Рішення
від 21.11.2014 по справі 912/2526/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2014 рокуСправа № 912/2526/14 Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Колодій С.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи №912/2526/14

за позовом: приватного підприємства кафе "Казка", м. Олександрія Кіровоградської області

до відповідача: Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю у Кіровоградської області, м. Кіровоград

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Гаврилової Світлани Миколаївни, м. Олександрія

про визнання протиправною та скасування постанови

за участю представників сторін:

від позивача - Марченко Ю.А., довіреність № 08-14/1 від 01.08.14;

від відповідача - Панфілов О.Г., довіреність № 01-06/40 від 13.01.14;

від третьої особи - участі не брали.

В судовому засіданні 18.11.2014р. оголошувалась перерва до 12 год. 00 хв. 21.11.2014 р.

Приватне підприємство кафе "Казка" звернулося до господарського суду Кіровоградської області з позовною заявою про визнання протиправною та скасування постанови Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградської області від 16.07.2014 року №27/1226/2014 ю-Ол про накладення на приватне підприємство кафе "Казка" штрафу в розмірі 43 848,00 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач, посилаючись на приписи пункту 2 частини 1 статті 34 та статтю 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Закон України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" зазначає, що наявність чи відсутність обмежень прав замовника на виконання будівельних робіт і розмір штрафу, який може бути застосований до нього при порушенні існуючих обмежень, залежить від категорії складності об"єкта.

Позивач стверджує, що з акту перевірки вбачається, що при проведенні перевірки категорія складності об"єкта реконструкції не встановлювалась, а отже визначаючи існування обов"язку підприємства подати декларацію та визначаючи розмір штрафу за її неподання, контролюючий орган виходив не з достовірно встановлених даних, а з припущення, що неприпустимо для встановлення відповідальності суб"єктів містобудування.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач звертає увагу суду на порушення відповідачем Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 р. №244, а саме накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності після закінчення шестимісячного строку з дня виявлення контролюючим органом наявного, на його думку, правопорушення.

Позивач наполягає на необґрунтованості та безпідставності рішення Інспекції про притягнення до відповідальності суб"єкта містобудування, посилаючись на рішення Інспекції в іншій справі, яким встановлено відсутність складу правопорушення керівника приватного підприємства кафе "Казка" при вчиненні тих же дій, які в даному випадку визнано протиправними.

В письмових поясненнях від 15.08.2014 року позивач констатує, що дозвіл на облаштування спірного літнього майданчика був наданий приватному підприємству кафе "Казка" розпорядженням Олександрійської міської ради №131-р від 21.05.1997 р., і в цьому році введений в експлуатацію, реконструкція кафе з майданчиком проведена і прийнята в експлуатацію в 2002 році, про що свідчить Акт державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію об"єкта після реконструкції, затверджений рішенням виконкому Олександрійської міської ради від 26.07.2002 року.

Крім того зазначає, що з 2005 року спірний об"єкт є власністю фізичної особи Гаврилової С.М. згідно договору дарування нежитлового приміщення від 28.12.2005 року, посвідченого приватним нотаріусом Кіровоградського міського нотаріального округу, а отже позивач не є суб"єктом містобудування в даних правовідносинах.

В відзиві на позов відповідач заперечив позов та зазначив, що дії Інспекції щодо винесення постанови про адміністративне правопорушення № 27/12262014ю-Ол від 16.07.2014 р. у відношенні приватного підприємства кафе "Казка" є правомірними, а постанова є такою, що винесена з дотриманням норм чинного законодавства, а тому підстави для її скасування відсутні.

Третя особа участь в судовому засіданні 21.11.2014 р. не приймала, про причини неприбуття суд не повідомила, хоча про час та місце розгляду справи була належним чином повідомлена, що підтверджується телефонограмою, яка міститься в матеріалах справи (а.с. 153).

Оскільки про час та місце судового засідання третя особа була належним чином повідомлена, на підставі статті 75 Господарського процесуального кодексу України справа може бути розглянута за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши наявні матеріали справи, оцінивши наявні в справі докази, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

22.05.2013 р. начальником східного інспекційного відділу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградської області Колесниковою Г.В (далі по тексту - Інспекції) на підставі наказу №360 та заяви мешканців будинку від 07.05.2013 р. №Кол проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. державних будівельних норм, стандартів і правил приватним підприємством кафе "Казка", за результатами якої складено акт №407/2013 ю -Ол (а.с.18).

За результатами перевірки встановлено, що акт готовності кафе "Казка" після реконструкції затверджено рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради № 508 від 26.07.2002 р. Літній майданчик надано підприємству дозволом від 21.05.1997 р. розпорядженням №з 131-р. Благоустрій площадки проводився згідно проектної документації. Договір оренди земельної ділянки від 29.01.2008 р. за №040838800016. В квітні 2013 року було проведено ремонт тротуарної плітки . На виконання даних робіт надавався дозвіл від 03.04.2013 р. Було також проведена заміна покрівлі літнього майданчику на бітумну черепицю. За результатами перевірки порушень вимог містобудівного законодавства з боку приватного підприємства кафе "Казка" не виявлено.

19.06.2013 р. начальником східного інспекційного відділу Інспекції Колесниковою Г.В. та головним державним інспектором Подгорецьким В.В. на підставі наказу №402-ОД від 29.05.2013 р., направленні №475 від 17.06.2013 р. та колективної заяви від 06.06.2013 р. №Кол-112 проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. державних будівельних норм, стандартів і правил Гавриловою Світланою Миколаївною щодо реконструкції літнього майданчику кафе "Казка", за результатами якої складено акт №498/2013 -Ол (а.с.19).

За результатами перевірки встановлено, що в 2013 році проведено реконструкцію літнього майданчику під відкриту прибудову загальною площею 130 кв.м. без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, що є порушенням пункту 2 частини 1 статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Правопорушення виявлено 19.06.2013 року в 13 год. 30 хв.

26.07.2013 р. заступником начальника Інспекції Возчиковим В.Д. винесена постанова №259/2013-Ол про закриття справи про адміністративне правопорушення, якою встановлено, що начальником східного інспекційного відділу Колесниковою Г.В. складено акт перевірки № 498/2013 - Ол від 19.06.2013 р. та протокол про адміністративне правопорушення №156/2013 - Ол від 19.06.2013 р. стосовно Гаврилової С.М. за фактом реконструкції майданчика кафе "Казка" на пл. Леніна, 3 у м. Олександрії під відкриту прибудову загальною площею 130 кв.м. без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Категорію складності об"єкта у протоколі не вказано.

Разом з тим, як зазначено в акті перевірки №407/2013ю-Ол, яка відбулася на цьому ж об"єкті 22.05.2013 р., Гаврилової С.М. проводились роботи з благоустрою майданчика у вигляді ремонту тротуарної плитки та заміни покрівлі кафе "Казка", порушення вимог містобудівного законодавства не виявлено.

Відповідно до пояснень Гаврилової С.М. від 02.07.2013 р., літній майданчик не являється капітальною спорудою, не має капітальних стін, покрівлі, вікон, дверей, опалення та працює лише в літній період часу. Його облаштування проводилось згідно розпорядження Олександрійської міської ради №131- р від 21.05.1997 р., а також договору оренди земельної ділянки №040838800016 від 29.01.2008 р. Як вбачається з кадастрового плану земельної ділянки до договору оренди землі, під капітальною забудовою знаходиться 122,47 кв.м., під незабудованою територією (проходи, площадки) - 158,98 кв.м.

Оскільки в наявності є два акти перевірок, викладені висновки в яких суперечать один одному, - посадовою особою інспекції під час проведення перевірки достеменно не встановлено чи дійсно вищевказаний об"єкт є капітальною спорудою, чи дійсно мала місце реконструкція об"єкта та чи потребують проведені Гавриловою С.М. роботи реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Враховуючи, що у діях Гаврилової С.М. відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке встановлена частиною 7 статті 96 Кодексу України про адміністративне правопорушення справу про адміністративне правопорушення щодо Гаврилової С.М. постановлено закрити (а.с.20).

05.12.2013 р. начальником східного інспекційного відділу Колесниковою Г.В. та головним державним інспектором Шишненко О.В. на підставі наказу Інспекції №402 ОД від 29.05.2013 р.. направлення на проведення позапланової перевірки №1732 від 02.12.2013 р. та колективної заяви мешканців будинку №3 на пл. Леніна від 25.11.2013 р. №Кол-390 проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил Гавриловою Світланою Миколаївною щодо реконструкції літнього майданчику кафе "Казка", за результатами якої складено акт №1776/2013 - Ол.

За результатами перевірки встановлено, що на час проведення перевірки виконання будівельних робіт не встановлено. Власником Гаврилової С.М. проведено переобладнання елементів покрівлі та огорожі існуючого літнього майданчика шляхом часткової заміни металевих конструкцій на дерев'яні, які опираються на існуючі заглиблення та заміна вимощення. Даний літній майданчик був влаштований у 1997 році на підставі розпорядження голови Олександрійської міської ради від 21.05.1997 р. №3-131-р та ескізної документації, погодженої головним архітектором м. Олександрії. Матеріали фотофіксації додаються (а.с.21).

10.07.2014 року посадовими особами Інспекції на підставі наказу №402 "ОД" від 29.05.2014 р. та направлення на перевірку №927 від 10.07.2014 р. проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил приватним підприємством кафе "Казка", за результатами якої складено акт №921/2014ю-Ол.

Актом перевірки зафіксовано проведення реконструкції літнього майданчика під відкриту прибудову розміром 17,90 х 7,35 (по зовнішньому обміру), яка являє собою конструктивну металеву споруду, стінки якої приварені до закладних металевих елементів бетонного фундаменту по периметру прибудови. На стійки спираються несучі елементи покрівлі прибудови, металеві форми та балки. Прибудова огороджена парканом. Загальна площа прибудови значно більше ніж 30 кв.м. Роботи виконані без реєстрації декларації про початок виконаних будівельних робіт, що є порушенням пункту 2 частини 1 статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Згідно додатку А ДСТУ - Н Б В.1.2. - 16:2013 "Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об"єктів будівництва" можна визначити як 2-у, в залежності від кількості осіб, які постійно перебувають на об"єкті.

В графі акту "зауваження щодо здійснення перевірки" директор підприємства зазначила, що зі змістом акту не згодна, зауваження до перевірки додано на окремому аркуші.

10.07.2014 року начальником управління з контролю за будівництвом об"єктів Інспекції у присутності директора ПП кафе "Казка" складено протокол №26/2014 ю-Ол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, яким встановлено порушення пункту 2 частини 1 статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності, а саме проведення реконструкції літнього майданчика під відкриту прибудову по зовнішньому обміру 17,90 х 7,35, яка являє собою конструктивну металеву споруду на бетонному стрічковому фундаменті без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Загальна площа прибудови значно більше 30 кв.м., категорія складності об"єкта 2-а.

10.07.2014 року у зв"язку з виявленим порушенням, позивачу видано припис з вимогою привести територію літнього майданчику в попередній стан, який існував до його реконструкції шляхом знесення металевих конструкцій та фундаментів прибудови до кафе "Казка".

16.07.2014 року першим заступником начальника Інспекції винесено постанову №27/1226/2014 ю-Ол про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 43 848,00 грн.

Господарський суд задовольняє позовні вимоги в силу наступного.

З матеріалів справи вбачається, що згідно Свідоцтва про власність №37, видане представництвом Фонду державного майна України у місті Олександрії, згідно договору купівлі - продажу №44 від 15.09.1995 року приватне підприємство кафе "Казка" набуло право власності на приміщення 85,3 кв.м. за адресою м. Олександрія, пл. Леніна,3 (а.с.43), 28.12.2005 р. приватне підприємство кафе "Казка" на підставі договору дарування нежитлового приміщення подарувало приміщення кафе гр. Жук С.М. (згідно свідоцтва про шлюб Серії 1-0Л №925704 Гаврилова С.М. (а.с.78,100).

Розпорядженням голови Олександрійської міської ради від 21.05.1997 р. №з 131-р "Про дозвіл на обладнання літнього відкритого майданчика підприємства кафе "Казка" дозволено дирекції підприємства кафе "Казка" обладнання відкритого майданчика "кафе-морозиво" у весняно-літній період на прилеглій території за адресом пл. Леніна, 3. Встановлено плату за право обладнання відкритого майданчика в розмірі внеску для розвитку інфраструктури міста 160 грн. Дирекцію підприємства кафе "Казка" зобов"язано забезпечити належний санітарний стан майданчика та виконати благоустрій території згідно документації, розробленої управлінням архітектури, містобудування (а.с. 34).

Обладнання літнього майданчику кафе "Казка" узгоджено з головним архітектором міста, про що здійснена відповідна запис на плані благоустрою майданчику (а.с.30).

Рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради №872 від 29.11.2001 р. приватному підприємству кафе "Казка" дозволено реконструкцію кафе на пл. Леніна, 3 (а.с.47).

Рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради №508 від 26.07.2002 року "Про затвердження акту державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію кафе "Казка" по пл. Леніна, 3" затверджено акт державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію кафе "Казка" по пл. Леніна, 3 після реконструкції, проведеної приватним підприємством кафе "Казка", дозволено введення в експлуатацію кафе "Казка" (а.с. 35).

Згідно акту державної технічної комісії про готовність закінчення будівництвом об"єкта до експлуатації, роботи з реконструкції виконано згідно з дозволом на виконання будівельно-монтажних робіт від 12.03.2002 р. №04/02 інспекцією ДАБК м. Олександрія, проектом на реконструкцію та архітектурно-планувальним завданням від 10.12.2001 р. №91 виданим відділом архітектури і містобудування м. Олександрії (а.с.30-33).

З матеріалів робочого проекту по реконструкції кафе "Казка", а саме на ситуаційному плані, погодженому головним архітектором міста Олександрії 16.01.2002 р., наявне кафе, літній майданчик (існуючий), місто для паркування автомобілів (а.с.49).

За викладених обставин, господарський суд приходить до висновку, що станом на 2002 рік літній майданчик кафе "Казка" існував.

Даний висновок підтверджується результатами перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, викладених в Актах перевірки Інспекції №407/2013 ю-Ол від 22.05.2013 р., №1776/2013-Ол від 05.12.2013 р. з предмету реконструкції літнього майданчику кафе (а.с.18, 21). Крім цього в акті від 22.05.2013 р. зазначено, що в квітні 2013 р. було проведено ремонт тротуарної плітки, на виконання цих робіт надавався дозвіл від 03.04.2013 р., було також проведено заміна покрівлі літнього майданчику на бітумну черепицю. За результатами перевірки порушень вимог містобудівного законодавства з боку приватного підприємства кафе "Казка" не виявлено. В акті від 05.12.2013 р. №1776/2013-Ол зафіксовано, що на час проведення перевірки виконання будівельних робіт не встановлено. Власником Гаврилової С.М. проведено переобладнання елементів покрівлі та огорожі існуючого майданчику.

Згідно частини 1 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" Державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт.

За приписами частини 4 статті 41 цього Закону посадові особи інспекції державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право: безперешкодного доступу до місць будівництва об"єктів; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов"язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил та інше.

Таким чином, скориставшись правами наданими Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" посадові особи Інспекції здійснили перевірки приватного підприємства кафе "Казка" (акт від 22.05.2013 р.), гр. Гаврилової М.М. (акт від 05.12.2013 р.) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та будь-яких порушень не виявили, а лише підтвердили влаштування літнього майданчику кафе "Казка" у 1997 році.

Акти перевірок від 22.05.2013 р., 05.12.2013 р. підписані уповноваженими особами Інспекції, дії посадових осіб по складанню даних актів та фіксуванню встановлених фактів не визнані незаконними, а тому не можуть не прийматися судом до уваги при оцінки поданих по справі доказів в їх сукупності.

У період між перевірками, що відбулися 22.05.2013 р. та 05.12.2013 р. саме за участю той же посадової особи, що складала акти перевірок від 22.05.2013 р., 05.12.2013 р., а саме начальником східного інспекційного відділу Колесниковою Г.В., 19.06.2013 р. проведена перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Гаврилової С.М. на предмет реконструкції літнього майданчику кафе "Казка" на пл.Леніна,3 та встановлено, що проведено реконструкцію літнього майданчику під відкриту прибудову загальною площею 130 кв.м. без реєстрації декларації на початок виконання будівельних робіт та зазначено, що правопорушення виявлено 19.06.2013 р. в 13 год. 30 хв. (а.с. 19).

26.07.2013 р. заступником начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградської області винесена постанова №259/2013-Ол про закриття справи про адміністративне правопорушення з підстав наявності двох актів перевірки (22.05.2013 р., 19.06.2013 р.), висновки яких суперечать один одному. При цьому даною постановою зафіксовано, що роботи по облаштуванню літнього майданчику проведено Гавриловою С.М., а сам факт реконструкції (облаштування літнього майданчику кафе "Казка") без реєстрації декларації про початок виконаних робіт виявлено 19.06.2013 р. (а.с.20).

Доказів оскарження даної постанови сторони суду не надали, що є підставою вважати, що постанова від 26.07.2013 р. є чинною.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 34 та статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об"єктів будівництва, що належать до 1-3 категорії складності.

Згідно статті 1 Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об"єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" підприємства, їх об"єднання, установи та організації незалежно від форм власності, які здійснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкції, реставрації, та капітального ремонту, виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядника несуть відповідальність за правопорушення у сфері містобудування.

Процедура накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, що передбачені Законом України "Про відповідальність підприємств, їх об"єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування", врегульована Порядком накладання штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 р. №244 (далі по тексту - Порядок).

Пунктом 6 зазначеного Порядку передбачено, що штраф за правопорушення може бути накладено на суб"єкта містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення. Днем виявлення правопорушення є день складання акта перевірки відповідного суб"єкта містобудування.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що провадження у справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності не може бути розпочато, а розпочате провадження підлягає закриттю в разі: закінчення на момент розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності строків, передбачених Законом; наявності за тим самим фактом вчиненого правопорушення щодо суб"єкта містобудування, який притягається до відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладання штрафу або не скасованої постанови про закриття справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

З матеріалів справи вбачається, що 10.07.2014 року посадовими особами Інспекції вчетверте проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил на предмет добудови до приміщення кафе "Казка" на пл. Леніна, 3 та встановлено проведення реконструкції літнього майданчику під відкриту прибудову без реєстрації декларації про початок виконаних будівельних робіт, що є порушенням пункту 2 частини 1 статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", що зафіксовано в акті перевірки №921/2014ю-Ол від 10.07.2014 р., тоді як в акті перевірки від 22.05.2013 р. встановлено проведення заміни покрівлі літнього майданчику на бітумну черепицю, тобто прибудова існувала, якщо здійснювалось її перекриття.

При цьому акт перевірки від 10.07.2014 р. не містить конкретного переліку робіт по реконструкції об"єкта, що позбавляє можливості прийти до висновку чи потребують проведені роботи реєстрації декларації на початок виконання будівельних робіт.

Аналізуючи акт перевірки №498/2013-Ол від 19.06.2013 р. та акт перевірки №921/2014ю-Ол від 10.07.2014 р. суд приходить до висновку, що днем виявлення правопорушення, а саме проведення реконструкції літнього майданчику під відкриту прибудову без реєстрації декларації про початок виконаних будівельних робіт є 19.06.2013 р., а не 10.07.2014 р., коли це було зроблено вдруге, тоді як оскаржувана постанова про накладання штрафу на позивача прийнята 16.07.2014 р., більш ніж через рік з дня виявлення правопорушення.

До також висновку прийшов Олександрійський міськрайонний суд в постанові від 10.09.2014 р. по справі №398/4997/14-а, що набрала законної сили (а.с.99).

При цьому, з 19.06.2013 р. і до липня 2014 р. провадження у справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо підприємства, як суб"єкта містобудування, не порушувались, підприємство до відповідальності не притягувалось, що виключає можливість притягнення до такої відповідальності в подальшому через закінчення на момент розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності строків, передбачених Законом.

Отже, господарський суд погоджується з позицією відповідача щодо неправомірного винесення постанови від 16.07.2014 р. №27/1226/2014-Ол про накладення штрафу в розмірі 43 848,00 грн.

Крім того, відповідач не довів суду правомірності накладення штрафу за спірною постановою саме на приватне підприємство кафе "Казка", як на суб"єкта містобудування, тоді як власником приміщення кафе "Казка" є гр. Гаврилова С.М., в постанові №259/2013-Ол від 26.07.2013 р. про закриття справи про адміністративне правопорушення, яка є чинною на час розгляду справи, заступником начальника Інспекції встановлено, що роботи без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт проведені Гавриловою С.М., постановою Олександрійського міськрайонного суду від 10.09.2014 р. по справі №398/4997/14-а, що набрала законної сили та має преюдиціальне значення, встановлено факт реконструкції літнього майданчику саме Гаврилової С.М., дозвіл на перекриття тротуарів та проїзної частини вулиць (зелених зон) на час проведення ремонтно-будівельних та інших монтажних робіт Спецінспекцією управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради надавався саме Гаврилової С.М.

Дані обставини свідчать про неправомірність винесення постанови від 16.07.2014 р. про накладення штрафу на приватне підприємство кафе "Казка", коли суб"єктом містобудування є гр. Гаврилова С.М.

Представлене відповідачем рішення Олександрійської міської ради №1122 від 09.08.2013 р. "Про уточнення цільового призначення земельної ділянки за адресою: пл.Леніна,3, що перебуває в оренді приватного підприємства кафе "Казка" та договір оренди земельної ділянки від 01.10.2013 р., не можуть бути прийняті як переконливий доказ проведення робіт по реконструкції саме приватним підприємством, оскільки право користування земельною ділянкою однією особою не позбавляє іншу особу права проводити роботи по реконструкції майна, що знаходиться на такої земельної ділянки.

Слід також зазначити, що згідно рішення Олександрійської міської ради №278 від 02.03.2007 р. "Про оренду земельних ділянок під вбудовано - прибудованими приміщеннями" приватному підприємству кафе "Казка" передано в оренду терміном на 5 років, з подальшою пролонгацією договору оренди землі на 5 років згідно рішення міської ради №873 від 29.12.2012 р., земельна ділянка по пл. Леніна, 3 для обслуговування приміщення кафе загальною площею 281,45 кв.м. за рахунок земель житлової та громадської забудови. Тобто, приміщення кафе "Казка" є власністю гр. Гаврилової С.М., тоді як земельна ділянка оформлена на підприємство.

Інших доказів в підтвердження проведення робіт по реконструкції літнього майданчику підприємством, а не гр. Гаврилової С.М. відповідач суду не надав, отже не підтвердив правомірність визначення суб"єктом містобудування позивача.

Слід також зазначити, що постановою Олександрійського міськрайонного суду від 10.09.2014 р. по справі №398/4997/14-а, що набрала законної сили, встановлена відсутність складу правопорушення керівника приватного підприємства кафе "Казка" Гаврилової С.М. при вчиненні дій, які згідно оскаржуваної постанови визнані протиправними.

За викладених обставин, при відсутності визначення в акті перевірки від 10.07.2014 р. переліку робіт по реконструкції літнього майданчику, а отже можливості визначення потреби у здійсненні суб"єктом містобудування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт; накладенні відповідачем штрафу поза межами шестимісячного строку з дня виявлення правопорушення у сфері містобудівної діяльності; не доведення відповідачем факту виконання робіт по реконструкції літнього майданчику приватним підприємством кафе "Казка", та як наслідок накладення штрафу на особу, що не є суб"єктом містобудування є підставою для висновку про безпідставність прийняття Інспекцією постанови №27/1226/2014 ю-Ол про накладення на приватне підприємство кафе "Казка" штрафу у розмірі 43 848,00 грн.

Господарський суд вважає за необхідним зауважити, що при віднесенні об"єкту будівництва до 2 категорії складності відповідач у оскаржуваної постанові визнав позивача винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 3 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", який передбачає виконання будівельних робіт на об"єктах будівництва 3 категорії складності, в той же час нарахував штраф передбачений для виконання будівельних робіт без реєстрації декларації на початок виконання таких робіт для об"єкта 2 категорії складності.

За викладених обставин, господарський суд вважає безпідставним та необґрунтованим твердження відповідача про винесення спірної постанови в межах наданих Інспекції повноважень, з додержанням вимог чинного законодавства та таким, що підлягає задоволенню позов приватного підприємства кафе "Казка" про визнання протиправною та скасування постанови Інспекції № 27/1226/2014-Ол про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 43 848,00 грн.

Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області від 16.07.2014 р. № 27/1226/2014ю-Ол про накладення на приватне підприємство кафе "Казка" штрафу в розмірі 43 848,00 грн.

Стягнути з Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю у Кіровоградській області (25022, м. Кіровоград, вул. Дворцова, 28, ідентифікаційний код 37708956) на користь приватного підприємства кафе "Казка" (28000, м. Олександрія, пл. Леніна, 3, ідентифікаційний код 20643898) 1 218,00 грн. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Згідно частини 5 статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області протягом десяти днів з дня підписання повного рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 26.11.2014 р.

Суддя С. Б. Колодій

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення21.11.2014
Оприлюднено27.11.2014
Номер документу41569700
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/2526/14

Ухвала від 16.10.2014

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Колодій С. Б.

Ухвала від 24.09.2014

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Колодій С. Б.

Ухвала від 19.08.2014

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Поліщук Г.Б.

Ухвала від 14.01.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Величко Надія Леонидівна

Рішення від 21.11.2014

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Колодій С. Б.

Ухвала від 04.08.2014

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Поліщук Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні