Постанова
від 10.11.2014 по справі 808/6943/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2014 року о/об 12 год. 05 хв.Справа № 808/6943/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., за участю представника позивача Харламова Д.І., представника відповідача Бедрик А.І., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НПК Метал»

до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «НПК Метал» (далі - позивач або ТОВ «НПК Метал») звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - відповідач або ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя) в якому позивач просить суд: 1) визнати неправомірними дії відповідача щодо ненадання позивачу строку на відновлення втрачених документів та перенесення строків проведення документальної планової виїзної перевірки, призначеної на підставі Наказу №887 від 16.10.2014; 2) зобов'язати відповідача надати позивачу строк протягом 90 календарних днів починаючи з 03.10.2014 на відновлення втрачених документів та перенесення строків проведення документальної планової виїзної перевірки, призначеної на підставі Наказу №887 від 16.10.2014 року.

У позові позивачем зазначено, що Наказом керівника ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя №854 від 30.09.2014 призначено проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «НПК Метал» з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2013, починаючи з 10.10.2014 тривалістю 10 робочих днів. Також, видано повідомлення №21 від 30.09.2014 про проведення з 10.10.2014 документальної планової виїзної перевірки ТОВ «НПК Метал» (код ЄДРПОУ 37494746). Відповідно до п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України у разі неможливості проведення перевірки платника податків у випадках, передбачених цим підпунктом, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків. 06.10.2014 позивачем у порядку п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України подано до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя заяву про те, що частина документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «НПК Метал» втрачена. У зв'язку із цим підприємство просило надати строк протягом 90 календарних днів, починаючи з 03.10.2014, для відновлення втрачених документів податкового та бухгалтерського обліку і перенести термін проведення перевірки до дати відновлення та надання документів, тобто до 01.01.2015. Також, вказаним листом повідомлено відповідача, що внаслідок буревію, який стався у м.Запоріжжі 24.09.2014, пошкоджень електромереж і перепаду напруги в електромережах, було втрачено базу 1С, яку ТОВ «НПК Метал» намагається відновити. Листом від 08.10.2014 за вих.№10818/10/08-28-22-06, за підписом заступника керівника податкової інспекції, ТОВ «НПК Метал» було відмовлено у наданні строку для відновлення втрачених документів та перенесенні термінів проведення перевірки. Як обґрунтування відмови у наданні строку на відновлення документів заступник начальника податкової інспекції послалась на п.6.10 ст.6 Наказу Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку». Позивач наполягає, що п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України не передбачає обов'язку платника податків подавати до податкової інспекції якісь акти чи інші документи на підтвердження втрати документів, хоча 08.10.2014 керівником позивача видано наказ про створення комісії з розслідування вказаного факту та до Ленінського РВ ЗМУ ГУМВС України направлено лист-повідомлення про вказані обставини. Стаття 44 Податкового кодексу України вимагає від платника податку подати лише письмове повідомлення про таку втрату документів. Позивачу не є зрозумілою логіка висновків посадової особи податкової інспекції при відмові у наданні строку на відновлення документів та перенесенні строків проведення перевірки. 10.10.2014 керівник ТОВ «НПК Метал» у період з 08 години ранку по 16 годину був присутній за юридичною адресою підприємства для початку проведення перевірки. Однак посадові особи податкової інспекції для проведення перевірки у зазначений час не з'явились. 16.10.2014 керівником ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя видано Наказ №887 про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «НПК Метал» за період з 01.10.2011 по 31.12.2013.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив позов задовольнити.

Відповідачем подано до суду письмові заперечення (а.с.22-24), в яких зазначено, що згідно затвердженого плану-графіка проведення документальних планових перевірок за 4 квартал 2014 року відповідачем видано Наказ №854 від 30.09.2014 про проведення документальної планової перевірки ТОВ «НПК Метал» (код ЄДРПОУ 37494746) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2013, починаючи з 10.10.2014 тривалістю 10 робочих днів. Позивача ознайомлено із вказаним наказом. 06.10.2014 відповідачем отримано лист позивача (вих.№06/10-14/1 від 06.10.2014) про втрату документів та надання строку на їх відновлення. Зазначеним листом позивач повідомляє відповідача, що 03.10.2014 з'ясувалось, що частина документів втрачена (які саме документи та причина втрати не зазначена), а також внаслідок буревію 24.09.2014 та пошкодження електромереж, втрачено базу 1С, у зв'язку з чим позивач просить надати строк у 90 календарних днів на відновлення документів. Листом відповідача (вих.№10818/10/08-28-22-06 від 08.10.2014) позивачеві відмовлено у наданні строку на відновлення документів у 90 календарних днів та перенесенні терміну проведення перевірки на 01.01.2015, у зв'язку з порушенням норм п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України та п.6.10 ст.6 Наказу Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995. 10.10.2014 представники ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя вийшли на перевірку ТОВ «НПК Метал» за адресою: м.Запоріжжя, вул.Руставі, буд.7, кв.28, проте за фактом відсутності позивача за місцем реєстрації складено Акт №429. З метою встановлення місця знаходження посадових осіб ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя надіслано запит до ВПМ. 15.10.2014 ВПМ складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків за адресою: м.Запоріжжя, вул.Руставі, буд.7, кв.28, де знаходиться офісне приміщення ТОВ «НПК Метал» та опитано директора ОСОБА_3 16.10.2014 відповідачем видано Наказ №887 про проведення документальної планової перевірки ТОВ «НПК Метал». Відповідачем повідомлено позивача 30.09.2014 про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «НПК Метал» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2013. Після чого позивачем подано лист від 06.10.2014 за вих.№06/10-14/1 про втрату документів та надання строку на їх відновлення, а також перенесення строків перевірки. Позивач при підготовці документів до перевірки з'ясував, що втратив частину документів. Проте, позивач не зазначив у листі які саме документи відсутні, за яких умов та коли вони втрачені. Позивач зазначає, що внаслідок буревію від 24.09.2014 у м.Запоріжжі пошкоджено електромережі та втрачено базу 1С, яку станом до 06.10.2014 не відновлено, проте позивачем не надано ніяких доказів стосовно того яким чином буревієм пошкоджено електромережі, за допомогою яких ведеться обслуговування буд.№7 по вул.Руставі у м.Запоріжжі. Крім того, дані програми 1С формуються на підставі даних первинних документів, тому позивачеві достатньо було підготувати до перевірки тільки первинні документи. У зв'язку з тим, що позивачем не доведено факту фіксації втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, згідно норм чинного законодавства, відповідачем відмовлено у наданні строку на відновлення документів строком у 90 календарних днів та перенесенні перевірки до 01.01.2015. Позивачем у порушення норм ст.44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-IV (зі змінами та доповненнями), а також п.6.10 ст.6 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 34.05.1995 за №88, не надано до відповідача Акту, який би засвідчував втрату документів, а відповідно не підтверджено факту наявності первинних документів взагалі.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Вислухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.

Згідно наданого до суду Наказу начальника ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя №854 від 30.09.2014 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки» співробітникам відповідача наказано провести з 10.10.2014 документальну планову виїзну перевірку ТОВ «НПК Метал» (код ЄДРПОУ 37494746) з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2013 тривалістю 10 робочих днів (а.с.12-13).

Прийняття вказаного Наказу №854 від 30.09.2014 відповідачем обґрунтовано пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України та Планом-графіком на 4 квартал 2014 року.

Оскільки вказана перевірка є плановою, то, відповідно до вимог п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

У дослідженому Наказі начальника ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя №854 від 30.09.2014 початок проведення перевірки визначено 10.10.2014.

Судом досліджено Повідомлення №21 від 30.09.2014 та розписку до нього. Згідно з цією розпискою, директора ТОВ «НПК Метал» ОСОБА_3 повідомлено про дату проведення перевірки та Наказ №854 від 30.09.2014 ним отримано - 30.09.2014 (а.с.27).

Згідно наданого до суду Наказу начальника ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя №887 від 16.10.2014 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки» співробітникам відповідача наказано провести з 16.10.2014 документальну планову виїзну перевірку ТОВ «НПК Метал» (код ЄДРПОУ 37494746) з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2013 тривалістю 10 робочих днів (а.с.10-11).

Відповідно до Наказу начальника ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя №910 від 28.10.2014 «Про продовження документальної планової виїзної перевірки» співробітникам відповідача продовжено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «НПК Метал» (код ЄДРПОУ 37494746) з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2013, починаючи з 30.10.2014 на 5 робочих днів (а.с.38-39).

Наказом начальника ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя №932 від 04.11.2014 «Про продовження документальної планової виїзної перевірки» співробітникам відповідача продовжено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «НПК Метал» (код ЄДРПОУ 37494746) з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 по 31.12.2013, починаючи з 06.11.2014 на 5 робочих днів (а.с.43-44).

06.10.2014 ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя отримано звернення позивача (вих.№06/10-14/1 від 06.10.2014) про втрату документів та надання строку на їх відновлення. У вказаному зверненні директором ТОВ «НПК Метал» ОСОБА_3 зазначено, що: «… 03.10.2014 року, при підготовці для проведення перевірки документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «НПК Метал», з'ясувалось, що частина документів втрачена (причини та обставини з'ясовуються). Зазначене позбавляє ТОВ «НПК Метал» можливості в повному обсязі надати їх для здійснення перевірки. Крім того, внаслідок буревію, який стався в м.Запоріжжя 24.09.2014 року, та пошкодження електромереж, втрачено базу 1С, яку ТОВ «НПК Метал» на теперішній час також намагається відновити … ПРОШУ: 1) надати строк протягом 90 календарних днів, починаючи з 03.10.2014 року, для відновлення втрачених документів податкового та бухгалтерського обліку ТОВ «НПК Метал»; 2) термін проведення перевірки перенести до дати відновлення та надання документів, тобто до 01.01.2015 року …» (а.с.14).

У листі (вих.№10818/10/08-28-22-06 від 08.10.2014) ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя з посиланням на приписи п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України та п.6.10 ст.6 Наказу Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995 зазначено наступне: «… У зв'язку з тим, що підприємством не було надано жодного акту, який засвідчував втрату документів ДПІ не має підстав для перенесення терміну проведення перевірки …» (а.с.15).

Судом досліджено Наказ директора ТОВ «НПК Метал» ОСОБА_3 №08/10-14/1 від 08.10.2014 «Про призначення комісії для проведення службового розслідування», в якому зазначено, що 03.10.2014 при підготовці для проведення перевірки документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «НПК Метал», з'ясувалось, що частина документів втрачена (а.с.34).

09.09.2014 позивачем надіслано лист за вих.№09/10-14/1 на адресу Ленінського РВ ЗМУ ГУ МВС України в Запорізькій області «Про інформацію» в якому зазначено наступне: «… При систематизації документів на підприємстві - ТОВ «НПК Метал», зясувалось, що частина документів відсутня (причини та обставини з'ясовуються). З урахуванням необхідності постановлення правоохоронних органів до відома, щодо вказаної обставини, Вам направляється дійсне повідомлення. У випадку наявності вільних працівників, прошу прийняти участь у проведенні службової перевірки з вказаного питання …» (а.с.17, 35).

Судом досліджено письмове пояснення директора ТОВ «НПК Метал» ОСОБА_3, прийнятого 15.10.2014 (вже після його звернення до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя) співробітником податкової міліції, в якому він зазначив, що: на цей час вся бухгалтерська та інша документація по підприємству знаходиться за місцем його проживання і реєстрації: м.Запоріжжя, вул.Руставі, 7/28, яке згідно даним Єдиного державного реєстру підприємств і установ є юридичною адресою ТОВ «НПК Метал»; стосовно проведення планових та позапланових перевірок, їх можливо здійснити за юридичною адресою підприємства, де для цього виділена спеціальна кімната (а.с.30).

Таким чином, як вбачається з вказаного письмового пояснення директора ТОВ «НПК Метал» ОСОБА_3 станом на 15.10.2014 відсутні перешкоди для проведення відповідачем перевірки.

На виконання ухвали суду від 20.10.2014 позивачем не надано: докази буревію 24.09.2014 та пошкодження лінії електромереж живлення енергосистеми позивача; докази наявності у позивача сертифікованої програми 1С-Бухгалтерія, дані якої були втрачені; докази того, що втрата даних виникла саме внаслідок зміни якості електроживлення ПК, на якому містилася програма 1С-Бухгалтерія; докази навиків роботи з програмним продуктом 1С-Бухгалтерія; результати розслідування Ленінським РВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області за фактом звернення позивача; результатів розслідування проведеного створеною позивачем комісією; перелік втрачених позивачем документів; докази вчинення активних дій позивачем щодо відновлення втрачених документів (запитів до контрагентів про надання копій документів, виготовлення дублікатів тощо).

Позов не підлягає задоволенню з урахуванням викладеного вище та виходячи з нижче зазначеного.

1. Згідно з пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. (…) Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Як зазначено у п.77.8 ст.77 Податкового кодексу України, перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної планової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу.

Згідно з абз.1 п.44.3 ст.44 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Відповідно до п.44.4 ст.44 Податкового кодексу України якщо документи, визначені у пункті 44.1 цієї статті, пов'язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше строків, передбачених пунктом 44.3 цієї статті.

Як зазначено у п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу. У разі неможливості проведення перевірки платника податків у випадках, передбачених цим підпунктом, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків.

Згідно з п.44.6 ст.44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності. Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Оскільки згідно приписів п.44.3-44.5 ст.44 Податкового кодексу України саме на платника податків покладено обов'язок по забезпеченню зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи рівно як і обов'язок щодо їх відновлення у разі втрати, то перекладання такого обов'язку на контролюючий орган шляхом його зобов'язання надання 90 днів для відновлення документів - суперечить вимогам податкового законодавства.

Накази начальника ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя №910 від 28.10.2014 «Про продовження документальної планової виїзної перевірки», №932 від 04.11.2014 «Про продовження документальної планової виїзної перевірки» свідчать про додержання контролюючим органом вимог п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України щодо перенесення терміну перевірки.

Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).

Як зазначено у пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з п.41.3 ст.41 Податкового кодексу України повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України.

Компетенція органу доходів і зборів (контролюючого органу) щодо проведення перевірок платників податків та вчинення інших дій, які пов'язані з реалізацією наданих повноважень щодо контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів, визначена Податковим кодексом України.

До компетенції ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя, як контролюючого органу, не входить встановлення строків для відновлення втрачених документів, а входить лише перенесення строків проведення перевірки.

Звідси дії ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя щодо ненадання позивачу строку на відновлення втрачених документів та перенесення строків проведення документальної планової виїзної перевірки, призначеної на підставі Наказу №887 від 16.10.2014, не можуть бути визнані неправомірними, до того ж, при недоведеності самого факту втрати таких документів.

2. У п.1.2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 (далі - «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку»), зазначено, що записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів.

Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення (п.2.1 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку»).

Як зазначено у п.6.10 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітів керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення. Для участі в роботі комісії запрошуються представники слідчих органів, охорони і державного пожежного нагляду. Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, в сфері управління якого перебуває підприємство, установа, а також державній податковій інспекції - підприємствами та місцевому фінансовому органу - установами, в 10-денний строк.

Доказів того, що первинні документи ТОВ «НПК Метал» пропали або знищені позивач до суду - не надав, а пояснення директора ТОВ «НПК Метал» ОСОБА_3, надані 15.10.2014 співробітнику податкової міліції, спростовують факт їх пропажі.

У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами (ч.6 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Первинні документи, облікові регістри та бухгалтерська звітність, створені у формі електронного документа, повинні зберігатися на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях, та протягом строку, що не повинен бути меншим від строку, встановленого для відповідних документів на папері (п.6.4 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку»).

Враховуючи приписи ч.6 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п.6.4 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» саме на ТОВ «НПК Метал» покладено обов'язок зберігання на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях, та протягом строку, що не повинен бути меншим від строку, встановленого для відповідних документів на папері.

Жодних доказів відсутності на електронному(-их) носії(-ях) (на машинному носії інформації з встановленою програмою «1С:Бухгалтерія») первинних документів, облікових регістрів та бухгалтерської звітності, створених у формі електронного документа позивачем, представником позивача до суду - не надано. Документів від розробника (обслуговуючої організації) програми «1С:Бухгалтерія» про неможливість відновлення інформації позивач до суду не надав.

Як зазначено у п.49 «Правил користування електричною енергією для населення», затверджених 26.07.1999 постановою Кабінету Міністрів України №1357, у разі порушення енергопостачальником умов договору споживач викликає представника енергопостачальника для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються терміни, види, відхилення показників з надання послуг тощо (форму типового акта-претензії наведено у додатку 2).

Доказів складання такого Акту-претензії та її розгляду енергопостачальником позивач до суду не надав.

Суд бере до уваги те, що відповідно до п.47 «Правил користування електричною енергією для населення», затверджених 26.07.1999 постановою Кабінету Міністрів України №1357, енергопостачальник не несе відповідальності за тимчасове припинення постачання електричної енергії, постачання електричної енергії, параметри якості якої не відповідають показникам, зазначеним у договорі, або за шкоду, заподіяну споживачу, якщо доведе, що вони виникли не з його вини, а внаслідок дії обставин непереборної сили або з вини споживача.

Суд вважає, що позивач повинен був завчасно забезпечити машинний носій інформації з встановленою програмою «1С:Бухгалтерія» надійним джерелом живлення.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанову у повному обсязі виготовлено 12.11.2014.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2014
Оприлюднено24.11.2014
Номер документу41432709
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/6943/14

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 18.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Постанова від 10.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 10.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 20.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні