ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
23 червня
2009 року о 10 год., 15 хв.
м. Львів
Львівський
окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В.
секретар
судового засідання Черній Ю.Л.
розглянувши
в судовому засіданні адміністративну справу № 2а-791/09/1370
за позовом
Державної
інспекції контролю за цінами у Львівській області, представник - Рущак О.О.
до
Управління
земельних ресурсів у м. Трускавці Львівської області, представник - не з'явився
про
стягнення
заборгованості в сумі 12561,00 грн.
Позивач
Державна інспекція контролю за цінами у Львівській області звернулась до
Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до
Управління земельних ресурсів у м. Трускавці Львівської області про стягнення заборгованості
в сумі 12561,00 грн.
Позивач
свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем за перевірку документів та
консультації було встановлено плату, які згідно ст. 8 Закону України «Про
дозвільну систему у сфері господарської діяльності», є безкоштовними, чим
відповідачем порушено порядок застосування тарифів на землевпорядні роботи та
послуги.
Представник
позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі,
просила суд задоволити позов повністю з підстав зазначених у позовній заяві.
Позиція
відповідача викладена в заперечені поданому 17.03.2009 року за вхідним № 12504.
Відповідач заперечує позов з підстав, що Управління Держкомзему не здійснює
видачу документів дозвільного характеру та не належить до системи дозвільних
органів, оскільки, відповідно до ч. 4, 7 ст. 118, ч. 5 ст. 123, п. «в» ч. ст. 186 ЗК України, дозвіл на розробку
проекту відведення земельної ділянки надається міською радою. Крім цього,
документи, видачу яких здійснюють органи земельних ресурсів безпосередньо не є
дозволами на здійснення господарської діяльності, а лише підставами для
прийняття відповідних рішень органами місцевого самоврядування.
Відповідач
явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив.
Заслухавши
пояснення представника позивача, безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно
дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд -
ВСТАНОВИВ:
Спірні
правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про ціни та
ціноутворення» за № 507-ХІІ від 03.12.1990 року, із змінами і доповненнями,
Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» за №
2806-IV від 06.09.2005 року із змінами і доповненнями, Господарським кодексом
України за № 436-ІV від 16.01.2003 року із змінами і доповненнями, Постановою+
Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку виконання земельно -
кадастрових робіт на надання послуг на платній основі державними органами
земельних ресурсів» № 1619 від 01.11.2000 року, Положенням про управління
(відділ) Держкомзему в місті (обласного та районного значення), затвердженого
наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 123 від 17.06.2008
року з наступними змінами та доповненнями, КАС України.
06.10.2008
року Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області проведено
перевірку Управління земельних ресурсів у м. Трускавці Львівської області на
предмет формування та застосування тарифів на роботи та послуги, пов'язаних з
оформленням документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки. На
підставі проведеної перевірки складено акт № 000868.
Проведеною
перевіркою встановлено, порушення відповідачем вимог п. 3 Постанови Кабінету
Міністрів України «Про затвердження порядку виконання земельно - кадастрових
робіт на надання послуг на платній основі державними органами земельних
ресурсів» № 1619 від 01.11.2000 року, інформація стосовно земельних ресурсів
органам державної влади та органам місцевого самоврядування, а також юридичним
(фізичним) особам у разі залучення їх до виконання завдань органів державної
влади та органів місцевого самоврядування надається безоплатно.
За
наданими Управлінням земельних ресурсів у м. Трускавець для перевірки
документами встановлено, що управлінням за період з жовтня 2007 року по 31
серпня 2008 року було надано органам місцевого самоврядування 35 документів
стосовно земельних ресурсів чим не обґрунтовано отримано виручки за цей період
на суму 1712 грн.
За
період з жовтня 2007 року по 31 серпня 2008 року було надано 99 консультацій
юридичним особам по ціні 25,00 грн. за одну консультацію, чим порушено вимоги
ст. 8 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
За цей період сума необґрунтовано отриманої виручки на послуги надання
консультації становить 2475 грн. Загальна сума необґрунтовано отриманої виручки
Управління земельних ресурсів у м. Трускавці за період з жовтня 2007 року по 31
серпня 2008 року становить 4187,00 грн.
09.10.2008
року позивачем винесено рішення № 286 про застосування економічних санкцій за
порушення державної дисципліни цін, згідно якого вирішено вилучити у
відповідача 12561,00 грн., про що позивача було належним чином повідомлено, що
підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 6913667 від
17.10.2008 року.
Крім
цього, позивачем направлено відповідачу претензію № 286 від 09.10.2008 року,
яку відповідачем залишено без задоволення.
Згідно
ст. 1 Закону України «Про ціни та ціноутворення», законодавство України про
ціноутворення складається з цього ж Закону та інших актів законодавства
України, що видаються відповідно до нього.
Згідно
ст. 6 цього ж Закону, в народному господарстві застосовуються вільні ціни і
тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи.
Згідно
ст. 7 цього ж Закону, вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види
продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне
регулювання цін і тарифів.
Згідно ст. 8
цього ж Закону, державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом
встановлення:
- державних
фіксованих цін (тарифів);
-
граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих
цін і тарифів.
Згідно ч. 1,
2 ст. 13 цього ж Закону, державний контроль за цінами здійснюється при
встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів.
При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог
законодавства про захист економічної конкуренції.
Контроль
за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці
функції покладено Урядом України. Вказані органи здійснюють контроль у
взаємодії з профспілками, спілками споживачів та іншими громадськими
організаціями.
Згідно
ч. 1 ст. 190 Господарського кодексу України, вільні ціни визначаються на всі
види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні
ціни.
Згідно
ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»,
-
дозвільна система у сфері господарської діяльності - сукупність урегульованих
законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами,
адміністраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документів
дозвільного характеру,
-
дозвільні органи - органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, їх
посадові особи, а також підприємства, установи, організації, уповноважені
відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру,
-
документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо,
який дає суб'єкту господарювання право на провадження певних дій щодо здійснення
господарської діяльності,
-
об'єкт, на який видається документ дозвільного характеру, - земельна ділянка,
споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що
вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність
певного виду, робота та послуга.
Згідно
ч. 3 ст. 8 цього ж Закону, адміністратор та дозвільні органи забезпечують
безоплатне консультування з питань отримання відповідних документів дозвільного
характеру за зверненням суб'єкта господарювання.
Згідно
п.п. 11 п. 4 Положення про управління (відділ) Держкомзему в місті (обласного
та районного значення), Управління (відділ) відповідно до покладених на нього
завдань організовує та здійснює в установленому порядку надання платних послуг
згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно
до положень ст. 123 Земельного кодексу
України, відповідач - Управління
земельних ресурсів у м. Трускавці Львівської області, є дозвільним
органом, до повноважень якого віднесено надання погодження проекту відведення
земельної ділянки, який є дозвільним документом (висновком).
Судом
не враховуються заперечення відповідача, який в супереч вищевказаним вимогам
Закону керувався Порядком виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг
на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України № 1619 від 01.11.2000 року.
Відповідач
вказує що, кошти затрачені Трускавецькою міською радою Львівської області на
розроблення та погодження технічних документацій для продажу ділянок на
земельних торгах в повному обсязі повертались на підставі прийнятих рішень про
проведення земельних торгів - рішення № 164
від 08.06.2009 року (платіжне доручення № 5 від 20.07.2007 року на суму
12210,41 грн.), № 364 від 25.09.2009 року (платіжне доручення № 1 від
26.12.2008 року на суму 48753 грн., платіжне доручення № 3 від 26.12.2008 року
на 103434,96 грн.) та договорами надання робіт, послуг № 11/І від 10.10.2007
року, № 340/І від 20.06.2008 року, № 341/І від 20.06.2008 року, № 342/І від
20.06.2008 року, № 343/І від 20.06.2008 року, № 240/34 від 27.02.2008 року, №
160/І від 28.01.2008 року, № 255/І від 14.03.2008 року.
Вказані
договори та платіжні документи підтверджують необґрунтовано отриману виручку.
Судом
не враховуються заперечення відповідача, оскільки позивачем правомірно
застосовано акт вищої юридичної сили, згідно якого дозвільні органи
забезпечують безоплатне консультування з питань отримання відповідних
документів дозвільного характеру.
Згідно
ч. 1 ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення», вся необґрунтовано
одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення
державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що
здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету
Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних
підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного
бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в
позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі
необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків
підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Таким
чином, позовні вимоги Державної інспекції контролю за цінами у Львівській
області підлягають задоволенню повністю.
Розподіл
судових витрат згідно ч. 2, 4 ст. 94 КАС України не застосовується, оскільки
такі зі сторін не належить стягувати.
Керуючись
ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС України, суд -
П
Р И Й Н Я В:
1.
Адміністративний позов задоволити повністю.
2.
Стягнути з Управління земельних ресурсів у м. Трускавці Львівської області
(ЄДРПОУ 23971380, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 1, р/р
35223002008672 у ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014) в дохід Держбюджету м.
Трускавця (ЄДРПОУ 23949669,
р/р 31115106700018 в ГУДКУ у Львівській області, код платежу - 21081100,
МФО 825014) заборгованість в сумі 12561,00 грн.
3.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не
було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186
КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього
строку.
У разі подання апеляційної скарги судове
рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного
розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде
поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
4. Сторони та інші особи, які беруть участь
у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання
про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в
апеляційному порядку постанову суду першої інстанції повністю або частково в
порядку і строки встановлені ст. 186 КАС України:
Про апеляційне оскарження рішення суду
першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і
вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та
апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції
через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в
разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з
дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої
інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без
попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у
строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова складена у повному обсязі
29.06.2009 року.
Суддя
Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2009 |
Оприлюднено | 29.07.2009 |
Номер документу | 4146839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні