14/105-09-3300
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" липня 2009 р.Справа № 14/105-09-3300
За позовом: Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ"
до відповідача Державного підприємства "Одеська залізниця"
про стягнення 32283,15грн.
Суддя Горячук Н. О.
Представники:
Від позивача: за дов. Лахматова К.Г.; за дов. Ткаченко Л.Л.
Від відповідача: за дов. Ксьондз А.В.
В засіданні суду по 06.07.2009р. була оголошена перерва відповідно до ст. 77 ГПК України.
Суть спору: ВАТ "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідача вартості нестачі вантажу у сумі 32283,15грн. Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:
На виконання умов укладеної між ВАТ "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ" та Одеської залізниці угоди на перевезення вантажу на користь третьої особи „АЙРОЛ МЕТАЛС АГ" по залізничній накладній № 45721321 від 07.12.2008р., відповідно до ст. 6 статуту залізниць України, у напіввагоні №53419677 зі ст. Запоріжжя-Ліве Придніпровської залізниці позивачем на адресу Одеського морського торговельного порту по дорученню „АЙРОЛ МЕТАЛС АГ" було відвантажено 10 пачок прокату чорних металів вагою 64780кг. Згідно залізничної накладної, навантаження вантажу було здійснено засобами вантажовідправника, ним же була визначена і маса. Відповідно до графи 1 вантаж розміщено та закріплено1 ярус - 9 пачок, 2 ярус - 1 пачка згідно з п. 4.2.4. гл. 3 додатків СМГС (пачки довж.2400-2800).
Станцією Запоріжжя-Ліве вантаж було прийнято до перевезення з додержанням вимог абз. 4 п. 28 Правил приймання вантажів до перевезення, затверджених наказом Мінтрансу України № 644 від 21.11.00, відповідно до якого вантажі, завантажені відправниками у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т. ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.
Актами загальної форми №4078 від 12.12.2008р. та №4084 від 12.12.2008р. (ст.. Тимкове Одеської залізниці встановлено, що при контрольному переважуванні напіввагону №53419677 у залізничній накладній зазначено 64780кг, тара с бруса вагону 23400кг, брутто по протоколу переважування 76750кг. При огляді з оглядового мосту виявлено, що вантаж завантажений в два яруса, у першому ярусі 9 пачок, у другому 1 пачка по середині вагону., окантовувальні стрічки на пачках не порушені. Кількість пачок у вагоні 10, що відповідає перевізним документами. Вантаж зданий під охорону по ст. Тимкове Одеської залізниці.
На підставі актів загальної форми № 4078, 4084 від 12.12.08р ст. Тимкове Одеської залізниці та протоколу переваження вагону від 12.12.08р. ст. Тимкове проведено комісійне переважування напіввагон № 53419677 на справних 150 тонних вагах та складений комерційний акт БО № 644083/89/3036 від 12.12.2008р., яким встановлено, розходження маси вантажу менше на 11840кг., ніж зазначено вантажовідправником в залізничній накладній. Люка прилягають щільно, двері суцільнометалеві. Навантаження в вагоні в два яруси: в першому ярусі дев'ять пачок, в другому одна пачка посередині вагону, окантовувальні стрічки на пачках не порушені, доступ до вантажу відсутній. Кількість місць по перевізному документу не зазначена, фактично 10 пачок. Вантаж прибув у супроводі охорони.
22.12.2008р. на ст. Одеса-Порт (ст. призначення) відбулося комісійне переваження та вивантаження вагону №53419677, при якому встановлено, що різниці проти комерційного акту серія БО № 644083/89 складеному ст. Тимкове не виявлено, про що у комерційному акті серія БО № 644083/89/3036 зроблено відмітку.
22.12.2008р. ст. Одеса-Порт було складено акт комісійного вивантаження напіввагону №53419677, відповідно до якого „Кількість місць вірно - 10 пачок, вага нетто 64480кг., вага вантажу встановлена відправником по трафарету. На пачках окантовувальні стрічки не порушені, по 4 поперечні та по 3 повздовжні. Три пачки нестандартні, з них одна знаходилась у верхньому ярусі посередині і дві в передній частині вагону по ходу поїзда друга та третя від торцевої стінки вагону.
Відповідно до ст.111 Статуту залізниць України, залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли: вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.
Враховуючи, що вагон прибув на ст. Одеса-Порт у непошкодженому напіввагоні №53419677, завантаженому позивачем, без ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення, до перевезення вантаж прийнятий по кількості місць, відправник не довів, що втрата вантажу відбулась під час перевезення
Доводи позивача стосовно того, що вантаж марковано двома контрольними поперечними поліпропіленовими стрічками зеленого кольору на кожному вантажному місці, та те, що у сертифікаті підтвердження № 674927, складеному 23.12.2008р. інспекторською фірмою «Бюро Веритас Україна»зазначається, що із 10 пачок пачки № 3,3,8 (згідно сертифікату № 539517) мають бирки, які неможливо прочитати, судом до уваги не прийняті, оскільки спростовуються матеріалами справи, а саме у графі 4 залізничної накладної відправником (позивачем) зазначено контрольна стрічка, сертифікати: 539517. Висновки фірми «Бюро Веритас Україна»були зроблені без участі залізниці на складі після вивантаження. Номер заказу (800981-9376)) у наданому в копії сертифікату якості №539517 не співпадає з номером заказу (800971-9376) вказаному у сертифікаті підтвердження від 23.12.2008р. Крім того слід зазначити, що комерційний акт у встановленому порядку не оскаржений.
Враховуючи викладене, підстави для задоволення позову відсутні.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
У позові відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2009 |
Оприлюднено | 01.08.2009 |
Номер документу | 4171513 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні