07-13/377
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------- РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" липня 2009 р. Справа № 07-13/377
За позовом прокурора Катеринопільського району в інтересах держави в особі управління агропромислового розвитку Катеринопільської районної державної адміністрації
до Мокрокалигірського професійного аграрного ліцею
третя особа на стороні позивача без самостійних вимог –КРВ у Катеринопільському районі
про стягнення 7740грн.
Суддя Дорошенко М.В.
Секретар судового засідання Сиволовська О.І.
Представники сторін та третіх осіб:
від позивача: не з'явилися;
від відповідача: Трохименко О.О. –директор ліцею;
від третьої особи Коваль І.І. –за довіреністю від 08.01.2009р.
За участю прокурора відділу прокуратури Черкаського району Дмитренка Р.М.
Заявлено позов про стягнення з відповідача 7740грн. безпідставно отриманих ним бюджетних коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва.
В обґрунтування позову прокурор зазначив, що відповідач як бюджетна, неприбуткова установа, яка фінансується із бюджету, не мав права на отримання 7740грн. бюджетних коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва.
У засіданні суду прокурор та представник третьої особи підтримали позов з викладених у ньому підстав.
Відповідач проти позову заперечив, оскільки на відміну від прокурора вважає, що він мав право на отримання бюджетних коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва і не винен в тому, що їх отримав і використав за призначенням.
У засіданні суду представник відповідача підтримав заперечення проти позову.
З 16 липня 2009р. по 20 липня 2009р. у засіданні суду оголошувалася перерва.
Дослідивши наявні у справі письмові докази, заслухавши пояснення прокурора, представників відповідача та третьої особи, господарський суд встановив наступне.
У травні 2008р. контрольно-ревізійним відділом у Катеринопільському районі була проведена ревізія управління агропромислового розвитку Катеринопільської районної державної адміністрації з питань виконання кошторису доходів і видатків, стану використання бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності за період з 01.01.2005р. по 30.04.2008р. За результатами ревізії був складений акт від 28.05.2008р. №11-21/13.
Вказаною ревізією було встановлено, що у період, який ревізувався, комісією, створеною управлінням агропромислового розвитку Катеринопільської районної державної адміністрації для визначення отримувачів бюджетних коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва, в порушення вимог п. 6 Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007р. №256, були прийняті заявки на отримання таких коштів від бюджетної установи - Мокрокалигірського професійного аграрного ліцею, що призвело до незаконної виплати останньому 7740грн. бюджетних коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва.
Встановлений ревізією факт отримання 7740грн. бюджетних коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва Мокрокалигірський професійний аграрний ліцей визнав повністю.
Ні прокурор, ні позивач ні третя особа не спростували доводи відповідача про те, що отримані ним кошти на підтримку виробництва продукції рослинництва у сумі 7740грн. були використані за призначенням.
Статут Мокрокалигірського професійного аграрного ліцею, містить, зокрема такі положення:
п. 1.1. Ліцей є державним професійно-технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійно-технічної та повної загальної середньої освіти;
п. 1.4. Ліцей створено згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 12.06.2003р. №374 “Про вдосконалення мережі професійно-технічних навчальних закладів “ шляхом реорганізації професійно-технічного училища №42 с. Мокра Калигірка, Катеринопільського району;
п. 1.6. Ліцей є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, штамп, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням;
п. 6.1. Порядок фінансування та матеріально-технічного забезпечення ліцею визначаються Законами України “Про світу”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про загальну середню освіту”, іншими законодавчими актами України
Фінансування професійно-технічної підготовки робітників, соціальний захист учнів, слухачів та педагогічних працівників у ліцеї, в межах обсягів державного замовлення, здійснюється на нормативній основі за рахунок коштів Державного бюджету України.
Ліцей є неприбутковою організацією.
Кошти ліцею, одержані від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої статутом, не вважаються прибутком і не оподатковуються;
п. 6.3. Додаткові джерела фінансування визначаються Законами України “Про світу”, “Про професійно-технічну освіту”, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами України.
Згідно з довідкою Мокрокалигірського професійного аграрного ліцею від 05.09.2008р. №181 він є бюджетною організацією і фінансується за рахунок державних коштів, за винятком виробничо-навчального господарства, яке фінансується за рахунок власних надходжень.
Згідно з листом управління Державного казначейства у Катеринопільському районі від 25.11.2008р. №269/1-17 Мокрокалигірський професійний аграрний ліцей фінансується із державного бюджету.
У листі управління Державного казначейства у Катеринопільському районі від 05.02.2009р. №61 повідомляється, що управління агропромислового розвитку Катеринопільської районної державної адміністрації у 2007, 2008 роках було розпорядником коштів за державною програмою КВК 280 КПКВ 2801210 “Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва”.
Пунктом 6 Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007р. №256, встановлено, що заявку на отримання бюджетних коштів мають право подавати до комісії сільськогосподарські підприємства - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і форми власності та сфери управління, включаючи навчальні та навчально-дослідні господарства аграрних вищих навчальних закладів, професійно-технічних навчальних закладів, наукових і науково-дослідних установ, селекційно-дослідних та державних сортодослідних станцій, що засіяли озимі та ярі культури на зерно, льон-довгунець і коноплі на тресту, цукрові буряки для виробництва цукру в межах квоти "А", крім бюджетних установ та підприємств, що визнані банкрутами або проти яких порушено справу про банкрутство та які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним і місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України (далі - сільськогосподарські підприємства).
Пункт 6 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України термін “бюджетна установа” визначає як орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів.
Відповідно до ст. 61 Закону України “Про освіту” фінансування державних навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, коштів галузей народного господарства, державних підприємств і організацій, а також додаткових джерел фінансування.
Кошти закладів і установ освіти та науки, які повністю або частково фінансуються з бюджету, одержані від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої їх статутними документами, не вважаються прибутком і не оподатковуються.
Статтею 1212 Цивільного кодексу України передбачено, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
З огляду на викладені вище обставини та норми законодавства, господарський суд прийшов до таких висновків.
За змістом п. 6 Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007р. №256, право подавати заявку на отримання бюджетних коштів мають сільськогосподарські підприємства - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і форми власності та сфери управління. До таких сільськогосподарських підприємств згідно з цим пунктом Порядку відносяться і навчальні та навчально-дослідні господарства аграрних професійно-технічних навчальних закладів, тобто не самі професійно-технічні навчальні заклади, а лише їх навчальні та навчально-дослідні господарства, які є юридичними особами, крім бюджетних установ.
Мокрокалигірський професійний аграрний ліцей створений Міністерством освіти і науки України є державним професійно-технічним навчальним закладом, який повністю утримується за рахунок Державного бюджету України і в силу ст. 61 Закону України “Про освіту” має право на отримання коштів за рахунок додаткових джерел фінансування, при цьому залишаючись неприбутковою організацією.
Отже, Мокрокалигірський професійний аграрний ліцей є бюджетною установою в розумінні п. 6 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України.
Отримання Мокрокалигірським професійним аграрним ліцеєм коштів за рахунок додаткових джерел фінансування і фінансування за рахунок цих коштів виробничо-навчального господарства ліцею, про що йдеться мова у його довідці від 05.09.2008р. №181, не позбавляє ліцей статусу бюджетної установи, оскільки такий статус установи не залежить від використання нею права на отримання коштів за рахунок додаткових джерел фінансування. Без отримання ліцеєм таких коштів, його повне утримання забезпечується із Державного бюджету України.
Виробничо-навчальне господарство Мокрокалигірського професійного аграрного ліцею не є юридичною особою.
Таким чином, Мокрокалигірський професійний аграрний ліцей не мав права на отримання в 2007, 2008 роках бюджетних коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва.
Відтак в силу ст. 1212 Цивільного кодексу України Мокрокалигірський професійний аграрний ліцей зобов'язаний повернути безпідставно отримані ним бюджетні кошти у сумі 7740грн. їх розпоряднику - управлінню агропромислового розвитку Катеринопільської районної державної адміністрації
За таких обставин позов підлягає задоволенню. Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягає стягненню в доход бюджету 102грн. державного мита та 118грн. витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 80, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд ВИРІШИВ :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Мокрокалигірського професійного аграрного ліцею (вул. Шкільна, 21, с. Мокра Калигірка, Катеринопільський район, Черкаська область, ідентифікаційний код 14209459, реєстраційний рахунок №35225002000315 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018):
на користь управління агропромислового розвитку Катеринопільської районної державної адміністрації (вул. Леніна, 12, смт. Катеринопіль, Черкаська область, 20500, ідентифікаційний код 00733518, реєстраційний рахунок №131119115700214 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018) - 7740грн. безпідставно отриманих на підтримку виробництва продукції рослинництва бюджетних коштів;
у доход Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у Катеринопільському районі (вул. К.Маркса, буд. №1, смт. Катеринопіль, Черкаська область, 20500, ідентифікаційний код 34393402) для зарахування на реєстраційний рахунок УДК у м. Черкаси №31117095700002 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018, - 102грн. державного мита;
у доход бюджету через відділ державної виконавчої служби Катеринопільського районного управління юстиції (вул. Леніна, 12, смт. Катеринопіль, Черкаська область, 20500) для зарахування на реєстраційний рахунок УДК у м. Черкаси №3121025970,0002 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018, –118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Це рішення може бути оскаржене до Київського міжобласного апеляційного господарського суду у порядку та строки, передбачені розділом ХІІ Господарського процесуального кодексу України.
СУДДЯ Дорошенко М.В.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2009 |
Оприлюднено | 31.07.2009 |
Номер документу | 4164535 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Дорошенко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні