ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2014 р. справа № 804/1588/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Прудника С.В.
при секретарі судового засідання Трайдук С.В.
представник позивача не прибув
представник відповідача не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Дніпро» про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн., -
ВСТАНОВИВ :
22 січня 2014 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) звернулася до суду з позовною заявою до Кредитної спілки "Дніпро" (далі - КС "Дніпро", відповідач), в якій просить стягнути з Кредитної спілки "Дніпро" (код ЄДРПОУ 33972780) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державного казначейства за місцезнаходженням платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ 106) штраф у сумі 5100,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено порушення КС "Дніпро" вимог Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», а саме встановлено, що станом на 14.06.2013 року звітні дані відповідача за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року не надавались, у зв'язку із чим було винесено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 03.07.2013 року №116/15/3, відповідно до якої до КС "Дніпро" застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100,00 грн., яка відповідачем в добровільному порядку не сплачена.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2014 р., після усунення недоліків позовної заяви, за даним позовом відкрито провадження у адміністративній справі та призначено її до розгляду у відкритому судовому засіданні (а.с. 1).
Представники сторін 25.03.2014 р. в судове засідання не прибули.
Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності.
На адресу відповідача судом направлялись повістки про виклик в судові засідання, проте конверти повернулись до суду з відміткою поштового відділення про причини повернення. Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач вважається належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи. Згідно ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності відповідача.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Так, пунктом 1 ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі-Закон) визначено, що фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Повноваження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг визначені у ст. 28 Закону, зокрема п. п. 8, 9, 10, 11 передбачено, що у межах своєї компетенції Нацкомфінпослуг здійснює контроль за достовірністю інформації, що надається учасниками ринку фінансових послуг; проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг); у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664 (далі - Закон № 2664) державне регулювання ринків фінансових послуг - здійснення державою комплексу заходів щодо регулювання та нагляду за ринками фінансових послуг з метою захисту інтересів споживачів фінансових послуг та запобігання кризовим явищам.
Згідно ч. 1 ст. 21 Закону № 2664 державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Статтею 20 Закону № 2664 визначено, що державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється шляхом, зокрема, застосування уповноваженими державними органами заходів впливу.
Згідно п. 4.2 розділу 4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року № 2319 (далі - Положення № 2319), виявлені посадовими особами Нацкомфінпослуг факти порушення законодавства про фінансові послуги викладаються в акті про правопорушення із зазначенням доказів (документів, даних та інформації), що підтверджують факт вчинення порушення законодавства про фінансові послуги, та з посиланням на відповідну норму закону та/або іншого нормативно-правового акта.
14.06.2013 року фахівцями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг проведено перевірку звітних даних Кредитної спілки "Дніпро" за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за 1 квартал 2013 року, результати якої відображені в акті № 140/15/3 про порушення законодавства про фінансові послуги, а саме під час перевірки було встановлено, що станом на 14.06.2013 року звітні дані відповідача за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року до Нацкомфінпослуг не надходили.
Супровідним листом № 4233/15-8/65 від 14.06.2013 р. було направлено зазначений акт перевірки та призначено розгляд справи про порушення законодавства про фінансові послуги на 03.07.2013 р. об 11:00 год.
Згідно ст. 14 Закону № 2664 фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України "Про кредитні спілки" від 20.12.2001 року № 2908-ІІІ (далі - Закон № 2908) кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Абзацем другим підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу II, абзацу першого, абзацу четвертого підпункту 2.2.3 пункту 2.2 та розділу II Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Нацкомфінпослуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за № 69/8668, встановлено, що проміжні звітні дані (за I квартал, I півріччя, 9 місяців) складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду станом на кінець останнього дня кварталу. Звітні дані за рік складаються кредитними спілками станом на 31 грудня року, за який подаються звітні дані. Проміжні звітні дані подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 9 лютого року, наступного за звітним роком. У разі якщо останній день подання форм звітних даних є неробочим, термін подання продовжується до першого, після неробочого, робочого дня включно.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
На підставі п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону № 2664 Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч. 1 ст. 42 Закону № 2664 штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Частиною 6 ст. 42 Закону № 2662 встановлено, що посадові особи Уповноваженого органу, визначені у частині першій цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг.
У зв'язку із виявленими порушеннями норм абз. 2 ч.1 ст.22 Закону України "Про кредитні спілки", абз.2 п.п. 2.2.2, абз.1, абз.4 п.п. 2.2.3 п.2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та акту від 14.06.2013 року № 140/15/3 директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 03.07.2013 року було прийнято постанову № 116/15/3 про застосування до відповідача штрафної санкції у розмірі 5100,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Строк перерахування штрафу до Державного бюджету України встановлений до 17.07.2013 року.
Відповідачем постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 03.07.2013 року № 116/15/3 у встановленому законом порядку не оскаржена, штрафна санкція в добровільному порядку не сплачена.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що прийнята Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг постанова є правомірною, а сума застосованої санкції у вигляді штрафу в розмірі 5100,00 гривень підлягає стягненню з Кредитної спілки "ДНІПРО".
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 10, 11, 17, 69 - 71, 86, 94, 122, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "ДНІПРО" про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки "Дніпро" (код ЄДРПОУ 33972780) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державного казначейства за місцезнаходженням платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ 106) штраф у сумі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень).
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, в порядку та у строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, та набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2014 |
Оприлюднено | 24.11.2014 |
Номер документу | 41442567 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні