ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2014 р. Справа № 804/12607/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Рищенко А.Ю.,
розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Імпекс-Сервіс 44 про стягнення податкового боргу у сумі 72280,68грн., -
ВСТАНОВИВ :
18.08.2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась Криворізька північна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Імпекс-Сервіс 44 про стягнення податкового боргу у сумі 72280,68грн.
Ухвалою суду від 20.08.2014 року було відкрито скорочене провадження без проведення судового засідання та виклику сторін.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю Імпекс-Сервіс 44 (далі - ТОВ Імпекс-Сервіс 44 ) має непогашену податкову заборгованість перед Державним бюджетом України з податку на прибуток приватних підприємств та податку на додану вартість у розмірі - 72280,68грн., у тому числі: з податку на прибуток у розмірі - 30285,05грн., з податку на додану вартість у розмірі - 41995,63грн. Проте, на момент звернення до суду спірна сума податкового боргу у загальному розмірі - 72280,68грн. залишається не сплаченою.
Просить суд: звернути стягнення на кошти з рахунків платника податків - Товариства з обмеженою відповідальністю Імпекс-Сервіс 44 (код ЄДРПОУ - 36607290) у банках, обслуговуючих такого платника податків, у тому числі готівкових коштів в розмірі:
- 41995,63грн. (сорок одна тисяча дев'ятсот дев'яносто п'ять гривень шістдесят три копійки) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість на бюджетний розрахунковий рахунок - 31112029700022, код платежу - 14010100, одержувач - УДКС у Жовтневому районі м. Кривого Рогу, код ОКПО - 38031627, банк одержувача - ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012;
- 30285,05грн. (тридцять тисяч двісті вісімдесят п'ять гривень п'ять копійок) в рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток на бюджетний розрахунковий рахунок - 31110009700022, код платежу - 11021000, одержувач - УДКС у Жовтневому районі м. Кривого Рогу, код ОКПО - 38031627, банк одержувача - ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012.
Копію ухвали про відкриття скороченого провадження було направлено на адресу відповідача, проте конверт із поштовим вкладенням повернувся до суду. У відповідності до положень ч.8 ст.35 КАС України поштове відправлення вважається врученим належним чином.
Згідно п.2 ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Відповідно до ч.4 ст.183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним даний адміністративний позов задовольнити повністю з наступних підстав.
Згідно до ч.1 ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У відповідності до положень ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
За ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Згідно ст.36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Пунктом 54.1 ст.54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно до п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
З матеріалів справи вбачається, що у період з 06.12.2011 року по 12.12.2011 року Північною міжрайонною державною податковою інспекцією у м. Кривому Розі Дніпропетровської області (правонаступник - Криворізька північна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області) була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ Імпекс-Сервіс 44 (код ЄДРПОУ - 36607290) з питань підтвердження відомостей щодо взаємовідносин з ТОВ НВП Діонея (код ЄДРПОУ - 36161997) за період з 29.07.2009 року по 31.12.2010 року. Хід та результати проведеної перевірки зафіксовані в акті перевірки від 19.12.2011 року №158/231-36607290.
Згідно пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право в тому числі проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно даних акту перевірки, таку було проведено на підставі направлень від 05.12.2011 року №411/231, на підставі пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та відповідно до наказу Північної міжрайонної державної податкової інспекції м. Кривого Рогу Дніпропетровської області.
Так, згідно пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, в тому числі за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
За висновками акту перевірки, перевіркою ТОВ Імпекс-Сервіс 44 було встановлено факт нереальності здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ТОВ НВП Діонея , що призвело до порушення: пп.4.1.6 п.4.1 ст.4, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств занижено податок на прибуток в загальній сумі - 27995,00грн., в тому числі по періодах: ІV квартал 2009 року у сумі - 15542,00грн., І квартал 2010 року у сумі - 4235,00грн., ІІ квартал 2010 року у сумі - 8218,00грн.; пп.3.1.1 п.3.1 ст.3, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість , в результаті чого підприємством було завищено ПДВ на загальну суму - 802,00грн. за період вересень 2009 року - червень 2010 року.
Такі висновки стали підставою для винесення податкового повідомлення-рішення форми Р від 29.12.2011 року №0001322301 на суму - 34994,00грн., в тому числі за основним платежем з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі - 27995,00грн., нараховані штрафні санкції у розмірі - 6999,00грн. Вказане податкове повідомлення-рішення було отримане відповідачем поштою - 05.01.2012 року, що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення, яка є наявною в матеріалах справи. Не погодившись із таким податковим повідомленням-рішення відповідач оскаржував його в судовому порядку. За результатами судового розгляду позову Товариства з обмеженою відповідальністю Імпекс-Сервіс 44 до Криворізької північної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області про скасування податкового повідомлення-рішення №0001322301 від 29.12.2011 року, справа №2а/0470/1430/12, судом було винесено постанову від 31.10.2012 року про відмову у задоволення позову ТОВ Імпекс-Сервіс 44 та спірне податкове повідомлення-рішення визнано винесеним правомірно. Дане рішення суду від 31.10.2012 року відповідачем в апеляційному порядку не оскаржувалось та набрало законної сили.
Положеннями ст.ст.58, 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
За нормою п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони були надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
На виконання вищевикладених норм Податкового кодексу України податковою інспекцією було винесено податкову вимогу форми Ю від 05.05.2014 року №531-25 на загальну суму податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями станом на 04.05.2014 року становить - 34890,07грн., в тому числі за основним платежем - 27891,07грн., нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі - 6999,00грн. Вказану податкову вимогу було отримано відповідачем - 02.06.2014 року, що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення. Та направлено ТОВ Імпекс-Сервіс 44 лист від 08.05.2014 року №7166/10/04-83-25 Щодо погашення податкового боргу у загальній сумі - 34890,07грн.
Крім того, позивачем була проведена камеральна перевірка відповідача щодо своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 10.06.2014 року №47/1502/36607290.
Положеннями ст.76 Податкового кодексу України визначено порядок проведення камеральної перевірки, а саме: встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
За результатами проведеної камеральної перевірки податковою інспекцією було встановлено, що платник податків - ТОВ Імпекс-Сервіс 44 порушує терміни сплати визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі - 3122,10грн., визначених в п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України глави 4 розділу ІІ Податкового кодексу України. Так, вказане податкове зобов'язання було самостійно визначено відповідачем у поданій податковій декларації з податку на прибуток підприємства від 10.02.2013 року за №9090231926 J01001, граничний термін сплати - 11.03.2014 року, проте фактично сплачено - 12.03.2014 року. Тому, податковою інспекцією було визначено суму штрафу за затримку сплати у 1 календарний день у розмірі - 10% грошового зобов'язання, погашеного із затримкою, а саме: у розмірі - 312,21грн., відповідно до податкового повідомлення-рішення форми Ш від 11.06.2014 року №00050/1502/9309. Дане податкове повідомлення-рішення було отримано відповідачем - 19.06.2014 року, що підтверджується відміткою про отримання за даним податковим повідомленням-рішенням.
Також відповідачем була подана до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2014 року, відповідно до якої ТОВ Імпекс-Сервіс 44 самостійно нарахувало суму податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі - 42123,00грн.
У відповідності до положень ст.129 Податкового кодексу України пеня нараховується:
129.1.1. після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
129.1.2. у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.3. у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.
129.2. У разі скасування нарахованого контролюючим органом грошового зобов'язання (його частини) у порядку адміністративного та/або судового оскарження пеня за період заниження такого грошового зобов'язання (його частини) скасовується.
129.3. Нарахування пені закінчується:
129.3.1. у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань;
129.3.2. у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов'язань відповідного бюджету перед таким платником податків;
129.3.3. у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);
129.3.4. при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Відповідно наданих позивачем даних станом на 01.08.2014 року за ТОВ Імпекс-Сервіс 44 рахується податковий борг у загальному розмірі - 72280,68грн., а саме: з податку на прибуток підприємства недоїмка складає - 30202,28грн., пеня - 82,77грн., всього на суму - 30285,05грн.; з податку на додану вартість недоїмка становить - 41995,63грн.
Тому, з урахуванням вищевикладеного, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на прибуток підприємства та з податку на додану вартість становить - 72280,68грн.
Відповідно до положень пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право в тому числі звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Суд, приймаючи до уваги вищевикладене та, враховуючи, що на час розгляду справи податковий борг відповідачем не сплачено в добровільному порядку, відповідних доказів суду не надано, дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, тому підлягають задоволенню повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 12, 60, 86, 160, 161, 163, 183-2 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Імпекс-Сервіс 44 про стягнення податкового боргу у сумі 72280,68грн. - задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків платника податків - Товариства з обмеженою відповідальністю Імпекс-Сервіс 44 (код ЄДРПОУ - 36607290) у банках, обслуговуючих такого платника податків, у тому числі готівкові кошти в розмірі:
- 41995,63грн. (сорок одна тисяча дев'ятсот дев'яносто п'ять гривень шістдесят три копійки) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість на бюджетний розрахунковий рахунок - 31112029700022, код платежу - 14010100, одержувач - УДКС у Жовтневому районі м. Кривого Рогу, код ОКПО - 38031627, банк одержувача - ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012;
- 30285,05грн. (тридцять тисяч двісті вісімдесят п'ять гривень п'ять копійок) в рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток на бюджетний розрахунковий рахунок - 31110009700022, код платежу - 11021000, одержувач - УДКС у Жовтневому районі м. Кривого Рогу, код ОКПО - 38031627, банк одержувача - ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012.
Постанову суду відповідно до ч.1 ст.256 КАС України, звернути до негайного виконання. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Суддя А.Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2014 |
Оприлюднено | 28.11.2014 |
Номер документу | 41537400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні