Ухвала
від 19.05.2009 по справі 22/544-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

22/544-09

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

про відмову у прийнятті позовної заяви

"19" травня 2009 р.                                                                                         № 22/544-09

Суддя Торчинська Л.О., розглянувши матеріали вх.№3521

за позовом  Контрольно-ревізійного Управління в Одеській області;  

до Державного підприємства "Одеський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України";

про надання дозволу на проведення виїзної позапланової ревізії  

ВСТАНОВИВ:

Контрольно-ревізійне управління в Одеській області звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою, в якій просить суд прийняти рішення щодо надання дозволу на проведення виїзної позапланової ревізії ДП "Одеський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" з питань виконання вимог законодавства в сфері державних закупівель бітуму нафтового дорожнього марки БНД 60-90 (90-130) у кількості 6000 тонн з 20.05.2009 року.

Позовна заява подана Контрольно-ревізійним управлінням в Одеській області  до господарського суду в порядку, передбаченому Господарсько-процесуальним кодексом України. При складенні позовної заяви позивач керувався нормами ГПК України.

Відповідно до п. 3 Положення "Про Головне контрольно-ревізійне управління України" від 27.06. 2007р. №884 завданням органів контрольно-ревізійного управління України є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, використанням коштів і майна, етапом достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних установах і суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, установах та організаціях, які отримують (отримували і? періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів.

Відповідно до абзацу 1 п. 4 цього Положення, органи контрольно-ревізійного управління України проводять, у підконтрольних установах, ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності, звітності про виконання державного бюджету, місцевих бюджетів і кошторисів

Господарський суд зазначає, що публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, вирішується у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

З 01.09.2005 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України.

Згідно з п. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Отже, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами стосовно їхніх прав та обов'язків конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Аналіз суб'єктного складу та характеру правовідносин свідчить, що дана справа є справою адміністративної юрисдикції, а в розумінні п.7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України, КРУ в Одеській області є суб'єктом владних повноважень.

Аналогічна правова позиція викладена у Рекомендаціях Вищого господарського суду України від 27.06.2007р. № 04-5/120 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам".

Відповідно до п. 8, п. 9 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України позивач –особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду; відповідач –суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Згідно ч. 2 та 3 ст. 50 Кодексу адміністративного судочинства України позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб'єкти владних повноважень, а відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Оскільки позовну заяву пред'явлено Контрольно-ревізійним управлінням в Одеській області, яке є суб'єктом владних повноважень, а спір щодо надання дозволу на проведення виїзної позапланової ревізії є публічно-правовим, даний спір належить до адміністративної юрисдикції. Таким чином, господарський суд вважає, що позовна заява не підвідомча господарським судам України.

Відповідно до п. 1 ст. 62 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд відмовляє у прийнятті позовної заяви, якщо заява не підлягає розгляду в господарських судах України.

На підставі вищевикладеного, суд вважає за необхідне відмовити у прийнятті позовної заяви Контрольно-ревізійного управління в Одеській області. При цьому господарський суд зазначає, що позивачу належить звернутися з даним позовом в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Керуючись п. 1 ст. 62, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суддя –

У Х В А Л И В:

В прийнятті позовної заяви Контрольно-ревізійному управлінню в Одеській області

відмовити.

Позовні матеріали повернути позивачу.

Додаток на 8 арк.

Суддя                                                                                 Торчинська Л.О.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.05.2009
Оприлюднено31.07.2009
Номер документу4169938
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/544-09

Ухвала від 19.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Торчинська Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні