Постанова
від 28.10.2014 по справі 814/3635/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 жовтня 2014 р.м.ОдесаСправа № 814/3635/13-а

Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Єнтіна А. П.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Бойка А.В.,

суддів: Танасогло Т.М.,

Яковлєва О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2013 року по справі за позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до дочірнього підприємства «Фірма «Моріонік» Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «Моріон» про пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

12.08.2013 року Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду першої інстанції з адміністративним позовом до дочірнього підприємства «Фірма «Моріонік» Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «Моріон» про стягнення пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій у розмірі 393,60 грн.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 04.09.2013 року у задоволенні адміністративного позову Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів відмовлено в повному обсязі.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, 13.09.2013 року Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів подало апеляційну скаргу.

Апелянт зазначає, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим ставиться питання про скасування постанови Миколаївського окружного адміністративного суду від 04.09.2013 року та прийняття нової, якою задовольнити позовні вимоги Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в повному обсязі.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть учать у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що за порушення Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», а саме за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році, відповідачу було нараховано Миколаївським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі 2043,48 та пеню в сумі 373,92 грн.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 16.03.2010 року було стягнуто з дочірнього підприємства «Фірма «Моріонік» Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «Моріон» на користь Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 2043,48 грн. та пеню в розмірі 373,92 грн.

Згідно виписки ГУДКСУ в Миколаївській області дочірнє підприємство «Фірма «Моріонік» Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «Моріон» повністю сплатило адміністративно-господарські санкції в сумі 2043,48 грн. та пеню в розмірі 373,92 грн. саме 31.05.2013 року.

Звертаючись з позовом до суду першої інстанції, Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів посилалось на те, що зазначена дата сплати адміністративно-господарських санкцій та пені за 2007 рік свідчить про пропуск відповідачем строків сплати зазначених санкцій, встановлених ч.4 ст. 20 Закону, у зв'язку з чим Фондом було здійснено перерахунок суми пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкції у 2007 році та донараховано пеню в розмірі 393,60 грн.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції посилався на те, що Порядком нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Мінпраці "Про затвердження Порядку нарахування пені та її сплати" від 15.05.2007 № 223 визначено, що пеня розраховується на дату подання позовної заяви за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів.

Крім того, суд першої інстанції посилався на те, що питання про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені було вирішено судом у постанові від 16.03.2010 року, а тому продовження нарахування пені та її стягнення є таким, що суперечить принципам справедливості, принципам відносин органів державної влади та підприємств.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції не погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, зважаючи на наступне:

Відповідно до ч. 8 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Згідно з п. 4, 5 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення. Порядок нарахування пені та встановлення строку її сплати затверджуються Мінпраці.

Порядком нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Мінпраці "Про затвердження Порядку нарахування пені та її сплати" від 15.05.2007 року № 223 (далі - Порядок №223) визначено механізм нарахування пені.

П. 3.4 Порядку №223 нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу).

В свою чергу, п. 3.6 Порядку №223 нарахування пені здійснюється на дату фактичного погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу. При частковому погашенні боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку боргу.

В даному випадку, випискою ГУДКСУ в Миколаївській області підтверджується, що дочірнє підприємство «Фірма «Моріонік» Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «Моріон» повністю сплатило адміністративно-господарські санкції в сумі 2043,48 грн. та пеню в розмірі 373,92 грн. - 31.05.2013 року.

Таким чином, з аналізу положень чинного законодавства вбачається, що нарахування пені на суму адміністративно-господарських санкцій, здійснюється до моменту фактичної сплати підприємством суми вказаних санкцій, а тому, оскільки відповідач з порушенням термінів сплатив до Державного бюджету України суму адміністративно-господарських санкцій, колегія суддів приходить до висновку, що вимоги Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення з дочірнього підприємства «Фірма «Моріонік» Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «Моріон» суми донарахованої пені в розмірі 393,60 грн. є правомірними та підлягають задоволенню.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає помилковими посилання суду першої інстанції в обґрунтування протиправності донарахування позивачем пені на суму адміністративно-господарських санкцій на п. 3.7 Порядку №223 та на наявність рішення суду про стягнення з підприємства адміністративно-господарських санкцій та пені, зважаючи на те, що п. 3.6 вказаного Порядку чітко визначено, що нарахування пені на суму адміністративно-господарських санкцій, здійснюється до моменту фактичної сплати підприємством суми вказаних санкцій.

Зважаючи на все вищезазначене, колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції при повному встановленні фактичних обставин справи порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, тому постановлене судове рішення на підставі ст. 202 КАС України підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення.

Керуючись ст.ст. 184, 185, 197, 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2013 року - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою адміністративний позов Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Стягнути з дочірнього підприємства «Фірма «Моріонік» Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства «Моріон» (код ЄДРПОУ 24794312) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 393 (триста дев'яності три) грн. 60 коп.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя: А.В. Бойко

Суддя: Т.М. Танасогло

Суддя: О.В. Яковлєв

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2014
Оприлюднено28.11.2014
Номер документу41559047
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/3635/13-а

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 02.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Єнтіна А. П.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Єнтіна А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні