ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2014 року м. Чернігів Справа № 825/3391/14
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Кашпур О.В.,
при секретарі - Пушенко О.І.,
за участі представників позивача - Пономаренка О.П., Горової В.М.,
представника відповідача - Бобруйко І.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Менський коопторг" до Менської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач 23.10.2014 року звернувся до суду з адміністративним позовом до Менської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області та просить скасувати в повному обсязі податкове повідомлення-рішення від 22.07.2014 року № 000007/25-12-22/35598494, прийняте начальником Менської ОДПІ ГУ Міндоходів у Чернігівській області на суму 5000,00 (п'ять тисяч) грн..; скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.09.2014 року №000326203, прийняте начальником Менської ОДПІ ГУ Міндоходів у Чернігівській області на суму 2380 (дві тисячі триста вісімдесят) грн.; скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.09.2014 року №000327203, прийняте начальником Менської ОДПІ ГУ Міндоходів у Чернігівській області на суму 7988 (сім тисяч дев'ятсот а вісімдесят вісім) грн. 40 коп. Свої вимоги обґрунтовує тим, що пунктом 4 статті 17 ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено застосування фінансової санкції за певний вид порушення вимог цього закону, зокрема за не роздрукування фіскальних звітних чеків, а не за кожен випадок такого порушення, встановлений під час перевірки. З диспозиції цієї правової норми слідує, що невиконання обов'язку щодо роздрукування фіскальних звітних чеків - це єдине порушення, незалежно від кількості разів його вчинення, тому фінансова санкція повинна бути застосована одноразово. Таким чином, законодавством України передбачено застосування штрафної санкції за вчинення самого порушення у вигляді не роздрукування фіскальних звітних чеків, однак при цьому не встановлена можливість застосування штрафної санкції за кожен факт не роздрукування та не зберігання фіскальних звітних чеків, тому сума санкції не залежить від кількості таких фіскальних чеків. Відповідно сума штрафу за зафіксоване в акті порушення повинна складати 340 (триста сорок) грн., а не 340 х 7 = 2380 (дві тисячі триста вісімдесят) грн. Не виконуючи протягом певного періоду обов'язок щоденного друку фіскальний звітний чек, суб'єкт підприємницької діяльності вчиняє продовжуване порушення, а не зберігаючи цей чек у КОРО - триваюче. Щодо порушення порядку оприбуткування готівки у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних чеків РРО, то позивач зазначає, що фіскальні звітні чеки ТОВ «Менський коопторг» за №125 за 15.05.2013 року, №0171 за 29.06. 2013 року, №211 за 08.08.2013 року, №239 за 03.09.2013 року, №275 за 06.10.2013 року, № 376 від 14.06.2014 року, №398 від 04.02.2014 року свідчать про те, що вся виручка, одержана за ці дні, була оприбуткована в касовій книзі підприємства на підставі прибуткових касових ордерів. В «Положенні про ведення касових операцій у національній валюті України» від 15.12.2004 № 637 зазначено, що оприбуткування готівки - це проведення підприємствам підприємцями обліку готівки в касі на повну суму їх фактичних надходжень у касовій книзі. ТОВ «Менський коопторг» в касовій книзі товариства повністю оприбуткована сума, зазначена в акті перевірки, а тому заповнення розділу 2 книги ОРО за вище вказані дати не може вважатись не оприбуткуванням готівки та як наслідок застосування до товариства санкцій за таке порушення. Також ТОВ «Менський коопторг» вважає неправомірним посилання відповідача на не роздрукування фіскального звітного чеку, як на доказ несвоєчасного оприбуткування готівки в сумі 1597 (одна тип п'ятсот дев'яносто сім) грн. 68 коп. за вищеперераховані дати, оскільки незабезпечення щоденного друку такого чеку не є тотожним поняттю обліку та оприбуткування готівкових коштів, а також не є складовою частиною порядку оприбуткування коштів. Обов'язок щоденно друкувати фіскальний звітний чек передбачається ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», який регулює правовідносини зовсім в іншій сфері, а саме у сфері застосування спеціальних приладів при проведенні розрахункових операцій, наявність порушень у зазначеній сфері не може бути достатньою підставою для притягнення до відповідальності за несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів. Рішення про застосування фінансових санкцій Менської ОДНІ від 22.07.2014 року № 000007/25-12-22/35598494 за порушення ТОВ «Менський коопторг» вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме: реалізації алкогольних за цінами нижче мінімальних встановлених державою, є протиправним. З акту перевірки від 02.07.2014 року № 0169/25/12/22/35598494 слідує, що ТОВ «Менський коопторг» було реалізовано 1 пляшку коньяку «Таврія» 5 зірок 42% по ціні 69 (шістдесят дев'ять) грн. 00 коп. (згідно чеку № 25660) 02.07.2014 року. Однак, в розрахункових чеках не зазначено ніяких відомостей щодо вмісту спирту в реалізованому коньяку. Таким чином, розрахунковий чек не може бути джерелом відомостей щодо вмісту спирту в реалізованому товариством товарі, а тому посилання на нього як на таке джерело в акті перевірки є необгрунтованим. Враховуючи наведене, позивач просить задовольнити його позовні вимоги в повному обсязі.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив в їх задоволенні відмовити, пояснив, що позивачем було здійснено порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», за що передбачено застосування штрафних санкцій. Враховуючи зазначене, представник відповідача вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення та рішення про застосування штрафних санкцій відповідають вимогам чинного законодавства є правомірними та не підлягають скасуванню.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного:
Встановлено, що працівниками ГУ Міндоходів у Чернігівській області на підставі направлень від 24.06.2014 року № 454, № 455 та наказу від 24.06.2014 р. №281 було проведено фактичну перевірку кафе № 7, яке знаходиться за адресою: м. Мена, вул. Шевченка, 79 та належить ТОВ «Менський Коопторг» (код ЄДРПОУ - 35598494). За результатами перевірки складено акт від 02.07.2014 року № 0166/25/12/22/35598494.
Перевірка проводилась в присутності продавця - ОСОБА_4, яку на початку перевірки під підпис було ознайомлено з направленнями на проведення перевірки та наказом ГУ Міндоходів області, а також вручено копію вказаного наказу. В журналі реєстрації перевірок контролюючих органів був вчинений запис про проведення перевірки.
В ході проведення перевірки встановлено порушення п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"; п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637.
Згідно акта перевірки встановлено, що кафе працює з використанням РРО - «МІNI-500.02 МЕ», реєстраційне посвідчення № 2512001139 від 11.01.2013 року.
Перевіряючими встановлено, що ТОВ «Менський коопторг» не забезпечено щоденне друкування фіскальних звітних чеків (z- звітів) (всього 7 випадків), а саме:
z - звіт від 14.05.2013 р. №0125 (сума виторгу-411,33 грн.) був роздрукований 15.05.2013 року в 06 год.07 хв.; попередній z-звіт №0124 був роздрукований 13.05.2013 р. в 21 год.28 хв.; наступний z - звіт №0126 був роздрукований 15.05.2013 р. в 21 год.35 хв.;
z - звіт від 28.06.2013 р. №0171 (сума виторгу-238,20 грн.) був роздрукований 29.06.2013 року в 04 год. 33 хв.; попередній z - звіт №0170 був роздрукований 27.06.2013 р. в 21 год.30 хв.; наступний z - звіт №0172 був роздрукований 29.06.2013 р. в 21 год.43 хв.;
z - звіт від 07.08.2013 р. №0211 (сума виторгу-41,90 грн.) був роздрукований 08.08.2013р. в 07 год. 11 хв.; попередній z - звіт №0210 був роздрукований 06.08.2013 р. в 21 год.04 хв.; наступний z - звіт №0212 був роздрукований 08.08.2013 р. в 21 год.27 хв.;
z - звіт від 02.09.2013 р. №0239 (сума виторгу-223,95 грн.) був роздрукований 03.09.2013р. в 04 год. 30 хв.; попередній z - звіт №0238 був роздрукований 01.09.2013 р. в 21 год.23 хв.; наступний z - звіт №0240 був роздрукований 03.09.2013 р. в 21 год.32 хв.;
z - звіт від 05.10.2013 р. №0275 (сума виторгу-205,30 грн.) був роздрукований 06.10.2013р. в 07 год. 13 хв.; попередній z - звіт №0274 був роздрукований 04.10.2013 р. в 21 год.30 хв.; наступний z-звіт №0276 був роздрукований 06.10.2013 р. в 20 год.19 хв.;
z - звіт від 13.01.2014 р. №0376 (сума виторгу-272,80 грн.) був роздрукований 14.01.2014р. в 07 год. 22 хв.; попередній z-звіт №0375 був роздрукований 12.01.2014 р. в 21 год.18 хв.; наступний z-звіт №0377 був роздрукований 14.01.2014 р. в 21 год.08 хв.;
z - звіт від 03.02.2014 р. №0398 (сума виторгу - 204,20 грн.) був роздрукований 04.02.2014 р. в 07 год. 43 хв.; попередній z-звіт №0397 був роздрукований 02.02.2014 р. в 19 год.59 хв.; наступний z-звіт №0399 був роздрукований 04.02.2014 р. в 19 год. 46 хв.
В розділі 4 «Облік ремонтів та технічного обслуговування РРО» книги ОРО № 2512001139/1 записи за 14.05.2013 р., 28.06.2013 р., 07.08.2013 р., 02.09.2013 р 05.10.2013 р., 13.01.2014 р., 03.02.2014 р., на час перевірки були відсутні.
Крім того, у зв'язку з тим, що z - звіти за 14.05.2013 р., 28.06.2013 р., 07.08.2013 р., 02.09.2013 р., 05.10.2013 р., 13.01.2014 р., 03.02.2014 р. були роздруковані наступного дня, готівкові кошти (виторг) в загальній сумі 1597, 68 грн. за вказані дні були оприбутковані в книзі обліку розрахункових операцій (записані до розділу 2 книги ОРО) не в день їх одержання, а наступного дня, що є несвоєчасним оприбуткованнням готівки і порушенням п. 2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637.
По результатах розгляду акта перевірки від 02.07.2014 року № 0166/25/12/22/35598494 Менською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.07.2014 року № 0001992230 про застосування фінансових санкцій всього в сумі 10368 грн.
Також 02.07.2014 р. працівниками ГУ Міндоходів у Чернігівській області на підставі направлень від 24.06.2014 року № 485, № 484 та наказу № 281 від 24.06.2014 року була проведена фактична перевірка магазину «Продтовари», який знаходиться за адресою: м. Мена, вул. Леніна, 103 та належить ТОВ «Менський коопторг» (код - 35598494).
Перевірка проводилась в присутності продавця ОСОБА_5, яку на початку перевірки було ознайомлено з направленнями та наказом на проведення перевірки, під підпис вручено копію такого наказу.
В ході перевірки було встановлено порушення вимог Постанови КМУ від 30.10.2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме: 02.07.2014 року під час перевірки працівниками ГУ Міндоходів у Чернігівській області була проведена закупка коньяку «Таврія» 0,5 л, 5 зірок, 42% по ціні 69 грн. (згідно чеку № 25660). Міцність коньяку (42%) була зазначена на етикетці пляшки, що підтверджено поясненням перевіряючих, наданим службовою запискою управління податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Чернігівській області від 20.08.2014 р. №39/25-01-22-03-11.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.06.2014 р. №177 «Про внесення змін у додаток до постанови КМУ від 30.10.2008 р. №957» мінімальна ціна за літр, що застосовується з 17 червня 2014 року у роздрібній мережі складає 345 грн. При підрахунку ціни коньяку «Таврія» міцністю 42% за розливом у 0,5 л. пляшках, ціна пляшки повинна складати не менш як 72,45 грн. (345 грн. *0,5*42%).
За результатом перевірки був складений акт від 02.07.2014 р. №0169/25/12/22/35598494, який був підписаний та отриманий ОСОБА_5
По результатах розгляду акта перевірки Менською ОДПІ прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 22.07.2014 року №000007/25-12-22/35598494, яким до товариства застосовано санкції в розмірі 5000 грн.
ТОВ «Менський коопторг» було оскаржено податкове повідомлення-рішення від 09.07.2014 року № 0001992230 та рішення про застосування фінансових санкцій від 22.07.2014 року №000007/25-12-22/35598494 до Головного управління Міндоходів в Чернігівській області.
Рішенням Головного управління Міндоходів в Чернігівській області від 22.08.2014 року № 2671/10/25-01-10-05-15:
скасовано податкове повідомлення-рішення Менської ОДПІ ГУ Міндоходів Чернігівській області від 09.07.2014 року № 0001992230 про застосування фінансових санкцій за порушення вимог законодавства про застосування РРО в сумі 10368,00 грн.;
залишено без змін рішення про застосування фінансової санкції від 22.07.2014 року №000007/2512-22/35598494 на суму 5000 (п'ять тисяч) грн.
зобов'язано Менську ОДПІ прийняти та направити позивачу податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій всього на суму 10368,00 грн., оформлене відповідно до вимог діючого законодавства;
скаргу ТОВ «Менський коопторг» від 08.08.2014 року вих. №36 залишено без задоволення.
Менською ОДПІ на підставі рішення Головного управління Міндоходів в Чернігівській області від 22.08.2014 року № 2671/10/25-01-10-05-15 було винесено податкові повідомлення-рішення:
№ 0003262203 від 15.09.2014 року, яким до позивача застосовано фінансові санкції в розмірі 2380,00 грн.;
№ 0003272203 від 15.09.2014 року, яким до позивача застосовано фінансові санкції в розмірі 7988,40 грн.
Позивачем було подано повторну скаргу до Державної фіскальної служби України, рішенням якої від 18.09.2014 року № 3652/6/99-49-10-01-0215 в задоволенні повторної скарги товариства відмовлено, залишено без змін податкові повідомлення-рішення Менської ОДПІ № 0003262203 та № 0003272203 від 15.09.2014 року та рішення про застосування фінансових санкцій від 22.07.2014 року №000007/25-12-22/35598494.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Пунктом 4 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання.
Таким чином, із зазначених норм податкового законодавства слідує, що у позивача наявний обов'язок з щоденного роздрукування фіскальних звітних чеків та їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій, оскільки під час перевірки працівниками ГУ Міндоходів в Чернігівській області встановлено, що позивач не дотримувався вимог ст.. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", тому застосування до нього штрафних санкцій у відповідності до ст.. 17 цього Закону є законним.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про правомірність винесеного податкового повідомлення-рішення № 0003262203 від 15.09.2014 року, яким до позивача застосовано фінансові санкції в розмірі 2380,00 грн.
Відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Відповідно до абз. 3 п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 № 436/95 встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Тобто, позивач зобов'язаний своєчасно, удень отримання, оприбутковувати готівку в повній сумі, в разі недотримання вимог щодо своєчасності такого оприбуткування до суб'єкта господарювання застосовуються штрафні санкції. Під час перевірки встановлено, що готівкові кошти, отримані ТОВ «Менський коопторг» 14.05.2013 р., 28.06.2013 р., 07.08.2013 р., 02.09.2013 р., 05.10.2013 р., 13.01.2014 р., 03.02.2014 р., оприбутковано на наступний день, тобто позивачем порушено вимоги наведених вище правових норм, а відтак застосування до нього штрафних санкцій є правомірним.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про те, що податкове повідомлення-рішення Менської ОДПІ № 0003272203 від 15.09.2014 року, яким до позивача застосовано фінансові санкції в розмірі 7988,40 грн., є законними та не підлягає скасуванню.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» мінімальна ціна за 1 літр 100-відсоткового спирту коньяку 5 зірок, що застосовується з 1 серпня 2014 р., становить 345,00 гривень. При підрахунку ціни коньяку «Таврія» міцністю 42% за розливом у 0,5 л., ціна пляшки повинна складати не менш як 72,45 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень;
Суд не погоджується з твердженнями позивача про те, що розрахунковий чек не може слугувати доказом того, що коньяк «Таврія» був міцністю 42%, оскільки міцність проданого, згідно чеку № 25660 коньяку «Таврія» була встановлена перевіряючими під час проведення перевірки та про це зазначено в акті фактичної перевірки, який є джерелом доказової інформації.
Враховуючи, що позивачем було вчинено зазначене порушення, а саме продано алкогольний напій за роздрібною ціною нижче встановленої мінімальної ціни, суд приходить до висновку про те, що застосування до ТОВ «Менський коопторг» штрафних санкцій на підставі ст.. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» є законними, а рішення від 22.07.2014 року №000007/25-12-22/35598494 - правомірним.
Враховуючи все вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що оскільки позивачем вчинені порушення вимог чинного законодавства, зазначені в актах перевірки, і податкові повідомлення-рішення та рішення про застосування штрафних санкцій є правомірними, тому позовні вимоги про визнання протиправними та сскасування рішення про застосування штрафних санкцій від 22.07.2014 року № 000007/25-12-22/35598494 та податкових повідомлень-рішень № 0003262203 від 15.09.2014 року, № 0003272203 від 15.09.2014 року задоволенню не підлягають.
Враховуючи наведене, керуючись ст.160-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Товариству з обмеженою відповідальністю "Менський коопторг" відмовити в задоволенні позову.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя О.В. Кашпур
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2014 |
Оприлюднено | 03.12.2014 |
Номер документу | 41605164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Кашпур О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні