УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 листопада 2014 року Справа № 876/6594/14
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-судді: Сапіги В.П.,
суддів: Обрізка І.М., Левицької Н.Г.
за участі секретаря судових засідань Саламахи О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КІМ" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2014 року у справі за адміністративним позовом Держгірпромнагляду у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "КІМ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-
В С Т А Н О В И В :
Територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області звернулось в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КІМ", в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду, шляхом невідкладного зупинення ведення газонебезпечних робіт та робіт у вибухонебезпечних зонах, а також експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: устаткування, пов'язане з використанням, виготовленням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних або шкідливих речовин на автозаправній станції ТзОВ "КІМ" (адреса - м.Сколе, вул.Героїв Маківки, 9), до усунення останнім порушень, що зазначені в акті перевірки від 06.05.2014 року №10-10/28 та отримання у встановленому законом порядку рішення на відновлення робіт. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної перевірки відповідача були виявлені порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працюючих. Враховуючи зазначене, позивач звертається до суду із зазначеним позовом для захисту прав та законних інтересів працюючих через застосування до відповідача заходів реагування в порядку частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2014 року адміністративний позов задовольнено повністю.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "КІМ" подало апеляційну скаргу, вважає, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, а тому просить скасувати оскаржувану постанову з прийняттям нової, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обгрунтування апеляційних вимог вказує на те, що п.4 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності встановлюється виключно законами.
Однак Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони правці в системі Держгіпромнагляду України, на яке послався суд, як на підставу для зупинення господарської діяльності АЗС, не є Законом України, а тому не може визначати підстав для зупинення ведення робіт та експлуатації обладнання на АЗС.
Будь-якого Закону України, який би визначав наявність підстав для зупинення господарської діяльності належної ТзОВ «КІМ» АЗС, немає, а відтак підстав для такого зупинення діяльності також немає.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення обставин справи, правильність їх юридичної оцінки, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно відхилити з наступних мотивів.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів врахувала наступні норми чинного законодавства та обставини справи.
Згідно Виписки з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ТзОВ "КІМ" є юридичною особою та зареєстроване за адресою: Львівська область, м.Сколе, вул.Героїв Маківки, 9; ідентифікаційний код 32188402.
На підставі наказу т.в.о. начальника Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області від 18.04.2014 року №382, повідомлення про проведення планової перевірки від 18.04.2014 року №118/10 та направлення на проведення перевірки від 18.04.2014 року №122/10 посадовою особою Держгіпромнагляду України - головним державним інспектором Державної інспекції нагляду у газовому господарстві і хімічній промисловості Фейчак Ярославом Яковичем у період з 05 травня 2014 року по 06 травня 2014 року проведено планову перевірку суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) ТзОВ "КІМ", а саме автозаправної станції на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
За результатами перевірки автозаправної станції ТзОВ "КІМ" державним інспектором складено акт від 06 травня 2014 року №10-10/28, в якому зафіксовано наступні порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при проведенні робіт, які спричиняють загрозу для життя працюючих - не виконано припис посадової особи органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства (порушено ст.11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері господарської діяльності", зокрема: підприємством не отримано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, тобто газонебезпечні роботи і роботи у вибухонебезпечних зонах, що зазначені у ст.21 Закону України "Про охорону праці" й п.6 додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, тобто устаткування, що пов'язане з використанням, виготовленням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних або шкідливих речовин, що вказані у ст.21 Закону України "Про охорону праці" і п.1 додатку 3 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 року №1107.
Актом перевірки, у зв'язку з виявленими порушеннями, попереджено суб'єкта господарювання про необхідність негайного повного зупинення виконання робіт (виробництва), пов'язаних з експлуатацією автозаправної станції ТзОВ "КІМ" до усунення цих порушень.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (надалі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з пунктами 1, 6 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року №408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгіпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Пунктом 1 Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Львівській області, затвердженого наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 року №186-к визначено, що територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України та їй підпорядковується.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 року №2694-ХІІ передбачено, що державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року №826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за №1531/20269 (надалі - Положення №826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Відповідно до п.2.1 Положення №826, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю (надалі - суб'єкти господарювання), у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів (надалі - об'єкти перевірки).
Пунктом 2.26 Положення №826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки
-порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра;
-відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
-непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
-виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
В матеріалах справи відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Позивачем надані усі документи, які підтверджують обґрунтованість заявленого позову. Водночас, відповідачем не надано суду жодних доказів щодо усунення виявлених порушень, зафіксованих в акті перевірки від 06.05.2014 року №10-10/28.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
В зв'язку з цим, колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції при вирішенні даної справи всебічно, повно та об'єктивно встановив обставини справи, дослідив та оцінив всі докази, які містяться в матеріалах справи та прийшов до вірного висновку.
З огляду на таке, наведені в апеляційній скарзі доводи не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на те, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ч.3 ст. 160, ст.196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд апеляційної інстанції,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу адвоката Товариства з обмеженою відповідальністю "КІМ" залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2014 року у справі № 813/3678/14 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя : В.П.Сапіга
Судді: І.М. Обрізко
Н.Г.Левицька
Повний текст виготовлено 18.11.2014р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2014 |
Оприлюднено | 01.12.2014 |
Номер документу | 41556908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга В.П.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні