cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2014 р.Справа № 820/15411/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Подобайло З.Г.
Суддів: Тацій Л.В. , Бартош Н.С.
за участю секретаря судового засідання Гришко Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держкомзему у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.10.2014р. по справі № 820/15411/14
за позовом Державної фінансової інспекції в Харківській області
до Головного управління Держкомзему у Харківській області
про зобов' язання виконати вимогу,
ВСТАНОВИЛА:
Державна фінансова інспекція в Харківській області звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держкомзему у Харківській області, в якому просить суд зобов'язати Головне управління Держкомзему в Харківській області виконати вимогу від 10.09.2012 р. №07-15/12861, а саме:
- забезпечити відшкодування до державного бюджету коштів від списання на видатки Управління без отримання у ТОВ "Земінформ" послуг з оренди версії 3.3 програми "Картографічна основа Харківської області" в сумі 47871,56 грн.;
- забезпечити відшкодування до місцевого бюджету недостачу незавершеного будівництва на суму 914411,0 грн.;
- згідно Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 р. №116 визначити розмір збитків від вказаної нестачі. Із сум, стягнутих відповідно до цього Порядку, здійснити відшкодування збитків, завданих установі. Залишок коштів перерахувати до державного бюджету на рахунок 31110102700003 Управління Державної казначейської служби України у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області, код ЄДРПОУ 37999654, для зарахування надходжень по коду бюджетної класифікації 21080600 "Суми стягнені з винних осіб за шкоду заподіяну державі, підприємству, установі, організації" символ звітності 090 в установі банку - Головне управління Державного казначейства України у Харківській області, МФО 851011.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2014 року адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Харківській області задоволено.
Зобов'язано Головне управління Держкомзему в Харківській області виконати вимогу від 10.09.2012 р. №07-15/12861, а саме:
забезпечити відшкодування до державного бюджету коштів від списання на видатки Управління без отримання у ТОВ "Земінформ" послуг з оренди версії 3.3 програми "Картографічна основа Харківської області" в сумі 47871,56 грн.;
забезпечити відшкодування до місцевого бюджету недостачу незавершеного будівництва на суму 914411,0 грн.;
згідно Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 р. №116 визначити розмір збитків від вказаної нестачі. Із сум, стягнутих відповідно до цього Порядку, здійснити відшкодування збитків, завданих установі. Залишок коштів перерахувати до державного бюджету на рахунок 31110102700003 Управління Державної казначейської служби України у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області, код ЄДРПОУ 37999654, для зарахування надходжень по коду бюджетної класифікації 21080600 "Суми стягнені з винних осіб за шкоду заподіяну державі, підприємству, установі, організації" символ звітності 090 в установі банку - Головне управління Державного казначейства України у Харківській області, МФО 851011.
Головне управління Держкомзему у Харківській області не погоджується з вказаною постановою суду, в апеляційній скарзі вказує, що постанова є необґрунтованою та незаконною, прийнята з порушенням норм процесуального права , просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволені позову.
Державна фінансова інспекція в Харківській області заперечує проти задоволення вимог апеляційної скарги та просить суд апеляційної інстанції відмовити у її задоволенні, постанову суду першої інстанції залишити без змін.
17.11.2014р. Головним управлінням Держкомзему у Харківській області до суду подано клопотання про відкладення розгляду справи, оскільки представник управління залучений до розгляду іншої справи , тому не може прийняти участь в судовому засіданні поданій справі.
Колегія суддів не задовольняє клопотання Головного управління Держкомзему у Харківській області про відкладення розгляду справи, вважає можливим здійснити розгляд справи у відсутність у судовому засіданні відповідача та його представника, оскільки Головне управління Держкомзему у Харківській області не позбавлено можливості залучити до участі у справі та для представництва його інтересів у суді іншого представника.
Апеляційна скарга розглядається в порядку відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи у їх сукупності, доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Відповідно ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 р. № 2939-XII, головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
В ст. 1 цього Закону встановлено, що орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Згідно п.7 ст.10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Відповідно ч.2 ст.15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Згідно п. 10 ст. 10 цього Закону органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Невиконання вимоги в повному обсязі є порушенням ч.2 ст.15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, якою передбачено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що Державною фінансовою інспекцією в Харківській області відповідно до п.2.38 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на II квартал 2012 року та п.1.1.5.4 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Харківській області, на підставі направлення від 08.06.2012 року №824, проведено ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Головного управління Держкомзему у Харківській області за період з 01.01.2010 р. по 30.06.2012 року, за результатами якої встановлено ряд порушень фінансової дисципліни та недоліків у зв'язку з чим складено акт від 13.08.2012 року №07-20/09.
За результатами ревізії відповідачу на підставі п.7 ст.10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" та п. 46 Порядку проведення інспектування державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550, пред'явлено вимогу № 07-15/12861 від 10.09.2012 р. про усунення порушень законодавства виявлених ревізією в строк до 28.09.2012 р. (а.с. 10-12).
Згідно вимоги, з у рахуванням часткового виконання вимоги, відповідач зокрема повинен: забезпечити відшкодування до державного бюджету коштів від списання на видатки Управління без отримання у ТОВ "Земінформ" послуг з оренди версії 3.3 програми "Картографічна основа Харківської області" в сумі 47871,56 грн.; забезпечити відшкодування до місцевого бюджету недостачу незавершеного будівництва на суму 914411,0 грн.; згідно Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 р. №116 визначити розмір збитків від вказаної нестачі. Із сум, стягнутих відповідно до цього Порядку, здійснити відшкодування збитків, завданих установі. Залишок коштів перерахувати до державного бюджету на рахунок 31110102700003 Управління Державної казначейської служби України у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області, код ЄДРПОУ 37999654, для зарахування надходжень по коду бюджетної класифікації 21080600 "Суми стягнені з винних осіб за шкоду заподіяну державі, підприємству, установі, організації" символ звітності 090 в установі банку - Головне управління Державного казначейства України у Харківській області, МФО 851011.
Позивач скористався правом оскарження вказаної вимоги від 10.09.2012 р. №07-15/12861 та звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фінансової інспекції в Харківській області про скасування вимоги.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 10.01.2013 р., залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.02.2013 р., позов задоволено в повному обсязі, а саме визнано протиправними та скасовано п.п.3,4,5 вимоги ДФІ в Харківській області від 10.09.2012 р. №07-15/12861.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 05.06.2014 року по справі № К/800/19053/13 постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 10.01.2013 р. та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.02.2013 р. було скасовано, прийнято постанову, якою відмовлено у задоволенні позову Головного управління Держкомзему у Харківській області до Державної фінансової інспекції в Харківській області про визнання незаконними та скасування пунктів 3, 4, 5 вимоги Державної фінансової інспекції в Харківській області від 10.09.2012 року № 07-15/12861.
Згідно з ч. 5 ст. 254 КАС України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Частиною 1 ст. 255 КАС України передбачено, що постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Частиною 2 ст. 14 КАС України встановлено, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Тобто, зазначені пункти 3, 4, 5 вимоги Державної фінансової інспекції в Харківській області від 10.09.2012 року № 07-15/12861 визнані правомірними ухвалою Вищого адміністративного суду України від 05.06.2014 року по справі № К/800/19053/13 та підлягають виконанню .
З матеріалів справи вбачається, що п.п.3,4,5 вимоги Державної фінансової інспекції в Харківській області від 10.09.2012 р. №07-15/12861 не виконані.
Враховуючи вищевикладене , колегія суддів дійшла висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність правових підстав щодо зобов'язання Головного управління Держкомзему в Харківській області виконати п.п.3,4,5 вимоги Державної фінансової інспекції в Харківській області від 10.09.2012 р. №07-15/12861.
Доводи апеляційної скарги не впливають на правомірність висновків суду, підстави для скасування постанови суду першої інстанції відсутні.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалене з додержанням норм матеріального і процесуального права, що відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління Держкомзему у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.10.2014р. по справі № 820/15411/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Подобайло З.Г. Судді (підпис) (підпис) Тацій Л.В. Бартош Н.С. Повний текст ухвали виготовлений 24.11.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2014 |
Оприлюднено | 02.12.2014 |
Номер документу | 41582291 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Подобайло З.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні