ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2014 року м. Черкаси справа № 823/3445/14
12 годин 00 хвилин
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Роя О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 823/3445/14
за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області (надалі - ДПІ у м. Черкасах) [представник позивача - не з'явився]
до товариства з обмеженою відповідальністю «Орел-Джі» (надалі - ТОВ «Орел-Джі») [представник відповідача - не з'явився]
про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством, прийняв постанову.
ДПІ у м. Черкасах, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить припинити юридичну особу - ТОВ «Орел-Джі» з підстав неподання відповідачем звітності з 09.02.2012.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, звернувся з клопотанням про розгляд справи без його участі.
Відповідач у судове засідання свого представника не направив, письмових заперечень до суду не надіслав, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином.
Згідно ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи, що представник відповідача у судове засідання не прибув, про причини неявки суду не повідомив, про дату час і місце судового розгляду був повідомлений належним чином, суд вирішив справу на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов належить задовольнити з огляду на таке.
Відповідно до ст.55 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (надалі - Кодекс №436) суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність. Суб'єктами господарювання є: господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.
ТОВ «Орел-Джі» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності 15.06.2010 (ідентифікаційний код 37106193). Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням ТОВ «Орел-Джі» є: вул. Громова, буд. 96/1, кв. 28, м. Черкаси, Черкаська область, 18015 (а.с.3).
Згідно довідки від 20.10.2014 № 34376/23-01-15-0121 (а.с.6) відповідач перебуває на обліку у ДПІ у м. Черкасах як платник податків з 16.06.2010, проте не звітується більше року (останню звітність подано 09.02.2012). За даними довідки від 21.10.2014 №34607/23-01-25-0127 відповідач заборгованості зі сплати податків (зборів) не має (а.с.7).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі - Кодекс № 2755).
Відповідно до пп.3 п.1 ст.16 Кодексу № 2755 платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до ч.1 ст.238 Кодексу № 436 за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Згідно зі ст.247 Кодексу № 436 у випадках, встановлених законом, до суб'єкта господарювання може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді його ліквідації за рішенням суду.
Згідно ст.59 Кодексу №436 припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.
Відповідно пп.37 п.1 ст.20, ст.67 Кодексу №2755 контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи.
Спеціальним законом, що регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (надалі - Закон № 755).
Частиною 1 ст.33 Закону № 755-IV передбачено, що юридична особа припиняється у результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Стаття 38 Закону № 755 передбачає порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, є зокрема неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до ч.5 ст.38 Закону № 755 суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
Частиною 7 ст.38 Закону №755 передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Згідно з ч.1 ст.36 Закону № 755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові документи, передбачені цією частиною та ч.2 цієї статті.
Відповідно до ч.12 ст.36 Закону № 755 за відсутності підстав для залишення документів, що подано для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Законом № 755 (ч.13 ст.36) визначено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Суд зазначає, що склад комісії з припинення та порядок її роботи у даній категорії справ законодавством прямо не передбачено. Разом з тим, ч.7 ст.9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).
Суд зазначає доцільність створення ліквідаційної комісії під головуванням керівника ТОВ «Орел-Джі» - Орла Ігоря Івановича та встановлення строку роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №755 суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Враховуючи право органів державної податкової служби звертатися до суду про припинення юридичної особи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що належить задовольнити.
Спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, тому підстави для стягнення судових витрат згідно ч. 4 ст. 94 КАС України відсутні.
Керуючись ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст.ст. 86, 94, 159, 161, 162, 163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Орел-Джі» (18015, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Громова, буд. 96/1, кв.28, ідентифікаційний код 37106193).
Призначити головою ліквідаційної комісії товариства з обмеженою відповідальністю «Орел-Джі» - Орла Ігоря Івановича.
Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.
Копію цієї постанови направити державному реєстратору реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції для виконання вимог, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 03 грудня 2014 року.
Суддя Л.В.Трофімова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41708694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Л.В.Трофімова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні