних станцій та газових автозаправних станцій. Розмір орендної плати визначається згідно формули: О= П*К*Кі, де «О» - розмір орендної плати, «П» - розмір земельного податку, визначений згідно вимог Податкового кодексу України, «К» - коефіцієнт, визначений даним рішенням, «Кі» - коефіцієнт індексації.

Рішенням міської ради №37 від 26.06.2012 року зобов'язано орендарів земельних ділянок, у яких розмір орендної плати, встановлений в договорі оренди землі, не відповідає даному рішенню або розрахований без урахування рішення міської ради від 03.03.2008 року №79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», укласти додаткові угоди на збільшення орендної плати.

Пунктом 5 згаданого рішення встановлено, що воно набирає чинності з 01.01.2013 року. Рішення Запорізької міської ради №37 оприлюднене 24.07.2012 року в газеті «Запорізька Січ».

Згідно витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,2150 га (кадастровий номер 2310100000:06:008:0115), розташованої в м.Запоріжжя, вул. Задніпровська, 1, що перебуває в оренді ТОВ «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт», нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки складає 1513621,50 грн.

Враховуючи прийняте Запорізькою міською радою рішення №37 від 26.06.2012 року та зміну коефіцієнту для визначення розміру орендної плати, позивач в порядку ст. 188 Господарського кодексу України листом вих.№01/02-32/00048 від 11.01.2014 року звернувся до відповідача із пропозицією внести зміни до договору оренди землі від 20.02.2012 року, а саме - викласти п. 5 та п. 11 договору у наступній редакції:

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1513621,50 грн. (один мільйон п'ятсот тринадцять тисяч шістсот двадцять одна грн. 50 коп.) в цінах 2014 року»;

« 11. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 90817,32 грн. (дев'яносто тисяч вісімсот сімнадцять грн. 32 коп.), що складає 6% нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2014 року».

Як стверджує позивач, відповідач у встановлений термін відповіді на вказаний лист-пропозицію не надав, примірник додаткової угоди не підписав та не повернув, а сплата орендної плати у встановленому рішенням міської ради №37 шестикратному розмірі земельного податку за календарний рік в цінах 2014 року не провадиться, у зв'язку з чим позивач звернуся до суду з позовною заявою, в якій просив внести зміни до договору оренди.

12.09.2014 року господарським судом Запорізької області позов задоволено та змінено пункти 5 і 11 договору в редакції запропонованій позивачем.

Колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду зазначає, що за приписами статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно з частиною 1 статті 628 вказаного Кодексу зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

На підставі ст. 1 Закону України «Про оренду землі», оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно зі ст. 3 Закону України «Про оренду землі», об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про оренду землі», орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

За приписами статей 126, 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним, оренда землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Статтею 13 Закону України «Про оренду землі», встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Як визначено статтею 15 Закону України «Про оренду землі» однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата.

Відповідно до ст. 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Умовами укладеного між сторонами договору оренди землі, а саме пунктом 14, передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором (п. 14.1.); зміни розмірів земельного податку (п. 14.2.); підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції, зміни коефіціентів індексації, визначеих законодавством (п. 14.3.); погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами (п. 14.4.); прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства (п. 14.5.); затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 14.6.).

Згідно із ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Статтею 21 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю закріплено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Згідно зі ст. 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Статтею 13 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що нормативна грошова оцінка земель провадиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Стаття 1 Закону України «Про оцінку земель» визначає нормативну грошову оцінку земельних ділянок як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (ст. 288.1 Податкового кодексу України).

У відповідності до ст. 288.5 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути менше - для земель несільськогосподарського призначення - трикратного розміру земельного податку, встановленого цим розділом Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ст. 73 Закону України акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільським, селищним, міським радам надано повноваження розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. Так, відповідно до пункту 35 ст. 26 цього ж Закону до відома сільських, селищних, міських рад віднесено затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно зі ст. 59 вказаного Закону рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які відповідно до ст. 144 Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території та оприлюднюються у встановленому законом порядку. Відповідно до п. 5 наведеної статті, рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень в дію.

Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї з сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом).

За змістом ст. 632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом).

Статтею 654 Цивільного кодексу України унормовано, що зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, який змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.

Приписами ст. 188 Господарського кодексу України встановлено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

При укладенні договору оренди землі від 20.02.2012 року в п. 14 договору сторони узгодили, що розмір орендної плати може бути переглянутий, зокрема, в разі зміни розмірів земельного податку, також в разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати.

Виходячи з вищенаведених положень ст. 144 Конституції України, ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 288 п. 5 Податкового кодексу України, приймаючи рішення №37 від 26.06.2012 року про збільшення з 01.01.2013 року ставок орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення в м.Запоріжжі, Запорізька міська рада діяла в межах наданих їй Законом повноважень.

Отже, як вірно зазначив господарський суд першої інстанції, з яким погоджується апеляційний господарський суд, позивач має право вимагати від орендаря приведення договору оренди землі у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, а умови запропонованої до укладення позивачем додаткової угоди та розмір орендної плати є обґрунтованими та такими, що відповідають вимогам законодавства.

Виходячи з представленого суду витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки в м. Запоріжжя, вул. Задніпровська, 1, площею 0,2150 га (кадастровий номер 2310100000:06:008:0115), наданого Головним управлінням Держземагентства від 17.03.2014 року, згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 1513621,50 грн., розмір орендної плати за вказану земельну ділянку за договором оренди від 20.02.2012 року має розраховуватись за формулою: 1513621,50 х 1% х 6 = 90817,32 грн., де: 90817,32 грн. - розмір орендної плати; 1513621,50 х 1% - розмір земельного податку, визначений згідно з вимогами Податкового кодексу України; 6 - коефіцієнт, визначений рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2012 року №37.

Відповідно до вимог ст. 288 Податкового кодексу України орендна плата за земельну ділянку в м. Запоріжжя на вул. Задніпровська, 1 площею 0,2150 га (кадастровий номер 2310100000:06:008:0115) має сплачуватись ТОВ «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» у шестикратному розмірі земельного податку за календарний рік в цінах 2014 року, тобто в сумі 90817,32 грн.

Ухилення орендаря від підписання додаткової угоди до договору оренди землі завдає значних збитків територіальній громаді міста Запоріжжя у вигляді неодержаного доходу за користування земельною ділянкою комунальної власності.

Пунктом 2.19. постанови пленуму Вищого господарського суду України, від 17.05.2011 року №6 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» судам роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Проте, рішення Запорізької міської ради від 26.06.2012 року №37 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м.Запоріжжя», яким затверджено нові коефіцієнти «К», згідно яких визначається розмір орендної плати є чинними на момент розгляду справи. Доказів скасування такого рішення матеріали справи не містять.

Отже, доводи апелянта, що вищевказане рішення станом на момент розгляду справи по суті перебуває в стані оскарження, та його правомірність піддано сумніву і воно не підлягає застосуванню, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки оскарження рішення міської ради не є тотожним поняттю його скасуванню, з яким законодавець пов'язує можливість його незастосування.

З огляду на вищевикладене колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги про внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати через зміну нормативно грошової оцінки та коефіцієнту згідно якого визначається розмір орендної плати, а саме до пунктів 5 та 11 договору, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Статтею 43 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги в зв'язку з її юридичною та фактичною необґрунтованістю та відсутністю фактів, які свідчать про те, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням судом норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують наведені висновки колегії суддів, у зв'язку з чим апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» не підлягає задоволенню з підстав, викладених вище, а оскаржуване рішення господарського суду Запорізької області від 12.09.2014 року по справі №908/2849/14 має бути залишене без змін.

Враховуючи, що апеляційний господарський суд дійшов висновку про відмову у задоволенні апеляційної скарги, витрати апелянта по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги не підлягають відшкодуванню.

Керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 99, 101, п.1 ст. 103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова фірма Запоріжнафтопродукт» залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Запорізької області від 12.09.2014 року по справі №908/2849/14 залишити без змін.

Повний текст постанови складено 17 листопада 2014 року.

Головуючий суддя Черленяк М.І.

Суддя Ільїн О.В.

Суддя Хачатрян В.С.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.11.2014
Оприлюднено20.11.2014
Номер документу41407605
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2849/14

Постанова від 14.11.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

Ухвала від 03.10.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Хачатрян В.С.

Рішення від 12.09.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Серкіз В.Г.

Ухвала від 11.08.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Серкіз В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні