КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 листопада 2014 року 810/6424/14
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Білоцерківського району Київської області в інтересах держави у особі Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області до Державного комунального виробничого підприємства "Комунальник" про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся Прокурор Білоцерківського району Київської області в інтересах держави у особі Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області з позовом до Державного комунального виробничого підприємства "Комунальник" про стягнення податкового боргу в сумі 91698грн. 41 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача наявний податковий борг у сумі 91698 грн. 41 коп. Вказаний борг утворився у зв'язку з тим, що відповідачем у терміни встановлені законодавством, не було сплачено узгоджену суму заборгованості, визначену відповідачем у податкових декларація та у зв'язку із наявністю у відповідача заборгованості по сплаті штрафних санкцій за несвоєчасну сплату (перерахування) податкових зобов'язань та пені.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2014 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду на 24 листопада 2014 року.
В судове засідання 24 листопада 2013 року сторони, повідомлені належним чином про розгляд справи, не з'явились. Від прокурора та представника Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області до суду надійшло клопотання про розгляд справи за їх відсутності, у порядку письмового провадження, відповідач про причини неявки суд не повідомив.
Відповідач повідомлений про розгляд справи належним чином.
Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності, належним чином повідомлених представників сторін та у порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Державне комунальне виробниче підприємство «Комунальник» зареєстровано як юридична особа Білоцерківською районною державною адміністрацією Київської області, як платник податків відповідач перебуває на обліку в Білоцерківській ОДПІ Київської області з 24.12.1997р. за № 137.
За даними податкового органу у відповідача наявна податкова заборгованість у розмірі 91698, 41 грн., яка виникла з наступних підстав.
Відповідачем у порядку і строки, передбачені статтями 49 та 203 Податкового кодексу України було подано до податкового органу, засобами електронного зв'язку, податкові декларації з ПДВ (копії яких наявні в матеріалах справи) від 15.03.2013р. (за лютий 2013 року) на суму 13 грн., від 10.04.2013 року (за березень 2013 року) на суму 2637,00 грн., від 18.05.2013 року (за квітень 2013 року) на суму 7168 грн., від 04.06.2013 року (за травень 2013 року) на суму 5345 грн., від 08.07.2013 року (за червень 2013 року) на суму 9047 грн.. від 15.08.2013 року (за липень 2013 року) на суму 4828, 00 грн., від 12.09.2013 року (за серпень 2013 року) на суму 6957, 00 грн., від 16.10.2013 року (за вересень 2013 року) на суму 7218 грн., від 19.11.2013 року (за жовтень 2013 року) на суму 8795 грн., від 16.12 .2013 року (за листопад 2013 року) на суму 1639 грн., від 13.01.2014 року (за грудень 2013 року) на суму 7187 грн., від 17.02.2014 року (за січень 2014 року) на суму 5452 грн., від 18.03.2014 року (за лютий 2014 року) на суму 10495 грн., від 11.04.2014 року (за березень 2014 року) на суму 27 грн., від 19.05.2014 року (за квітень 2014 року) на суму 6194 грн.
Однак, відповідачем в порядку та в строки, передбачені Податковим кодексом України, не було сплачено узгоджену суму податкових зобов'язань, визначену ним самостійно у податкових деклараціях.
Крім того, у січні 2013 року податковим органом було проведено перевірку своєчасності та повноти сплати відповідачем сум ПДВ до бюджету, за наслідками якої складено Акт перевірки від 09.10.2013 року № 000546/10-02-15-02/25297219 .
В зазначеному Акті перевірки податковим органом встановлено порушення відповідачем вимог пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України, а саме відповідачем сплачено ПДВ, самостійно визначене, в сумі 33825, 15грн. з порушенням законодавчо встановлених термінів.
На підставі вказаного Акта перевірки податковим органом було прийнято податкове повідомлення - рішенця форми «Ш» від 17.10.2013р. № 0011761502 із застосуванням до відповідача штрафних санкцій у розмірі 6765, 03 грн. Вказане податкове повідомлення - рішення вручене уповноваженій особі відповідача 17 жовтня 2013 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на корінці податкового повідомлення-рішення.
Крім того, за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання (його частини) та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань нарахована пеня в сумі - 1931, 38 грн.
Оскільки відповідачем самостійно існуючу заборгованість перед бюджетом погашено не було, у відповідності до статті 59 Податкового кодексу України, позивачем виставлено відповідачеві податкову вимогу форми від 01.04.2011р. "Ю" № 70. Вказана вимога вручена уповноваженому представнику відповідача 01.04.2011р. , про що свідчить підпис уповноваженої особи на корінці податкової вимоги.
У зв'язку несплатою відповідачем у добровільному порядку суми заборгованості, прокурор звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Порядок справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено приписами Податкового кодексу України.
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктами 49.18.1 та 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (пункт 38.1 статті 38 Податкового кодексу України).
Пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України встановлено, що платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно з статтею 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до пункту 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені)-із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
У відповідності з п. 4.2.3 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затверджено наказом ДПА України від 18.07.2005р. №276, нарахування пені за порушення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання здійснюється в особових рахунках платників податків у розділі «Нарахування сум пені».
Згідно розділу 2 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби затверджено Наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 № 953 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2010 р. за № 1350/18645 пеня нараховується після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.
Нарахування пені, визначеної підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 цього розділу, здійснюється у день фактичного погашення податкового боргу (частини податкового боргу).
Відповідно до підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу (підпункт 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, орган державної податкової служби надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Станом на день розгляду справи відповідачем заборгованість у розмірі 91698 грн. 41 коп. не сплачена в добровільному порядку. Заперечень проти позову відповідач до суду не надіслав, доказів оскарження податкового повідомлення-рішення чи вимоги про сплату боргу суду, також не надав.
Відповідно до ст. 60 КАС України, прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що сума заборгованості 91698, 41 грн. не погашена відповідачем станом на день розгляду справи, вона підлягає стягненню з відповідача, та позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Державного комунального виробничого підприємства "Комунальник" (код ЄДРПОУ 25297219) на користь Державного бюджету України податковий борг в сумі 91698(дев'яносто одну тисячу шістсот дев'яносто вісім ) 41 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2014 |
Оприлюднено | 28.11.2014 |
Номер документу | 41562540 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні