Рішення
від 18.11.2014 по справі 924/1548/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"18" листопада 2014 р.Справа № 924/1548/14

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Гладюка Ю. В., розглянувши матеріали справи

за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Хмельницькому, м. Хмельницький

до Хмельницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, м. Хмельницький

про відшкодування шкоди в розмірі 102 199, 28 грн.

за участю представників сторін:

від позивача - Кравець І.В. за довіреністю

від відповідача - Мевша Д.В. за довіреністю

встановив:

Позивач у позовній заяві просить суд стягнути з відповідача 102 199, 28 грн. шкоди, заподіяної позивачу внаслідок подання недостовірної довідки щодо перебування гр. Мартиненка В.С. в зоні відчуження у 1986 році на підставі якої, у період з 18 червня 2005 року по 30 листопада 2013 року Мартиненку В.С. здійснено надмірне нарахування пенсії.

Обгрунтовуючи позов, позивач зазначає, що з 18 червня 2005 року в управлінні Пенсійного фонду України у м. Хмельницькому перебував на обліку та отримував пенсію за віком як учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС Мартиненко В.С. За заявою Мартиненка В.С. від 24 червня 2005 року про призначення пенсії за віком як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та на підставі довідки ф. 122 № 75 від 16 вересня 2005 року, виданої Хмельницькою міською станцією швидкої медичної допомоги, щодо перебування у зоні відчуження в період з 29 липня 1986 року по 22 серпня 1986 року гр.. Мартиненку В.С. призначено пенсію як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС із зниженням пенсійного віку на 10 років.

В вересні 2012 року управлінням Пенсійного фонду України у м. Хмельницький, за відома керівника Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги та у присутності бухгалтера по з/п та начальника відділу кадрів проведено перевірку достовірності видачі довідки про стаж в зоні відчуження для призначення пенсій. За результатами перевірки складено акт від 14 вересня 2012 року перевірки довідки № 75 від 16 вересня 2005 року. Відповідно до акту під час перевірки відомостей по нарахуванню заробітної плати за липень - серпень 1986 року у відомостях нарахування заробітної плати за вказаний період зазначені доплати без вказівки їх виду. В особових рахунках щодо перебування на ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС записів немає. Також, перевірено наказ № 30 від 28 липня 1986 року по Хмельницькій міській станції швидкої медичної допомоги, згідно якого гр.. Мартиненко В.С. направлений у відрядження до Іванківського району Київської області в період з 29 липня 1086 року по 22 серпня 1986 року.

За результатами проведеної перевірки управлінням Пенсійного фонду України у м. Хмельницькому направлено запит до управління Пенсійного фонду України у Іванівському районі Київської області щодо проведення перевірки первинних документів щодо перебування у зоні відчуження гр.. Мартиненка В.С.

26 вересня 2013 року на адресу позивача надійшов лист - відповідь управління Пенсійного фонду України у Іванківському районі Київської області № 5163 / 06 - 07 від 23 вересня 2013 року, яким, в свою чергу направлено лист Іванківської ЦРЛ від 17 вересня 2013 року щодо перевірки факту участі Мартиненка В.С. у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та копії первинних документів. Відповідно до даного листа Мартинено В.С. дійсно перебував у відрядженні по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в складі бригади з Хмельницької області РАФ 75 - 12 ХМУ з 30 липня 1986 року по 22 серпня 1986 року, а також вказані населені пункти, де саме перебувала бригада, в складі якої перебував Мартиненко В.С., а саме: Сидоровичі, Жмиївка, Олізарівка, Запрудка.

За переліком населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою КМ УРСР від 23 липня 1991 року № 106, вищевказані населені пункти не відносяться до зони відчуження, проте відносяться до зони посиленого радіологічного контролю.

Таким чином, відомості, які містяться в довідці № 75 про перебування в зоні відчуження Мартиненка В.С. є недостовірними. Проте, на підставі даної довідки Мартиненку В.С. нараховано завищену пенсію. Надмірний розмір пенсії становить 102 199, 28 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, наполягав на його задоволенні з викладених підстав

Представник відповідача в судовому засіданні та відповідач у письмовому відзиву проти позову заперечують. Зокрема, зазначають, що в обгрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що Хмельницька станція швидкої медичної допомоги надала недостовірну довідку № 75 від 16 вересня 2005 року, що мало наслідком нарахування Мартиненку В.С. пенсії за віком як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у надмірному розмірі.

Проте, всі обгрунтування позову стосуються неправильних дій Хмельницької станції швидкої медичної допомоги (ХСШМД), в той час як позов подано до Хмельницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (ХОЦЕМД та МК). Відповідач стверджує, що ХОЦЕМД та МК та ХСШМД є самостійними юридичними особами, і перший не є правонаступником останнього. Так, відповідно до реєстраційних документів ХОЦМД та МК є самостійною юридичною особою та не пов'язаний жодними правовими зв'язками з ХСШМД.

За відомостями, що містяться в базі ДП „Інформаційний - ресурсний центр" щодо Хмельницької станції швидкої медичної допомоги внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Вказаний запис зроблено на підставі рішення № 84 від 27 лютого 2013 року про припинення юридичної особи Хмельницької станції швидкої медичної допомоги шляхом ліквідації. Ліквідація ж - форма припинення діяльності юридичної особи, яка не передбачає правонаступництва. Доказів правонаступництва не подано і позивачем.

Таким чином, відповідач вказує що він є неналежним відповідачем, в зв'язку з чим позов задоволенню не підлягає.

З матеріалів справи вбачається.

26 серпня 2005 року адміністрація, спільно з профкомом Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги направили подання для призначення пенсії за віком гр.. Мартиненку В.С. (подання наявне у матеріалах). Вкладишем до подання зазначено виписки про стаж роботи по трудовій книзі. Також у справу додано заяву Мартинена В.С. про призначення пенсії по віку від 24 червня 2005 року.

16 вересня 2005 року Хмельницькою міською станцією швидкої медичної допомоги (що вбачається зі штампу на довідці) Мартиненку В.С. видано довідку № 75 про те, що він був безпосередньо зайнятий на роботах, що передбачені постановою ЦК КПРС, Ради міністрів СРСР від 29 грудня 1987 року № 1497 - 878 та постановою Ради міністрів СРСР і ВЦСПС від 6 червня 1986 року № 665 - 195, які дають право на державну пенсію на пільгових умовах відповідно до списку № 1, затвердженого постановою Ради Міністрів СРСР від 22 серпня 1956 року № 1173 з 29 липня 1986 року по 22 серпня 1986 року. Довідка підписана керівником та головним бухгалтером підприємства та скріплена його печаткою.

14 вересня 2012 року управлінням Пенсійного фонду України у м. Хмельницький проведено зустрічну перевірку достовірності видачі документів про заробітну плату та стаж роботи для призначення пенсії Мартиненка В.С., виданих Хмельницькою міською станцією швидкої медичної допомоги. За результатами перевірки видано акт від 14 вересня 2012 року (надано до матеріалів), де вказано, що за результатами перевірки встановлено, що у відомостях нарахування заробітної плати за липень - серпень 1986 року зазначені доплати, без вказівки на їх вид. В особових рахунках щодо перебування на ліквідації анслідків аварії на ЧАЕС записів немає.

В подальшому, позивач направив лист на адресу управління Пенсійного фонду України в Іванівському районі Київської області (лист надано в справу), де просить надати допомогу у перевірці довідки, підтверджуючої факт перебування на ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС гр.. Мартиненка В.С.

23 вересня 2013 року управлінням Пенсійного фонду України у Іванківському районі Київської області надано лист - відповідь № 5113 / 06 - 07, яким, в свою чергу направлено лист Іванівської ЦРЛ від 17 вересня 2013 року № 743, де вказано, що гр. Мартиненко В.С. дійсно перебував у відрядженні по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в складі бригади з Хмельницької області РАФ 75 - 12 ХМУ з 30 липня 1986 року по 22 серпня 1986 року, а саме в населених пунктах Сидоровичі, Жмиївка, Олізарівка, Запрудка. До листа додано витяг з журналу № ІІІ ДСП - 16 „Інформація про прибуле підсилення з інших областей України" за 1986 рік, де міститься первинний запис вказаної в листі інформації.

13 лютого 2014 року позивач направив на адресу Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги лист № 3817 / 03 з вимогою повернути переплату, яка виникла на підставі видачі недостовірної довідки про період перебування в зоні відчуження гр.. Мартиненка В.В. (копія листа додана в справу).

Поряд з цим, до справи подано: довідку управління з нарахування та виплати пенсії від 22 листопада 2013 року про розмір переплати пенсії гр.. Мартиненку В.С., де вказано, що переплата становить 102 199, 28 грн.; реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи - Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги; лист Хмельницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф від 11 березня 2014 року № 177, адресований позивачу де повідомлено, що на підставі рішення 23 сесії Хмельницької міської ради від 27 лютого 2013 року № 84 „Про припинення юридичної особи закладу міської комунальної власності Хмельницької станції швидкої медичної допомоги шляхом ліквідації" Хмельницька міська станція швидкої медичної допомоги припинила свою діяльність.

На підтвердження свої заперечень відповідачем додано: свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи - Хмельницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф; довідку з ЄДРПОУ відповідача; копію рішення 23 сесії Хмельницької міської ради від 27 лютого 2013 року № 84, яким вирішено припинити юридичну особу - заклад міської комунальної власності Хмельницьку міську станцію швидкої медичної допомоги шляхом ліквідації; витяг з ЄДР з відомостями про Хмельницьку станцію швидкої медичної допомоги.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши додані матеріали та давши їм оцінку в сукупності, судом враховується таке.

Обгрунтовуючи позов, позивач вказує на те, що заявлена до стягнення шкода завдана в результаті видачі Хмельницькою міською станцією швидкої медичної допомоги недостовірної довідки від 16 вересня 2005 року № 75, ф. 122 громадянину Мартиненку В.С., яка дає останньому право на нарахування пенсії на пільгових умовах як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Як вбачається з матеріалів справи, вищевказана довідка (копія якої наявна у справі) видана Хмельницькою міською станцією швидкої медичної допомоги, про що свідчать: штамп даної установи у верхньому лівому кутку довідки; підписи керівника та головного бухгалтера Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги, скріплені печаткою даної установи. Факт внесення недостовірної інформації у названу довідку підтверджується актом зустрічної перевірки достовірності видачі документів про заробітну плату та стаж роботи гр. Мартиненка В.С. від 14 вересня 2012 року (який є дійсним, доказів оскарження не додано) та листом управління Пенсійного фонду України в Іванкіському районі Київської області (де зазначені населені пункти відрядження Мартиненка В.С., які відносяться до іншої категорії пільговиків, а ніж зазначено у довідці).

Заперечуючи проти позову, відповідач зазначає, що останній (Хмельницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф) є самостійною юридичною особою, відмінною від Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги та не є її правонаступником. В силу цього позивач не може відповідати за дії Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме з свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи - Хмельницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф № 832585 та довідки з ЄДРПОУ № 821553 Хмельницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф є юридичною особою з ідентифікаційним кодом 26514713 та датою первинної реєстрації - 26 лютого 2004 року.

Хмельницька міська станція швидкої медичної допомоги, відповідно до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації та витягу з ЄДР також є самостійною юридичною особою, ідентифікаційний код 02004723 (відмінний від коду відповідача).

Відповідно до рішення 23 сесії Хмельницької міської ради від 27 лютого 2013 року № 84 припинено юридичну особу - заклад міської комунальної власності Хмельницьку міську станцію швидкої медичної допомоги шляхом ліквідації. Згідно витягу з ЄДР (ДП „Інформаційно - ресурсний центр") в державному реєстрі міститься запис № 16731110007003164 від 7 жовтня 2014 року про припинення юридичної особи - Хмельницька міська станція швидкої медичної допомоги.

Будь - які записи у вказаних реєстраційних документах, а також інші докази правонаступництва відповідача по відношенню до Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги у справі відсутні. Крім того, згідно ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Аналіз вказаної норми свідчить про те, що форма припинення юридичної особи - ліквідація не передбачає правонаступництва. Отже, запис про припинення юридичної особи - Хмельницької міської станції швидкої медичної допомоги шляхом ліквідації, відповідно до ст. 104 ЦК України свідчить про відсутність в останньої правонаступників.

За таких обставин, доводи відповідача є обґрунтованими та документально підтвердженими. Будь - яких заперечень чи додаткових пояснень з приводу вищевказаних заперечень позивачем не подано.

Вказані обставини свідчать про те, що надані позивачем обставини на підтвердження неправомірності дій саме зі сторони відповідача (видання недостовірної довідки) - Хмельницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф не знайшли свого підтвердження, а відтак у позові до Хмельницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф необхідно відмовити.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82, 84 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В позові відмовити.

Повний текст рішення складено 20 листопада 2014 року.

Суддя Ю.В. Гладюк

Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу 3 - відповідачу

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.11.2014
Оприлюднено25.11.2014
Номер документу41477389
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1548/14

Ухвала від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Рішення від 18.11.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 15.10.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні