Постанова
від 05.11.2014 по справі 824/2691/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

Іменем України

05 листопада 2014 року м. Чернівці Справа № 824/2691/14

12:33

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Брезіної Т.М.;

секретаря судового засідання - Хміля С.Р.;

за участю:

представника позивача - Кучерявого О.П.;

представника відповідача - Беженаря І.В.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ліквідаційної комісії по припиненню діяльності Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Шишковецьке" до Управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі Чернівецької області про визнання протиправними дій,-

ВСТАНОВИВ:

Позиція позивача.

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить визнати протиправними дії відповідача по прийняттю, направленню і визначенню розрахунку фактичних витрат за січень-серпень 2014 року; зобов'язати відповідача відкликати у відповідності до вимог законодавства вказаний розрахунок та не здійснювати стягнення вказаних грошових коштів у судовому порядку.

На обґрунтування позову зазначив, що на момент призначення пенсії СГТОВ «Шишковецьке» було платником фіксованого податку, а починаючи з ІІ півріччя 2007 року дане господарство по даний час, займається господарською діяльністю і знаходиться в стадії ліквідації. Також позивач вказує, що діяльність господарства тобто зайнятість працівників, посад і професії на вирощування сільськогосподарської продукції не носило характер важких і шкідливих умов, які потребують атестації робочих місць, а також право на призначення пенсії на пільгових умовах згідно п «ж» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Зазначив, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 01.01.2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 01.01.2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого ст. 26 цього Закону.

Позиція відповідача.

Відповідач, не погоджуючись із позовними вимогами, надав суду письмові заперечення, в яких зазначив, що вважає помилковими твердження позивача, щодо набрання чинності Законом №1058-ІV, що чинним законодавством не був передбачений порядок покриття фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених на підставі пунктів «б»-«з» ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Стосовно твердження позивача, що Законом №1058-ІV передбачено, що саме з Державного бюджету виплачується пільгова пенсія, відповідач пояснює наступне. Законом №1058-ІV передбачено, що саме з Державного бюджету виплачується пільгова пенсія, однак законодавством визначено обов'язок підприємства, на якому пенсіонер отримав право на пільгову пенсію, компенсувати державі виплачену йому пільгову пенсію. Враховуючи вищевказане, відповідач вважає помилковим твердження позивача, який вказує на неправильність прийнятих розрахунків на підставі яких, здійснюється стягнення.

Отже на думку відповідача, відшкодування витрат по виплаті та доставці пенсій має здійснюватися СТзОВ «Шишковецьке» в повному обсязі, незалежно від кількості відпрацьованого часу у позивача.

Представник позивача в судовому засіданні подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив суд визнати протиправними дії відповідача по оформленню та направленню позивачеві розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за січень-серпень 2014 року, стосовно пенсійних виплат особам ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та відповідних вимог про сплату таких витрат; зобов'язати відповідача утримуватися від подальшого нарахування, оформлення та направлення позивачеві розрахунків фактичних витрат стосовно пенсійних виплат вищевказаним особам.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні в повному обсязі.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Позивач зареєстрований реєстраційною службою Сокирянського районного управління юстиції Чернівецької області, як юридична особа, ідентифікаційний код 30774100 згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та взятий на облік, як платник єдиного внеску до УПФУ в Сокирянському районі 14.06.2000 року (а.с.33, 34, 35-37, 50).

Судом досліджено довідку від 25.03.2007 р. №16 видану дирекцією ТзОВ "Шишковецьке" в тому, що ТзОВ "Шишковецьке" є правонаступником Шишковецького відгодівельного комплексу, радгоспу "Дружба народів" та КСП "Дружба народів" по майнових правах і обов'язках визначених передаточним балансом на підставі Статуту ТзВО "Шишковецьке" зареєстрованого Сокирянською районною державною адміністрацією за №10351200000000270 від 14.02.2000 р. (а.с.91).

На підставі розрахунків, які направлялись позивачу з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п. "б-з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", що підлягають сплаті за позивачем рахується заборгованість по громадянам ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_3, ОСОБА_5 (а.с.10-22).

Судом досліджено довідки по вищезазначеним громадянам, в яких вказано, що вони дійсно працювали у колишньому Шишковецькому міжколгоспному відгодівельному комплексі, радгоспі "Дружба народів" та КСП "Дружба народів" (а.с.92-97).

В матеріалах справи знаходяться трудові книжки по вищезазначеним громадянам, які підтверджують наявність трудового стажу та протоколи про призначення пенсій (а.с.109-119).

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року №400/97-ВР (далі - Закон №400/97-ВР) для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 року №1788-XII (далі - Закон №1788-XII) до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Абзацом 3 п. 1 ст. 4 Закону №400/97-ВР встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону. Отже, фактичні витрати на виплату і доставку пенсій за віком на пільгових умовах покриваються підприємством, робота на якому дає право на пільгову пенсію.

Цей порядок компенсації витрат Пенсійного фонду України не змінився у зв'язку з набранням 01.01.2004 року чинності, розробленим відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про обов'язкове державне пенсійне страхування, Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-IV (далі - Закон №1058-IV), яким визначено принципи, засади і механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду.

За змістом пункту 2 Прикінцевих положень Закону №1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через такі фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону України №1058-IV в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом №1788-XII. У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону України №1058-IV. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до абзацу 4 п.п.1 п.2 Прикінцевих положень Закону №1058-IV підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності Законом України №1058-IV, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону

В абзаці п'ятому цього ж підпункту зазначено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в", "є" та "ж" ст.13 Закону України №1788-XII, здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.

Виходячи з наведеного, суд вважає помилковими твердження позивача, що до набрання чинності Законом №1058-IV чинним законодавством не був передбачений порядок покриття фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених на підставі пунктів "б"-"з" ст. 13 Закону України №1788-XII.

Стосовно твердження позивача, що Законом №1058-IV передбачено, що саме з Державного бюджету виплачується пільгова пенсія суд зазначає таке. Пільгова пенсія виплачується із Державного бюджету, однак законодавством визначено обов'язок підприємства на якому пенсіонер отримав право на пільгову пенсію компенсувати державі виплачену йому пільгову пенсію.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.1992 р. №244 "Про порядок призначення пенсій на пільгових умовах жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей" на виконання пункту "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" Кабінет Міністрів України постановив установити, що жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро або більше дітей до 14-річного віку, в тому числі усиновлених, пенсії на пільгових умовах призначаються незалежно від віку та наявного трудового стажу.

Право на пенсію на вказаних у пункті 1 цієї постанови пільгових умовах мають жінки, які зайняті на постійній роботі у сільськогосподаpському виробництві у колгоспах, державних господарствах, міжгосподарських підприємствах, кооперативах, орендних колективах, а також в фермерських та інших господарствах незалежно від форм власності та господарювання.

Обчислення заробітку, призначення та виплата таких пенсій провадяться відповідно до чинного законодавства.

Порядок відшкодування підприємством витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначено, розробленою відповідно до Закону №1788-XII та Закону №400/97-ВР, Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.03року №21-1 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 16.01.2004 р. №64/8663 (далі - Інструкція).

Відповідно до пункту 6.8 Інструкції підприємства та організації зобов'язані щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

З урахуванням викладеного вище суд приходить до висновку, що позивач, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування мав відшкодувати витрати на виплату та доставку пенсій, а тому відповідачем правомірно надіслано розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", що підлягають відшкодуванню за січень-серпень 2014 року.

Посилання позивача на те, що громадянам ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_3, ОСОБА_5 не належать пільгова пенсія по ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», суд не приймає, оскільки позивач не є платником фіксованого сільськогосподарського податку, розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", підлягають відшкодуванню управлінню Пенсійного фонду України в Сокирянському районі в повному обсязі.

Таким чином, аналізуючи вищевикладене суд робить висновок, що позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Шишковецьке" до Управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі Чернівецької області про визнання протиправними дій щодо прийняття, направлення і визначення розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій на пільгових умовах за січень - серпень 2014 року, не належить до задоволення.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст.72 цього Кодексу. Відповідачем, суб'єктом владних повноважень, доведено правомірність вчинених дій. У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. В зв'язку з відсутністю таких витрат, суд не вирішує питання про стягнення судових витрат.

На підставі викладеного керуючись ст.ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Відповідно до частини першої статті 185, частин першої-другої статті 186 КАС України сторони, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову шляхом подання апеляційної скарги до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Скарга про апеляційне оскарження даної постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення або в разі відсутності сторони в судовому засіданні з дня одержання її копії. У разі проголошення судом вступної та резолютивної частини рішення апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову у повному обсязі сторони можуть отримати 11 листопада 2014 р.

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2014
Оприлюднено21.11.2014
Номер документу41426009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2691/14-а

Постанова від 05.11.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні