Ухвала
від 23.10.2014 по справі 808/786/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

23 жовтня 2014 рокусправа № 808/786/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:                    Поплавського В.Ю.

           суддів:                     Чепурнова Д.В. Богданенка І.Ю.

за участю секретаря судового засідання:          Надточія В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року по справі № 808/786/14 за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до публічного акціонерного товариства «Дніпробуд» про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В :

Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області звернулася до суду з адміністративним позовом до публічного акціонерного товариства «Дніпробуд» про стягнення коштів з рахунків платника податків у всіх банках, обслуговуючих ПАТ «Дніпробуд», суму податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 341 323,02 грн., суму податкового боргу з плати за землю у розмірі 40 520,78 грн., суму податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 5 488,20 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що платник податків, в порушення п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, самостійно не сплатив суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, що, у відповідності до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, є підставою для звернення до суду з відповідним позовом.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року адміністративний позов задоволено частково. Стягнено з рахунків у банках обслуговуючих публічне акціонерне товариство «Дніпробуд» суму податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 341 323,02 грн. та суму податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 46,93грн. В іншій частині заявлених вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду, оскільки вважає, що вона винесена з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи та скасувати постанову в частині відмови у задоволенні позову.

У апеляційній скарзі позивач зазначає, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження» державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону,м виникають з моменту такої реєстрації. Підставою для державної реєстрації прав та їх обтяжень відповідно до ст.. 19 вказаного Закону є договір, укладений в порядку, встановленому законом. Враховуючи, що ПАТ «Дніпробуд» значиться як користувач земельної ділянки, за яку сплачувало земельний податок та інша інформація стосовно відповідної земельної ділянки у податкового органу відсутня, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість оскаржуваного рішення суду в межах доводів апеляційної скарги та заявлених позовних вимог, правильність застосування судом норм матеріального права, колегія суддів приходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 59.1 ст.59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв'язку з несплатою у визначені законодавством строки податкових зобов'язань, позивачем направлено на адресу відповідача податкову вимогу від 16.07.2013 №454-19, яка надіслана на адресу підприємства та отримана відповідачем.

За правилами пунктів 95.1., 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

ПАТ "Дніпробуд" подано 24.01.2013 до ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя податкову декларацію з плати за землю, якою відповідачем визначено податкове зобов'язання на 2013 рік у розмірі 65 630,97 грн., із сплатою щомісяця суми податку у розмірі 5469,25 грн. Однак, суми щомісячних платежів, що були нараховані 30.04.2013, 30.05.2013, 30.06.2013, 30.07.2013, 30.08.2013, 30.09.2013, 30.10.2013, 30.11.2013 не сплачені, та з урахуванням переплати у розмірі 1 941,53 грн. заборгованість за вказаною декларацією становить 40 226,28грн.

24.01.2013 підприємством подано до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя податкову декларацію з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності), якою відповідачем визначено податкове зобов'язання на 2013 рік у розмірі 16 323,72 грн., із сплатою щомісяця суми податку у розмірі 1 360,31 грн. Однак, суми щомісячних платежів, що були нараховані 30.08.2013, 30.09.2013, 30.10.2013, 30.11.2013 не сплачені, а сума податку що була нарахована 30.04.2013 сплачена лише частково у сумі 1 313,35 грн., залишок несплаченої суми складає 46,96 грн. Отже, заборгованість за вказаною декларацією становить 5488,20грн.

За несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань контролюючим органом за період з 04.03.2013 по 14.06.2013, з 01.04.2013 по 14.06.2013, з 01.04.2013 по 20.06.2013, з 03.05.2013 по 20.06.2013, з 03.05.2013 по 05.07.2013, з 03.05.2013 по 17.07.2013 нараховано пеню у розмірі 29,87 грн.

Відповідно до матеріалів справи, в користуванні ПАТ "Дніпробуд" перебувала земельна ділянка 1,046667 га. на якій розташовані зокрема будівлі: контори літ. А-2 та неопалювального складу літ. Б, що знаходяться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Леонова, 1-б.

В зв'язку з продажем вказаного нерухомого майна на підставі договору купівлі-продажу від 04.02.2013 зареєстрованого в реєстрі №110, №118 ПАТ "Дніпробуд" звернулося до Голови Запорізької міської ради з заявою про вилучення з постійного користування товариства земельної ділянки загальною площею 3,351 га.

13.02.2013 відповідач звернувся з листом №04/54 до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя з проханням про звільнення від щомісячної оплати земельного податку в сумі 5469,25 грн. починаючи з 05.02.2013.

05.03.2013 ПАТ "Дніпробуд" направило податкову декларацію з плати за землю з урахуванням уточнень. Квитанцією №2 від 05.03.2013 підтверджено, що документ прийнято на районному рівні, внаслідок чого відповідач вважає, що, починаючи з березня 2013 року земельний податок - щомісячний платіж у сумі 5469,25 грн. (загальна сума 40226,28 грн.) не підлягає сплаті.

Крім цього, ухвалою Господарського суду Запорізької області від 06.06.2013 по справі №25/5009/5742/11 затверджено Мирову угоду, за умовами п. 3.2 якої та Додатку №2 до Мирової угоди від 28.05.2013 (договір міни) ПАТ "Дніпробуд" передало нерухоме майно ТОВ "Інвест-Фонд-Сервіс": нежитлове приміщення контори службового управління літ.А-5 інв.№310818 (крім прим. 98-111,115), загальною площею 1139,1 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Леонова, буд.1-А, про що було повідомлено Голову Запорізької міської ради.

01.08.2013 відповідач звернувся до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя з листом №04/187 про звільнення від оплати земельного податку в сумі 1360,31 грн. починаючи з серпня 2013 року, внаслідок чого відповідач вважає, що ПАТ "Дніпробуд" не може нести відповідальність за несвоєчасне переоформлення земельних ділянок власниками будівель, а тому визнає заборгованість з орендної плати за земельну ділянку у розмірі 46,93 грн. (залишок несплаченої суми станом на 01.08.2013).

Земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (пп. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі - орендна плата) - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно зі ст. 269 Кодексу, платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

У відповідно до ст.270 цього Кодексу, об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно п.288.1. ст.288 Кодексу, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (пункт 288.2.). Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункт 288.4.). Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди (пункт 288.5.).

Згідно пункту 287.3 статті 287 цього Кодексу, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Питання виникнення права власності або права користування земельними ділянками урегульовані ЗК. Так, згідно з частинами першою, другою статті 116 ЗК громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону; набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України у разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року орган державної податкової служби надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Таким чином, враховуючи, що підставою для звернення податкового органу до суду з вимогою про стягнення коштів, є факт узгодженості суми податкового зобов'язання, та зважаючи, що відповідачем до податкового органу було направлено повідомлення про зміну власника земельної ділянки, податкову декларацію з плати за землю з урахуванням уточнень, яку податковим органом не прийнято до уваги, колегія суддів вважає передчасним звернення позивача з адміністративним позовом щодо стягнення податкового боргу з плати за землю та з орендної плати за землю з рахунків платника податків та не вбачає законних підстав для задоволення таких позовних вимог.

Під час розгляду даної адміністративної справи судом першої інстанції з'ясовано усі обставини, які мають значення для справи, ухвалено законне та обґрунтоване рішення про задоволення позову.

Передбачених статтею 202 Кодексу адміністративного судочинства України підстав для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового судового рішення не вбачається, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст. 200 КАС України, суд, -          

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області – залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року – залишити без змін.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого Адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня виготовлення повного тексту.

Повний текст виготовлено 7 листопада 2014 року.

Головуючий:                                                            В.Ю. Поплавський

          Суддя:                                                            Д.В. Чепурнов

          Суддя:                                                            І.Ю. Богданенко

                                                            

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2014
Оприлюднено27.11.2014
Номер документу41519376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/786/14

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Постанова від 03.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні