Постанова
від 03.11.2014 по справі 804/15667/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2014 р. Справа № 804/15667/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіБарановського Р. А. при секретаріКанівець К.В. за участю: представника позивача представника відповідача Хорунжого Я.В. Немченко К.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс" до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс" (далі-ТОВ «Альфа-Алекс», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі-ЛівобережнаОДПІ, податковий орган, відповідач), у якому просить:

визнати протиправними дії Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс" (код ЄДРПЮУ 33159875) за результатами якої було складено Довідку від 04.03.2014 року №896/22-1/33159875 "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "Альфа-Алекс (код за ЄДРПОУ 33159875) щодо надання недостовірних відомостей до суду під час розгляду судових справ №804/3821/14 та №804/3816/14;

визнати протиправними дії Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області по формуванню в Довідці від 04.03.2014 року №896/22-1/3.3159875 "Про результати проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс (код за ЄДРПОУ 33159875) щодо проведення коригувань у електронній базі даних "Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" всупереч приписам постанов Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справам №804/3821/14 та №804/3816/14;

визнати протиправними дії Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо не проведення коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс" (код ЄДРПОУ 33159875) за квітень, травень, грудень 2012 року у електронній базі даних "Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" в період лютий - квітень 2014 року, всупереч посадовим обов'язкам;

зобов'язати Лівобережну об'єднану державну податкову інспекцію м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області відновити показники податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс" (код ЄДРПОУ 33159875) за квітень, травень, грудень 2012 року у електронній базі даних "Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок", що існували на момент винесення постанов Дніпропетровського окружного адміністративного суду №804/3821/14 та №804/3816/14.

Представник позивача, позов підтримав і надав пояснення, аналогічні доводам викладеним у позовній заяві.

Позовні вимоги мотивовані неправомірністю дій відповідача. Так, Лівобережною ОДПІ було складено Довідку від 04.03.2014 року №896/22-1/33159875 «Про результати проведення зустрічної ліірки ТОВ «Альфа-Алекс» (код за ЄДРПОУ 33159875) щодо не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТОВ «Спільно Українське-російське підприємство «Вектор-М» (код ЄДРПОУ 24829234) за квітень, травень 2012 року та повноти їх відображення в податковому обліку» та Довідку від 07.02.2014 року №685/22-1/33159875 «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Альфа-Алекс» (код за ЄДРПОУ 33159875) щодо не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТОВ «ЗСУ-443 Електромонтаж» (код ЄДРПОУ 33009513) за травень 2013 року, ТОВ «Інтерколірметгруп» (код ЄДРПОУ 37386733) за грудень 2012 року та повноти їх відображення в податковому обліку», які позивач оскаржив у судовому порядку. Судовими рішеннями по справам №804/3821/14, №804/3816/143, у задоволенні вимог ТОВ «Альфа-Алекс» відмовлено. У відповідь на запит до Лівобережної ОДПІ, відповідач повідомив про проведення коригувань показників податкової звітності в автоматизованих інформаційних системах податкового органу на підставі вказаних довідок. Позивач вважає дії податкового органу протиправними, оскільки висновки відповідача, відображені у вказаних довідках є необгрунтованими та такими, що не відповідають дійсності.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечувала, надавши обгрунтування аналогічні доводам, викладеним у запереченнях на адміністративний позов.

Позиція відповідача полягає у правомірності дій податкового органу. Так, відповідач зазначає, що контролюючі органи уповноважені проводити зустрічні звірки суб'єктів господарювання з метою отримання податкової інформації. В ході проведених зустрічних звірок відповідачем не було підтверджено реальність здійснення господарських відносин ТОВ «Альфа-Алекс» із ТОВ «ЗСУ- 443 Електромонтаж» за травень 2013 року, ТОВ «Інтерколірметгруп» за грудень 2012 року та відображено у довідках №685/22-1/33159875 від 07.02.2014р. та №896/22-1/33159875 від 04.03.2014р. При цьому, відповідач зауважує, що на підставі вказаних довідок податковий орган жодних нарахувань або збільшення чи зменшення податкових зобов'язань за карткою особового рахунку позивача не здійснював. Відповідач вважає, що внесення інформації до баз даних інформаційних систем, які використовуються податковими органами є функціональним обов'язком Лівобережної ОДПІ та не зумовлює для платника податків будь-яких юридичних наслідків у формі виникнення або зміни у структурі податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, тобто не призводить до коригування податкових показників платника і не порушує права позивача.

Заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає, мотивуючи це наступним.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс" зареєстровано 31.08.2004р. виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради як юридична особа за місцезнаходженням: 49000, м. Дніпропетровськ,Індустріальний район, вул. Каштанова, буд.1 що підтверджується копією статуту позивача, копією довідки статистики від 17.07.2012р. та копією витягу з ЄДРПОУ від 10.07.2012р.

07.02.2014р. Лівобережною ОДПІ у відповідності до положень статті 73 Податкового кодексу України було проведено зустрічну звірку ТОВ «Альфа-Алекс» (код за ЄДРПОУ 33159875) щодо не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТОВ "ЗСУ-443 Електромонтаж" (код ЄДРПОУ 33009513) за травень 2013 року, ТОВ "Інтерколірметгруп" (код ЄДРПОУ 37386733) за грудень 2012 року.

За результатами проведеної звірки працівниками Лівобережної ОДПІ складено Довідку від 07.02.2014 року №685/22-1/33159875 «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Альфа-Алекс» (код за ЄДРПОУ 33159875) щодо не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТОВ «ЗСУ-443 Електромонтаж» (код ЄДРПОУ 33009513) за травень 2013 року, ТОВ «Інтерколірметгруп» (код ЄДРПОУ 37386733) за грудень 2012 року та повноти їх відображення в податковому обліку» (далі -довідка 1).

Так, у вказаній довідці податковий орган дійшов висновку, що звіркою ТОВ «Альфа-Алекс» не встановлено відображення у податковому обліку господарських операцій та розрахунків з ТОВ «ЗСУ-443 ЕЛЕКТРОМОНТАЖ» за травень 2013 року та ТОВ «Інтерколірметгруп» за грудень 2012 року, а також не підтверджено реальність проведених господарських операцій між ТОВ «Альфа-Алекс» із зазначеними контрагентами. з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунку.

04.03.2014р. податковим органом проводилась зустрічна звірка ТОВ "Альфа-Алекс" з питань підтвердження господарських відносин ТОВ "Спільне Українсько-Російське підприємство "Вектор М" за квітень, травень 2012р.

За результатами проведеної звірки відповідачем складено Довідку від 04.03.2014 року №896/22-1/33159875 «Про результати проведення зустрічної ліірки ТОВ «Альфа-Алекс» (код за ЄДРПОУ 33159875) щодо не підтвердження реальності здійснення господарських відносин із ТОВ «Спільно Українське-російське підприємство «Вектор-М» (код ЄДРПОУ 24829234) за квітень, травень 2012 року та повноти їх відображення в податковому обліку» (далі-довідка 2).

Так, у вказаній довідці податковий орган дійшов висновку, що звіркою ТОВ «Альфа-Алекс» не встановлено відображення у податковому обліку господарських операцій та розрахунків з ТОВ Спільно Українсько-російське підприємство «Вектор-М» у квітні, травні 2012 року, а також не підтверджено реальність проведених господарських операцій у квітні, травні 2012 року між ТОВ «Альфа-Алекс» з постачальником ТОВ Спільно Українсько-російське підприємство «Вектор-М» з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунку.

Не погодившись із змістом довідок 1, 2 та висновків податкового органу, позивач оскаржив дії Лівобережної ОДПІ до суду (справи №804/3816/14 та №804/3821/14).

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.04.2014р. по справі №804/3816/14 за позовом ТОВ «Альфа-Алекс» до Лівобережної ОДПІ щодо визнання протиправними дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено довідку 1, визнання протиправними дій податкового органу по формуванню у довідці 1 висновків про не встановлення відображення у податковому обліку господарських операцій та розрахунків з ТОВ «ЗСУ-443 ЕЛЕКТРОМОНТАЖ» за травень 2013 року та ТОВ «Інтерколірметгруп» за грудень 2012 року та висновку щодо не підтвердження реальності проведених господарських операцій між ТОВ «Альфа-Алекс» з ТОВ «ЗСУ-443 ЕЛЕКТРОМОНТАЖ» за травень 2013 року та ТОВ «Інтерколірметгруп» за грудень 2012 року з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунку, визнання протиправними дій Лівобережної ОДПІ у вигляді коригування показників податкової звітності ТОВ «Альфа-Алекс» за грудень 2012 року та за травень 2013 року у електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», зобов'язання відповідача відновити показники податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Альфа-Алекс» за грудень 2012 року та травень 2013 року у електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» -у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.04.2014р. по справі №804/3821/14 за позовом ТОВ «Альфа-Алекс» до Лівобережної ОДПІ щодо визнання протиправними дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено довідку 2, визнання протиправними дій податкового органу по формуванню у довідці 2 висновків про не встановлення відображення у податковому обліку господарських операцій та розрахунків з ТОВ «Спільне Українсько-російське підприємство «Вектор-М» за квітень, травень 2012 року та висновку щодо не підтвердження реальності проведених господарських операцій між ТОВ «Альфа-Алекс» з ТОВ «Спільне Українсько-російське підприємство «Вектор-М» за квітень, травень 2012 року з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунку, визнання протиправними дій Лівобережної ОДПІ у вигляді коригування показників податкової звітності ТОВ «Альфа-Алекс» за квітень, травень 2012 року у електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», зобов'язання відповідача відновити показники податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Альфа-Алекс» за квітень, травень 2012 року у електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» -у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що ТОВ «Альфа-Алекс» не оскаржувало вищевказані судові рішення в апеляційному порядку.

Отримавши від контрагента письмові зауваження щодо податкового кредиту сформованого за господарськими операціями із ТОВ «Альфа-Алекс», позивач направив адвокатський запит від 04.08.2014р. про надання пояснень щодо відображення у базі «Податковий блок» показників податкової звітності ТОВ «Альфа-Алекс» або наявності неправомірних коригувань.

У відповідь на отриманий запит, Лівобережна ОДПІ направила лист за вих. №25973/10/04-64-22-01 від 11.08.2014р., у якому повідомила, що у зв'язку з отриманою від ДПІ у м.Полтаві податковою інформацією про можливі порушення податкового законодавства ТОВ «Спільне Українсько-російське підприємство «Вектор-М» податковим органом було проведено зустрічні звірки ТОВ «Альфа-Алекс». Так, за результатами проведених звірок відповідачем складені довідки 1, 2. Інформації про проведені заходи занесена до автоматизованих інформаційних систем ОДПІ.

Не погодившись із зазначеними діями податкового органу, ТОВ «Альфа-Алекс» звернулось до суду із даним позовом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження, компетенція контролюючих органів, обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України.

Податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах: загальність оподаткування; рівність усіх платників перед законом; невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства; презумпція правомірності рішень платника податку; фіскальна достатність; соціальна справедливість; економічність оподаткування; нейтральність оподаткування; стабільність; рівномірність та зручність сплати; єдиний підхід до встановлення податків та зборів. Зазначені принципи спрямовані на недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації.

Підпунктом 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України визначено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.

Згідно п. 71.1 ст. 71 Податкового кодексу України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Водночас пп. 72.1.5 п. 72.1 ст. 72 Податкового кодексу України передбачає, що для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю.

Інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається контролюючим органам періодично або на окремий письмовий запит контролюючого органу у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу.

Контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; у разі проведення зустрічної звірки.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючим органам з метою отримання податкової інформації надано право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснюватися між ними, для з'ясування їх реальності га повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Так, в силу приписів п.86.1 ст.86 Податкового кодексу України результати перевірки (крім камеральних та електронних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Згідно п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України, у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки).

Відповідно до Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12. 2010 р. № 1232 зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).

У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).

Ті самі положення містяться у Методичних рекомендаціях щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом Державної податкової адміністрації від 22.04.2011 року № 236.

Як вбачається зі змісту позовних вимог, позивач просить суд визнати протиправним та зобов'язати вчинити дії що стосуються здійснення податковим органом коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту у електронній базі даних "Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" при цьому питання щодо правомірності проведення зустрічних звірок та складання за її наслідками Довідки позивачем були оскаржені у судовому порядку та розглядались Дніпропетровським окружним адміністративним судом у справах №804/3821/14 та №804/3816/14.

Позивач вказує, що податковим органом на підставі довідок 1, 2 було здійснено коригування показників податкової звітності ТОВ «Альфа-Алекс» з податку на додану вартість за квітень, травень, грудень 2012 року у електронній базі даних "Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок".

Наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року було введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів".

Згідно п. 2.1. наказу Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" існуючі інформаційні системи, в тому числі АС "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", експлуатувалися паралельно з інформаційною системою "Податковий блок" до 31.01.2013 року.

Наказом Державної податкової служби України № 1198 від 24.12.2012 року "Про введення в дію Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року затверджено та введено в дію Тимчасовий регламент експлуатації інформаційної системи "Податковий блок".

Слід зауважити, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження.

Водночас, самостійна зміна відповідачем задекларованих показників у автоматизованій системі порушує його права та законні інтереси, оскільки декларуючи податкові зобов'язання та податковий кредит, платник податків має право, щоб задекларовані ним показники відповідали показникам, відображеним в електронній базі податкової звітності. Невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, задекларованих позивачем у деклараціях з податку на додану вартість, показникам, відображеним в електронній базі, шкодить діловій репутації позивача та може мати негативні наслідки як для самого платника податків, так і для його контрагентів.

Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

У пп. 14.1.171. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України вказано, що податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".

Згідно ст. 16 Закону України "Про інформацію" податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.

Конституційний Суд України визначив поняття "охоронюваний законом інтерес" як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам (Рішення Конституційного Суду України "У справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення окремих положень частини першої статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес)" від 01.12.2004 р. № 18-рп/2004).

Разом з тим, згідно з п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є: нформація органів державної реєстрації; інформація банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків; документально підтверджена інформація, що надається платниками податків; інформація суб'єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платника податків; рішення суду, що набрало законної сили; дані перевірок платників податків.

Дана позиція також викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 05.12.2013 р. справа № К/800/30337/13, де вказано, що внесення змін до облікових даних платника на підставі акту перевірки грунтується на нормах закону, оскільки акт перевірки фактично є документом, що фіксує дані перевірок платників податків.

З огляду на викладене, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Алекс" до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії- задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 10 листопада 2014 року

Суддя Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2014
Оприлюднено04.12.2014
Номер документу41646696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15667/14

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 19.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Постанова від 10.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 03.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні