Справа № 815/5418/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2014 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Андрухіва В.В.
при секретарі Белан М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер-Прогрес" до Управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті в Одеській області про визнання протиправною та скасування постанови №045592 від 26.08.2014 року,-
ВСТАНОВИВ:
23 вересня 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Лідер-Прогрес" звернулось до суду з позовом до Управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті в Одеській області, в якому просив:
- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно - господарського штрафу №045592 від 26.08.2014 року Управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті в Одеській області щодо застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер-Прогрес» (ЄДРПОУ №36343498) штрафу в сумі 1700,00 грн. згідно абз.3, ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 04.09.2014 року TOB «Лідер-Прогрес» отримало з Управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті в Одеській області листа, згідно якого постановою №045592 на товариство було накладено адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. згідно ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт». До листа додана також і вказана постанова від 26.08.2014 року.
Позивач вказав, що Укртрансінспекцією грубо порушено п.26 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою КМУ від 08.11.2006 року за №1567, згідно якого справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. Однак, насправді TOB «Лідер-Прогрес» взагалі не отримувало такого повідомлення. Таким чином, відповідач, грубо порушуючи вищевказаний порядок розгляду справ про порушення, протиправно виніс постанову №045592 без повідомлення підприємства та за відсутності представника TOB «Лідер-Прогрес» при розгляді справи.
Позивач також зазначив, що згідно Акту №058175 від 10.07.2014 року встановлені наступні порушення: відсутність протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; договір обов'язкового особистого страхування водія. Таким чином співробітниками Укртрансінспекції (у Кіровоградській області) було грубо порушено Порядок в частині виключного переліку питань, які можуть перевірятись при тому чи іншому виді перевірки. Так, Порядок в п.4 визначає три види перевірок - планові, позапланові та рейдові (перевірки на дорозі). Згідно акту та Порядку в даному випадку мала місце саме рейдова перевірка. Згідно п.15 Порядку встановлюється вичерпний перелік питань, які можуть перевірятись при рейдовій перевірці і питання, що перевірялись не входять до цього вичерпного переліку. Щодо ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», на яку посилається Укртрансінспекція, то згідно Порядку співробітниками Укртрансінспекції проводиться перевірка лише наявності визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюється перевезення автомобільним транспортом.
Крім того, позивач вказав, що у відповідності до п.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в України, затверджених Наказом Мінтрансу України №363 від 14.10.1997 року, єдиним документом на підставі якого здійснювалось перевезення і наявність якого могло перевіряти Укртрансінспекція - це товарно-транспортна накладна, адже характер вантажу не вимагав додаткових сертифікатів, свідоцтв та ін. Згідно акту перевірки наявність товарно-транспортної накладної була підтверджена. Таким чином, Укртрансінспекцією (у Кіровоградській області) було грубо порушено Порядок в частині кола питань, які можуть перевірятись при рейдовій перевірці. Також, згідно абз.3 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт», згідно якого на підприємство накладений штраф, також передбачає застосування адміністративно-господарського штрафу за надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 та 48 цього Закону. Як вже було вказано вище, порушень в цьому питанні не було - товарно-транспортна накладна була наявна, посвідчення водія також, документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах теж був. Жодні інші документи в даному випадку не передбачаються і не можуть вимагатись Укртрансінспекцією при проведенні рейдової перевірки. Таким чином, позивачем не було порушено ч.1 абз.3 ст.60 ЗУ «Про автомобільний транспорт».
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причину неявки до суду не повідомив.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що 23.01.2009 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю "Лідер-Прогрес", про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ за №15561060012034625.
Згідно Довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА № 803769, ТОВ "Лідер-Прогрес" здійснює наступні види діяльності за КВЕД-2010: 25.62 - Механічне оброблення металевих виробів, 23.61 - Виготовлення виробів із бетону для будівництва, 25.50 - Кування, пресування, штампування, профілювання; порошкова металургія, 25.61 - Оброблення металів та нанесення покриття на метали, 46.69 - Оптова торгівля іншими, 49.41 - Вантажний автомобільний транспорт.
10.07.2014 року співробітниками Управління Укртрансінспекції в Кіровоградській області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, за результатами якої складено акт № 058175 від 10.07.2014 року.
В ході перевірки 10.07.2014 року встановлено, що на транспортний засіб позивача RENAULT MAGNUM 440, державний номер НОМЕР_1: не оформлений протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу (відповідальність передбачена ч.1 абз.3 ст.60 Закону), та договір обов'язкового особистого страхування водія ОСОБА_1 від нещасних випадків на транспорті, тобто надання послуг з перевезення вантажів на договірних умовах без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", п.3.3. Наказу МТЗУ № 385 від 24.06.2010 року, п.6 ст.7 Закону України «Про страхування», п. 4 Постанови КМУ № 959 від 14.08.1996 року.
26.08.2014 року на підставі акту перевірки № 058175 від 10.07.2014 року Управлінням Укртрансінспекції в Одеській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №045592 на підставі ч.1 абз.3 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт", якою накладено на ТОВ «Лідер-Прогрес» адміністративно - господарський штраф у сумі 1700 грн.
Згідно з п.п.1, 3, 8 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004р. №1190 (далі за текстом - Положення № 1190), Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується. Основними завданнями Головавтотрансінспекції є: участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері надання послуг з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним транспортом; здійснення відповідно до законодавства ліцензування та контролю у сфері надання послуг з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним транспортом. Головавтотрансінспекція для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи у межах граничної чисельності працівників Головавтотрансінспекції.
Відповідно до п.п.1 п.5 Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 14.12.2005року №888, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2005р. за №1573/11853 (далі за текстом - Положення № 888), територіальні управління відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні, у тому числі, здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезень пасажирів і вантажів; дотриманням вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Пунктом 6 Положення № 888 передбачено, що територіальні управління у відповідному регіоні мають право перевіряти виконання суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, наявністю відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням ними ліцензійних умов, а також процедуру здійснення державного нагляду за забезпеченням такими суб'єктами господарювання безпеки автомобільних перевезень визначено Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006р. №1567, відповідно до п.4 якого державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Судом встановлено, що позивача притягнуто до відповідальності у зв'язку із відсутністю протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу.
Згідно ч.1 абз.3 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт", за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є, зокрема: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством.
Відповідно до Закону України "Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)", Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті від 24.06.2010 року № 385.
Згідно п.3.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 року № 385 (далі - Інструкція № 385), водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
- забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
- своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
- використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
- має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;
- у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);
- у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Відповідно до п.6.1 "Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів", затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 року № 340 (далі за текстом - Положення № 340), автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Згідно до п.4. Наказу Мінтрансу № 340 від 07.06.2010 року (із змінами), цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пункту 6.1 Положення, затвердженого цим наказом, який набирає чинності для: перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою від 3,5 тонн до 12 тонн - з 01.06.2015 року.
Згідно п.6.3 Наказу Міністерства інфраструктури України від 29.12.2011 року № 659 "Про внесення змін до наказу Мінтрансзв'язку від 07.06.2010 року № 340", до набрання чинності пунктом 6.1 цього розділу водій, який керує ТЗ, що зазначений у пункті 6.1 цього розділу та не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3).
Таким чином, оскільки п.6.1 Положення № 340 набирає чинності лише з 01.06.2015 року, у позивача був відсутній обов'язок щодо обладнання автомобіля тахографом та його використання, і відповідно обов'язок мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу.
Тобто, протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу не входить до визначеного ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт" переліку документів, які повинен був мати при собі позивач під час перевірки.
Також слід зазначити, що водій ОСОБА_1 транспортного засобу марки RENAULT MAGNUM 440, номерний знак НОМЕР_1, що належить ТОВ «Лідер-Прогрес», мав при собі і пред'явив особам, які здійснювали контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконувались вантажні перевезення.
За таких обставин, підстав для застосування до позивача штрафу у сумі 1700 грн. у відповідача не було, тому постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №045592 від 26.08.2014 року є протиправною та підлягає скасуванню.
Крім того, слід зазначити, що відповідачем порушено порядок розгляду справи про порушення ТОВ «Лідер-Прогрес» вимог ч.1 абз.3 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Згідно п.26 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою КМУ від 08.11.2006 року за №1567, справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Я встановлено в ході судового розгляду, в порушення п.26 вказаного Порядку від 08.11.2006 року за №1567, відповідачем не повідомлено ТОВ «Лідер-Прогрес» про час і місце розгляду справи про порушення, та розглянуто дану справу за відсутності представника позивача. Ухвалою суду від 29.10.2014 року у відповідача було витребувано докази повідомлення позивача про розгляд справи про порушення ТОВ «Лідер-Прогрес» законодавства про автомобільний транспорт, однак витребувані докази відповідач суду не надав.
За таких обставин, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер-Прогрес" підлягає задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 6-11, 71, 86, 158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер-Прогрес" - задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансінспекції в Одеській області № 045592 від 26.08.2014 року про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 1700 грн. до ТОВ "Лідер-Прогрес" (код ЄДРПОУ 36343498).
Стягнути судові витрати у розмірі 182,70 грн. (сто вісімдесят дві гривні 70 копійок) із Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер-Прогрес" (адреса: 65005, м.Одеса, вул.Бугаївська, 35, оф.801, код ЄДРПОУ 36343498).
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст постанови виготовлено 17 листопада 2014 року.
Суддя: В.В.Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2014 |
Оприлюднено | 28.11.2014 |
Номер документу | 41559309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні