Дата документу 27.11.2014
Справа № 501/4020/14-а
2-а/501/88/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 листопада 2014 року Іллічівський міський суд Одеської області у складі:
головуючого судді - Журавля П.І.,
при секретарі - Бондар О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Іллічівського міського суду Одеської області адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс», фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Комунального підприємства «Міське Управління житлово-комунального господарства» Іллічівської міської ради одеської області про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та скасування приписів, -
ВСТАНОВИВ:
08.08.2014 року позивачі звернулися в суд із зазначеним позовом (а.с.4-11).
Свої вимоги позивачі обґрунтовують тим, що 31.08.2013р. між ТОВ «Альянс» та територіальною громадою міста Іллічівськ в особі Іллічівської міської ради Одеської області укладено договір купівлі-продажу часток нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення, що підлягає продажу шляхом викупу, посвідчений приватним нотаріусом Іллічівського міського нотаріального округу Одеської області ОСОБА_2, зареєстрований в реєстрі за № 863, згідно умов якого ТОВ «АЛЬЯНС» передано у власність окреме індивідуально визначене майно - 53/100 часток від 61/100 частки нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення, що розміщується за адресою: АДРЕСА_1,загальною площею 1470,7 кв.м..
В строковому платному користуванні ФО-П ОСОБА_1 перебуває частина нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення (торгові площі у розмірі 29,9 кв.м.), а саме складські приміщення, в яких розташований кондитерських цех.
Інша частина нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення використовується ТОВ «АЛЬЯНС» під Центральний універмаг м. Іллічівська.
З метою використання нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення для здійснення господарської діяльності у 2008 році було погоджено з КП «МУЖКГ» встановлення паркувальних бар'єрів (замочної металевої арматури)в районі заїзду і виїзду тильної сторони нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення.
20.02.2014р. майстром ЖЕУ-2 Грищенко Д.Н. було видано директору ТОВ «Альянс» Карвацькому П.М. припис щодо надання дозвільної документації на встановлення за адресою: АДРЕСА_1, замочної арматури для автомобілів.
27.02.2014р. ТОВ «Альянс» своїм листом за вих. № 13 надало вмотивовану відповідь на вищезазначений припис.
18.07.2014р. виконуючим обов'язки начальника ЖЕУ-2 Свинцовою С.Д. було видано директору ТОВ «Альянс» Карвацькому П.М. припис щодо демонтування паркувальних бар'єрів у кількості 6 шт., встановлених на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_1.
Позивачі просять суд:
- Визнати неправомірними дії майстра ЖЕУ-2 Грищенко Д.Н. щодо винесення на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) припису щодо надання дозвільної документації на встановлення за адресою: АДРЕСА_1, замочної арматури для автомобілів.
- Визнати неправомірними дії виконуючого обов'язки начальника ЖЕУ-2 Свинцової С.Д. щодо винесення 18.07.2014р. на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) припису щодо демонтування паркувальних бар'єрів у кількості 6 шт., встановлених на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_1.
- Скасувати припис, винесений майстром ЖЕУ-2 Грищенко Д.Н. на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) щодо надання дозвільної документації на встановлення за адресою: АДРЕСА_1, замочної арматури для автомобілів.
- Скасувати припис, винесений 18.07.2014р. виконуючим обов'язки начальника ЖЕУ-2 Свинцовою С.Д. на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) щодо демонтування паркувальних бар'єрів у кількості 6 шт., встановлених на прибудинковій території житлового будинку по вул. Леніна, 19, м. Іллічівська Одеської області.
В судове засідання представник ТОВ «Альянс» не з'явився, надала заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги підтримала в повному обсязі (а.с.125).
Позивач ФО-П ОСОБА_1 в судове засідання не прибула, позовні вимоги підтримала в повному обсязі, надала заяву про розгляд справи за відсутності позивача (а.с.121).
Відповідач у судове засідання не з'явився, про слухання справи сповіщений належним чином, про причини своєї неявки суд не повідомив, письмових заперечень проти позову не надав (а.с.96,108,109,114,115, 116,117,118,122,124).
З'ясувавши обставини справи, дослідивши надані докази, суд приходить до висновку, що встановлені слідуючи факти та правовідносини.
Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 23.05.2013р. (а.с.39) ТОВ «АЛЬЯНС» належало на праві приватної власності 37/100 частки нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення за адресою: АДРЕСА_1,загальною площею 1691,3 кв.м..
Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 23.05.2013р. (а.с.41) ОСОБА_1 належить на праві приватної власності 2/100 частки нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення за адресою: АДРЕСА_1,загальною площею 76,1 кв.м..
31.08.2013р. між ТОВ «Альянс» та територіальною громадою міста Іллічівськ в особі Іллічівської міської ради Одеської області укладено договір купівлі-продажу часток нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення, що підлягає продажу шляхом викупу, посвідчений приватним нотаріусом Іллічівського міського нотаріального округу Одеської області ОСОБА_2, зареєстрований в реєстрі за № 863 (а.с.43-45), згідно умов якого ТОВ «АЛЬЯНС» передано у власність окреме індивідуально визначене майно - 53/100 часток від 61/100 частки нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення, що розміщується за адресою: АДРЕСА_1,загальною площею 1470,7 кв.м..
На підстав договору оренди № 22 від 01.01.2014р. (а.с.46-48) та договору оренди № 22 від 01.07.2014р. (а.с.51-54) в строковому платному користуванні ФО-П ОСОБА_1 перебувають торгові площі у розмірі 29,9 кв.м (складські приміщення)за адресою: АДРЕСА_1
З метою використання нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення за його цільовим призначенням та здійснення господарської діяльності, в т.ч. розвантаження,завантаження товарів, у 2008 році було погоджено з КП «МУЖКГ» встановлення паркувальних бар'єрів (замочної металевої арматури)в районі заїзду і виїзду тильної сторони нежитлового вбудовано-прибудованого приміщення.
20.02.2014р. майстром ЖЕУ-2 Грищенко Д.Н. було видано директору ТОВ «Альянс» Карвацькому П.М. припис щодо надання дозвільної документації на встановлення замочної арматури для автомобілів за адресою: АДРЕСА_1, (а.с.58).
27.02.2014р. ТОВ «Альянс» листом за вих. № 13 надало вмотивовану відповідь на вищезазначений припис (а.с.59-60).
18.07.2014р. виконуючим обов'язки начальника ЖЕУ-2 Свинцовою С.Д. було видано директору ТОВ «Альянс» Карвацькому П.М. припис щодо демонтування паркувальних бар'єрів у кількості 6 шт., встановлених на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_1 (а.с.61).
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Частиною 1 статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено, що Правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
20.07.2006р. Іллічівською міською радою Одеської області, на підставі п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»,п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.5 КУпАП, прийнято рішення № 54-V, яким затверджені «Правила благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти та порядку в межах Іллічівської територіальної громади».
Відповідно до розділу 1 «Загальні положення» зазначених Правил, контроль за виконанням Правил здійснюється Іллічівською міською радою, його виконавчим комітетом, відділом комунального господарства та благоустрою, органами житлово-комунального господарства, управлінням архітектури і містобудування, земельними, санітарними, природоохоронними органами, органами інженерного захисту території міста і розвитку узбережжя, органами торгівлі і побутового обслуговування населення, сільськими адміністраціями, органами Міністерства внутрішніх справ України та іншими уповноваженими органами і посадовими особами, а також громадськими організаціями.
Пунктом 6 розділу 5 Правил передбачено, що утримання територій і об'єктів міської інфраструктури, їх благоустрій, забезпечення чистоти і порядку покладається на суб'єктів благоустрою населених пунктів, якими є: місцеві органи влади, виконавчі органи влади, виконавчі органи Іллічівської міської ради, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.
Відповідно до п. 4 розділу 15 Правил, відповідальними за утримання у чистоті міських об'єктів і дотримання встановленого санітарного порядку на ділянках житлових будинків, які відносяться до комунальної власності, відомчі, двірські території і внутріквартальні проїзди, у границях відведених до житлових будинків - керівники ЖЕД, МУЖКГ, житлово-будівельний кооператив, товариства співвласників квартир багатоквартирних будинків.
Відповідно до пп. 2.1.1., 2.2 Статуту Комунального підприємства «Міське Управління житлово-комунального господарства» Іллічівської міської ради, для виконання мети та статутних завдань Іллічівська міська рада делегує Підприємству власні повноваження та повноваження своїх виконавчих органів у сфері, зокрема, утримання, експлуатація, прибирання та проведення ремонту об'єктів міського благоустрою комунальної власності; предметом діяльності КП «МУЖКГ» є, зокрема, комплексне обслуговування об'єктів, будинків та територій.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та пп. 7 п. «а» ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до віддання виконавчих органів міських рад належить організація благоустрою населених пунктів, здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою населених пунктів.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.
Згідно ч. 2 ст. 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.
Частиною 3 статті 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом: 1) проведення перевірок території; 2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян; 3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій; 4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.
Згідно ст. 5 КУпАП, міські ради встановлюють відповідно до законодавства правила, за порушення яких адміністративну відповідальність передбачено, зокрема, статтею 152 цього Кодексу.
Приписами статті 152 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів.
Згідно розділу 15 Правил та положень КУпАП, за фактом порушення вимог Правил може бути складений особами, перелік яких визначається рішенням виконавчого комітету Іллічівської міської ради, протокол про адміністративне правопорушення за ст.152 КУпАП.
Отже, з огляду на наведені правові норми, зокрема Правила благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти та порядку в межах Іллічівської територіальної громади, суд вважає, що у разі наявності порушення Правил благоустрою, уповноважена особа не наділена повноваженнями складати припис.
Виходячи із суті даних правовідносин, суд дійшов висновку, що приписи, винесенні на ім'я директора ТОВ «Альянс» щодо надання дозвільної документації на встановлення за адресою: АДРЕСА_1, замочної арматури для автомобілів та щодо демонтування зазначених паркувальних бар'єрів, не є належними документами, які могли б зобов'язати позивачів вчинити зазначені дії.
Зміст статті 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об'єктів. Балансоутримувача, що здійснюватиме утримання і ремонт об'єкта благоустрою, який перебуває у приватній власності, визначає власник такого об'єкта благоустрою.
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Житлового кодексу України, житлово-експлуатаційні організації забезпечують схоронність житлового фонду і належне його використання, високий рівень обслуговування громадян, а також контролюють додержання громадянами правил користування жилими приміщеннями, утримання жилого будинку і придомової території.
У відповідності зі ч. 1 п. 2 ст. 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», пп. 2.2. п. 2 розділу 2 Правил, до об'єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема, прибудинкові території.
Згідно ст. 1 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» та приписів Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005р., прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування багатоквартирного будинку.
Відповідно до ч. 1 ст. 42 ЗК України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
За нормою ч. 4 ст.42 ЗК України - розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації.
Виходячи з наведеного, суд вважає, що підприємства, установи і організації, які здійснюють управління багатоквартирними житловими будинками, повинні мати відповідний правовстановлюючий документ на право постійного користування земельною ділянкою, що розташована навколо конкретного багатоквартирного житлового будинку і визначається як прибудинкова територія, в якому чітко зазначені межі та площа зазначеної земельної ділянки.
Відповідач не надав суду доказів наявності у нього документів на право власності чи користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_1.
Крім цього, в супереч ч. 2 ст. 71 КАС України, відповідач жодним чином не обґрунтовував правомірність винесення на ім'я директора ТОВ «Альянс» припису щодо надання дозвільної документації на встановлення за адресою: АДРЕСА_1, замочної арматури для автомобілів та припису щодо демонтування зазначених паркувальних бар'єрів.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що земельна ділянка, на якій встановлені паркувальні бар'єри (замочна металева арматура) для автомобілів за адресою: АДРЕСА_1, не вважається прибудинковою територією.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, що передбачені Конституцією та законами України.
Із зазначеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі. При цьому суд бере до уваги то факт, що відповідачем не надано суду ніяких доказів на спростування вимог позивачів зі сторони відповідача.
Керуючись ст. ст. 6, 7, 17, 18, 158, 159, 160, 161,162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС», фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 - задовольнити.
Визнати неправомірними дії майстра ЖЕУ-2 Грищенко Д.Н. щодо винесення на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) припису щодо надання дозвільної документації на встановлення за адресою: АДРЕСА_1, замочної арматури для автомобілів.
Визнати неправомірними дії виконуючого обов'язки начальника ЖЕУ-2 Свинцової С.Д. щодо винесення 18.07.2014р. на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) припису щодо демонтування паркувальних бар'єрів у кількості 6 шт., встановлених на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_1.
Скасувати припис, винесений майстром ЖЕУ-2 Грищенко Д.Н. на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) щодо надання дозвільної документації на встановлення за адресою: АДРЕСА_1, замочної арматури для автомобілів.
Скасувати припис, винесений 18.07.2014р. виконуючим обов'язки начальника ЖЕУ-2 Свинцовою С.Д. на ім'я директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс» (код ЄДРПОУ: 32146210, місцезнаходження: 68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Леніна 19/132-Н) щодо демонтування паркувальних бар'єрів у кількості 6 шт., встановлених на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_1.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Іллічівський міський суд Одеської області протягом 10 днів з дня її проголошення, а особами, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час її проголошення, - протягом 10 днів з дня отримання її копії.
Суддя Журавель П.І.
Суд | Іллічівський міський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41687673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Іллічівський міський суд Одеської області
Журавель П. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні