Постанова
від 07.07.2009 по справі 2а-3522/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65-в

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

7

липня 2009 року                                                                           

Справа №2а-3522/09/0870

     (12 год. 00 хв.)

 

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Щербака А.А., при секретарі Марченко І.В., розглянувши у

відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Запорізького

обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з

обмеженою відповідальністю «Магнолія Будмонтажсервіс» про стягнення

адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих

місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році,

 

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду

надійшов адміністративний позов Запорізького обласного відділення Фонду

соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) до товариства з обмеженою

відповідальністю «Магнолія Будмонтажсервіс» (далі - ТОВ «Магнолія

Будмонтажсервіс») про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у

розмірі 5 747 грн. 17 коп. за невиконання нормативу робочих місць для

працевлаштування інвалідів у 2008 році.

У позовній заяві Фонд зазначив, що відповідачем не

виконується норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Беручи до

уваги зазначену обставину позивачем були нараховані штрафні санкції, які не

були сплачені ТОВ « Магнолія Будмонтажсервіс » у встановлений термін. Просить

стягнути суму адміністративно-господарських санкцій та пені.

У судовому засіданні представник позивача свій позов

підтримав, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача 

у судовому засіданні позов визнав у повному обсязі, визнання

адміністративного позову прийняте судом.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини

справи, дослідивши і оцінивши надані докази суд приходить до думки, що позовні

вимоги підлягають задоволенню.

Судом встановлено, що ТОВ « Магнолія Будмонтажсервіс » є

юридичною особою і відноситься до підприємств, яким, відповідно до ст.. 19

Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»

встановлюється норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

ТОВ « Магнолія Будмонтажсервіс » подано звіт про

зайнятість та працевлаштування інвалідів  №051001/08(форма 10-ПІ річна-поштова).

Відповідно до даних зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних

працівників, що працювали у відповідача становить 9 осіб, таким чином,

середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу , встановленого

ч.1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні» повинна складати 1 особу (про що також зазначено у рядку 03 звіту).

Відповідно до відомостей, наданих відповідачем, середньооблікова кількість

інвалідів на підприємстві склала 1 особу. Однак, вивчивши матеріали справи,

враховуючи те, що інвалід ОСОБА_1 працював у ТОВ « Магнолія Будмонтажсервіс »

лише 3 місяці, таким чином, 

середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві за 2008 рік

становить 0 осіб, що є меншим за встановлений норматив

Відповідно до даних звіту середньорічна заробітна плата

штатного працівника ТОВ « Магнолія Будмонтажсервіс » (рядок 05) становить 11

233 грн. 33 коп.. Таким чином, відповідно до вимог ч.1 ст.20 Закону України

«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» сума

адміністративно-господарських санкцій становить 5 616 грн. 67 коп..

Відповідно до ч.8 ст.69 Господарського кодексу

України  підприємство з правом найму

робочої сили забезпечує визначену відповідно до Закону  кількість робочих місць для

працевлаштування  неповнолітніх,

інвалідів, інших  категорій громадян, які

потребують соціального захисту. Відповідальність  підприємства за невиконання даної вимоги

встановлюється Законом.

Згідно ст.19 Закону України «Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об'єднань), установ і

організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється

норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі

чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює

від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Частиною 1 ст.20 Закону встановлено, що підприємства

(об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і

господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено

нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку

сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні

санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на

відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне

робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і

організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від

8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом,

визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на

відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Згідно з положень ч.4 ст. 20 зазначеного Закону

адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються

підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами,

організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними

в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного

за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою

статті 19 цього Закону.

Відповідно до п.2 Порядку сплати підприємствами,

установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману

працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання

нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженою постановою

Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, роботодавці сплачують

суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального

захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації

як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в

установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або

на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що

настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для

працевлаштування інвалідів. П.4. зазначеного Порядку встановлює, що порушення

строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою

нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного

банку за кожний календарний день прострочення.

Пункт 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати,

затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15

травня 2007 р. N 223 встановлює, що у поданій позовній заяві за невиконання

нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції

відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Відповідно до постанови Правління Національного Банку

України «Про регулювання грошово-кредитного ринку» від 21 квітня 2008 року N

107 (яка діяла на дату подання адміністративного позову, 12.06.2009 року), облікова

ставка НБУ становить 12%

Термін прострочення на дату подання позовної заяви

становив 58 днів, таким чином, сума пені становить 130 грн. 50 коп.

Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства

України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а

відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем,

з відповідача не стягуються.

Отже, матеріали справи свідчать про те, що підприємством

не виконано вимог чинного законодавства щодо нормативу робочих місць

працевлаштування інвалідів у 2008 році в обсязі, встановленому законодавством .

Таким чином, суд приходить до думки, що позовні вимоги про стягнення суми

адміністративно-господарських санкцій у розмірі 5 616грн. 67коп.та пені у

розмірі 130 грн. 50 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладено, ст.ст. 94, 158, 161-163 КАС

України, суд,-

 

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю

«Магнолія Будмонтажсервіс» (м. Запоріжжя, вул.. Нижньодніпровська, 12/15,

ЄДРПОУ 22119233, р/р 26000055888515, Запорізька філія ЗРУ КБ «Приватбанк») на

користь державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (р/р

31219230700007, код ЄДРПОУ 34677145, ГУДКУ у Запорізькій області МФО 813015,

50070000 «Платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2008 рік») суму

адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу

робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 5 747 грн.

17 коп.

Постанова може бути оскаржена в

апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду

через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження в десятиденний строк з дня складання постанови в повному

обсязі та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з

одночасної подачею її копії до суду апеляційної інстанції, або без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.    

Постанова набирає законної сили після

закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи апеляційної

скарги.

Повне рішення виготовлено 13 липня

2009 року.

 

Суддя                                                              

А.А. Щербак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2009
Оприлюднено29.07.2009
Номер документу4147129
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3522/09/0870

Постанова від 07.07.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 15.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні