Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"05" листопада 2014 р. Справа № 820/15931/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання Вітер А.А.,
за участю: представника позивача Дружиніної О.О.,
представника відповідача Піскун О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полімер" до Харківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полімер" (далі позивач або ТОВ "НВЦ "Полімер") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі відповідач або Харківська ОДПІ), у якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить суд:
- визнати протиправними дії Харківської об'єднаної ДПІ ГУ Міндоходів у м.Харкові по проведенню та оформленню зустрічної звірки ТОВ «НВЦ «ПОЛІМЕР», за результатом якої складено акт №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «НВЦ «ПОЛІМЕР», з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами з 01.01.2014 по 31.07.2014» та внесення до інформаційної системи «Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України «Податковий Блок», у тому числі в базу даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» інформації на підставі даного акту;
- зобов'язати Харківську об'єднану ДПІ ГУ Міндоходів у м.Харкові вилучити з комп'ютерної автоматизованої інформаційної системи «Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України «Податковий Блок», у тому числі в базу даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» інформацію, внесену на підставі акту №439\20-23-22-04-09\38258050 від 19.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами з 01.01.2014 по 30.07.2014».
В обґрунтування позовних вимог представник позивач повідомив, що вважає дії Харківської ОДПІ щодо проведення зустрічної звірки такими, що суперечать приписам Податкового кодексу України, Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМУ №1232 від 27.12.2010.
Представник позивача посилається на те, що висновки податкового органу щодо непідтвердження реальності проведених господарських операцій з контрагентами зроблені в довідці про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" без дослідження відомостей первинних документів.
Представник позивача зазначає, що самостійна зміна відповідачем у базі співставлення показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки, без прийняття податкового повідомлення-рішення та без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків), порушує права та інтереси позивача та є незаконною.
У судовому засіданні представник позивача підтримав уточнені позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити.
У судовому засіданні та поданих до суду письмових запереченнях (а.с.21-23) представник відповідача проти позову заперечував, посилаючись на те, що оскаржувані дії вчинені відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
У запереченнях представник відповідача зазначив, що позивач не знаходився за юридичною адресою та не надав документи на перевірку, у зв'язку з чим неможливо провести звірку, було складено довідку про неможливість проведення зустрічної звірки.
Представник відповідача також повідомив, що відображення в інформаційних базах результатів податкового контролю щодо платника податків не є коригуванням податкової звітності, а є лише відомостями щодо фактів, які об'єктивно мали місце - про проведення заходу контролю, про його результати. При цьому, дані податкової звітності позивача - ТОВ "НВЦ "Полімер" залишилися в обсягах, які він самостійно визначив.
Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.
Фахівцем Харківської ОДПІ згідно з пп.73.5 ст.73 Податкового кодексу України здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за червень 2014р., та складено довідку №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «НВЦ «ПОЛІМЕР» щодо підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами за червень 2014р. (а.с.32-40).
Згідно з довідкою №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014 ТОВ "НВЦ "Полімер" взято на податковий облік Харківською ОДПІ 30.08.2012, на момент проведення перевірки перебуває на обліку в Харківській ОДПІ.
У вказаній довідці №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014 зазначено, що підприємством до звірки не надано первинні документи. Встановлено безпідставне формування податкового кредиту ТОВ "НВЦ "Полімер" іншим СГД у червні 2014 року у сумі 9358,7 тис.грн, відсутність наявності трудових та виробничих ресурсів для здійснення діяльності у задекларованому обсязі, мають місце усі критерії відбору підприємства як «податкової ями». Усе це свідчить про відсутність факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «НВЦ Полімер» код ЄДРПОУ 38258050.
У висновку довідки №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014 зазначено:
- звіркою ТОВ "НВЦ Полімер" не підтверджено проведені господарські операції з контрагентами-постачальниками за червень 2014р.;
- звіркою ТОВ "НВЦ Полімер" не підтверджено реальність проведених господарських операцій з контрагентами-постачальниками за червень 2014 року з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків;
- звіркою ТОВ "НВЦ Полімер" встановлено відсутність операцій, що підпадають під визначення статті 185 Податкового кодексу України за червень 2014 року;
- звіркою ТОВ "НВЦ Полімер" не підтверджено реальність проведених господарських операцій за червень 2014р. з контрагентами-покупцями з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунку, у частині реалізації товару, що попередньо був придбаний у контрагентів-постачальників.
При вирішенні цього спору судом взято до уваги наступне.
Відповідно до п. 73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначено Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010р. N1232 (далі - Порядок).
Відповідно до п. 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
З наведеного слідує, що зустрічна звірка проводиться за запитом органу державної податкової служби (ініціатора) та проводиться стосовно конкретно визначеного ініціатором контрагента платника податків.
Суд зазначає, що відповідачем не надано до суду письмові запити органів державної податкової служби (ініціаторів) щодо звірки визначених контрагентів позивача за відповідні періоди.
Натомість, у довідці про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014 зазначено: «На адреси інспекцій, де знаходяться контрагенти направлено запити на проведення зустрічних звірок за червень 2014р.» (а.с.38).
Згідно з п.4 Порядку, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Відповідно до п.6 Порядку у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Пунктом 7 Порядку встановлено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Згідно з пп.4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року N236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.
Відповідно до п. 73.3 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з підстав, зазначених у п.73.3 Податкового кодексу України.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Представником відповідача подано до суду копію запиту від 04.08.2014 №5834/10/20-23-15-01-17 до керівника ТОВ "НВЦ "Полімер", 62404, Харківський р-н, смт Кулиничі, вул.Кулиничівська, буд.44, про надання пояснень та їх документального підтвердження щодо господарських відносин за червень 2014р. з постачальниками та покупцями (а.с.29-30).
У цій копії запиту від 04.08.2014 №5834/10/20-23-15-01-17 зазначено, що його отримано 04.08.2014 за довіреністю ОСОБА_1 проте в судовому засіданні представник позивача повідомила, що працівник з таким прізвищем на підприємстві не працює.
Крім того, згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданою 28.07.2014, місцезнаходженням ТОВ "НВЦ "Полімер" є вул.Козацький Вал, буд.2, м.Суми, Сумська область, 40000.
З аналізу приписів п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу, п.п.6, 7 Порядку №1232 слідує, що зустрічна звірка може бути проведена податковим органом лише в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу, оскільки зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Таким чином, у зв'язку з відсутністю у Харківської ОДПІ первинних документів відповідач був позбавлений можливості провести зустрічну звірку ТОВ "НВЦ "Полімер".
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи встановлені судом обставини та нездійснення аналізу первинних документів, не відповідає приписам чинного податкового законодавства зазначення відповідачем у висновку довідки про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014 того, не підтверджено реальність проведених господарських операцій з контрагентами за червень 2014р.
Заперечуючи проти позову відповідач, в порушення вимог ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав до суду докази правомірності дій Харківської ОДПІ щодо проведення зустрічної звірки позивача, результати якої оформлені довідкою про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014.
Тому суд вважає такими, що підлягають задоволенню, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача з проведення та оформлення зустрічної звірки ТОВ «НВЦ «ПОЛІМЕР», за результатами якої складено довідку №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача з внесення до інформаційної системи «Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України «Податковий Блок», у тому числі в базу даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» інформації на підставі акту №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014; зобов'язання відповідача вилучити з комп'ютерної автоматизованої інформаційної системи «Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України «Податковий Блок», у тому числі з бази даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» інформацію, внесену на підставі акту №439\20-23-22-04-09\38258050 від 19.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами з 01.01.2014 по 30.07.2014» - суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
У територіальних органах Міндоходів збереження зібраної податкової інформації та її опрацювання здійснюється за допомогою Інтегрованої автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» (ІС «Податковий блок»), яка введена в експлуатацію з 01.01.2013 наказом ДПС України від 24.12.2012 №1197, та експлуатація якої здійснюється відповідно до Тимчасового регламенту, затвердженого наказом ДПС України від 24.12.2012 №1198, що встановлює порядок дій структурних підрозділів територіальних органів Міндоходів з використання системи при виконанні функціональних обов'язків.
ІС «Податковий блок» містить декілька підсистем - автоматизованих інформаційних систем (АІС), серед яких: «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», а також «Аналітична система». Дані податкової звітності переносяться до підсистеми - Податкова звітність, з тими показниками, які декларуються платниками податків. Дані перевірки відображаються в підсистемі - Податковий аудит.
Порядок внесення інформації до підсистеми «Податковий аудит» ІС «Податковий блок» інших інформаційних баз даних визначено Методичними рекомендаціями щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затвердженими наказом голови Державної фіскальної служби України №22 від 31.07.2014.
Згідно з довідкою від 10.10.2014 №7298/10/20-23-10-14, підписаною в.о.начальника Харківської ОДПІ, (а.с.50) жодної зміни (коригувань, виключень) задекларованих ТОВ «НВЦ «ПОЛІМЕР» у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період 01.01.2014 по 31.07.2014 співробітниками Харківської ОДПІ за наслідками проведення звірки, результат якої викладено в довідці від 19.08.2014 №439/20-23-22-04-09/38258050 не здійснювалось. Контролюючий орган не наділений повноваженнями на зміну даних податкової звітності платників податків. У системі ІС «Податковий блок» дані податкової звітності платника податків відображаються в самостійно узгоджених ТОВ «НВЦ «ПОЛІМЕР» сумах.
Крім того, суд зазначає, що дії відповідача по внесенню даних про результати податкового контролю в інформаційну базу є лише службовою діяльністю працівників податкової інспекції на виконання своїх службових обов'язків по збиранню доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження господарських операцій. Зазначені дії самі по собі не створюють для суб'єкта господарювання жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав.
Тобто, дії відповідача з внесення даних про результати податкового контролю в інформаційну базу не створюють правових наслідків для позивача, а отже внесення даних про результати податкового контролю в інформаційну базу не порушує права позивача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача з внесення до інформаційної системи «Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України «Податковий Блок», у тому числі в базу даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» інформації на підставі акту №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014; зобов'язання відповідача вилучити з комп'ютерної автоматизованої інформаційної системи «Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України «Податковий Блок», у тому числі з бази даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» інформацію, внесену на підставі акту №439\20-23-22-04-09\38258050 від 19.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НВЦ "Полімер" з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами з 01.01.2014 по 30.07.2014» - не підлягають задоволенню.
Як наслідок, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позову.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до вимог ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 94, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полімер" до Харківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Харківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області з проведення та оформлення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полімер", за результатами якої складено довідку №439/20-23-22-04-09/38258050 від 19.08.2014.
Відмовити у задоволенні позовних вимог в іншій частині.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полімер" (ідент. код 38258050; вул.Козацький Вал, 2, м.Суми, 40000) витрати зі сплати судового збору в сумі 36,54грн (тридцять шість грн п"ятдесят чотири коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
У повному обсязі постанову складено 10.11.2014.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2014 |
Оприлюднено | 27.11.2014 |
Номер документу | 41523589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні