Постанова
від 03.08.2011 по справі 2а/0370/1346/11
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2011 року Справа № 2а/0370/1346/11

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

при секретарі судового засідання Курбаю О.В.,

з участю представника позивача Міщук І.В.,

представника відповідача Гаврилюка В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Континіум-Трейд» до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Континіум-Трейд» звернулося з позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення № 0001502302/0 від 16.12.2010р., яким податковий орган зменшив позивачу суму бюджетного відшкодування за листопад 2008 року в розмірі 1 170 808грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним:

- Луцькою ОДПІ проводилась виїзна позапланова перевірка ТзОВ «Континіум-Трейд» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ за листопад 2008 року, якою було встановлено правильність формування бюджетного відшкодування за листопад 2008 року;

- жодна з норм Закону України «Про податок на додану вартість» не ставить право покупця на податковий кредит і повернення сплаченого ним зайвого податку на додану вартість в залежність від сплати або несплати продавцем цього виду податку до бюджету;

- надання податковим органам права проводити зустрічні перевірки автоматично не змінює порядку відшкодування ПДВ, встановленого Законом України «Про податок на додану вартість», у разі неможливості проведення таких перевірок чи відсутності висновків за ними.

Представник позивача в судових засіданнях повністю підтримала позовні вимоги з підстав, викладених в позовній заяві, просить адміністративний позов задовольнити повністю.

Луцька ОДПІ в своїх запереченнях та представник відповідача в судових засіданнях просять в задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що в акті перевірки від 16.02.2009р. було вказано, що підтвердження заявленої ТзОВ «Континіум-Трейд» суми бюджетного відшкодування з ПДВ можливе лише після отримання результатів зустрічних перевірок по ланцюгу до виробника, в результаті яких за наслідками проведеної невиїзної перевірки позивача станом на 30.11.2010р. не підтверджено заявлену суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок платника в банку в розмірі 1 170 808грн. по постачальнику 2 ланки ПП «Ров і К» та постачальнику 1-ї ланки «МЖК «Конкріт» ЛТД, відповідно Луцькою ОДПІ правомірно винесено податкове повідомлення-рішення про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ на вказану суму.

Розглянувши доводи викладені позивачем у позовній заяві, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, суд приходить до висновку про задоволення позову. При цьому судом враховано наступне:

Як встановлено судом, в період з 09.02.2009р. по 16.02.2009р. працівниками Луцької ОДПІ було проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТзОВ «Континіум-Трейд» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за листопад 2008 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.08.2008р. по 01.12.2008р., про що складено акт від 16.02.2009р. №33/23/33170637.

У висновках акту перевірки від 16.02.2009р. зазначено, що перевіркою буде підтверджено заявлену ТзОВ «Континіум-Трейд» суму бюджетного відшкодування з ПДВ за листопад 2008 року в розмірі 1 482 772грн. після отримання результатів зустрічних перевірок по ланцюгу до виробника.

В ході перевірки було встановлено, що основними постачальниками товариства у жовтні-листопаді 2008 року були:

1) ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД (код за ЄДРПОУ 20124837, ІПН 201248203171, м.Луцьк, вул.Дубнівська, 36), яким згідно договору суборенди №382 від 14.07.2008р. поставлено послуг з суборенди на суми: в жовтні 2008 року - 2 028 088грн.01коп., в т.ч. ПДВ - 338 014грн.67коп., в листопаді 2008 року - 2 038 929грн.94коп., в т.ч. ПДВ - 339 821грн.66коп.

Луцькою ОДПІ для підтвердження взаємовідносин ТзОВ «Континіум-Трейд» із ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД направлено запит на адресу останнього та отримано відповідь за вих.№02/04 від 02.04.2009р., що в період жовтень-листопад 2008 року зазначені товариства перебували у відносинах суборенди відповідно до Договору суборенди №6 від 14.07.2008р., а також до вказаного листа були долучені копії документів на підтвердження існування господарських правовідносин, зокрема: власне договір суборенди, акти здачі-прийняття робіт, податкові накладні, реєстр виданих та отриманих податкових накладних за жовтень-листопад 2008 року.

04.11.2009р. державним реєстратором надано відповідачу відомості про внесення до ЄДР судового рішення про визнання юридичної особи - ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури згідно з рішенням господарського суду Волинської області від 01.10.2009р.

23.02.2010р. Луцькою ОДПІ отримано з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості, що 22.02.2010р. державним реєстратором було внесено до ЄДР запис за №1198117001400754 про державну реєстрацію припинення юридичної особи в зв'язку з визнанням її банкрутом за рішенням господарського суду Волинської області від 15.02.2010р.

Згідно інформації Луцької ОДПІ станом на 30.06.2010р. платник перебував в стані «припинено, але не знято з обліку» через наявність не закритих рахунків в установах банків та карток особових рахунків.

2) ТзОВ «Ресурс Стандарт» (код за ЄДРПОУ 35670879, ІПН 356708726588, м.Київ, вул.Волинська, 42), яким згідно договору №0809/1 від 08.09.2008р. реалізовано позивачу витратні матеріали (одноразові стакани, упаковку, фартух, серветки, пакети вакуумні тощо) на суми: в жовтні 2008 року - 1 507 637грн.57коп., в т.ч. ПДВ - 251 272грн.93коп., в листопаді 2008 року - 3 129 501грн.81коп., в т.ч. ПДВ - 521 583грн.63коп.

Луцькою ОДПІ для підтвердження взаємовідносин ТзОВ «Континіум-Трейд» із ТзОВ «Ресурс Стандарт» направлено запит по місцю реєстрації постачальника від 27.03.2009р. №2793/7/23-513 та отримано довідку ДПІ у Солом'янському районі м.Києва від 12.05.2009р. №1002/23-1011/35670879, у якій вказано, що ТзОВ «Ресурс Стандарт» - посередник, постачальником реалізованого товару є ПП «Ров і К» (ІПН 360789513044). Працівниками Луцької ОДПІ до ДПІ у Галицькому районі м.Львова направлено запит від 01.06.2009р. №5332/7/23-513 для проведення зустрічної перевірки ПП «Ров і К» залученого до схеми постачання вищевказаного підприємства у 2 ланці ланцюга і яке є безпосереднім постачальником ТзОВ «Ресурс Стандарт» та отримано відповідь від 03.06.2009р. №7739/23-416/1069, з якої вбачається, що по зазначеному платнику власником прийнято рішення про припинення (розпочато ліквідаційну процедуру)

З огляду на отримані дані, 30.11.2010р. працівником Луцької ОДПІ проведено документальну невиїзну перевірку ТзОВ «Континіум-Трейд» з питань правових відносин з постачальниками 1-ї ланки: ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД (код за ЄДРПОУ 20124827), ТзОВ «Ресурс Стандарт» (код за ЄДРПОУ 35670879) за період з 01.10.2008р. по 31.10.2008р., які вплинули на бюджетне відшкодування листопада 2008 року, про що було складений акт №8934/23-3/33170637 від 30.11.2010р.

Висновками акту перевірки констатовано порушення позивачем п.1.8 ст.1, п.п.7.7.2 «а» п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР (далі - Закон України №168/97-ВР) в результаті чого не підтверджено заявлену суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок платника в банку за листопад 2008 року в сумі 1 170 808грн.

При цьому, акт перевірки містить також дані щодо порушення проти посадових осіб ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД кримінальної справи №55-030-09 про обвинувачення директора товариства ОСОБА_3 у вчиненні злочинів, передбачених ч.3 ст.212, ч.2 ст.366, ч.2 ст.205, ч.3 ст.209 КК України та діючого директора товариства ОСОБА_4 у вчиненні злочинів, передбачених ч.5 ст.27, ч.2 ст.205, ч.3 ст.209, ст.219 КК України. Актом констатовано відсутність у ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань по укладених угодах та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань, оскільки у товариства відсутній технічний персонал, основні фонди, виробничі активи, складські приміщення.

За наслідками перевірки Луцькою ОДПІ прийняте податкове повідомлення-рішення від 16.12.2010р. №0001502302/0 про зменшення ТзОВ «Континіум-Трейд» бюджетного відшкодування за листопад 2008 року на 1 170 808грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржене позивачем в адміністративному порядку і за результатами оскарження згідно рішення ДПА у Волинській області №342/10/25-006 від 25.01.2011р., правомірність винесення якого було підтверджено рішенням ДПА України від 06.05.2011р. №8513/6/25-0115, скарга залишена без розгляду в зв'язку з пропуском строку для її подачі.

Згідно із п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Підпунктом 7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону визначено, що якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Таким чином, в Законі чітко передбачено, що бюджетному відшкодуванню підлягає та частина від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) саме у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг).

Відповідно до пп.7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Підпунктом 7.7.5 п.п.7.7 ст.7 Закону передбачено, що протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Позапланова виїзна перевірка ТзОВ «Континіум-Трейд» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за листопад 2008 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.08.2008р. по 01.12.2008р. була проведена Луцькою ОДПІ в лютому 2009 року, про що складено відповідний акт від 16.02.2009р. За наслідками даної перевірки податковим органом будь-які повідомлення-рішення про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ за листопад 2008 року не приймались, отже, в ході перевірки було підтверджено заявлену до відшкодування суму податку на додану вартість, зокрема за листопад 2008 року.

Відповідно до пункту 1.8 статті 1 Закону бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

Разом з тим, Закон не передбачає отримання результатів зустрічних перевірок контрагентів суб'єкта оподаткування у якості обов'язкової умови відшкодування податку на додану вартість, а тому посилання представників відповідачів на неможливість проведення зустрічної перевірки постачальника 2-ї ланки в зв'язку з прийняттям рішення про його ліквідацію, в зв'язку з чим відповідач правомірно зменшив заявлену до бюджетного відшкодування суму, є безпідставним та таким, що суперечить чинному законодавству.

Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на відшкодування податку на додану вартість у разі, якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання такого відшкодування та має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту.

Також суд зазначає, що акт перевірки від 30.11.2010р. хоча й містить дані щодо порушеної кримінальної справи відносно посадових осіб ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД, однак у переліку використаних при перевірці документів, зазначеному на аркуші 4 акту, відсутній будь-який первинний документ, що міг би слугувати підставою для зазначення вказаних даних.

Крім того, такий документ, зокрема копія постанови про порушення кримінальної справи №55-030-09, не був наданий Луцькою ОДПІ, незважаючи на неодноразові вимоги суду, тобто органом ДПС фактично не встановлено зв'язок між порушеною кримінальною справою та обставинами господарських взаємовідносин позивача з ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД, не був наведений такий причинно-наслідковий зв'язок і представником відповідача в судових засіданнях.

Позивачем було надано на вимогу суду докази щодо фактичного виконання в перевірений період ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД та ТзОВ «Ресурс Стандарт» умов договору суборенди від 14.07.2008р. №6 та договору купівлі-продажу №0809/1 від 08.09.2008р., оплати поставлених послуг та товару, а саме:

- по ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД - платіжні доручення від 07.10.2008р. №80195, від 06.11.2008р. №87517, від 10.11.2008р. №87961, від 01.12.2008р. №90543, від 07.10.2008р. №38, від 28.11.2008р. №90581, податкові накладні від 31.10.2008р. №№ 307, 309, акти здачі-прийняття робіт від 31.10.2008р.;

- по ТзОВ «Ресурс Стандарт» - додатки та акти приймання-передачі до договору №0809/1, в яких визначено асортимент та кількість придбаного товару - від 08.09.2008р., від 11.09.2008р., від 15.09.2008р., від 18.09.2008р., податкові накладні від 06.10.2008р. №061001, від 08.10.2008р. №081001, від 10.10.2008р. №101001, від 13.10.2008р. №131001, від 14.10.2008р. №141001, платіжні доручення від 01.09.2009р. №234280, від 22.04.2010р. №555826, від 28.05.2009р. №225184, від 26.07.2010р. №№ 1245915-1245917.

Отже, судом достовірно встановлено, що позивач мав господарські взаємовідносини щодо поставки товару та послуг саме з ТзОВ «Ресурс Стандарт» та ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД і по даних господарських операціях сплатив всі податкові платежі, включаючи і податок на додану вартість, що не оспорюється відповідачем. Будь-яких доводів чи доказів відносно того, що наведені в податкових накладних відомості не відповідають дійсності податковими органами не подано, реальності поставки товару ТзОВ «Ресурс Стандарт» не оспорено. Крім того, суд вважає висновки податкового органу про відсутність у ТзОВ «МЖК «Конкріт» наміру на створення правових наслідків при укладенні договору суборенди з позивачем безпідставними, оскільки такі висновки жодним чином не знайшли свого підтвердження в матеріалах справи. В той же час дані про відсутність у ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань по укладених угодах відсутній технічний персонал, основні фонди, виробничі активи, складські приміщення не є доказом неможливості належним чином укласти та виконувати договір суборенди, оскільки останній не потребує ні виробничих потужностей, ні складських приміщень, а тому, з огляду на вищевикладене, суд вважає правомірним визначення ТзОВ «Континіум-Трейд» податкового кредиту по правовідносинах з ТзОВ «Ресурс Стандарт» та ТзОВ «МЖК «Конкріт» ЛТД в жовтні 2008 року та відповідно відшкодування ПДВ з бюджету в листопаді 2008 року в сумі 1 170 808грн.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідачем не надано достатніх та беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не доведено правомірність прийнятого рішення про зменшення позивачу суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 1 170 808грн.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 2, 69-72, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про податок на додану вартість», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції від 16.12.2011р. №0001502302/0 про зменшення товариству з обмеженою відповідальністю «Континіум-Трейд» бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за листопад 2008 року в розмірі 1 170 808 (один мільйон сто сімдесят тисяч вісімсот вісім) гривень.

Стягнути з Державного бюджету на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Континіум-Трейд» 3грн.40 витрат по сплаті судового збору.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається сторонами протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 08 серпня 2011 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В.Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2011
Оприлюднено26.11.2014
Номер документу41478414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0370/1346/11

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні