Справа № 815/6292/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2014 року м. Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Потоцької Н.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Іллічівського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів на загальну суму 332, 79 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
З позовом до суду звернувся Іллічівський міський центр зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів на загальну суму 332,79грн.
В обґрунтування своєї позиції позивач зазначає, що ОСОБА_1 у період з 18.10.2013 по 27.03.2014 був зареєстрований як безробітний в Іллічівському міському центрі зайнятості.
За період перебування на обліку у центрі зайнятості з 23.01.2014 по 10.02.2014 ОСОБА_1 отримував допомогу по безробіттю на загальну суму 332,79 грн.
При проведенні розслідування страхового випадку та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення ОСОБА_1 (акт №70 від 25.09.2014), на підставі обміну з органами Міністерства доходів і зборів, встановлено, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в Іллічівському міському центрі зайнятості, фактично був зайнятою особою з 14 січня 2014 року по 28 лютого 2014 року, так як він виконував роботи за договорами цивільно-правового характеру у відокремленому гозпрозрахунковому підрозділі «Іллічівський завод автомобільних агрегатів» публічного акціонерного товариства «Запорізький автомобілебудівний завод» за договорами № 177 від 14 січня 2014 року з 14 січня по 31 січня 2014 року (згідно акту виконаних робіт від 31.01.2014) та № 388 від 31 січня 2014 року з 01 лютого по 28 лютого 2014 року (згідно акту виконаних робіт від 28.02.2014).
Таким чином, ОСОБА_1 приховав від державної служби зайнятості, що він виконував роботи за договорами та одночасно перебував на обліку у центрі зайнятості і отримував допомогу по безробіттю шляхом обману.
Представник позивача в судове засідання не з'явився надав до суду клопотання за вхід. № 27932/14 від 12.11.2014 р. про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач до судового засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений засобами телефонного зв'язку, відповідно до приписів ч.2 ст.38 КАС України, що підтверджується наявною в матеріалах справи «Телефонограмою», яка передана 07.11.2014 року о 17:04 год. за телефоном 063 712 73 09, який зазначений у адміністративному позові наряду з іншими реквізитами відповідача.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З урахуванням зазначеного, розгляд справи проведено у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, проаналізувавши чинне законодавство, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 у період з 18.10.2013 по 27.03.2014 був зареєстрований як безробітний в Іллічівському міському центрі зайнятості.
За період перебування на обліку у центрі зайнятості з 23.01.2014 по 10.02.2014 ОСОБА_1 отримав допомогу по безробіттю на загальну суму 332,79 грн.
Відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення», центри зайнятості проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених, у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.
На виконання вимог чинного законодавства та згідно Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової служби України 13.02.2009 № 60/62 (далі - Порядок №60/62) Іллічівським МЦЗ 25.09.2014р. проведено розслідування страхового випадку.
При проведенні розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення ОСОБА_1 ( акт №70 від 25.09.2014), на підставі обміну з органами Міністерства доходів і зборів встановлено, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в Іллічівському міському центрі зайнятості, фактично був зайнятою особою, а саме: з 14 січня 2014 року по 28 лютого 2014 року, він виконував роботи за договорами цивільно-правового характеру у відокремленому гозпрозрахунковому підрозділі «Іллічівський завод автомобільних агрегатів» публічного акціонерного товариства «Запорізький автомобілебудівний завод» за договором № 177 від 14 січня 2014 року з 14 січня по 31 січня 2014 року (згідно акту виконаних робіт від 31.01.2014) та договором № 388 від 31 січня 2014 року з 01 лютого по 28 лютого 2014 року (згідно акту виконаних робіт від 28.02.2014) (а/с. 4-7).
Відповідно до частини 2 статті 44 Закону України «Про зайнятість населення», зареєстровані безробітні зобов'язані інформувати центр зайнятості протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій ст. 45 вказаного Закону, у тому числі у рай зайнятості особи. Відповідно до частини 3 статті 44 Закону України «Про зайнятість населення» відповідальність за достовірність поданих до центру зайнятості даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.
Згідно вказаних приписів Закону, відповідач з 14 січня 2014 року належав до категорії зайнятого населення, а отже, не мав права отримувати матеріальне забезпечення.
Згідно п.п. 2,3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг; сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до п.6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 № 307 (із змінами), - особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 за період з 14.01.2014 по 10.02.2014 отримав допомогу по безробіттю у розмірі 332,79 грн. (а/с. 18).
З урахуванням встановленого, Іллічівським міським центром зайнятості було прийнято рішення про вжиття заходів щодо повернення ОСОБА_1 загальної суми допомоги по безробіттю у розмір 332,79 грн., згідно Наказу №81 від 03.10.2014 «Про повернення коштів» (а/с. 10-12).
На адресу ОСОБА_1 в процесі досудового врегулювання спору було надіслано лист Іллічівського міського центру зайнятості № 769/15/01 від 06.10.2014, в якому, зокрема, був зазначений термін добровільного повернення коштів протягом п'ятнадцяти календарних днів від дня отримання даного листа та попередження про можливість звернення до суду у разі не повернення коштів.
Відповідачем вказані кошти на теперішній час не повернені.
Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовані нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р. № 1533-III, Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012р. № 5067-VI.
Відповідно до п.2, 3 «б» ст.1 Закону України «Про зайнятість населення», безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи. До зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві.
Згідно статті 2 Закону України «Про зайнятість населення»,безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або передбачених законодавством доходів і зареєстровані в державній службі зайнятості, як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Право на допомогу по безробіттю мають незайняті громадяни, визнані в установленому порядку безробітними.
Відповідно до ст.43 Закону України «Про зайнятість населення», статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
У разі встановлення центром зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку, як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, що і стало підставою для звернення до суду.
Згідно п. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення. Сума виплаченого забезпечення застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання
ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення.
Судом було встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідач мав статус безробітного і отримував матеріальне забезпечення у період з 18.10.2013 р. по 27.03.2014 р., тоді як, з 14 січня 2014 року по 28 лютого 2014 року, він виконував роботи за договорами цивільно-правового характеру у відокремленому гозпрозрахунковому підрозділі «Іллічівський завод автомобільних агрегатів» публічного акціонерного товариства «Запорізький автомобілебудівний завод» (договор № 177 від 14 січня 2014 року та договор № 388 від 31 січня 2014 року).
З урахування приписів чинного законодавства суд приходить до висновку, що відповідач під час реєстрації в центрі зайнятості відносився до категорії зайнятого населення.
Згідно довідки Іллічівського МЦЗ, дохід ОСОБА_1 за період з 14.01.2014 р. по 27.03.2014 р. складає 332, 79 грн. Вказана сума коштів не була повернута відповідачем в добровільному порядку.
Таким чином, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Іллічівського міського центру зайнятості обґрунтований, підтверджений належними доказами та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 (68003, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Іллічівського міського центру зайнятості (68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Хантадзе, 8-б) суму витрат на матеріальне забезпечення, витрачених державною службою зайнятості у розмірі - 332 грн. 79 коп. (триста тридцять дві гривні 79 копійок) на р/р 37179300900015, код ЄДРПОУ 20947032, МФО 828011 банк Управління Державної казначейської служби України в Одеській області.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
Стягнути з ОСОБА_1 (68003, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Іллічівського міського центру зайнятості (68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Хантадзе, 8-б) суму витрат на матеріальне забезпечення, витрачених державною службою зайнятості у розмірі - 332 грн. 79 коп. (триста тридцять дві гривні 79 копійок) на р/р 37179300900015, код ЄДРПОУ 20947032, МФО 828011 банк Управління Державної казначейської служби України в Одеській області.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2014 |
Оприлюднено | 21.11.2014 |
Номер документу | 41425588 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні