Справа № 569/16224/14-а
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2014 року Рівненський міський суд Рівненської області
в складі головуючого судді: Рудики Л.Д.
при секретарі: Чабала В.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Рівне справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервус-Житло» до Рівненської міської ради про визнання нечинним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В :
Представник ТзОВ «Сервус-Житло» звернувся до суду з позовом до Рівненської міської ради про визнання нечинним та скасування рішення, мотивуючи його тим, що позивачеві на підставі свідоцтва і витягу про право власності належить будівля автодрому, що знаходиться в місті Рівне по вул. Костюшка, 3. Позивач звернувся до Рівненської міської ради з клопотанням надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 38970 м 2 на умовах оренди для подальшого обслуговування належної йому на праві власності будівлі автодрому. Рішенням Рівненської міської ради від 21.05.2009 року № 2476 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка знаходиться за адресою м. Рівне, вул. Костюшка, 3 (кадастровий номер 1412900000:00:002:0169). На підставі вказаного рішення, 22 жовтня 2009 року між Рівненською міською радою та ТзОВ «Сервус-Житло» було укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою м. Рівне, вул. Костюшка 3, площею 38970 м 2 , кадастровий номер 5610100000:01:052:0264. Цільове призначення земельної ділянки - для обслуговування автодрому. Також сторонами підписаний акт приймання-передачі об'єкту оренди (земельної ділянки) від 22.10.2009 року. Відповідно до п.8 договору строк дії договору складає 5 років. Пунктом 8 договору, сторони визначили переважне право орендаря після закінчення договору оренди поновити юго на новий строк. В цьому випадку орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до скінчення строку дії договору письмово повідомити орендодавця про намір продовжити його дію. На виконання п.8 договору оренди, 18.08.2014 року ТзОВ «Сервус-Житло» звернулося до Рівненської міської ради з клопотанням про продовження строку дії договору оренди земельної ділянки у зв'язку із закінченням строку користування. 03.07.2014 року рішенням Рівненської міської ради № 4204 позивачеві було відмовлено в поновленні договору оренди без зазначення причин. Просить визнати нечинним та скасувати рішення Рівненської міської ради від 03.07.2014р. № 4204 «Про відмову в поновленні договору оренди земельної ділянки по вул. Костюшка,3 та зобов'язати Рівненську міську раду розглянути проект рішення про поновлення договору оренди земельної ділянки, яка знаходиться за адресою м. Рівне, вул. Костюшка 3, площею 38970 м 2 , кадастровий номер 5610100000:01:052:0264 для обслуговування автодрому на сесії Рівненської міської ради та винести рішення.
У судовому засіданні представник позивача Малий А.Д. підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.
Представник відповідача Рівненської міської ради Андрєєв Р.В. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, подав до суду заперечення на позов, просив у задоволенні позовних вимог відмовити з підстав у них викладених.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши обставини, якими сторони обґрунтовують свої вимоги та заперечення, давши оцінку доказам, що мають значення для справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають до задоволення.
Як вбачається із матеріалів справи 02 вересня 2009 року між Рівненською міською радою та Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервус-Житло» укладено договір, відповідно до якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування автодрому без права спорудження на цій ділянці капітальних будівель, яка знаходиться в м. Рівне, на вул.. Костюшка, 3, розміром 38970 квадратних метрів за рахунок земель житлової та громадської забудови терміном на 5 років.
Актом прийому-передачі земельної ділянки в оренду від 22 жовтня 2009 року спірна земельна ділянка була передана ТзОВ «Сервус-Житло».
Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 19.09.2007 року ТзОВ «Сервус-Житло» належить будівля автодрому в м.рівне, по вул.. Костюшка, 3.
Як вбачається із копії заяви директор ТзОВ «Сервус-житло» Малий А.Д. звернувся до міського голови м. Рівне з проханням поновити договір оренди земельної ділянки в м.рівне, по вул.. Костюшко, 3 для обслуговуванням автодрому.
Рішенням Рівненської міської ради від 03 липня 2014 року ТзОВ «Сервус-Житло» було відмовлено у поновленні договору оренди спірної земельної ділянки.
Статті 13 і 41 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власності здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією, і усі суб'єкти права власності рівні перед законом. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.
Відповідно до статей 142-144 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.
ч. 1 ст. 116 ЗК України визначає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Стаття 12 ЗК України визначає повноваження міських рад у галузі земельних відносин на території міст, зокрема пункт
а) передбачає розпорядження землями територіальних громад;
в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 122 ЗК України встановлено, що міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно з п. 34. ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до Закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селищних, міських рад.
Рішенням Рівненської міської ради від 17.02.2011 року № 287 затверджено Регламент Рівненської міської ради шостого скликання.
Статтею 21 Регламенту врегульовано порядок внесення питань до порядку денного пленарного засідання сесії міської ради. Так, пунктом 21.14 вказаної статті передбачено, що попередній розгляд проектів рішень з питань, які належать до компетенції Рівнеради і які пропонується внести до порядку денного сесії, проводять відповідні постійні комісії Рівнеради.
Відповідно до ч. 1 ст. 47 Закону постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
Відповідно до п. 4.6.2 Положення про постійні комісії Рівненської міської ради, затвердженого рішенням Рівненської міської ради від 20.01.2011 року № 158, до компетенції постійної комісії з питань архітектури, будівництва та землевпорядкування належить, зокрема, розгляд і подання пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальної громади міста.
18.06.2014 на засіданні постійної комісії з питань архітектури, будівництва та землевпорядкування, розглянуто проект рішення Рівненської міської ради "Про поновлення договору оренди землі на вулиці Костюшка, 3" та рекомендовано відмовити ТзОВ "Сервус-Житло" в поновленні договору оренди земельної ділянки площею 38970 м 2 на вул. Костюшка, 3 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (для обслуговування автодрому) (витяг з протоколу додається.
Частинами 10-11 ст. 47 Закону передбачено, що за результатами вивчення і розгляду постійні комісії готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю від загального складу комісії. Рекомендації постійних комісій підлягають обов»язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані.
Враховуючи рекомендації постійної комісії з питань архітектури, будівництва та землевпорядкування, Рівненською міською радою було прийняте рішення від 03.07.2014 № 4204 "Про відмову в поновленні договору оренди земельної ділянки на вул. Костюшка, З".
22.08.2014 на ім'я позивача було надіслано лист-повідомлення про те, що рішенням Рівненської міської ради від 3 липня 2014 року № 4204 ТзОВ "Сервус-Житло" відмовлено в поновленні договору оренди земельної ділянки площею 38970 м 2 на вул. Костюшка, 3 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (для обслуговування автодрому) відповідно статтею 33 Закону України "Про оренду землі"
При прийнятті рішення суд враховує той факт, що згідно з свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 19.09.2007 позивачеві належить на праві приватної власності будівля автодрому літ. "Б-2" загальною площею 124,8 м 2 , що є неспіврозмірним з площею орендованої ділянки, яка відповідно до умов договору оренди землі від 22.10.2009 складала 38970 м, окрім того позивач не позбавлений права оформити право користування земельною ділянкою під належним йому на праві приватної власності нерухомим майном в порядку, встановленому ст.ст. 123, 124 ЗК України. Представником позивача не надано суду доказів того, що прийняте відповідачем рішення порушує права ТзОВ «Сервус-Житло» на вільне володіння, користування та розпорядження належним товариству майном.
Стверджуючи що відповідачем винесено протиправне рішення, позивач не довів тих обставин, на які він посилався, як на підставу цих позовних вимог , не надав докази в обґрунтування цих вимог, не спростував тих обставин на які посилався представник відповідача в обґрунтування своїх заперечень.
Згідно вимог ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 162, 163 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервус-Житло» до Рівненської міської ради про визнання нечинним та скасування рішення - відмовити за безпідставністю та недоведеністю позовних вимог.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського Апеляційного Адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Рівненського міського суду
Рівненської області Рудика Л.Д.
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2014 |
Оприлюднено | 21.11.2014 |
Номер документу | 41413591 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський міський суд Рівненської області
Рудика Л.Д. Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні